Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4736
Hei

I helgen fikk jeg fatt i en type weed de kalte for "cheese". Fantastisk strain etter min smak. Ble bare sånn buzzy, glad og body/hode høy hvis dere forstår Ingen tankefremkallende rus, bare deilig, avslappende kos

Noen andre som har vært borti samme strain? Hadde vært arti å høre andres meninger og erfaringer med denne typen.

CP.
Har prøvd Blue Cheese både i Amster og Christiania, gav meg en god avslappende rus, samt at musikk var helt fantastisk Kan vell være litt likt(?)
Trådstarter
Det kan høres ut som samme type slik du beskriver det. Jeg har ihvertfall funnet min favoritt
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Jeg har ihvertfall funnet min favoritt
Vis hele sitatet...
Til nå Er garantert relativt mange fler typer du ikke har prøvd enda.
Skjønner ærlig talt ikke hvordan dere kommer fram til at forskjellige typer gir de pluss eller minus ved enkelte ting. Har røyket i sikkert 5 år og jeg får samme formen uansett hva jeg røyker. Eneste det kan spille på for min del er intensiteten
Høres ut som en sativa strain ihvertfall.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Skjønner ærlig talt ikke hvordan dere kommer fram til at forskjellige typer gir de pluss eller minus ved enkelte ting. Har røyket i sikkert 5 år og jeg får samme formen uansett hva jeg røyker. Eneste det kan spille på for min del er intensiteten
Vis hele sitatet...
Må slenge meg på den. Men det jeg tror er at de får på en måte den samme effekten, bare på en litt annen måte. Men det vet jeg ingenting om, så vil gjerne høre om hvilke måter det er annerledes.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Skjønner ærlig talt ikke hvordan dere kommer fram til at forskjellige typer gir de pluss eller minus ved enkelte ting. Har røyket i sikkert 5 år og jeg får samme formen uansett hva jeg røyker. Eneste det kan spille på for min del er intensiteten
Vis hele sitatet...
Så du merker ingen forskjell fra strain til strain? Har du prøvd forkjellige strains i f.eks Amsterdam, der man får kvalitet i forhold til i Norge?
I Norge så blir vel samme produktet kalt mye forskjelig og ofte?
Denne her du prater om? Sjekk ut "effekt" meteret der inne og se om du kjenner deg igjen..
http://www.leafly.com/indica/cheese


mine favoritt strains er indica dominerede som f.eks: http://www.leafly.com/indica/hindu-kush , http://www.leafly.com/indica/afghan-kush.
Kom til å lure på om det finnes noe lignende for Hasj? altså, har strains noe relevans der og evt, har vi noe
lignende bibliotek der? syns å huske det var mye forskjellig å finne der, selv om mye var stort sett
veldig likt, mer eller mindre effektivt.
Sitat av frevev Vis innlegg
Kom til å lure på om det finnes noe lignende for Hasj? altså, har strains noe relevans der og evt, har vi noe
lignende bibliotek der? syns å huske det var mye forskjellig å finne der, selv om mye var stort sett
veldig likt, mer eller mindre effektivt.
Vis hele sitatet...


Forskjellen på hasj er hovedsakelig fra hvilken plante den er lagd av. Sativa eller Indica.
Hasj lagd av f.eks. Buddha Cheese strainen vil ha de samme egenskapene som Buddha cheese.

Vanskelig å finne ut hvilken strain hasjen som er i Norge er laget av da. Men det meste av hasjen du finner i Norge kommer fra en indica-dominert plante.
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/images/Stats_web/High-Stoned_good3.png

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/e...nce-table.html
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Så du merker ingen forskjell fra strain til strain? Har du prøvd forkjellige strains i f.eks Amsterdam, der man får kvalitet i forhold til i Norge?
Vis hele sitatet...
Kansje på 80-tallet? Amsterdam er så oppskrytt at jeg blir kvalm.

Ja greit, marijuana er generelt av mye høyere kvalitet i Amsterdam men når det kommer til hasj har jeg lettere for å finne godis her hjemme enn i amster.

