Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 8695
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jau, tittelen sier vel seg selv. Bruker DU hasj til noe annet enn rusen?
Selv bruker jeg hasj fordi det er moro og avslappende, men hasj har også hatt en positiv innvirkning på AD/HDen min. Jeg har også opplevd å bli mer glad og står lettere opp om morgenen.

Hender også jeg bruker det som sovemiddel etter nattevakt, fordi jeg sliter med å sovne kl 08:30 på morgenen.

Nå vil jeg høre deres innspill.
Sist endret av Kusetjuv; 9. februar 2012 kl. 11:14.
Ikke hasj, men marijuana.
Bruker det fordi ting blir morsommere, rusen er en bonus.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke hasj, men marijuana.
Bruker det fordi ting blir morsommere, rusen er en bonus.
Vis hele sitatet...
Enig der.
Eneste jeg kan klage på er når jeg ikke har pga blakkhet.
Gjør det vel egentlig bare fordi jeg liker rusen så mye. Synes faktisk alt blir bedre når jeg er fjern. :P
få den roen i kroppen, har adhd så har ganske god effekt mot det.

I tilegg liker jeg den roen, kreativiteten og alle de råe tankene jeg får av å røyke
Bruker det som booster enten for å få sove eller for å gjøre en film/serie bedre...
Sist endret av Hydroide; 9. februar 2012 kl. 12:15.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Jau, tittelen sier vel seg selv. Bruker DU hasj til noe annet enn rusen?
Selv bruker jeg hasj fordi det er moro og avslappende
Vis hele sitatet...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke hasj, men marijuana.
Bruker det fordi ting blir morsommere, rusen er en bonus.
Vis hele sitatet...
At ting blir morsommere og at du blir mer avslappet er jo selve rusen...
Sist endret av Juicekongen; 9. februar 2012 kl. 12:12.
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Bruker det som booster enten for å få sove eller for å gjøre en film bedre...
Vis hele sitatet...
Jeg har en tendens til å se på serier, og ikke huske en dritt dagen derpå, så jeg ender opp med å se de samme episodene på nytt.

Cannabis er for meg en utmerket sovemedisin når døgnrytmen ikke her helt på plass
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
At ting blir morsommere og at du blir mer avslappet er jo selve rusen...
Vis hele sitatet...
Den er vel egentlig mye mer.
Jeg bruker det helt rekreasjonelt. Fint alternativ til alkohol om man ønsker å kose seg litt å slappe av. Kommer veldig ann på hva jeg skal gjøre. Å spille total war krever at jeg har litt øl å kose meg med. Skal jeg bare sitte i sofaen å se på noe liker jeg cannabis bedre. Men alt dette vil jeg påstå går under "rus-sammenheng"
For å få vekk den indre uroen jeg har, og rett å slett bare kunne slappe av.
Røykepause akkurat nå (frivillig tvang), men røyka for å roe ned hodet (adhd). Bonusen var en deilig følese, og veldig innlevelse i film og spill.
Har essensiell tremor, og cannabis med høye CBD-verdier hjelper veldig mot dette. Hovedproblemet er at med det lovverket vi har i dag er det svært vanskelig å finne ut om hasjen er CBD-dominert ført etter man har røykt den.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
At ting blir morsommere og at du blir mer avslappet er jo selve rusen...
Vis hele sitatet...
Poenget ditt var? Jeg er jo klar over dette.
Sliter mye med rygg og nakke som kan resultere i kraftig hodepine til tider,da er dette eneste medisin jeg har funnet som hjelper til nå. Har fått tabletter av lege med bivirkinger som : sløvhet,svimmel,mageknipe og ikke minst løs mage,dette gjør valget enkelt for meg.

Også grei sovemedisin etter nattvakt.

Liker når alle dagens gjøremål er unnagjort og sette meg ned og belønne meg selv med litt dataspill/tv/film/henge med venner/gå turer, men det går nok under "rusen" kategorien.

