Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 22631
Jeg oppretter denne tråden fordi jeg er nyskjerrige på hva slags bivirkninger dere har fått av cannabis. Jeg vil IKKE vite hva man kan få men hva dere selv har merket.
Dette er også litt for å få et lite overblikk over hvilke bivirkninger som er mest vanlig.
Sist endret av Sint_ilder; 20. februar 2011 kl. 17:08.
Etter en lang natt med røykings våkna jeg i dag og følte meg mye gladere og uthvilt enn det jeg pleier. Så jeg tok å ryddet rommet og støvsugde! :P

De periodene hvor jeg røyker mye i hverdager og sånt merker jeg at det går utover skolen. Helgerøyking er best

edit:
Merker også at når jeg går hjemover om natta mens jeg er fjern har jeg litt noia.
Sist endret av bloodshotEyes; 20. februar 2011 kl. 17:10.
Jeg trodde at alle bilene som kom forbi var politibiler og NOIA ut og søkte tilflukt i en skog til rusen hadde gått ut og gikk hjem.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Jeg trodde at alle bilene som kom forbi var politibiler og NOIA ut og søkte tilflukt i en skog til rusen hadde gått ut og gikk hjem.
Vis hele sitatet...
Aaaaah, kjenner meg igjen der, alltid når jeg røyka weed i begynnelsen, NOIA jeg ut, hele tia. Merker også jeg har blitt paranoid etter mye røyking, typ hvor jeg sover med 2 hakkekniver og 2 stk stikkniver under madrassen just in case.
Er totalt avhengig av kalender med alarmfunksjon i jobbsammenheng, da jeg har blitt betraktelig mer distre etter flere år med høyt forbruk. Noen ganger om jeg er sliten og akkurat har røyka kan jeg bli utilpass og føle at kollektivtransport, spesielt tbanen hvor du sitter face to face med ukjente, er ubehagelig. Dette varierer veldig med dagsformen og inntaket.
Begge ting opphører om jeg slutter å røyke, det har jeg erfart ved korte ukes-pauser.

Ellers kommer jeg ikke på noen flere bivirkninger.
føler personlig at jeg blir litt klarere i toppen hvis jeg tar pauser! Hender jeg er litt ektra sliten når jeg er bakfjern også. Jeg trur pauser er viktig av mange grunner. Det smeller jo også ekstra godt når du ikke har røyka på en stund.

Under selve rusen ønsker jeg minst mulig omgang med store folkemasser og ukjente. Litt noia må man leve med
Distrè. En jævla møkkating..
Mitt bruk har de siste årene eskalert gjevnlig. Har hatt pauser fra tid til annen, av varierende varighet. Men egentlig, merkelig nok, må jeg nesten si det ikke er så gærent. Er egentlig svært lite komplikasjoner i forhold til bruket. Det verste er vel egentlig bare at jeg til tider kan bli skikkelig drittlei, for så å slite med å kutte ut. Det vil feks si at jeg sprekker når kvelden kommer, da jeg av en eller annen grunn har tendenser til å få veldig lyst på.

Jeg bruker igrunn også marihuana som sovemiddel, til en viss grad. Men dette er virkelig en robust sovemedisin med garantert gjennomslående effekt. Sliter ikke med søvnvansker, men noen ganger er det utrolig digg å bare forsvinne helt bort mens man ligger i sengen.

Har slitt med generell angst i varierende styrke, i perioder. Om mariuhana påvirket dette, er det isåfall til det positive for min egen del. Dette er nok ikke vanlig. Ellers kan vel lommeboka slite litt iblandt.

Men det skal sies at å røyke cannabis kun er en form for tidsfordriv, som har en sterk tendes til å få døgnet til å fly uten at man får gjort stort. Min regel er, og har alltid vært, det at jeg gjør unna alt av dagens gjøremål først, og røyker etterpå. Er man flink og disiplinert nok der, er vel igrunn hele greia ganske uskyldig.