Den beste hasjen jeg noensinne har røykt var her hjemme. Den beste marijuanaen jeg har prøvd fant jeg i en videobutikk under bordet i amster.

Amsterdam er full av dritt, man må jo søke opp ned på internett, bruke uttalige timer på å finne en coffeshop som ikke hustler deg eller kjenne noen lokale for å få noe god røyk.

Med en gang man tar turen til en annen by, finner en coffeshop som kun livnærer seg av den lokale befolkningen. Ja, der finner du godisen.
Sist endret av Naturgrønn; 15. august 2012 kl. 03:31.
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Hei

I helgen fikk jeg fatt i en type weed de kalte for "cheese". Fantastisk strain etter min smak. Ble bare sånn buzzy, glad og body/hode høy hvis dere forstår Ingen tankefremkallende rus, bare deilig, avslappende kos

Noen andre som har vært borti samme strain? Hadde vært arti å høre andres meninger og erfaringer med denne typen.

CP.
Vis hele sitatet...
Cheese eller Exodus Cheese (den originale) er strainen kun mulig å få som klone. I ettertid har det kommet mange etterligninger - den mest kjente er kanskje Big Buddha Cheese - veldig god ruskvalitet, balansert og behagelig, fantastisk lukt. Vannhasjen fra strainen er utrolig hvis det blir gjort på riktig måte.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Kansje på 80-tallet? Amsterdam er så oppskrytt at jeg blir kvalm.

Ja greit, marijuana er generelt av mye høyere kvalitet i Amsterdam men når det kommer til hasj har jeg lettere for å finne godis her hjemme enn i amster.

Den beste hasjen jeg noensinne har røykt var her hjemme. Den beste marijuanaen jeg har prøvd fant jeg i en videobutikk under bordet i amster.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor i Norge du befinner deg, men her jeg bor er det stort sett dritthasj og medium weed som er å få tak i, om det i det hele tatt er noen som har noe. Kan tenke meg at større byer = bedre kvalitet. Hasjen i Amsterdam var vertfall vesentlig bere enn det jeg får tak i på hjemmebane.
Har noen kompiser som dyrka en god del av "cheese" som de kalte den. Den var sinnsykt god! Vet ikke hvor du befinner deg i landet men her på sørlandet hadde vi en fin bølge med den der.
Ice-o-lator hasjen i Amsterdam er svindel. Min hjemmelagde vannhasj er av mye bedre kvalitet.
De bruker antageligvis ikke de minste maskene..
Sist endret av sonmarak; 16. august 2012 kl. 15:00.
Morsomt hvordan alle snakker om diverse produkter i Nederland som om de kom fra en og samme produsent.
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
har selv vært borti det samme som du snakker om (tror jeg), men kan nok ikke si det samme som du sier.. den var god osv.. men har (selvfølgelig) vært borti noe langt bedre, selv i norge

legger til at jeg også selv er fra sørlandet (som "frø" sier), så må si det samme.. det var en god bølge ja.
Sist endret av shallabaiz; 16. august 2012 kl. 15:31.
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvor i Norge du befinner deg, men her jeg bor er det stort sett dritthasj og medium weed som er å få tak i, om det i det hele tatt er noen som har noe. Kan tenke meg at større byer = bedre kvalitet. Hasjen i Amsterdam var vertfall vesentlig bere enn det jeg får tak i på hjemmebane.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært en del ganger i Nederland, alltid like skuffet over hasjen i Amsterdam.

Ja jeg får ikke tak i annet enn medium weed her hjemme selv, men det er ikke pga hvor jeg bor, men dårlige kontakter.

