Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 16282
Dette er det mest tragiske jeg har lest. Mistet ALL tillit til politiet. De gjør jo akkurat hva som passer de.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Po...e-1139350.html

Hva blir det neste egentlig?

Noen må innse at politiet ikke gjør ting på den måten de skal, og bare det å få en helt uskyldig mann til å kle av seg på en forholdsvis traffikkert bro er uakseptabelt.

Hva mener dere om politiet og måten de "oppfører" seg på?
Jeg har mistet all respekt for politiet for lengst.

Jeg har til å med hørt hos faren til en venn av meg at politiet har tatt helt av, og det kan nevnes at faren til denne vennen jobber som toller og er rundt 50 år. Når så godt vokse, oppegående folk som jobber i politi buisnessen eller hva jeg skal kalle det, begynner å snakke om at politiet er gale, så er det ingen grunn til å ha respekt for dem.

EDIT: Man skal ikkje stryke alle under en kam, mange av politi tjenestemennan er faktisk ganske greie og følger loven, men så har du ett stort antall (dessverre) som er frekk, følger ikkje loven og gjør som dem ønsker selv.
Sist endret av Masi; 22. august 2010 kl. 03:45.
Neinei, er ikke alle som er like gale, men alle jeg hører om er helt på trynet rett og slett.
De jeg har snakket med også forsåvidt...
Ja herregud altså, jeg var i Hønefoss her om dagen, og det var to skikkelige slemme personer der, de dreiv å slo folk og greier, hva feiler det folka fra Hønefoss egentlig?


Generalisering er jo kult.

Nei, helt ærlig, jeg har vært borti 20+ politifolk som jeg kan huske, jeg har ikke opplevd å blitt behandlet på en dårlig måte av noen av dem, fordi visse politifolk gjør ting de ikke har lov til, så skal du slå alle under en kam?

Synes virkelig du burde endre overskriften og innholdet i posten din.
Min teori er at de fleste purkene har et stort ønske om å være mektige og sett opp til, men klarte aldri å få det til i det private sosiallivet. Løsningen er enkel: bli politi! Da tror dem ihvertfall selv at de blir respektert osv. fordi de kan gjøre som dem vil da stakkarene som blir plaget ikke har en dritt dem skulle sagt i dette landets finfine rettssystem.

Unner ikke svina noe bra i livet. Aldri møtt et unntak!
Sitat av no0b Vis innlegg
Min teori er at de fleste purkene har et stort ønske om å være mektige og sett opp til, men klarte aldri å få det til i det private sosiallivet. Løsningen er enkel: bli politi! Da tror dem ihvertfall selv at de blir respektert osv. fordi de kan gjøre som dem vil da stakkarene som blir plaget ikke har en dritt dem skulle sagt i dette landets finfine rettssystem.

Unner ikke svina noe bra i livet. Aldri møtt et unntak!
Vis hele sitatet...

Jeg håper virkelig de 'svina' ikke rykker ut til deg når du er i et nødstilfelle og ringer 112.
Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Ja herregud altså, jeg var i Hønefoss her om dagen, og det var to skikkelige slemme personer der, de dreiv å slo folk og greier, hva feiler det folka fra Hønefoss egentlig?


Generalisering er jo kult.

Nei, helt ærlig, jeg har vært borti 20+ politifolk som jeg kan huske, jeg har ikke opplevd å blitt behandlet på en dårlig måte av noen av dem, fordi visse politifolk gjør ting de ikke har lov til, så skal du slå alle under en kam?

Synes virkelig du burde endre overskriften og innholdet i posten din.
Vis hele sitatet...
Leste du egentlig posten min, som er rett over din egen?

Siterer for deg jeg

Sitat av meg selv
Neinei, er ikke alle som er like gale, men alle jeg hører om er helt på trynet rett og slett.
De jeg har snakket med også forsåvidt...
Vis hele sitatet...
Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Jeg håper virkelig de 'svina' ikke rykker ut til deg når du er i et nødstilfelle og ringer 112.
Vis hele sitatet...
Det håper virkelig ikke jeg heller!