Edit: jeg må vel legge til at det strørste irritasjonsmomentet for min del, er sinnsyk matlyst. I helgene spesielt kan dette skli greit mye ut Blir fort skremmende mye mat.
Sist endret av drGrinspoon; 20. februar 2011 kl. 18:41.
Kan ofte vise tegn til paranoia
Har ikke merket noen bivirkninger etter 2-3 år med regelmessig røyking, noen perioder med et par joints i måneden og noen perioder med et par bongtrekk hver dag. Jeg føler meg mer rolig og avslappet.
Sitat av Oscarius Vis innlegg
Har ikke merket noen bivirkninger etter 2-3 år med regelmessig røyking, noen perioder med et par joints i måneden og noen perioder med et par bongtrekk hver dag. Jeg føler meg mer rolig og avslappet.
Vis hele sitatet...
Indeed. Jeg beundrer denne planten. Eneste kjipe er at det faktisk er vanskelig å holde seg unna.
Sitat av drGrinspoon Vis innlegg
Indeed. Jeg beundrer denne planten. Eneste kjipe er at det faktisk er vanskelig å holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Hvis det er det eneste kjipe så er det vel ikke kjipt? Think about it.
Tåler fortiden ikke cannabis. Får hodepine, angst og blir veldig anspent, får og et behov for å bevege meg (flykte) fra hvor en jeg er.
Har blitt mer distre på en måte.. Har utviklet samme "syndrom" som J.D i Scrubs når han bare forsvinner inn i tankene sine. Så det hender at jeg står å snakker på autopilot, fantaserer om noe helt tilfeldig, og 5-6 sekunder etterpå står jeg å stirrer på den jeg har snakka med og husker ikke et ord av hva jeg har sagt, og sier omtrent det samme en gang til. Jeg syns det er dritlættis egentlig. Har blitt mer paranoid kanskje også, men i et sunt nivå. I stedet for å kalle det noia så kan jeg kalle det en bedre oppfatning av muligheter / konsekvenser.
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Hvis det er det eneste kjipe så er det vel ikke kjipt? Think about it.
Vis hele sitatet...
Er kjipt for lommeboken da
Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Er kjipt for lommeboken da
Vis hele sitatet...
Det er sant, men da er ikke det at man ikke klarer å holde seg unna det eneste som er kjipt. xD
Har opplevd diverse bivirkninger, de fleste av dem kommer sjeldent. Økt noia har forekommet men veldig situasjonsbasert, etter jeg ble psykedelika fantast har jeg merket at jeg tripper svakt på godsaker
Jeg måtte røyke mer og mer hele tiden for ikke å kjede meg eller bare tenke på hasj og deppe hele tiden. Det var umulig for meg å innse at når jeg røyket hadde jeg det akkurat som før jeg begynte å røyke, hasjen hjernevasket meg. Har akkurat sluttet, og jeg føler meg så utrolig bra! Uten avhengigheten til hasj har jeg det helt fint hele tiden, jeg slipper å tenke på å skaffe, røyke, passe meg for snuten. Jeg sier bare én ting; ALDRI gi opp venna som ikke røyker.

Edit: Jeg røyket for det meste bare i helger, men ble etterhvert også på enkelte ukedager.
Sist endret av Decapitated; 21. februar 2011 kl. 00:02.
Mens jeg er påvirket av THC merker jeg helt klart økt noia noen ganger. Det er ikke alltid jeg får noia, men noen strains gir meg endel noia. Også får jeg sånn rare riste spasmer i kroppen. plutselig hopper benet litt opp, eller hånda eller noe sånt.har ikke hørt om noen andre som får dette. Men jeg liker det bare. Det er ikke snakk om store rist. Det er faktisk bare litt behagelig syntes jeg også må det jo nevnes at kort tidshukommelsen er rimelig nedsatt. Hvis jeg er virkelig fjern, kan jeg sitte å snakke med noen og plutselig glemme totalt hva vi snakker om. Syntes bare det er vittig jeg