Sitat av sonmarak Vis innlegg
Ice-o-lator hasjen i Amsterdam er svindel. Min hjemmelagde vannhasj er av mye bedre kvalitet.
De bruker antageligvis ikke de minste maskene..
Vis hele sitatet...
De bruker vel grows som failet der det er underutviklede buds som ikke egner seg til salg på coffeshops. Kan hvert fall garantere at det ikke er premium buds som er brukt. Ei heller er det trim fra premium buds, den keefen røyker de vel selv.
Sist endret av Naturgrønn; 16. august 2012 kl. 16:39.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
De bruker vel grows som failet der det er underutviklede buds som ikke egner seg til salg på coffeshops. Kan hvert fall garantere at det ikke er premium buds som er brukt. Ei heller er det trim fra premium buds, den keefen røyker de vel selv.
Vis hele sitatet...
Jeg tror selv dette blir en forenkling av saken. Det er mange som dyrker i nederland, og det er generelt mange forskjellige kilder de forskjellige shopsa henter sakene sine fra. Kvaliteten varierer vel parallelt med tiden på året, hvilke leverandører det er snakk om og hvor bra selve crop'en gikk. Selv drevne dyrkere driter seg ut til tider, men de kaster jo ikke weeden.
Vi snakker om ice-o-lator hasjen. Det er enten maskestr. eller kvaliteten på plantematerialet de bruker..

Vannhasjen som jeg lager her hjemme er mye bedre enn det jeg får tak i Nederland. Det finnes selvfølgelig unntak..
Jeg også. Jeg prøver å poengtere at det slett ikke er sikkert Ice-o-later hasjen er laget av samme weed, crops eller leverandør.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Forskjellen på hasj er hovedsakelig fra hvilken plante den er lagd av. Sativa eller Indica.
Hasj lagd av f.eks. Buddha Cheese strainen vil ha de samme egenskapene som Buddha cheese.

Vanskelig å finne ut hvilken strain hasjen som er i Norge er laget av da. Men det meste av hasjen du finner i Norge kommer fra en indica-dominert plante.
Vis hele sitatet...
Nå kan det være jeg skyter meg litt i foten, men leste her et sted at i det hasjen blir produsert(presset) så skjer det noe kjemisk under prosessen som gjør at Indica'en blir mer framtreden en Sativa'en. Dette som gjør at du som regel blir stein på hasj. Men det kan jo være at du har fått en fin femmer av god sativa som gjør deg høy da.

Som sagt, det kan være jeg skyter meg i foten, men isåfall korrekt meg gjærne! Helst på en informativ måte!
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Smakt en del cheese før... men det kan ha mange forskjellige "cheese" navn på strainsa. Til og med hatt i hasish typer.

Bare veldig gode erfaringer med cheese strains, blazed til skyene av alle typene jeg har testet.

Beste jeg kan referere til av strains er definitivt noe jeg fikk i gave på bursdagen min i fjor... Blueberry. Aldri vært så kake i hele mitt liv, 2 trekk og var rullende fjern fra ettermiddagen og laaaangt utover kvelden, sånn skal det være

Veldig populært at shit kids som selger kaller typene sine for blueberry cheese, sour diesel osv uten og en gang så vidt vete om det er marijuana eller hasish... har du derimot folk som gror blir det litt mer seriøst og refferere til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har røykt cheese en del i det siste, da jeg kjøpte en del sist gang jeg kjøpte. Vet ikke akkurat hva slags strain det er, men karen sa det var cheese hvertfall. Jeg blir sinnsyk stein av det, får en masse syke tanker, noen CEV's og er helt inn i min egen verden. Ikke en veldig funksjonell high med andre ord. Får ikke den kriblingen i kroppen som jeg ser noen får av den, da. Still, cheese is the bomb.
Jeg liker cheese. I Amsterdam var det blant mine favoritter.
Den lukter fransk ost eller skunk om du vil si det. Digger effekten på denne. Jeg satt å røyket en toer alene en gang, noe som er mye for å være meg. Da ble jeg kjempe avslappet og følte ingen form for nervøsitet. Følte meg naturlig rolig.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Faktisk den strainen som jeg husker best fra amsterdamtåketurene.

Ja den smaker faktisk ost! Skikkelig fan av den strainen selv