Edit: ikke at jeg hadde ringt dem i det hele tatt.
Sist endret av no0b; 22. august 2010 kl. 03:59.
Jeg syns at politiet burde bli oppfattes som folk flest. altså at noen er bedre enn andre. ikke ALLE er like respektløse som disse i dette tilfelle. jeg har hatt mange / flere "hyggelige" eller helt akseptable møter med politiet. men svært få eller aldri negative selv.

i tilegg så er det jo også sjelden at de gangene politiet handler "godt", så er det noen journalister som skriver om det?

(jeg mener ikke at politiet har rett bestandig, eller i dette tilfelle (hvilket var feil). men stort sett har jeg et positivt intrykk av dem og at de gjør en god jobb
En kompis av meg hadde en uheldig hendelse med politiet for en stund siden, han ble rett og slett voldelig kastet ut av en offentlig fest(ival) av en vakt, han ringte selvfølgelig politiet der å da og skulle anmelde saken. Poltiet hørte på hva han hadde å si før dem sa til han "God natt, og la på", jeg spurte han om politimannen presanterte seg, og fikk til svar hos kompisen min at han hadde ikkje fått noe navn eller tjeneste nr hos han politimannen.

så han ringte opp igjen, og det var han samme som svarte, så han spurte om han kunne få tjeneste nr til mannen, men igjen fikk han til svar "God natt", og la på.

Slik oppførsel fra politiet er vel latterlig, vi hadde jo såklart drukket litt, men vi viste jo hva vi gjorde.

Og det kan jo nevnes at grunnen til at han ble kastet ut var fordi dem var uenig om noe (ikkje noe krangling elns), så han vakten sa at hvis ikkje han holdt kjeft så skulle han ta og dra han ut av fest området, og da sa jo kompisen min: "Du tør ikke", og det var vist nok for vakten.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Neinei, er ikke alle som er like gale, men alle jeg hører om er helt på trynet rett og slett.
De jeg har snakket med også forsåvidt...
Vis hele sitatet...
Er det noko rart? Er jo ikkje slik at folk seier til andre: Hei! Veit du kva da? Eg møtte ein politimann i dag som var heilt grei.
Og en annen historie:

En venn av meg blir støtt og stadig stoppet av politiet, de siste gangen har vedkommende hatt politiet etter med blålys og sirener, den ene gangen så fikk vennen min rundkjeft av politiet fordi dem hadde kastet seg etter med blålys og sirener og h*n ikkje hadde stoppet på første avkjørselen men den andre fordi den andre var mindre trafikkert (rundt 50 meter forskjell). Hver gang h*n blir stoppet så driver dem å tar alkotest og nesten full ransakelse av bilen, grunnen til dette er fordi det ble stoppen en pakke på flyplassen med navnet til vedkommende på og denne pakken inneholdt hasj.

EDIT: Og vedkommende driver ikkje på med narkotiske stoffer.
Sist endret av Masi; 22. august 2010 kl. 04:14.
Nei, kan fortellte en historie som skjedde i går på kalbakken i oslo, on the run esso. Der så kom jeg og noen kompiser og skulle kjøpe mat, mens så kom vi akkurat da det skjedde faenskap og slåssing, dertetter ble en slått ned mens jeg stod der og så på , ca 10 minutter etter så kommer politiet leker smarte, går gjennom bilen vår og leter etter spor, de spør meg om jeg så noe så sa jjeg ja, og så ba de oss stå der og vente. Vi venta ca 10 minutter så kommer det en annen politibil og spør oss hva som har skjedd, jeg fortelle hva som har skjedd og han noterer ned, like etter kommer han som ble slått og forteller sin historie, og jeg var jo såpass drita at jeg fortalte feil. og han sa til meg at det ikke stemmer overens hva han fortalte så jeg sa ja, jeg har drukket litt så kan hende jeg så feil, som det stemte over. Akkurat nå er jeg passe driter nå som jeg forteller denne historien til verden. Men ellers så var den en jævla pakkis faen som slå til han polakken over no chickfight. Han pakissen stakk i en sølv passat som seinere parkerte på holdeplassen, det viste seg at han som kjørte sølve passaten var pirattakse som han kompisen som jobber der viste hvem han var og at han har sett han før. Men ellers så stod politi mannen og bare noterte mens han polakken blødde som faen, uten å finne hva faen er det som foregår