Merker ikke noen bivirkninger når jeg ikke er rusa bortsett fra at jeg sliter litt med å våkne til skole hvis jeg har røykt kvelden før
Hei, beklager om jeg sporer av men er litt nysgjerrig på hvorfor så mange får så sykt noia når de røyker. Bodde sammen med en hasjnisse (ikke negativt ment :P ) i mange år og syns alltid det var festlig hvor overdrevent noia han fikk.. "naboene ser meg røyke gjennom vinduet" osv osv..
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Hvis det er det eneste kjipe så er det vel ikke kjipt? Think about it.
Vis hele sitatet...
Av åpenbare grunner egentlig. Kunne brukt mer tid på det jeg driver med, komme meg mer ut av leiligheten, møte mer folk osv. Jeg gjør utrolig lite konstruktivt når jeg er fjern.
Etter så og si daglig røyking i halvannet år ble jeg litt sløv og generelt sett mer pessimistisk, faktisk lettere deprimert. Jeg utsatte ting jeg måtte gjøre lengst mulig, i tillegg til at korttidshukommelsen nærmest forsvant. Vil si at jeg misbrukte hasj, da motivasjonen min for å gå på jobb var at etterpå kunne jeg ta meg en jonas, for så å bare slappe av og ikke tenke på noe. Forbruket lå på mellom 25 og 45 gram i måneden, avhengig av lønning og gjøremål i hverdagen.
Det skal også sies at jeg bare er 19 år, og mistenker at noe av bivirkningene skyldtes den lave alderen min.
Subjektive bivirkninger av overdrevet cannabisbruk:
- Apati
- Fatigue
- Dårlig kosthold (som følge av de overnevnte bivirkninger)
- Svekket korttidshukommelse
- Milde depresjoner
- Mild paranoia

Dette er bivirkningene jeg opplevde av en periode med hverdagsrøyking. Heldigvis har jeg innsett at moderasjon er nøkkelen til et fornuftig rusbruk og har i dag et mye mer avslappet forhold til cannabis.
Sist endret av Jaso; 21. februar 2011 kl. 01:41.
Når jeg prater med morra mi eller noe etter jeg har smoka, blir jeg automatisk loka og snøvler litt noen ganger. Fordi jeg tenker på at jeg er loka
Røyka veldig mye for ett år siden og har røyka 3 ganger siden oktober etter å ha blitt ferska.

Må si alt styret rundt mine konservative foreldre og all moralpreken,
snakk om psykiske problemer osv har gitt meg litt angst hver gang jeg røyker i Norge. Har aldri brydd meg i Spania og på ferier men får så jævla noia av å
røyke i Norge. Må også si at i gjennomsnitt 2-3minutter hver dag har jeg angst for å få angst, noe jeg synes er sykt rart men ikke gidder å bry meg om:-P
Yes, forbanna noia. Til slutt ender du opp med kamera på døra, kameraer ut vinduet, kobla på usb dong, og konstant overvåkning fra 4 feeds og recording av all bevegelse utenfor og inni blokka, mens du hamstrer inn boksemat for et halvt år om gangen, og 4 ekstra låser på døra. Og du går med svær kniv for å bare dusje, fordi du må i gangen først.
Been there
Ja, jeg har sovnet med kniv under puta før, men det er bare av og til jeg noier.

Et par dager etter de første gangene jeg puffa, hadde jeg en elendig korttidshukommelse, men det ga seg etterhvert.

Ellers var det for noen måneder siden at jeg ikke klarte å kontrollere munchies'en min, og må ha revnet opp magesekken eller noe, fordi det gjorde vondt som faen flere dager etterpå. Etter det har jeg klart å kontrollere den, så det er ikke et problem lenger.
hot tips, ha kniven under madrassen, slik at du ikke kutter pulsåra di i søvne.
snøvler vell litt mer i ordene.
samt litt mild noia " er han fyren der sivil?"
Hvordan er det med dere å røyke når det er kaldt ute? Jeg merka nå i vinter at hver gang jeg tok meg en jonas ute i det fri, fikk jeg vondt i brystet. Smertene kom fra begge sider, men ofte var det betraktelig verre på den ene siden. Som en følge av dette tok jeg meg en pause på 3-4 veker. Når jeg da fyrte opp på nytt var alt fryd og gammen, men det hadde jeg et hus til disposisjon, altså jeg slapp å være ute.

