Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3981
Hallo der ute!

Lurer på om man kan bruke imac til gaming, f.eks bf3 og andre krevende spill?

Noen som har erfaring angående dette?

Takk for alle svar !

(http://www.eplehuset.no/produkt/3611...29-ghz-ny.aspx)
Nå finns da ikke BF3 til Mac. Jeg spiller Wow på imacen og Funker bra.
Sist endret av mo3; 4. januar 2013 kl. 15:46.
Då må du i tilfelle installere windows på den (bootcamp).
Har du tenkt å kjøpe imac, men installere windows for å spille, er det liksgåreit å kjøpe en pc.
Det kommer da ut spill for mac osx nå. Steam er tilgjengelig på osx!

Men det er ikke alle spill som kommer ut.

Hvordan en iMac presterer for spill kommer helt ann på hvilken versjon du kjøper. 27" tommeren med f.eks. 675mx eller 680mx vil kunne kjøre dagens spill på max.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Hager Vis innlegg
Det kommer da ut spill for mac osx nå. Steam er tilgjengelig på osx!

Men det er ikke alle spill som kommer ut.

Hvordan en iMac presterer for spill kommer helt ann på hvilken versjon du kjøper. 27" tommeren med f.eks. 675mx eller 680mx vil kunne kjøre dagens spill på max.
Vis hele sitatet...
Full oppløsning og max på alt? Neppe!
Om du skal kjøpe ny Mac for å spille ville jeg gått for en pc istedenfor.
Jeg spiller league of legends på Imac 27" (bootcamp windows). Bra grafikk, ingen problemer i det hele tatt. Loader alltid kjappest så og si
Sitat av Hager Vis innlegg
Det kommer da ut spill for mac osx nå. Steam er tilgjengelig på osx!

Men det er ikke alle spill som kommer ut.

Hvordan en iMac presterer for spill kommer helt ann på hvilken versjon du kjøper. 27" tommeren med f.eks. 675mx eller 680mx vil kunne kjøre dagens spill på max.
Vis hele sitatet...
du får jo ikke engang nådagens spill på mac os

Sitat av brgz Vis innlegg
Jeg spiller league of legends på Imac 27" (bootcamp windows). Bra grafikk, ingen problemer i det hele tatt. Loader alltid kjappest så og si
Vis hele sitatet...
nå er jo ikke LoL e tungt spill og kjøre da?
Ja, bootcamp er ett lovlig produkt som følger med OSX. Den gjør at du kan installere deres elskede windows på macmaskiner. Vil bare si at den forrige generasjonen imacs klarer å kjøre BF3 helt uten problemer. Så du kan uten problemer kjøre de nyeste og mest hardwarekrevende spill på nye imac. Ett godt kjøp spør du meg. Du må selvsagt skaffe til veie Windows 7 og innstallere dette (med nevnte bootcamp). Jeg kjører disse spillene på stort sett medium grafikk, (da jeg synes fps er mye viktigere enn grafikk): LoL, Wow, gw2, BF3, Rift. Kunne sikkert skrudd opp settings uten problemer, men medium settings i BF3 gir meg ca 60 fps. . . om det sier deg noe.

Synes imac er ett godt kjøp til spill, for min del, fordelen er at jeg også en maskin som kan brukes til video og lyd.

Om du vil ha en maskin du kan bruke til andre ting enn gaming, gå for mac
Sist endret av lydmannen; 4. januar 2013 kl. 22:17. Grunn: dårlig norsk
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Synes imac er ett godt kjøp til spill, for min del, fordelen er at jeg også en maskin som kan brukes til video og lyd.

Om du vil ha en maskin du kan bruke til andre ting enn gaming, gå for mac
Vis hele sitatet...
Du får kjøre like gode program for video og lyd på windows som på mac, og du sparer meir penger på å bygge ein pc tilrettelagt for gaming samt video/lyd.

Om det er osx opplevelsen du vil ha så går du for mac, men det finnes virkelig ingen annen grunn. OSX opplevelsen er også heilt fantastisk.
Sist endret av R0flcopter; 5. januar 2013 kl. 00:51.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du får kjøre like gode program for video og lyd på windows som på mac, og du sparer meir penger på å bygge ein pc tilrettelagt for gaming samt video/lyd.