En annen historie var på stardust i oslo og der så ble jeg banka opp av en pakkis gjeng som viste seg til å være " b gjengen " Eneste jeg gjorde var å komme bort i en pakistaner som var i gjengen og han tokk det skikkelig at han sa i ifra til " kompisenen sine " at de skulle ta meg og de tokk meg ned og banka meg ganske kraftig, jeg blødde neseblod og var helt mørbanka i trynet, de tokk meg ned og sparka som faen i trynet mitt forann alle på dansegulvet, mens jeg lo der og var helt fucked så kommer det en vakt og hjelper meg opp. De tar meg ned til utangen og så kom politiet, enenste politiet sa " hva har skjedd her " så fortalte jeg det, og han sa ok jeg skal notere det ned. Så spurte jeg om de kunne kjøre meg til legevakta og han sa " nei, vi har for mye å jobbe med, mens jeg var helt fucked så følgte noen kompiser meg til legevakta, uten at politiet gjorde en jævla dritt. Etter den hendelsen så har jeg mista respekten for politiet, jeg syns at politiet er så møkk som det går ann. Som sakt så liker jeg ikke politiet og at de bare er der for å tøffe seg og ikke ta hensyn til noen enn seg selv det syns jeg er helt på hode. Beklager hvis det står noe som man ikke forstår helt det er fordi jeg har drukket ganske mye ( ikke i det hele tatt da jeg ble slått ned , så veit dere det ) men akkurat nå i dette stundet da jeg skriver. Så fuck politi og lenge leve friheten, de er bare her for å lage kødd null respekt for de jævla poilidiotene !!|§1||11§!§§
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Neinei, er ikke alle som er like gale, men alle jeg hører om er helt på trynet rett og slett.
De jeg har snakket med også forsåvidt...
Vis hele sitatet...
De som er fine lovlydige politimenn som gjør jobben sin som de skal ender som regel ikke opp i avisen. Selvfølgelig hører man jo bare om de som er "gale".


Sitat av no0b Vis innlegg
Min teori er at de fleste purkene har et stort ønske om å være mektige og sett opp til, men klarte aldri å få det til i det private sosiallivet.
Vis hele sitatet...
Min teori er at du ikke har det helt bra i det sosiale liv...


Sitat av Masi Vis innlegg
En kompis av meg hadde en uheldig hendelse med politiet for en stund siden, han ble rett og slett voldelig kastet ut av en offentlig fest(ival) av en vakt, han ringte selvfølgelig politiet der å da og skulle anmelde saken. Poltiet hørte på hva han hadde å si før dem sa til han "God natt, og la på", jeg spurte han om politimannen presanterte seg, og fikk til svar hos kompisen min at han hadde ikkje fått noe navn eller tjeneste nr hos han politimannen.

så han ringte opp igjen, og det var han samme som svarte, så han spurte om han kunne få tjeneste nr til mannen, men igjen fikk han til svar "God natt", og la på.

Slik oppførsel fra politiet er vel latterlig, vi hadde jo såklart drukket litt, men vi viste jo hva vi gjorde.

Og det kan jo nevnes at grunnen til at han ble kastet ut var fordi dem var uenig om noe (ikkje noe krangling elns), så han vakten sa at hvis ikkje han holdt kjeft så skulle han ta og dra han ut av fest området, og da sa jo kompisen min: "Du tør ikke", og det var vist nok for vakten.
Vis hele sitatet...
Dere var mest sannsynlig fullere enn det dere husker. De fleste er ofte det. Når du ringer til politiet langt på natt når du er full og klager på at en vakt kastet deg ut fra festen er du ikke veldig troverdig. Jeg tviler også sterkt på at alt politiet i telefonen sa var "god natt".