Har også lettere for og vise sympati for medmennesker og blir generelt en lettere person og ha med og gjør.
Røyker for å dempe angst og depresjoner + det og få en inndre ro, funker veldig bra for meg da jeg også har Adhd
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
At ting blir morsommere og at du blir mer avslappet er jo selve rusen...
Vis hele sitatet...
Jeg tenker på rusen som følelsen å være høy. Når det kribler i hele kroppen.

Og det er heller ikke sånn at alt blir mye morsommere, for meg er det mye morsommere når jeg er med venner, å røyke alene er faktisk ganske kjedelig.
Cannabis er visstnok en av de mest lindrende midlene for mennesker med kroniske betennelsestilstander, cannabis gikk lenge under navnet det skjulte opiat.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Jeg bruker hasj som materiale i alle møblene i huset mitt, det er vel noe annet enn rus er det ikke?
Sist endret av GeirGeirGeir; 10. februar 2012 kl. 09:10. Grunn: skrivefeil
Cannabis gjør underverker for min kroniske tarmsykdom, men dette er fortsatt et svært tabubelagt lindringsmiddel i mitt lokalmiljø... Får vel holde meg til de kjemisk fremstilte pillene jeg får fra legen, som funker dårlig, foran denne naturlige planten som gjør underverk og øker livskvaliteten min.

Heia overformynderi!
Kom på at jeg faktisk røyker etter å ha vært hos legen pga vorte-greier jeg driver med som gjør jævlig vondt.
Fungerer som bare det.
Jeg liker å røyke fordi det demper depresjonen og angsten min + at jeg liker innlevelsen jeg får i filmer og musikk. Har og brukt det noen ganger for å dempe bihulebetennelse smerter, funker knall. Hjelper og på irritert tarm syndromet mitt, kommer litt ann på om jeg får noia eller ikke.

Hender og at jeg bruker det kun på samme måte som alkohol, noe jeg og kompiser kan chille med og være sosiale.
Nå røyker jeg kun i helger når jeg skal kose meg med vennene mine. Og en gang i nye og ne når jeg skal tegne, male eller lage annen type kunst. Når jeg skal lese om membrantransport og cellekommunikasjon er det en fordel å ikke være sløv med blodsprengte øyne eller få Kortidshukommelsen kraftig redusert.
Burde kanskje stått cannabis i overskriften? Hudkremen min til ansiktet har cannabisolje i seg (15%) og den gjør underverker! I tillegg har jeg cannabis-mel som jeg bruker til pannekaker osv Og en lipbalm med 45% cannabis sativa-olje :P
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Jeg bruker hasj som materiale i alle møblene i huset mitt, det er vel noe annet enn rus er det ikke?
Vis hele sitatet...
Sikkert ment som en spøk. Hasj blir fort mykt ved temperaturøkning så med mindre du har en ekstremt myk hasj sofa. Hemp derimot er et veldig slitesterkt materiale. En teori til at cannabis ble ulovlig i USA er at Mexico hadde store ressurser ifm. Hempproduksjon (kan brukes til masse olje, tekstiler, møbler, proteintilskudd+++). Vet at mange bruker det ifm. Med meditasjon og som stresslindring og ved apetittProblemer.
Røyker ikke nå, men røykt pga.
Søvn, hjelper ofte på humøret, blir ofte mindre tiltaksløs.
Søvn er igrunnen hovedgrunnen.
Sist endret av sneipen; 10. februar 2012 kl. 14:31.
Jeg har for tiden hatt en gravid kjæreste som har hatt jævlige morgenkvalmer og generelt dårlig helse. Hu tok noen trekk med Jack og ble HELT fin etterpå Hun sa at all kvalmen forsvant med en gang, mens dritten du får på sykehuset spyes opp igjen etter en halvtime med masse jævlige bivirkninger :S
Så for henne har det vært en mirakelkur og skikkelig eye opener hvertfall
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg har for tiden hatt en gravid kjæreste som har hatt jævlige morgenkvalmer og generelt dårlig helse. Hu tok noen trekk med Jack og ble HELT fin etterpå Hun sa at all kvalmen forsvant med en gang, mens dritten du får på sykehuset spyes opp igjen etter en halvtime med masse jævlige bivirkninger :S
Så for henne har det vært en mirakelkur og skikkelig eye opener hvertfall
Vis hele sitatet...
Vel, nå er jeg ikke professor i nevrologi eller lignende, men det der høres ikke spesielt bra ut med tanke på barnets utvikling.

