Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9523
Hei,

Jeg studerte i USA for et år siden, og skal returnere i år på ferie. Da jeg studerte der hadde jeg studievisum, som fortsatt er aktiv. Jeg har søkt ESTA til jeg skal dit nå, og denne har blitt godkjent.

Tror dere det kommer til å bli noe kræsj, eller problemer da jeg har to?

Thanks!
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Vil ikke tro det, det at du har fått ESTA godkjennt betyr ikke at du har 2 stk visa. ESTA er ikke et visa men du får den godkjent under Visa Waiver Program. Når du kommer til immigration hvis det blir noen spørsmål er det jo bare å si at du har studert, men ikke gjør det lengre, og nå kommer kun for å være på ferie.
m0en's Avatar
Trådstarter
18 2
Sitat av Bea Vis innlegg
Vil ikke tro det, det at du har fått ESTA godkjennt betyr ikke at du har 2 stk visa. ESTA er ikke et visa men du får den godkjent under Visa Waiver Program. Når du kommer til immigration hvis det blir noen spørsmål er det jo bare å si at du har studert, men ikke gjør det lengre, og nå kommer kun for å være på ferie.
Vis hele sitatet...
takk fint å ha alt under kontroll, de kødder ikke på flyplassene der as
Unnskyld .Jeg ha en spørsmålet Norsk statsborger må få visum for å reise til USA ?
Sitat av Dnepr Vis innlegg
Unnskyld .Jeg ha en spørsmålet Norsk statsborger må få visum for å reise til USA ?
Vis hele sitatet...
Når man skal reise til USA som norsk trenger man ikke et visum så lenge det er snakk om en vanlig turist- eller jobbreise på opp til tre måneder. Men det finnes skjemaer som er obligatoriske å fylle ut for å få reise inn i landet. Denne kalles også for Visa Waiver eller ESTA. Det er obligatorisk for alle som reiser fra Norge å fylle ut denne elektroniske søknaden før man starter sin reise til USA. Søknaden fyller du ut på internett via systemet ESTA i god tid før avreise, gjerne senest 72 timer før flyet går fra Norge.

Du trenger visum for å reise til USA dersom du skal studere eller jobbe der i mer enn 90 dager.
Sist endret av nehmZ; 17. juni 2017 kl. 20:45.
nehmZ Takk for svar.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Studerte i Japan, fikk streng beskjed om å kansellere student visumet før jeg dro tilbake ellers ville det by på problemer om jeg noen gang kom tilbake. Vet ikke hvordan immigration er i USA, men i Japan kan de bla. nekte deg innreise for slikt. Du må nesten belage deg på å få en god del spørsmål. Bare vær ærlig så slipper du stress