Politiet har som oftest en grunn til det de gjør. Politiet er ikke der for å plage dere eller gjøre narr av dere. Mannen fra linken trådstarter linket til kjørte kanskje veldig slurvete, kanskje han faktisk så ut som en narkis i mørket på puddefjordsbroen. Vi har jo ikke hørt historien til politimennene som gjorde dette. Vi har bare historien til mannen som følte seg uvel da han var nødt til å strippe.
Sist endret av Boo-Boo; 22. august 2010 kl. 04:25.
Ikke meninga å ødelegge moroa nå, men har dere som sier at dere aldri har møtt en hyggelig politimann, tenkt noe over om hvorfor dere har erfart det slik? Kan det være hos dere problemet ligger? Jeg har stort sett møtt hyggelige politifolk, med kanskje 2-3 unntak. Såklart det finnes tullinger i politiet, akkurat som det gjør over alt ellers i samfunnet også.

Det blir som en jeg kjenner som alltid havner på feil fot med sine kollegaer og sjefer. Samme ulla hver gang han kommer i ny jobb, og selvsagt så er det jo alltid arbeidsgivers feil. Aldri hans feil.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Dere var mest sannsynlig fullere enn det dere husker. De fleste er ofte det. Når du ringer til politiet langt på natt når du er full og klager på at en vakt kastet deg ut fra festen er du ikke veldig troverdig. Jeg tviler også sterkt på at alt politiet i telefonen sa var "god natt".
Vis hele sitatet...
Jo forsåvidt vi var jo fulle, men alt politiet sa var "God natt, gå å legg deg" og la på. Vi var vel 4-5 stk som hørte det, og alle sa det samme morgenen etterpå. Sannsynligheten for at alle 5 husker feil er vel ikkje stor?
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Jeg har vært i kontakt med politiet flere ganger før, og jobbet med folk som trente seg opp til polititesten. Disse menneskene har oppført seg helt brilliant både ved å lytte, vise respekt og oppføre seg rolig mot meg og andre. Så jeg mener det er ganske respektløst av dere å skrive så mye piss om politiet bare på grunn av litt desperate sjokknyheter og kanskje en liten dose opplevelser.

Kanskje de som vil skrive historier her om de respektløse, svinete, gale politifolkene kan spørre seg disse 3 spørsmålene først:
1. Er det min historie jeg forteller, eller kan noen ha endret på den før jeg fikk høre den?
2. Var jeg beruset under møtet med dem? (Dette kan som de aller fleste skjønner ha stor innvirkning på både hvordan man oppfører seg selv, og hvordan man tolker andres signaler)
3. Er min irritasjon kun bygget på min anger fordi jeg ble tatt for noe ulovlig?

Hvis dere fortsatt synes at politiet har oppført seg respektløst etter dette, og kan forsikre seg om at historien er 100% riktig gjenfortalt synes jeg dere skal poste historien her. Hvis ikke så synes jeg at dere skal slutte å spre mere bullshit-hat-propaganda mot politiet og heller se på hva de faktisk gjør for lille norge!
Sitat av no0b Vis innlegg
Det håper virkelig ikke jeg heller!

Edit: ikke at jeg hadde ringt dem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
jeg må si at du virker som en utrolig barnslig person.
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Jeg har vært i kontakt med politiet flere ganger før, og jobbet med folk som trente seg opp til polititesten. Disse menneskene har oppført seg helt brilliant både ved å lytte, vise respekt og oppføre seg rolig mot meg og andre. Så jeg mener det er ganske respektløst av dere å skrive så mye piss om politiet bare på grunn av litt desperate sjokknyheter og kanskje en liten dose opplevelser.