Jeg har ofte brukt cannabis for å gjøre allerede fine øyeblikk til 110% fantastiske øyeblikk.
F.eks. liggende på toften i en båt ute i havgapet akkurat i det solen går ned.

I tillegg har cannabis en god effekt på meg som aktiv søvngjenger.
Ved å studere mitt eget søvnmønster har jeg funnet ut at jeg ofte har så mye som 25 "urolige øyeblikk" og det som verre er i løpet av en natt uten å ha inntatt cannabis, men dersom jeg tar meg et par trekk på kveldstid ligger jeg vanligvis bare på mellom null og fire av disse urolige øyeblikkene.

Ellers har det blitt en del misbruk også.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vel, nå er jeg ikke professor i nevrologi eller lignende, men det der høres ikke spesielt bra ut med tanke på barnets utvikling.
Vis hele sitatet...
Hehe, veldig sant, glemte å opplyse om at dette var et abort-tilfelle.
Var aldri planlagt å beholde, så det var ikke en faktor som spilte inn sånn sett. Men bra du nevnte det, så ikke folk bare fyrer på mens de er gravide, for det har nok noen helserisikoer, kan jeg tenke meg.
Har forresten lest at cannabis har blitt brukt tradisjonelt som bedøvelse/smertestillende for gravide noen steder, og det er visst nok ikke dokumentert noe spesielt ved bruk av cannabis under graviditet, men allikevel må man være forsiktig.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Burde kanskje stått cannabis i overskriften? Hudkremen min til ansiktet har cannabisolje i seg (15%) og den gjør underverker! I tillegg har jeg cannabis-mel som jeg bruker til pannekaker osv Og en lipbalm med 45% cannabis sativa-olje :P
Vis hele sitatet...
Hørt at den lipbalmen ikke funker i det hele tatt, hvordan er virkningen på deg?
Jeg leser en del. Problemet er at jeg ikke leser raskt nok, etter min smak. Bruker cirka tre minutter per side, 20 sider i timen. Etter en fin joner så hopper leseopplevelsen opp et hakk og jeg finner meg selv i å lese raskere, så mye som 30 sekunder raskere enn vanlig. Dette er win/win for meg, og kjempemoro! Leser for tiden American Psycho av Bret Easton Ellis - brillianse!
ArbeidsledigProletar
Sitat av Knask Vis innlegg
Vel, nå er jeg ikke professor i nevrologi eller lignende, men det der høres ikke spesielt bra ut med tanke på barnets utvikling.

Jeg har ofte brukt cannabis for å gjøre allerede fine øyeblikk til 110% fantastiske øyeblikk.
F.eks. liggende på toften i en båt ute i havgapet akkurat i det solen går ned.

I tillegg har cannabis en god effekt på meg som aktiv søvngjenger.
Ved å studere mitt eget søvnmønster har jeg funnet ut at jeg ofte har så mye som 25 "urolige øyeblikk" og det som verre er i løpet av en natt uten å ha inntatt cannabis, men dersom jeg tar meg et par trekk på kveldstid ligger jeg vanligvis bare på mellom null og fire av disse urolige øyeblikkene.