Forrige helg røyka jeg ute igjen, og da fikk jeg noen uhyggelige smerter i venstre delen av brystkassen. Jeg kjente litt i høyre også, men det var verst på den andre siden. Det gjorde jævla vondt hver gang jeg lo godt, eller prøvde å ligge på venstre side. Jeg vil si det er relatert til lungene, men totalt har jeg ikke røyka mer enn et år, så det er litt pussig. Selv tror jeg det henger sammen med at jeg tar litt for dype drag og at det blir ekstra belastning på lungene å røyke i kald luft. Noen som har opplevd noe lignende eller har noen innspill?

Takker for svar.
Couch-lock. Mister motivasjon mtp skole, men det har også veldig mye å gjøre med mitt generelle hat mot linjen jeg går - men prosjektarbeid går noe saktere etter litt røyk... blir jo en del morsommere å spille PS3 enn å slite med skolearbeid. (Får igjen motivasjonen etter et par dager uten røyk.) Mister litt matlyst etter noen dager med røying, men det er ikke alltid negativt, hvertfall ikke etter the intial munching.

Får aldri noia Ser kanskje litt ekstra etter voldtektsmenn, men det er jo alltid en rasjonell frykt.

Får også helt sinnsykt livaktige drømmer av røyk. Jeg har ganske bra drømmer fra før, men røyken gir de liksom det lille ekstra. Liker spesielt zombie-drømmer når jeg har røyka. Fikk en hel del av de mens jeg gikk gjennom RDR: Undead Nightmare
De "bivirkningene" jeg har hatt, har egentlig vært til min fordel. Jeg sliter med sosial angst, angst generelt, depresjoner og jeg har ADHD.

Hasjen "kurerer" dette så lenge jeg er fjern. Jeg har normalt problemer med å gå inn i butikker og slikt, for jeg går rundt å tenker på hva alle jeg passerer tenker om meg (iom. at jeg er litt på den tyngre siden og har slitt med mobbing hele livet), men om jeg er fjern blir jeg min egen star player (ref. Katt Williams), der jeg går på kjøpesenteret og ikke bryr meg om hva noen syns om meg, selv ikke kongen selv.

Hasjen roer meg også ned, mye mer enn Ritalin / Concerta. Når jeg er nykter må jeg ha noe å holde på med, noe å fikle med så og si hele tiden, men dette blir ikke et problem når jeg røyker. Jeg går forresten ikke på faste medisiner lengre, jeg slutta med Concerta for rundt et år siden.

Jeg blir så og si verdens lykkeligste person når jeg røyker, og jeg føler jeg blir mer sosial. Hvis jeg er nykter, sitter jeg som regel bare inne framfor PC'en, mens når jeg røyker drar jeg til kompiser, ser en film, drar ut på byen, osv.

Jeg sliter også med tunge søvnproblemer, jeg kan ligge i flere timer for å prøve å sove uten at det hjelper (har prøvd det meste av husmortips), to tette på bøtta før jeg legger meg fikser biffen.

Eneste negative jeg kan komme på er at (korttids?)hukommelsen min har tatt seg en støyt. Jeg kan ha problemer med å huske avtaler og datoer, og for eksempel hva jeg har gjort i løpet av uken / måneden som gikk. Har også litt vansker med å huske når enkelte ting har skjedd. Jeg vet akkurat hva som skjedde og hvordan det skjedde, men jeg klarer ikke å huske hvor lenge siden det er.

At man får munchies når man er fjern er jo forsåvidt en bivirkning, men føler ikke at jeg MÅ spise, jeg føler bare at alt smaker himmelsk under cannabisrusen. Det bidrar jo selvsagt til at man har lyst å s

Av og til liker jeg å sitte for meg selv å røyke, for da kan jeg røyke i mitt eget tempo og bare legge av hele dagen til å ta livet med ro, se en film, se to, spille litt og bare ha det koselig for seg selv.

Får aldri noia egentlig, selv ikke når purken kommer å raider leiligheten. Kommer de så kommer de. Pratet med en purk med 10g brunt i lomma, var ikke noe stress.

