Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 10631
Hei!

Sitter her og kjeder meg hjemme på bygda, og vil gjerne paffe litt. Men problemet er at det er full storm ute og hele familien er hjemme. Har hørt at man kan smelte hasj i olje i en skjer for så å drikke det. Men de sier at det tar ca en time før det kicker og at det kicker som faen. Noen sier jo at de har fått helt blackout.

Jeg vil bare bli litt chill og sove godt, og spise noe digg mat. Går det an å bli det gjennom denne metoden? Har noe helt grei bønne og pleier som regel å røyke 0,3 i en joint. Aldri prøvd dette før og er litt redd for å bli helt vekke, særlig hjemme.
Hva mener dere?
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at du enten burde vente, eller trosse stormen.

På tema:
Yes, but not by itself. What you need to do is take a spoon of vegetable oil or melted butter and put a blob of oil in it (heat it so it drops in) then heat the spoon a little and mix the blob around in the oil with a knife tip or something until it's well dispersed. Then you can easily swallow it down. Don't heat the spoon too much or get carbon on the bottom of it from the lighter flame being too close. Your mouth wouldn't appreciate that. And, yes, it's pretty bitter, which is why you swallow it right down.
Vis hele sitatet...
Lag deg heller en god kopp kakao, og ta det oppi
Finnes eg egen oppskrift tråd her på Freak. Finner den etter 20sek med søking.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Ja jeg tenkte på det. Smaken bryr jeg meg jo ikke mye om. Går ut på at jeg bare vil ha litt effekt, og om det går an på denne metoden. Siden effekten er mye større ved oralt inntak.
Funker, men føler det er litt waste i forhold til å røyke det. Trenger nesten dobbelt så mye etter det jeg har erfart.

Bryt hasjen ned i små biter og legg det i en skje. Tilsett olivenolje og varm under skjeen med en lighter. Fjern lighteren når det begynner å boble og hasjen har løst seg helt opp i olivenoljen. Prøv å unngå at det bobler så mye, varm heller suppa flere ganger til det løser seg opp.

Vent til olivenoljen har blitt kaldere og sluk det ned med ett glass melk.
Sist endret av Lacertosus; 22. desember 2012 kl. 22:09.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Funker, men føler det er litt waste i forhold til å røyke det. Trenger nesten dobbelt så mye etter det jeg har erfart.

Bryt hasjen ned i små biter og legg det i en skje. Tilsett olivenolje og varm under skjeen med en lighter. Fjern lighteren når det begynner å boble og hasjen har løst seg helt opp i olivenoljen. Prøv å unngå at det bobler så mye, varm heller suppa flere ganger til det løser seg opp.

Vent til olivenoljen har blitt kaldere og sluk det ned med ett glass melk.
Vis hele sitatet...
Spise er mer potent enn å røyke, by far.
Enig med han over. mye mer potent og så trenger man mindre for å få funk

Spis det og så varer det lenger også
Det kan umulig være sant for alle, jeg har prøvd utallige ganger med både mer og mindre enn jeg kunne røyket av samme greiene og har til gode å få noe skikkelig funk.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Ettersom THC "aktiveres" av høy varme så er det jo mest optimalt og fyre det på ett vis.... derav man trenger store mengder ved oralt inntak kontra fyrings antar jeg, right? (mage innhold kokes opp av kroppen btw derfor oralt også "funker"..)
Sist endret av deGrønne Skoger; 23. desember 2012 kl. 02:39.
Sitat av MonkeyBusiness Vis innlegg
så trenger man mindre for å få funk
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil.Man trenger en god del mer når man inntar cannabis oralt.
Uansett,synes røyking er mye bedre enn oralt inntak.
Sist endret av JayHova; 23. desember 2012 kl. 02:46.
Skal det ikke funke å bare spise det, enkelt og greit?

Ta deg en klump og tving det ned?