Om det er osx opplevelsen du vil ha så går du for mac, men det finnes virkelig ingen annen grunn. OSX opplevelsen er også heilt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Du glemte design. Har du sett de nye imacsa? *Siiikle* Jeg må bare begynnne å spare.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du får kjøre like gode program for video og lyd på windows som på mac, og du sparer meir penger på å bygge ein pc tilrettelagt for gaming samt video/lyd.

Om det er osx opplevelsen du vil ha så går du for mac, men det finnes virkelig ingen annen grunn. OSX opplevelsen er også heilt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Skal du ha nogenlunde stabile greier må du nok gå for mac, roflcopter, men trådstarter er ute etter om det går ann å game på imac 27" og svaret på det er jo ett rungende JA

Dessuten kjører ikke Final Cut Pro på windows, og det er jo det folk bruker...
joa, greit nokk, personlig har eg ein macbook pro, super fornøgd med den, kvaliteten er frå ein heilt anna verden! men om eit av krava dine er at du skal kunne game det som er, så må du nesten gå for ein pc, som har mulighet for gaming.
jeezes skal du spille bf3 osv kjøper du ikke MAC!
Sist endret av okkla; 5. januar 2013 kl. 18:58.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Kjøp en 27" skjerm med "2560x1440" i oppløsning og en pc så blir det konge det!
Sitat av okkla Vis innlegg
jeezes skal du spille bf3 osv kjøper du ikke MAC!
Vis hele sitatet...
Du har nok ikke gjort det nei, for jeg spiller BF3 på en MAC !! og det går kjempefint . Ser ikke helt hva som er problemet med de(t/g)
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Kjøp en 27" skjerm med "2560x1440" i oppløsning og en pc så blir det konge det!
Vis hele sitatet...
Men er langt i fra like fint, og tar mye mer plass. Man kan rett og slett ikke sammenligne en iMac med en desktopmaskin i mine øyne. Det nærmeste du kommer er vel noe lignende dette: LENOVO IDEACENTRE A720
Sitat av etse Vis innlegg
Men er langt i fra like fint, og tar mye mer plass. Man kan rett og slett ikke sammenligne en iMac med en desktopmaskin i mine øyne. Det nærmeste du kommer er vel noe lignende dette: LENOVO IDEACENTRE A720
Vis hele sitatet...
Om det ser fint ut eller ikke er jo høyst subjektivt. Personlig så synes jeg at Mac har en veldig kjedelig stil. At andre synes det ser kjempefint ut er helt greit det for smaken er som baken.

Sitat av etse Vis innlegg
Men er langt i fra like fint, og tar mye mer plass. Man kan rett og slett ikke sammenligne en iMac med en desktopmaskin i mine øyne. Det nærmeste du kommer er vel noe lignende dette: LENOVO IDEACENTRE A720
Vis hele sitatet...
Forøvrig så synes jeg at trådstarter heller bør kjøpe seg en PC hvis den er hovedsaklig for gaming.
Det er selvfølgelig personlig hva som er fint, poenget mitt er bare at en iMac er en all-in-one PC, og ikke en desktop PC. Det er to helt forskjellige produkter i mine øyne. Lenovoen jeg linket til er et godt alternativ til iMac - og siden den kjører windows 8 (og har faktisk multitouch), så funker den helt fint å spille på.
Jeg har gamet WoW, LoL, Mafia 2, MC, og egentlig det meste som er fungerende på Mac med min 27". Aldri hatt noen problemer på ytelse, eneste minuset er vel egentlig at viftene går som et helvete uten like.
sjølvsagt vil det funke fint å spele på ein mac, men du vil kunne spele mykje "betre" og billigare med ein pc.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg har gamet WoW, LoL, Mafia 2, MC, og egentlig det meste som er fungerende på Mac med min 27". Aldri hatt noen problemer på ytelse, eneste minuset er vel egentlig at viftene går som et helvete uten like.
Vis hele sitatet...
Har en 2011 top-spec selv, og kan ikke si jeg merker mye til viftene. Men så pleier det ofte å stå på noe lyd fra høyttalerne også.

Det går stort sett i SCII, D3 og LoL, native i OSX.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Svaret på dette er ikke så vanskelig og trenger ikke flere setninger. Svaret på spørsmålet ditt er: Ja, det er fullt mulig.