Skrev litt mye, men godt å få det ut.
Sist endret av Dimergon; 22. februar 2011 kl. 23:32.
Har kun opplevd bivirkninger 2 ganger og begge var etter en 3-4 dagers periode der det gikk med en del cannabis:
  • Ord blir borte fra setninger og gjør at setningen blir mer eller mindre meningsløs.
  • Får skikkelig noia med mindre jeg er helt sikker på at alt er i orden.
  • Blir ganske fjern i den forstand at jeg kan sitte å stirre tomt ut i lufta i flere timer.
  • Hukommelse som angår tid og sted blir veldig rotete.

Nå røyker jeg så og si aldri pga dette. En annen grunn er at jeg fikk noen sære halusinasjoner etter en 2 månder med muskattnøtt 1 gang i uka og ønsker å være på den sikre siden med tanke på min mentale helse.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Om jeg tør å spørre, er du en "hunne", eller en "hanne"? :-)
Vis hele sitatet...
Hunkjønn Men voldtekt er jo forsåvidt en reell trussel for menn også...
Sitat av Igin Vis innlegg
Hunkjønn Men voldtekt er jo forsåvidt en reell trussel for menn også...
Vis hele sitatet...
Det er det helt sikker, men i en heeelt forskjellig grad. Tror neppe jeg noen gang kommer til og være redd for og bli voldtatt, verken av han eller hun kjønn
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Merker jeg er ekstra avslappet på morningene i disse periodene hvor jeg bruker en del.
Bakfjernheten tar en veldig positiv & fin vending så lenge jeg får frokost, kaffe og unngår stressende
situasjoner som innebærer hodebry.
En morning kan bli ganske så chill og behagelig så lenge man er mett og slapper av imens man
nyter fjernheten fra gårsdagen med musikk på ørene.

Uten om dette er det vel korttidshukommelsen som streiker litt av og til, men da snakker vi om et par sekunder eller minutter bak i tid slik at jeg klarer alltid og redde meg ut av slike situasjoner viss jeg bare
skjerper hukommelsen som faen.

Etter en lang periode med høyt forbruk kan man oppleve Rastløshet når man velger og ta seg en pause.
Dette kan også bringe med seg en feeling som gjør deg passiv og litt mer tilbaketrukken i sosiale situasjoner
hvor det er mange folk involvert.

Matlysten blir gjerne litt mindre når man er klar i hue en når man er ruset.
Dette skylder munchies som gir deg en helt sinnsyk matlyst når du er beruset, men svekker matlysten din når du er edru.
Det er dette vi kan kalle for matlei.

Jeg har en tendens til og utvikle en meget svak form for noia.
Dette er ikke noe standard greier som at jeg blir redd av alt.
Jeg blir bare ekstra mistenksom på alle jeg ikke stoler på.
Kan ofte føle at de sleipe typene blir ekstra sleipe.
Dette er faktisk den verste bivirkningen av dem alle.

Men jeg har alltid vært fokusert på å takle disse bivirkningene slik at de ikke forstyrrer mitt vanlige liv.
Tror det er viktig med struktur, orden og kontroll på seg selv hele veien slik at man ikke sklir over i noe dårlig spor som bare sirkler
rundt & rundt uten mål og mening.
kan ikke si at jeg har merket så mange bivirkninger av hasj untatt panikk angst når jeg var rusa, det var helt klart pga rusen jeg fikk panikkangst og det var ikke noe ettervirkninger, det var pga jeg var rusa.
Ingenting.

Helt ærlig, har røyka i snart et halvt år, opp til flere ganger hver helj.
Har enda ikke hatt noen bivirkninger. Utrolig men sant.
Blir dum, og mister alle snakkeegenskaper, forverres med alkohol.
hver gang jeg røyker får jeg noia og tror jeg skal få hjerteattakk
Dårligere norsk og jeg tenker mindre logisk. :/
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
Mens jeg er påvirket av THC merker jeg helt klart økt noia noen ganger. Det er ikke alltid jeg får noia, men noen strains gir meg endel noia. Også får jeg sånn rare riste spasmer i kroppen. plutselig hopper benet litt opp, eller hånda eller noe sånt.har ikke hørt om noen andre som får dette. Men jeg liker det bare. Det er ikke snakk om store rist. Det er faktisk bare litt behagelig syntes jeg også må det jo nevnes at kort tidshukommelsen er rimelig nedsatt. Hvis jeg er virkelig fjern, kan jeg sitte å snakke med noen og plutselig glemme totalt hva vi snakker om. Syntes bare det er vittig jeg

