Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2380
Hei. Jeg er i en litt kinkig situasjon som jeg trenger hjelp med å få et best mulig svar/løsning på.

Siden den 16.mars 2020 har jeg vært 100% permittert fra min arbeidsplass som følge av coronasituasjonen. Dette vil si at jeg i perioden fra 16.mars til 02.juni ikke har arbeidet noen timer og har derfor kun fått støtte fra Nav gjennom dagpenger. Etterhvert som månedene har gått så har jeg stusset litt på at beløpene jeg har fått utbetalt i dagpenger har vært ganske små iforhold til hva jeg forventet, selvom jeg vet at Nav kun utbetaler ca. 60% (?) av opprinnelig inntekt.

Jeg ser nå i min innboks på Nav sine nettsider at jeg har fått et dokument som heter «vedtak om dagpenger» den 12.mai. I dette dokumentet står det blant annet følgende :
« Vi har fastsatt arbeidstiden din til 19 timer per uke. Vi har lagt til grunn innmeldte opplysninger i fra arbeidsgiver - og arbeidstakerregisteret, som viser at du har en 50% stilling hos ******* ****».

I arbeidskontrakten jeg skrev med arbeidsgiver da jeg startet hos denne bedriften står det jo at jeg har en 100% stilling men likevel har arbeidsgiver oppgitt til Nav at jeg kun står i en 50% stilling og nav har derfor basert grunnlaget for dagpenger på disse opplysningene. Vil ikke dette i prinsippet si at jeg skulle hatt omtrent det dobbelte av dagpenger som jeg har fått utbetalt de siste månedene?? og dermed gått glipp av endel penger..?

Er det noen mulighet for å løse dette på, og isåfall må jeg gå gjennom arbeidsgiver eller kan jeg snakke med noen fra Nav som faktisk har peiling?
Snakk med nav.
Du har vel et eksemplar av kontrakten du skrev under på da du ble ansatt?
Der står det vel tydelig hvor mange % stillingen er.

Du kunne tatt bilde av eller scannet kontrakten og sendt til NAV, om det står 100% i denne.
Sist endret av krystallkongen; 3. juni 2020 kl. 16:35.
Du kan sjekke om arbeidsforholdet de har registrert på deg stemmer her. Hvis opplysningene her stemmer har NAV bommet. Hvis de ikke gjør det, har arbeidsgiver meldt inn feil. Du er sikker på at det er spesifisert 100% stilling, og ikke noe sånt som 50%, men du har jobbet mer hver uke?
Sist endret av Xasma; 3. juni 2020 kl. 18:20.
Uvaksinert 👍
Kan jo ringe arbeidsgiver og høre?