Kan ikke så mye rundt å spise cannabis "rått"
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Dette er helt feil.Man trenger en god del mer når man inntar cannabis oralt.
Uansett,synes røyking er mye bedre enn oralt inntak.
Vis hele sitatet...
kanskje du trenger det ja, men ikke jeg. kan ta like mye eller mindre enn det jeg har i jointen og bli dobbelt så fjern i varighet og effekter enn hvis jeg hadde røyka det

Og jeg trodde det var ganske vanlig, det er det jeg har hørt sånn ellers
Sitat av MonkeyBusiness Vis innlegg
kanskje du trenger det ja, men ikke jeg. kan ta like mye eller mindre enn det jeg har i jointen og bli dobbelt så fjern i varighet og effekter enn hvis jeg hadde røyka det

Og jeg trodde det var ganske vanlig, det er det jeg har hørt sånn ellers
Vis hele sitatet...
Da er du ett ganske spesielt tilfelle,har aldri vært borti som har det sånn.Men bra for deg da,billig rus.
Til alle:
Det er opp til hver enkelt person hva som er best, enten det er oralt eller joint..
Jeg synes OP skal prøve oralt ved hjelp av skje metoden og si om han fikk en god effekt..
Jeg ville nok ikke prøvd å spise hasj første gangen med foreldre tilstede. Det kan kicke noe helt vilt.
Noen ganger blir hele "trippen" til en berg og dal-banetur uten like, der jeg ligger konstant i sofaen, hører på musikk og holder meg fast på sidene av putene. Varer gjerne 3-4 timer før det dabber av.
Så lenge du ikke blir forstyrra ser jeg ikke problemet med å bruke skje-trikset. Var selv litt skeptisk til dette, men det viste at det funka knall! Bare vær litt forsiktig med dosen. Poenget er vel å slappe av, er det ikke?

Det smaker dritt btw.
Sist endret av Mofse; 23. desember 2012 kl. 12:38.
skive med smør skinke ost, microen på max varme i et minutt, (skinke er essensielt)
fjern skinka (osten er på toppen, og strø hasjen på brødet (må være i nesten pulverform)
legg skinka tilbake og vent på at den blir smeltet litt nå, og spis skiva, toppes med Idum Ketchup og Pizza krydder
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Funker, men føler det er litt waste i forhold til å røyke det. Trenger nesten dobbelt så mye etter det jeg har erfart.
Vis hele sitatet...
Du trenger mer hasj for a bli fjern, men nar du forst er fjern sa forblir du fjern i mangfoldige timer. Tommelfingerregelen sier vel at du trenger 2x til 3x sa mye oralt for a bli fjern om du skal innta det oralt.

Teknisk sett sa er det mer bortkastet a royke hasjen kontra a innta oralt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du trenger mer hasj for a bli fjern, men nar du forst er fjern sa forblir du fjern i mangfoldige timer. Tommelfingerregelen sier vel at du trenger 2x til 3x sa mye oralt for a bli fjern om du skal innta det oralt.

Teknisk sett sa er det mer bortkastet a royke hasjen kontra a innta oralt.
Vis hele sitatet...
er enig der, men sammtidig ikke, jeg og en kompis lagde ostesmørbrød i mikroen for et par månder siden, 0.3-4 hver kanskje og funket fjell
Omtrent mens TS lagde denne tråden, sto jeg og laget kakao.

Vi tok noen spiseskjéer smør i en kasserolle og smeltet hasj i det. (Vi hadde ikke vekt, så vi tok det på øyemål; ca. 0,4g per person, vil jeg tro.)
Da det var ferdig smeltet, tømte vi i noen spiseskjéer kakaopulver og ca. 4dl vann. (Hadde ikke desilitermål heller.)

Lang historie kort: Vi drakk kakaoen og tok masse trekk. Ble pissefjern. Hadde streetfight på gulvet, så drakk vi rødvin og dro på fest.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Smeltet 0,4 med helt ålreit bønne i olje. Varmet det bare i en stor skje og etterhvert så smelta det og greia ble brun. Tvingte det bare ned som om det skulle være tran .
Etter ca 40 minutt så kjente jeg at jeg begynte å bli ganske fjern og var vel etter rundt en time at jeg var veldig fjern. Ikke noe ubehagelig, men litt mer effekt enn ønsket var det. Alt ble bare veldig tungt, og ble låst til sofaen.