Ellers har det blitt en del misbruk også.
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig å trekke under graviditet for rastafarier, husker det var en eller annen forskningsrapport på det og den tilsa at det ikke hadde noen på¨virkning på fosteret. Kan googles om ønskelig.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er helt vanlig å trekke under graviditet for rastafarier, husker det var en eller annen forskningsrapport på det og den tilsa at det ikke hadde noen på¨virkning på fosteret. Kan googles om ønskelig.
Vis hele sitatet...
Dette du tenker på: http://www.norcan.org/ipb/index.php?...barn-cannabis/ ?
Ved å bare skumlese gjennom skriveriet ser det ut som om du har rett.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Poenget ditt var? Jeg er jo klar over dette.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at du svarer feil på din egen tråd. Du spør først om vi bruker hasjen for noe annet en rusen, også forteller du oss at du bruker det for rusen.. ser du ikke ironien?
Yes for å få vekk den indre uroen. Uheldigvis slår den tilbake ett par ganger av hundre..
Sitat av Omaha Vis innlegg
Yes for å få vekk den indre uroen. Uheldigvis slår den tilbake ett par ganger av hundre..
Vis hele sitatet...
Man gjør seg selv ofte en bjørnetjeneste ved å gjøre det. Anbefaler deg "mindfulness". Altså buddhistisk meditasjon. Det dreier seg om å fokusere på bevissthet, og å utvikle en dypere forståelse om deg selv og alt i deg. Dette var en anbefaling jeg fikk av psykologen min, og de pleier å arrangere kurs for alle sine pasienter. Det viser gode resultater, med andre ord.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vel, nå er jeg ikke professor i nevrologi eller lignende, men det der høres ikke spesielt bra ut med tanke på barnets utvikling.
Vis hele sitatet...
Det er galt, som andre nevner over her. Melanie Dreher har forsket på Rastafarier over en del tiår, og som nevnt viste det ingen bivirkninger på fosteret. Her kan du høre henne snakke om resultatene hennes. Er en rekke interessante foredrag på YouTube.
I studien til Melanie Dreher bruker hun en gruppe på 24 barn med mor som hadde røyket under svangerskapet samt en referansegruppe på 20 barn tatt fra samme lokalsamfunn med mødre som (angivelig) ikke røyket. De mødrene som røyket var høyere utdannet enn referansegruppen.
First, as a group, the heavy users had the highest level of education. All the heavy users had had some schooling beyond the primary school level and three had had some post secondary training.
Vis hele sitatet...
http://www.druglibrary.org/SCHAFFER/...can-babies.htm

Tok meg to minutter å finne såpass. Jeg gidder ikke lete opp flere punkter en kan kritisere denne studien på da det er fullstendig unødvendig. Å si at det er OK å røyke under svangerskapet på bakgrunn av en slik patetisk studie er absurd, og det sjokkerer meg at stonere som ellers er så kritiske til studier ikke gidder ta et par minutter for å vurdere studiens kredibilitet før de tar det for god sikt.

Kunne dere ikke i det minste Googlet denne dama og sett at feltet hennes er antropologi?
Sist endret av Stratops; 14. februar 2012 kl. 18:31.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Stratops Vis innlegg
I studien til Melanie Dreher bruker hun en gruppe på 24 barn med mor som hadde røyket under svangerskapet samt en referansegruppe på 20 barn tatt fra samme lokalsamfunn med mødre som (angivelig) ikke røyket. De mødrene som røyket var høyere utdannet enn referansegruppen.

http://www.druglibrary.org/SCHAFFER/...can-babies.htm

Tok meg to minutter å finne såpass. Jeg gidder ikke lete opp flere punkter en kan kritisere denne studien på da det er fullstendig unødvendig. Å si at det er OK å røyke under svangerskapet på bakgrunn av en slik patetisk studie er absurd, og det sjokkerer meg at stonere som ellers er så kritiske til studier ikke gidder ta et par minutter for å vurdere studiens kredibilitet før de tar det for god sikt.

Kunne dere ikke i det minste Googlet denne dama og sett at feltet hennes er antropologi?
Vis hele sitatet...
Ingen som sa det var GREIT, var det? Å konkludere med at jeg mener at det er ok å røyke under svangerskap fordi jeg nevner at det har vært en studie som sier at det ikke er så ille sosialt sett er ganske teit. Du er ganske teit Stratops, sorry as. Men er ikke alle her som er så blåøyde som deg. Flaaaaut.

EDIT:
For å si det som det her, hadde jeg hatt ei gravid dame så hadde ikke hu vært høy. Er lov å ha kritisk sans.

EDIT2:
Ok, føler jeg var slem, men det er lov å ikke undervurdere folk.
Sist endret av Batabusa; 14. februar 2012 kl. 18:47.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det er galt, som andre nevner over her. Melanie Dreher har forsket på Rastafarier over en del tiår, og som nevnt viste det ingen bivirkninger på fosteret. Her kan du høre henne snakke om resultatene hennes. Er en rekke interessante foredrag på YouTube.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du ser her vil du oppdage at jeg allerede er klar over dette.