Merker ikke noen bivirkninger når jeg ikke er rusa bortsett fra at jeg sliter litt med å våkne til skole hvis jeg har røykt kvelden før
Vis hele sitatet...
Får litt sånn selv og kjenner en som rister i bena konstant om han røyker. Rart.
Sitat av gwalskar Vis innlegg
Hvordan er det med dere å røyke når det er kaldt ute? Jeg merka nå i vinter at hver gang jeg tok meg en jonas ute i det fri, fikk jeg vondt i brystet. Smertene kom fra begge sider, men ofte var det betraktelig verre på den ene siden. Som en følge av dette tok jeg meg en pause på 3-4 veker. Når jeg da fyrte opp på nytt var alt fryd og gammen, men det hadde jeg et hus til disposisjon, altså jeg slapp å være ute.

Forrige helg røyka jeg ute igjen, og da fikk jeg noen uhyggelige smerter i venstre delen av brystkassen. Jeg kjente litt i høyre også, men det var verst på den andre siden. Det gjorde jævla vondt hver gang jeg lo godt, eller prøvde å ligge på venstre side. Jeg vil si det er relatert til lungene, men totalt har jeg ikke røyka mer enn et år, så det er litt pussig. Selv tror jeg det henger sammen med at jeg tar litt for dype drag og at det blir ekstra belastning på lungene å røyke i kald luft. Noen som har opplevd noe lignende eller har noen innspill?

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri opplevd noe av det du skriver, men jeg pådro meg en meget smertefull hemoroide som et resultat av å sitte rundt et bord å røyke hasj i kulden med venner. Jeg trodde smerten kom fra korsryggen, samtidig som jeg trodde den lille klumpen som egentlig var en hissig hemoroide var brusk eller noe lignende. Jeg var under denne oppfatningen helt til den plutselig sprakk etter 3-4 dager. Selvsagt lurte jeg fælt på hva denne væsken som plutselig rente ut av korsryggen var. Etter ca 5min med intens tenking gikk det opp for meg: det er en jævla hemoroide! På dette tidspunktet visste jeg ingenting om hemoroider, men et kjapt google søk gjorde meg takknemlig både for at den ikke var' plassert inni anus, og for at de ikke er faretruende, bare grusomt smertefulle.

Jeg har forresten slitt med ryggplager hele livet, så hvis noen lurer på hvordan jeg kunne forveksle en hemoroide med ryggsmerter så var det naturlig for meg å gå utifra dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har vel egentlig bare merket at jeg har blitt litt treigere i hue etter 1/2 år med fast røyking.
Har ikke røyket mye, men merker alikevel at jeg i perioder blir brutt ned av å røyke eller oppbevare cannabis. Blir nervøs, redd for at foreldrene mine skal finne det ut, og sist men aller mest; får en følelse av å være kriminell, og at jeg gjør noe veldig dumt ved å røyke cannabis. En annen ting jeg virkelig hater er at jeg må skjule stoffet, skjule bruket; skjule iteressen min (særlig ovenfor foreldrene mine). Dama plages også av cannabisbruket mitt. Disse følelsene merker jeg bare i perioder; men når de føles som verst kan det virkelig tynge meg. Så lenge jeg fortsetter å røyke cannabis med måte, (ca to ganger i måneden) tviler jeg på at jeg vil støte på bivirkninger verre enn de nevnt over.

Gleder meg utrolig til å flytte for meg selv, blant annet fordi jeg slipper og daglig tenke på alt rusmiddelrelatert jeg sier ovenfor foreldrene mine, og hva slags konsekvenser dette kan få.