Jeg gjorde dette kl 12 på kvelden, så jeg sovnet etter en time. Uansett så var det ganske fint, men var utrolig bakfjern da jeg sto opp. Så foretrekker røyking, men ikke noe dum metode dette heller.
Sist endret av happy violence; 23. desember 2012 kl. 19:09.
testet det akkurat ut varmet kanskje 0,5 til 1 gram på en skje. Tok noe smør og varmet det en god stund. helt til mestparten var i smøret. Nå gjenstår det bare å se hva som skjer Og btw God Jul alle sammen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av happy violence Vis innlegg
Smeltet 0,4 med helt ålreit bønne i olje. Varmet det bare i en stor skje og etterhvert så smelta det og greia ble brun. Tvingte det bare ned som om det skulle være tran .
Etter ca 40 minutt så kjente jeg at jeg begynte å bli ganske fjern og var vel etter rundt en time at jeg var veldig fjern. Ikke noe ubehagelig, men litt mer effekt enn ønsket var det. Alt ble bare veldig tungt, og ble låst til sofaen.

Jeg gjorde dette kl 12 på kvelden, så jeg sovnet etter en time. Uansett så var det ganske fint, men var utrolig bakfjern da jeg sto opp. Så foretrekker røyking, men ikke noe dum metode dette heller.
Vis hele sitatet...
¨

Haha, så kommer foresatte inn, du ligger passed-out/sovende på sofa/seng med en brent skje med brune rester i
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg laget akkurat litt nå.. Men usikker på om det ble rett..

Helte først oppi litt kakao(tine sjokolade melk) så satt jeg gradene på, mens jeg ventet på at den skulle bli varm, delte jeg opp tjallen i småå biter før jeg hev den oppi kakoen, så mens jeg sto der å rørte kom jeg på at jeg hadde lest om at det ble brukt smør i stedenfor, så jeg fikk litt panikk å heiv litt smør også oppi..
Dette stod å surra ganske lenge på lav tempratur.
Hev alt over i en halvliter flaske å tilsatte noe kald kakao å drakk opp halvparten nå.
Vil jeg dette fyngere? Eller vil jeg bare "føle" placebo?

Hadde ca 1gram oppi halvliteren.
Sist endret av Laude; 10. januar 2013 kl. 02:08.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Bare ikke ta for mye. Var balle i 24 timer etter en kopp med skakkao en gang. Skal si det er litt av en merkelig følelse å sove en hel natt, for så å våkne like fjern!
Sitat av Laude Vis innlegg
Jeg laget akkurat litt nå.. Men usikker på om det ble rett..

Helte først oppi litt kakao(tine sjokolade melk) så satt jeg gradene på, mens jeg ventet på at den skulle bli varm, delte jeg opp tjallen i småå biter før jeg hev den oppi kakoen, så mens jeg sto der å rørte kom jeg på at jeg hadde lest om at det ble brukt smør i stedenfor, så jeg fikk litt panikk å heiv litt smør også oppi..
Dette stod å surra ganske lenge på lav tempratur.
Hev alt over i en halvliter flaske å tilsatte noe kald kakao å drakk opp halvparten nå.
Vil jeg dette fyngere? Eller vil jeg bare "føle" placebo?

Hadde ca 1gram oppi halvliteren.
Vis hele sitatet...
Å herregud, god natt.. Melk funker det også, helst H-melk.
Sist endret av SaintSativa; 10. januar 2013 kl. 04:00.
Sitat av Laude Vis innlegg
Jeg laget akkurat litt nå.. Men usikker på om det ble rett..

Helte først oppi litt kakao(tine sjokolade melk) så satt jeg gradene på, mens jeg ventet på at den skulle bli varm, delte jeg opp tjallen i småå biter før jeg hev den oppi kakoen, så mens jeg sto der å rørte kom jeg på at jeg hadde lest om at det ble brukt smør i stedenfor, så jeg fikk litt panikk å heiv litt smør også oppi..
Dette stod å surra ganske lenge på lav tempratur.
Hev alt over i en halvliter flaske å tilsatte noe kald kakao å drakk opp halvparten nå.
Vil jeg dette fyngere? Eller vil jeg bare "føle" placebo?

Hadde ca 1gram oppi halvliteren.
Vis hele sitatet...
Haha, om du har drukket alt dette så vil jeg tro du er rimelig skada i dette øyeblikket. Lykke til!
Ved røyking vil du ha en kortvarig, men sterk effekt. Dersom du drikker eller spiser hasjen, vil du ha en langvarig men ikke fult så sterk effekt. Jeg har hørt at dersom du røyker det, vil du få ca. 3/5 av stoffene som gjør deg høy, mens om du drikker eller spiser det får du ca. 1/5 av stoffene. Om det er riktig vet jeg ikke.

