Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3805
hei
jeg skal til tyskland på nyåret og lurte på om det går ann å kjøpe en 4-5 kartonger og sende dem i posten til norge?

- kan de se at det er sigaretter jeg sender
- blir det dyrt med tanke på porto toll osv.

takker for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det går. Blir dei stoppa i tollen så blir det dyrare enn å kjøpe samme sigarettane i norge. Blir dei ikkje stoppa så er det billig...
kanskje det hadde lønt seg å pakke dem pent inn i gavepapir eller noe sånt??
Send det som gave.
Pass på at du ikke står som avsender. Slik at hvis pakka blir stoppet at den ikke kan spores tilbake til deg.
er det noen som vet sånn ca. hvor mye det kommer til å koste å sende en slik pakke, med tanke på porto osv.
Sitat av mongolyd
er det noen som vet sånn ca. hvor mye det kommer til å koste å sende en slik pakke, med tanke på porto osv.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at dette er informasjon du bare kan få på postkontoret i Tyskland...
Jeg foreslår at du besøker Postkontoret i Tyskland først, finner ut hvor mye det koster å sende til norge (per kilo f.eks.) og derefter går du og handler sigartetter...

Simple.
Denne infoen er tilgjengelig her hjemmo også ettersom Deutsche Post i likhet med Posten i Norge har brukbare internettsider.

http://www.deutschepost.de/dpag?tab=...015319_1008705

Koster € 4,5 for brev opp til en halv kilo, € 6 opp til en kilo.
Sist endret av pecado; 13. september 2007 kl. 19:23. Grunn: bare et lite tillegg
takktakk

blir vel sikkert en 6euro vil jeg tro
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg tror ikke akkurat at det er noe større sjans for å bli tatt for sending av røyk som det er for å bli tatt for å sende andre ulovlige ting (se andre tråder i rusmiddel delen).
Mongo: Det lureste du kan gjøre er å sende pakken fra et fiktivt firma i Tyskland til et annet fiktivt firma i Norge og lag en Commercial Invoice som sier at det er vareprøver..
Dette har jeg også prøvd, gikk dårlig gitt. Sendte 3 kartonger med røyk, kom aldri frem. Frakten er så lite at det behøver du ikke tenke på. Husker ikke eksakt men TROR det var rundt 80kr(10 euro)
Hvis du skal til tyskland og tenker på å kjøpe sigg for å spare penger, hvorfor i hælvete skal du sende de i posten?
^For å ikke bli tatt for smugling? Eller å ikke bli tatt for alt for mye smugling? :P Kan også hende han skal sende hjem til venner/familie osv osv som ikke bor i hjembyen hans?
Da er det bedre å smugle i person og sende innenlands.... Ender bare med at du må betale tobakksavgift for alt sammen når du sender i posten
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av FleinKompis Vis innlegg
Mongo: Det lureste du kan gjøre er å sende pakken fra et fiktivt firma i Tyskland til et annet fiktivt firma i Norge og lag en Commercial Invoice som sier at det er vareprøver..
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg tar opp igjen denne tråden. Men søkte på "Commercial Invoice" og dette var det eneste som dukket opp.

Kjøpte meg en kasse med Desperados fra England og fikk den i posten idag. Fikk vedlagt en "Commercial Invoice". Synes det var veldig rart, jeg betalte bare 67,- i moms og ingen alkoholavgift eller noe slikt.... Hva skal jeg evt gjøre med denne invoicen ? Er tre kopier.. Men står ikke hvor jeg skal sende den etter jeg evt har fylt den ut...
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Beklager at jeg tar opp igjen denne tråden. Men søkte på "Commercial Invoice" og dette var det eneste som dukket opp.

Kjøpte meg en kasse med Desperados fra England og fikk den i posten idag. Fikk vedlagt en "Commercial Invoice". Synes det var veldig rart, jeg betalte bare 67,- i moms og ingen alkoholavgift eller noe slikt.... Hva skal jeg evt gjøre med denne invoicen ? Er tre kopier.. Men står ikke hvor jeg skal sende den etter jeg evt har fylt den ut...
Vis hele sitatet...
Hvis det fulgte med Commercial Invoice på noe du bestilte fra utlandet, er det rett og slett papirarbeid som avsender må feste ved pakken for at tollvesenene skal få oversikt over hva som sendes.

De kan altså gå rett i søpla, evt. kan du arkivere en kopi i tilfelle du får behov for å dokumentere hva som ble importert.
Husk å sende som brevpost og ikke pakke. Av erfaring blir pakker sendt som brevpost sjeldnere sjekke.