Men jeg vil uansett ikke feste min lit til èn studie.
Dessuten skal fosteret utvikle seg til å bli et voksent menneske, og så vidt jeg ser dekker ikke studien en tidsperiode lang nok til å komme med noen endelige konklusjoner om hva som kan komme til å skje i voksen alder.
For alt vi vet kan morens rusbruk slå negativt ut når barnet når voksen alder.
Jeg sier ikke at jeg har bestemt meg for at jeg tror det er slik, men jeg utelukker det ikke heller.
Sist endret av Knask; 14. februar 2012 kl. 18:44.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ingen som sa det var GREIT, var det? Å konkludere med at jeg mener at det er ok å røyke under svangerskap fordi jeg nevner at det har vært en studie som sier at det ikke er så ille sosialt sett er ganske teit. Du er ganske teit Stratops, sorry as. Men er ikke alle her som er så blåøyde som deg. Flaaaaut.

EDIT:
For å si det som det her, hadde jeg hatt ei gravid dame så hadde ikke hu vært høy. Er lov å ha kritisk sans.

EDIT2:
Ok, føler jeg var slem, men det er lov å ikke undervurdere folk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er helt vanlig å trekke under graviditet for rastafarier, husker det var en eller annen forskningsrapport på det og den tilsa at det ikke hadde noen på¨virkning på fosteret. Kan googles om ønskelig.
Vis hele sitatet...
Studien viste IKKE at røyking ikke hadde noen virkning på fosteret. Dette er derfor misledende informasjon som i verste konsekvens kan påvirke folks beslutning om hva de gjør under graviditeten. Jeg kan si meg enig i at jeg ordla meg krasst, men mtp de alvorlige konsekvensene slik villedning av fakta du bedriver med, selv om det er ubevisst, kan føre til syns jeg det er på sin plass.
ArbeidsledigProletar
Ja, jøss. Da fortjener du å få et foster med problemer når du baserer en så alvorlig avgjørelse som dette er på en enkelt post på et forum, en post UTEN kilden den snakker om.

Heldigvis er de fleste mennesker utstyrt noe som heter kritisk sans.
Så du mener barn av de mindre intelligente fortjener å bli født med fødselsskader?

Eg trollar litt for poenget mitt er egentlig at en på dette forumet er voldsomt kritisk til alle kilder som går imot hasj, og ikke kritisk i det hele tatt til de som bekrefter ens eget syn.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Røyker noen ganger når jeg skal jamme, lever meg så ekstremt inn i spillingen og rytmen da.

Ellers noen ganger etter en lang meditasjonsøkt, har funnet ut at det gjør underverker for fordypningen. Har hatt mangt et kensho øyeblikk fjern, magisk plante det der, låser opp skjulte tankespor.
Jeg bruker det nok mest for rusens skyld, mange ting blir mer interessante etter inntak
En tur på fjellet med hunden og en lurerøyk er jo helt nydelig for eksempel!

Når jeg tenker meg om bruker jeg det også for å få skikkelig matlyst dagen derpå, må også nevne at musikkopplevelsen er en viktig del av rusen.
Ja, såpe. (titegn)
Bruker det for mine magesmerter, sikkert magesår eller en sånn der bakterie (husker ikke navnet) pluss at jeg sliter med og sove, bedre og spise mat blir det og, også har vi til slutt rusen da, den får meg jo glad.

Da er jeg glad, fri for smerter, kan spise ordentlig, og i tillegg le, sovner lettere gjør jeg og, perfekt
Røyker det for å slappe av eller lande fra diverse ting...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Burde kanskje stått cannabis i overskriften? Hudkremen min til ansiktet har cannabisolje i seg (15%) og den gjør underverker! I tillegg har jeg cannabis-mel som jeg bruker til pannekaker osv Og en lipbalm med 45% cannabis sativa-olje :P
Vis hele sitatet...
morsommt det, mtp at en kompis a meg liker å munche på lipbals når han er skev xD prøvd å spise den? og hvordan får du tak i slikt? lager du selv eller?