Når du drikker eller spiser hasjen vil det ta ca en time før den starter å fungere, mens du vil være borte i ca. 12 timer.
Vil også minne deg på om å ikke kjøre fordi du tror hasjen ikke funket. Jeg har personlige erfaringer på dette området. Å bli grisefjern mens du sitter i bilen er ikke bra.
Sitat av Calindor Vis innlegg
Ved røyking vil du ha en kortvarig, men sterk effekt. Dersom du drikker eller spiser hasjen, vil du ha en langvarig men ikke fult så sterk effekt. Jeg har hørt at dersom du røyker det, vil du få ca. 3/5 av stoffene som gjør deg høy, mens om du drikker eller spiser det får du ca. 1/5 av stoffene. Om det er riktig vet jeg ikke.

Når du drikker eller spiser hasjen vil det ta ca en time før den starter å fungere, mens du vil være borte i ca. 12 timer.
Vil også minne deg på om å ikke kjøre fordi du tror hasjen ikke funket. Jeg har personlige erfaringer på dette området. Å bli grisefjern mens du sitter i bilen er ikke bra.
Vis hele sitatet...
12 timer er vell å ta litt i?

Når du tar cannabis oralt så blir du fjern i cirka 4-10 timer, og da snakker vi om MAKS 10 timer. Men som regel varer det i 5-6 timer kontra vanlig røyking som varer i cirka 1-4 timer.
ArbeidsledigProletar
Som jeg sa tidligere i tråden... Å spise er langt mer potent enn å røyke. Om du har opplevelsen av at du må bruke mye mer på å spise har du gjort det FEIL. Så enkelt er det. Du mister mye THC i røyk, veldig mye og ikke taes alt du innhalerer opp heller.

Dette handler ofte om at folk ikke tar seg god nok tid til å varme eller ikke bruker nok fett.
Oi, det virket ganske mye bedre en planlagt ja..
Drakk opp nesten alt i går å tok meg et bongtrekk mens jeg ventet på effekten..
Ble helt annerledes en hva jeg hadde trodd, ble ikke like fjern men var samtidig helt grøt.

Våknet idag enda litt bakfjern å var faktisk glad når jeg våknet, gikk å flirte for meg selv.
Ikke så bra å sove på da.. Havnet mer i et "dvale modus"
Går det ann å mekke et par kopper kakao, for å så smelte litt smør i en skje eller liknende, for så igjen å smelte en kifklump oppi smøret, for å såå ha det i kakaoen?

Blir oral en av de neste dagene, men blir på gutterommet til en kompis.. ..uten stekovn såklart. Så lurer på enkel og effektiv måte.. Det med å sluke en skje med olivenolje med kif i smakte værre enn kattedrit.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Går det ann å mekke et par kopper kakao, for å så smelte litt smør i en skje eller liknende, for så igjen å smelte en kifklump oppi smøret, for å såå ha det i kakaoen?

Blir oral en av de neste dagene, men blir på gutterommet til en kompis.. ..uten stekovn såklart. Så lurer på enkel og effektiv måte.. Det med å sluke en skje med olivenolje med kif i smakte værre enn kattedrit.
Vis hele sitatet...
Var sånn jeg gjorde det å det fynket ganske bra for min del!
Bare ikke la kakaoen bli kald, jeg drakk restene dagen derpå, å de smørklumpene var ikke akkurat delikate!
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Skal det ikke funke å bare spise det, enkelt og greit?

Ta deg en klump og tving det ned?

Kan ikke så mye rundt å spise cannabis "rått"
Vis hele sitatet...

