Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2745
Hei
Bestilte en pakke som ble sendt med ups. Alt virker greit, den ble sjekket av tollvesenet og sendt videre til ups for utlevering. Fant ut de ikke leverer til postbokser, så fikk byttet addresse etter jeg sendte en epost. Dette ble registrert i sporingsappen 1 juni. Han jeg snakket med regnet med pakken kom om et par dager, siden den hadde ligget på terminal pga addressa.

Ringte idag for å sjekke status siden pakken ikke har rørt seg. Da fikk jeg beskjed om at pakken ble hentet tilbake av tollvesenet etter fortolling og sending til ups terminal. Er det ups som driver og tuller?

https://imma.gr/91130x1ef26
Sist endret av dnbalex; 4. juni 2020 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal jeg forstå det du skriver bokstavelig, er det tollvesenet som tuller, ikke UPS.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Skal jeg forstå det du skriver bokstavelig, er det tollvesenet som tuller, ikke UPS.
Vis hele sitatet...
Så pakken bør dukke opp tror du?
tollvesenet tuller mye, mange av mine pakker har det blitt noe tull med, men det kommer alltid frem til slutt da
Er det ulovlig innhold, kan det hende du får onkel blå på døra istedenfor. Det høres jo underlig ut at tollvesenet tilbakekaller en pakke ETTER at de har klarert den.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det ulovlig innhold, kan det hende du får onkel blå på døra istedenfor. Det høres jo underlig ut at tollvesenet tilbakekaller en pakke ETTER at de har klarert den.
Vis hele sitatet...
Er muligens noe sånt ja, men han jeg snakket med om å fikse addressen sa bare det kom til å ta noen dager å få den. Var han som svarte idag som sa den var tilbakekalt. Tollvesenet har allerede sjekket pakken. For nesten 2 uker siden. Har lest at ups Norge er ubrukelig
Må mulig innom postsentralen igjen på vei til ny leveringsrute da
Sitat av Harek Vis innlegg
Må mulig innom postsentralen igjen på vei til ny leveringsrute da
Vis hele sitatet...
Det jeg syns er rart, ettersom ups ikke har mange sentraler. Å begge addressen var i samme by.

Ringte de, blir holdt igjen av tollvesenet ifølge ups. Selv om jeg får oppdatering daglig om endret leveringstidspunkt
Sist endret av dnbalex; 5. juni 2020 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Ups og andre frakt selskaper kan fortolle selv, men av og til så vil tollen ha en ekstra sjekk og da blir forsendinger tilbakekalt. Så har dette skjedd så blir den i hvertfall garantert sjekket.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Er muligens noe sånt ja
Vis hele sitatet...
Ulovlig i forstanden straffbart, som f.eks. narko?

I såfall er det lite smart å bruke fraktselskaper i stedet for vanlig post.

Har lest at ups Norge er ubrukelig
Vis hele sitatet...
UPS, i likhet med andre internasjonale fraktselskaper blir vel
helst drevet som franchise her til lands, så har inntrykk av at
det kommer an på hvor du bor hva slags kvalitet du får på tjenestene.

Har selv opplevd å måtte dra hjem til en privatperson for å
hente en pakke fra DHL som ikke ble levert i rett tid. Dette
var i Bergen for 23 år siden, men likevel - det var ikke mye
til "terminal" de disponerte - pakken ble oppbevart i en vanlig
garasje i et bolighus en halv mil fra sentrum. Da jeg klagde og
spurte hvorfor den ikke var blitt levert, fikk jeg til svar at han
synes det var for langt å kjøre kun for å levere én pakke! Han
hadde altså tenkt å sitte på pakken til det kom flere leveranser
som skulle til sentrum, til tross for at avsender hadde betalt
for 24 timers service.
Sist endret av PVestlandia; 5. juni 2020 kl. 17:37.