Kanskje de som vil skrive historier her om de respektløse, svinete, gale politifolkene kan spørre seg disse 3 spørsmålene først:
1. Er det min historie jeg forteller, eller kan noen ha endret på den før jeg fikk høre den?
2. Var jeg beruset under møtet med dem? (Dette kan som de aller fleste skjønner ha stor innvirkning på både hvordan man oppfører seg selv, og hvordan man tolker andres signaler)
3. Er min irritasjon kun bygget på min anger fordi jeg ble tatt for noe ulovlig?

Hvis dere fortsatt synes at politiet har oppført seg respektløst etter dette, og kan forsikre seg om at historien er 100% riktig gjenfortalt synes jeg dere skal poste historien her. Hvis ikke så synes jeg at dere skal slutte å spre mere bullshit-hat-propaganda mot politiet og heller se på hva de faktisk gjør for lille norge!
Vis hele sitatet...
litt desperate sjokknyheter og kanskje en liten dose opplevelser.

Det har vel hendt at politiet har skadet flere grovt under pågripelser.
Bare fordi du aldri har møtt på noen som har gjort deg noe, betyr det ikke at alle andre driver med bullshit-hat-propaganda.

Vil forøvrig anbefale en bok, Farlig Politi av Gunne Hammarstrøm. Ja tenke seg til, en bok i en tråd om politi.
Han selv var også voldsomt positiv til politiet.
Sist endret av St.Vitus; 22. august 2010 kl. 12:16.
Dere som hater politiet over alt på jord, hvorfor blir ikke dere politifolk selv?
Da kan dere være med på å gjøre politiet bedre og disse "jævla" politifolkene må kanskje jobbe sammen med noen ordentlige personer slik at de må oppføre seg bra de og
kjedelig streiting
Kjenner meg selv igjen i den historien, dog så slapp jeg litt billigere unna. Ble stoppa for en tid siden i en vanlig rutinekontroll og fikk beskjed om å gå ut av bilen. Deretter spurte politiet om jeg var rusa, noe jeg ikke var å sa derfor nei. Da spurte dem meg hvorfor jeg jugde politiet rett opp i trynet. Deretter sjekka dem vandelen min som har noen pletter på som jeg oppga, for deretter å få beskjed om å ha jugd igjen da jeg visstnok hadde 15-16 andre saker på rullebladet, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Prøvde å forklare dem at det ikke stemte, men da ble dem bare enda mer pissed å spurte hvorfor jeg jugde. Ble passe forbanna på de to arrogane j*vlene. Etter å ha trua med narkohund eller å taue meg inn for pissprøve i 20 min noe jeg sa jeg gjerne kunne bli med på, kom det en annen litt overorda konstablen og sjekka litt. Heldigvis så gikk det ann å prate med han, å etter å ha tatt den standard field-testen så fikk jeg stikke. Ikke så mye som en unnskyldning fra de andre drittsekkene.
Alle politifolkene jeg har snakket med har oppført seg helt normalt, og vært greie. Det eneste som irriterer meg er at de aldri kan komme når det faktisk skjer noe, når det er to polakker som stjal noen båter og noe greier da "hadde de ikke mulighet til å komme". Men de bruker tiden og energien på andre ting, som å stoppe meg når jeg kjører en gressklipper etter gangfeltet! Ja, tenk hvor farlig det er. Og for ikke å snakke om å stoppe alle mopedistene som har et eller annet uorginalt på mopeden.
9 av 10 saker mot politiet blir hennlagt pga bevisets stilling.
Det skaper frustrasjon at det da i tillegg er gamle kolleger og skolekamerater av som står for etterforskningen. Jeg stoler på at flertallet av politimenn gjør jobben sin riktig og etter loven, men hvis de som ikke gjør det slipper ustraffet så ofte som de gjør er det i praksis det samme om de har eget etterforskningsorgan internt eller ikke.
Teori:
Når man tjener 100 kr i timen eller w/e det er de tjener, er det åpenbart ikke pengene som trekker folk inn i yrket.
Dette fører til at folk som vil ha makt over andre satser innad yrket.
Slike personer burde heller være kastet bak lås og slå, men er nå heller en del av norges politistyrke.

