Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1911
lurer litt på om det er noen her inne som har erfaring med bolig med base/døgn bemanning?

har nå blitt søkt bolig med bemanning for meg, blir et sted på østlandet vet ikke akk hvor.

noen som kan dele hvordan det er å bo på ett sånt sted?
Hva slags bemanning er det snakk om? Psykiatrisk, rus, noe annet?

Jeg bor for tiden i en kommunal leilighet på et sted for folk med rusproblematikk, og her er det bemannet. 1-2 personer på vakt om gangen med sosionombakgrunn og sannsynligvis noe etterutdanning i forhold til rus. Fra halv 9 er det ingen ansatte her, altså ikke nattevakt.

Jeg har bodd her under en måned, men min erfaring er at det er et helt utrolig opplegg! Jeg føler knapt at jeg fortjener en så fin leilighet som jeg har fått, med alt det kriminelle jeg har gjort tidligere. De har hjulpet med med diverse søknader om støtte til husleie da inntekten ikke er noe å skryte av.
Man blir visstnok heller ikke kastet på hue og ræva ut hvis man ender opp med å sprekke. Da er det mer fokus på hva som skjedde i forkant, hvordan de kan hjelpe for å gjøre dagene i etterkant enklere, og hvordan man skal handle for å unngå noe liknende i fremtiden.

De trenger seg ikke på, de har ikke under noen omstendigheter lov til å gå inn i leiligheten med mindre man gir skriftlig tillatelse til det.
Er det noe sender de melding, og det er fast beboermøte hver mandag.
Hver måned er det møte med de som jobber her og ruskonsulenten min samt legen som skriver ut Vival til meg for å snakke om hva som skal fokuseres på fremover, og hvordan jeg ligger an i forhold til målene mine

Jeg er storfornøyd! Etter lang tid med usikker bosituasjon der jeg har vært litt her og der og opp og ned + rus i de mest psykisk belastende periodene føler jeg endelig at jeg er på vei i riktig retning. Og det er i rekordfart i forhold til tidligere.

Her bor man maksimalt 4 år, med mål om å være ute i løpet av 2
Sist endret av krystallkongen; 8. juni 2020 kl. 21:23.