Har greie karrakterer og mange ambisjoner om livet mitt.
Ved for høyt inntak eller for sterke greier, evnetuelt dårlige greier, har jeg opplevd å svimmel. Gikk i gulvet på grunn av blodtrykksfall etter å ha tatt inn 0.6g svarting oralt. Rusen måtte jeg sove av meg fordi jeg simpelten ble så sløv og trøtt at det var et slit å gjøre annet. En annen gang jeg røyka litt av samme svartingen med venner så skjedde det samme - den gode "bølgen" av sensasjoner var bare ubehaglig og kvalmende. Jeg er glad jeg ikke har mer av den...

Paranoia har jeg opplevd noen ganger. Har innbilt at noen forfølger meg, men klarer å roe meg ned og se at det er nettopp noe jeg innbiller meg. Jeg blir redd for at folk skal skjønne at jeg er høy, og jeg føler noen ganger at jeg er utsatt for mindre gode ting.

Forvirringstilstander har jeg opplevd, og jeg er ikke akkurat så flink i matte som jeg vanligvis er. Selv om jeg faktisk har gjort lekser høy, og likevel fått til en del (R1-matte). Språket pleier kun å bli mer kreativt og jeg pleier ikke å ha flere skrivefeil. I så fall er det den logiske oppbygningen som svikter.

Å være påvirket i dagene etterpå kan skje hvis jeg spiser - da aktiveres plutselig cannabinoider seg igjen, og rusen varer veldig lenge. :/

Andre bivirkninger enn de overnevnte har jeg i liten grad opplevd. Så lenge jeg har rent produkt, tar riktig mengde i den riktige anledningen er cannabis et velfungerende rusmiddel for min del. Ting oppleves mer intenst, og jeg lærer meg selv å kjenne bedre.
Sist endret av Psychocrash; 6. mars 2011 kl. 22:48.
jeg som skriver
En bivirkning jeg har er at jeg gir faen. Bryr meg mye mindre, lar ting gli forbi uten å gjøre noe. Dette går utover skole, jobb og venner, men jeg vil si jeg har det bedre i og med at jeg lever med svært få bekymringer
Om du lar det gå for mye utover ditt vanlige liv, skal jeg garantere deg at bekymringene dine blir flere og større. Been there done that.
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
Mens jeg er påvirket av THC merker jeg helt klart økt noia noen ganger. Det er ikke alltid jeg får noia, men noen strains gir meg endel noia. Også får jeg sånn rare riste spasmer i kroppen. plutselig hopper benet litt opp, eller hånda eller noe sånt.har ikke hørt om noen andre som får dette. Men jeg liker det bare. Det er ikke snakk om store rist. Det er faktisk bare litt behagelig syntes jeg også må det jo nevnes at kort tidshukommelsen er rimelig nedsatt. Hvis jeg er virkelig fjern, kan jeg sitte å snakke med noen og plutselig glemme totalt hva vi snakker om. Syntes bare det er vittig jeg

Merker ikke noen bivirkninger når jeg ikke er rusa bortsett fra at jeg sliter litt med å våkne til skole hvis jeg har røykt kvelden før
Vis hele sitatet...
De riste-spasmene du beskriver har jeg også, helt random så kan en del av kroppen bare begynne og hoppe av seg selv, ikke noe jeg irriterende meg over tho
Jeg har opplevd en smule forverring av mine tvangstanker når jeg er høy, og har inntil til nylig opplevd generell angst en uke etter inntak av cannabis. Men i den siste uken har jeg røyket mye hasj og har faktisk ikke opplevd noe angst nå i ettertid. Kan av og til oppleve rykninger imens jeg er høy.

Merker også at dagen etter jeg har røykt får jeg alltid en slags behagelig og avslappendes hangover, og paradoksalt nok merker jeg ganske lite til tvangstanker i to dager etterpå. Noe som mest sannsynlig henger sammen med enten cannabidiol nivået i cannabisen eller en komplisert prosess som henger sammen med min schizofreni. Veldig enkelt fortalt: det store utslippet av dopamin under cannabisrusen kan få mine sårbare d1 reseptorer til å bli understimulert dagen etterpå. Noe som øker mine "negative symptomer"(Flat effekt, ukonsentrasjon, apati) for schizofreni, og som tilsynelatende aldri opptrer samtidig som mine "positive symptomer"(Tvangstanker, vrangforestillinger)