Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 9778
Hei alle freaks, jeg er en web utvikler og har mye fritid nå i sommerferien.

Jeg lurte enkelt å greit på om det er en type nettside du savner i hverdagen som du gjerne ønsker eksisterte? Dette kan være alt fra et nytt markedsplass for salg og kjøp spesifikke ting, eller et forum, eller noe annet!

Jeg trenger tips til et nytt prosjekt jeg kan utvikle og vil gjerne høre din ide!
Kan god være det alerede finnes men jeg kunne tenk med en side som hadde utseendet til rainviewer.com som viser skyer og så lagt over lyn nedslag som lightningmaps.org så man slipper 2 sider og kan lettere følge og se på en storm.

Side nummeret som jeg skulle hatt var en som sa sol opp og nedgang der man var utifra GPS, som også regnet med fjell som var rundt. Slik at man får en nøyaktig tid.

Men kan godt være det jeg ønsker alerede finnes.
Lykke til uansett.
En side hvor brukere kan laste opp bensinpriser der de bor. Feks at man bare tar bilde av prisen med kamera også får man opp statistikk
Sitat av lydmannen Vis innlegg
En side hvor brukere kan laste opp bensinpriser der de bor. Feks at man bare tar bilde av prisen med kamera også får man opp statistikk
Vis hele sitatet...
Dette ville passet bedre som app.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Dette ville passet bedre som app.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk en på vei
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er faktisk en på vei
Vis hele sitatet...
Det eksisterer allerede, er bare at folk ikke gidder å bruke den, så alt er utdatert. Bensinpriser heter appen.
Problemet du møter er jo at ingen av oss vet hva vi kan trenge før tjenesten først er der. Ingen trengte face, insta eller youtube før lansering. Markedsplasser? Tja om du kommer opp med noe som er helt unikt feks i brukergrensesnitt, som gjør søk enklere eller som gir brukerne noe av verdi som etablerte markedsplasser ikke har så kan det slå an. Eller så bare implementerer de store det samme før din tjeneste tar av.

Det beste du kan gjøre er vel å kode prosjekter for andre frem til du en dag evt. får en million-ide. Å være kreativ på kommando er ikke lett, og når du kanskje må finne opp kruttet på nytt eller i det minste må tilby noe bedre eller enklere enn det andre har så blir det ikke enkelt. Vet om en en liten gjeng utviklere som skulle gi Thailand sin "finn", det eneste jeg vet de kom hjem var gode minner og en kjønnssykdom. Sikkert et morsomt år men de lyktes ikke. Researchen tilsa at det i den tiden burde ha vært mulig. Realiteten var likevel fail.

Tiden for at en enkelt app gir luksuslønn er vel kanskje også forbi? Han lo bra lenge han nordmannen som var helt tidlig ute med lommelykt app til smartmobil. Idag er det mange som tilbyr det samme. Neppe like lukrativt nå å selge den appen. Kanskje er det litt på samme måte, at de grandiose ideene er for noen få utvalgte og resten av oss kommer aldri dit, eller om vi gjør så klarer vi kanskje ikke ta det fra ide til produkt.

Kanskje bare utvikle og lage forskjellige greier hele veien. Du lærer jo masse underveis. Og med akkumulert kunnskap så dukker det kanskje opp en fet ide, eller i det minste mange små ideer som samlet gir inntekter?
Noe som regner ut hva det koster å kjøre bil x over en gitt strekning? Mulig det finnes allerede?
Drivstoff, bommer, slitasje på kjøretøy etc?
Webcams med lyd fra karaokesteder