Det funker dårlig gitt, så lenge man ikke løser det opp i fett
Sitat av Laude Vis innlegg
Var sånn jeg gjorde det å det fynket ganske bra for min del!
Bare ikke la kakaoen bli kald, jeg drakk restene dagen derpå, å de smørklumpene var ikke akkurat delikate!
Vis hele sitatet...
Kalde smørklumper er rimelig ekkelt ja, har gjort nett det samme og de var rimelig kvalmende.
Oppskrift på verdens beste skakkao:
  • 1 boks kokosmelk
  • 1 boks bakekakao
  • En dosering søtning tilsvarende mengden kakao, agave, honning, sukker, whatever...
  • En teskje salt for å kverke den dominerende kokos-smaken
  • 0.35 - 2g oljete marokk, eller mer om man bruker weed, alt fra 0.5 til 5g på den fronten, selvfølgelig er dette avhengig av potens. Personlig foretrekker jeg å spise rundt et gram og røyke litt på toppen.
Kok sammen i 20 minutter, tilsett gjerne litt kanel og andre krydder som synergerer bra sammen med sjokolade for en dyp og avrundet smak nærmere kompleksiteten i vin enn noe annet på denne jord.

Begynner å funke etter ca. 45 min, funker skikkelig etter nærmere to timer, varer i 4-5 timer også daler det sakte nedover etterpå. Ikke bruk noe annet enn ren hasj og weed til matlaging. Skål!

(Men økologisk banan og sjokoladekake med hamp-proteinpulver og hasj er best)
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Flott! Men jeg pleier å få skikkelig vondt i magen av kokosmelk, det går vel like bra med vanlig melk?
Bortsett fra min personlige mening om at kumelk er gift så skal jeg ikke protestere nei. Det funker utmerket
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har et gram med bra hasj og lurer på noen ting. Jeg vurderer å ta hasj oralt, men siden det er så mye diskusjon om at du trenger mye mer enn det som blir brukt når du røyker er jeg skeptisk. Jeg vil gjøre dette riktig så jeg spør for sikkerhets skyld. Hvor mye mindre/mer hasj skal man bruke når den skal drikkes. Nøyaktig hvor mye olje(eller smør?) skal man ha i skjeen? Når er det drikkbart? Kan man blande dette med neste alt etterpå?
Sev brukte jeg ca 0,6-0,7 gram i en spiseskje med passe mengde olivenolje. Varma til det bobla godt og kom røyk opp fra skjeen. (Begynte faktisk å lukte litt) Deretter ble det shot, og etter 1,5 time var jeg superballe. Overraskende nok!
Sist endret av Mofse; 24. mars 2013 kl. 00:46.
Sist jeg intok hasj oralt, jeg å noen venner lagde muffins, vi brukte 11 gram totalt, vi var fjern i dagesvis!!!

Oppskrifta vi brukte, Smelt smør, får så å smelte hasjen i det, når det er olje så tar du rett å slett bare å putter det oppi muffins røra di, rører godt rundt, putter det i ovnen! vips, der har du hasj - muffins. En muffin var nokk til å være ballefjern i 2-4 timer. spiste muffins i 3 dager etterpå
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fyll en flaske med buds, hell over 60%, la det stå i noen uker (2-3) også ringer du av og til. sil blandingen, og du har "green dragon"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må teste ut green dragon en gang! Etter man har silt av, kan man tørke weeden og røyke? Eller blir det meste av tch'en borte?

Jeg trenger ikke like mye hasj for å bli helt fjern når jeg intar det oralt.
Når skal busse lengre strekninger og ikke har rukket å mekke, har jeg bare spist hasjen uten å varme opp eller ha det i noe. Det har funka jævlig bra flere ganger, men smaker jo ikke så digg da
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av KushKushKush Vis innlegg
Omtrent mens TS lagde denne tråden, sto jeg og laget kakao.

Vi tok noen spiseskjéer smør i en kasserolle og smeltet hasj i det. (Vi hadde ikke vekt, så vi tok det på øyemål; ca. 0,4g per person, vil jeg tro.)
Da det var ferdig smeltet, tømte vi i noen spiseskjéer kakaopulver og ca. 4dl vann. (Hadde ikke desilitermål heller.)

Lang historie kort: Vi drakk kakaoen og tok masse trekk. Ble pissefjern. Hadde streetfight på gulvet, så drakk vi rødvin og dro på fest.
Vis hele sitatet...
KP fordi den siste setningen fikk meg til å le

Skjønner ikke hvordan folk klarer å dra ut når man er fjern fjern fjern. Jeg klarer så vidt å bruke telefonen når jeg er [9] :P
In Wonderland
Her er en lenke til en tråd i et engelsk forum om å drikke hasj/THC Den inneholder også en slags oppskrift!
Hvis folk fortsatt er intresserte:

http://forum.grasscity.com/harvestin...drink-thc.html