Gjennomsnitts lønn per år i følge JobbFeber var jo typ 310 000 kr.
310 000 kr / 330 arbeids dager = ca 940 kr per dag. Om man da har en helt vanlig arbeidsdag på 8 timer vil det da tilsvare 117 kr i timen..
Jeg tjente 160 kr i timen ved å selge pølse på en shell stasjon..
Sitat av blueshift Vis innlegg
Teori:
Når man tjener 100 kr i timen eller w/e det er de tjener, er det åpenbart ikke pengene som trekker folk inn i yrket.
Dette fører til at folk som vil ha makt over andre satser innad yrket.
Slike personer burde heller være kastet bak lås og slå, men er nå heller en del av norges politistyrke.

Gjennomsnitts lønn per år i følge JobbFeber var jo typ 310 000 kr.
310 000 kr / 330 arbeids dager = ca 940 kr per dag. Om man da har en helt vanlig arbeidsdag på 8 timer vil det da tilsvare 117 kr i timen..
Jeg tjente 160 kr i timen ved å selge pølse på en shell stasjon..
Vis hele sitatet...
Et årsverk er på ca1950 timer. 310 000 / 1950 = 158,97. Altså ca 159 kroner timen.
Ja, hele politiet er egentlig noe stort tull. La oss bare kvitte oss med dem - da får vi det nok bedre til lands

[color=white]</Ironi>[/color]
Lykke til med å finne en arbeidsplass med 330 arbeidsdager.
Er vel nærmere 200. Bare helger vil være over 100 dager i året. I tillegg kommer ferie, helligdager og annet.
Husker når jeg var liten og var på vei til Sverige med moren og faren min. Etterhvert ble vi stoppa, og han politimannen sa vi hadde kjørt for fort. Deretter tok de blåsetest og de ga oss bare en advarsel og lot oss kjøre videre. Ingen bot.
Sist endret av Fusjon; 22. august 2010 kl. 14:15.
Politiet kan ikke ta i mot anmeldelser fra berusede personer og vil heller ikke rykke ut fordi en mindre smart person er blitt kastet ut fra en fest å syter over telefon. de sa nok at han skulle levere anmeldelse på en virkedag på politistasjonen før de sa god natt...
De kan ikke rykke ut til absolutt alle fylledrama.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Ja, hele politiet er egentlig noe stort tull. La oss bare kvitte oss med dem - da får vi det nok bedre til lands

[color=white]</Ironi>[/color]
Vis hele sitatet...

Funny. Tanken er vel heller å forbedre det systemet som er idag. Det er prioriteringene politiet gjør som gjør at jeg mister mye respekt. De kan bruke masse tid på filleting som nevnt over, men når man faktisk trenger hjelp dukker de ikke opp på flere timer, om de i det hele tatt kommer.
Sitat av Joey Vis innlegg
Er det noko rart? Er jo ikkje slik at folk seier til andre: Hei! Veit du kva da? Eg møtte ein politimann i dag som var heilt grei.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=116765

Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Ja, hele politiet er egentlig noe stort tull. La oss bare kvitte oss med dem - da får vi det nok bedre til lands

[color=white]</Ironi>[/color]
Vis hele sitatet...
Ahahahaa, is funny because is not true!
Når jeg var 14 fikk 2 av venna mine juling av en voksen mann. Han tok kvelertak, og slo til dem osv. Politiet ga han en advarsel, det best er at han bor ved siden av en barneskole.

