Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6417
Hei, kjøpte meg nylig en Golf 2012 highline. Står at det er dab i bilen, men den funker ikke. Også nevnte han forrige eieren at bilen hadde dab, men det var ikke satt inn antenne i den pga FM nettet funket fint, og dem mente det var unødvendig å sette den opp.

Noen som vet hvor man får kjøpt antenne, og om det er lett å montere? vil helst slippe sånn dab adapter.
Det kan hende bilen din kun har DAB, ikke DAB+ som er det som brukes idag. Legg ut et bilde av spilleren din og sjekk om du har en MDI port. Hvis du har det så igger den i midtarmlene eller hanskerommet.
Er ikke no stress å sette inn DAB+ antenne. Du må ta ut spilleren og koble den til, også legge ledningen skjult gjennom dashbordet, ofte blir den lagt bak hanskerommet og så opp langs stolpen på passasjersiden. Det beste er å få av plasten/dekselet over stolpen og se om du får lagt ledningen inni der. Se om du kan finne en manual for din bil på hvordan dette gjøres så slipper du å ødelegge noe. Selve antennen burde festes oppe i høyre hjørnet av frontruta (på innsiden), tror du kan få mangel på EU kontroll hvis den sitter på førersiden, da de mener det er i synsfeltet.
Har tidligere eid en Golf 2011 mod, denne hadde «dab» ikonet osv på spilleren, men var som nevnt ovenfor dab og ikke dab+ så fungerte ikke med dagens dab.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Monterte en pioneer sph-da230dab i bilen nå. Sliter bare med håndbrekk ledningen, den grønne. Skjønner ikke hvordan jeg skal koble den til håndbrekket.
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Monterte en pioneer sph-da230dab i bilen nå. Sliter bare med håndbrekk ledningen, den grønne. Skjønner ikke hvordan jeg skal koble den til håndbrekket.
Vis hele sitatet...
Ledningen kobles til håndbrekkbryteren slik at den jordes når du drar på brekket.
Du kan koble ledningen direkte til jord. Da vil spilleren alltid kunne betjenes.
Hensikten med ledningen er at noen funksjoner ikke skal fungere mens man kjører. Ved å jorde denne ledningen bypasser man denne sikkerheten.