En annen dag var jeg + rundt 15 andre kompiser ute, plutselig kommer det 6 patruljebiler der vi står, og begynner å spørre oss hva vi driver med osv. Så skulle de "sjekke" området for å se om noe var knust osv.
Har selv møtt på politi som er greie, og jeg har møtt på de som har bedt meg om å dra til helvette eller så havner jeg i arresten (Og ja jeg var edru, og jeg spurte om klokka).
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
...
Vil forøvrig anbefale en bok, Farlig Politi av Gunne Hammarstrøm. Ja tenke seg til, en bok i en tråd om politi.
...
Vis hele sitatet...
Er forøvrig tilgjengelig som gratis e-bok, for den som måtte være interessert:

http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2009032304117
hvist du viser respekt for politie,så hviser de respek til bake.
Hva feiler det dere egentlig?

Det finnes dårlige folk som ikke gjør jobben sin skikkelig i alle forpulte yrker. Når man kommer over et dumt politi-tilfelle er det selvsagt stas for media å henge det ut, så stigmatiseringen øker. Tenk deg heller hvordan landet vårt hadde sett ut uten politi
Generalisere litt mer?
Jeg har hatt mange gode møter med politiet og mange dårlige, det er som de fleste andre her sier, du kan ikke dømme alle sammen.

Sist jeg ble stoppet av politiet var faktisk i går, det var egentlig et greit treff, dem lurte på om vi dreiv med på noe snusk, vi var på vei til en fest. Han ene politi fyren gikk rundt og sjekka etter knark vi kunne ha kasta fra oss, ( det hadde vi, men dem fant det ikke )

Å han andre prata med oss og var kjempe hyggelig, har hatt flere møter med denne fyren, en kul fyr som det går ann og snakke med.

Men av en eller annen grunn liker jeg ikke politiet, pga de tilfellene jeg har hatt hvor dem rett og slett har vært skikkelig rasshøl mot meg! Vannsklig og forklare! Men er noe rart med det
jeg har planer om å bli poli10 (ja jeg er på freakforum likevel). Om jeg blir det skal jeg være supersnill med alle dere freakere og da kan dere lage en tråd om den snille politimannen dere møtte her en dag
Sitat av Fickledick Vis innlegg
jeg må si at du virker som en utrolig barnslig person.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Fordi jeg ikke mener det samme som deg om politiet?
Jeg synes det er bra politiet luker ut de som kjører med narkotikarus. Hvertfall yrkessjåfører.

Nå ser vi bare fram til at spytteprøvene kommer snart, og at vi kan luke ut alle med rus fra trafikken.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Min teori er at du ikke har det helt bra i det sosiale liv...
Vis hele sitatet...
Har du noen begrunnelse for det utsagnet..?
En grunnen jeg tror at mange på freak forum har dårlig erfaringer med politiet er at.. ja at det er freaks som henger her, mange som er litt på kanten av loven. Og politiet er ikke noe fan av kriminelle kan man vel si, så hvorfor skal de sette dere som skaper elendigheten i jobben deres på en pidestall.

Vet det ble litt generalisering siden jeg dro alle freaks under samme kam, please /ignore it
Sist endret av Jorg; 22. august 2010 kl. 22:12.
Sitat av no0b Vis innlegg
Hvorfor det? Fordi jeg ikke mener det samme som deg om politiet?
Vis hele sitatet...
nei, absolutt ikke, du skal få ha dine egne meninger. Men det virker som om du tror at dette landet kunne klart seg uten politi, noe jeg med sikkerhet kunne sagt at det ikke ville. Det finnes folk som oppfører seg dårlig i alle yrker, så klart er politiyrket noe som skulle vært ekstra strengt, men det finnes uheldigvis dårlige mennesker der også. Jeg sier som mange andre har sagt tidligere, ikke generaliser.
Flirer så jævlig av tøffinger med Fuck da police-holdning. Kan dere ikke bare pakke sakene deres og flytte til Somalia hvis dere synes snuten er så kjip?
Sitat av Fickledick Vis innlegg
nei, absolutt ikke, du skal få ha dine egne meninger. Men det virker som om du tror at dette landet kunne klart seg uten politi, noe jeg med sikkerhet kunne sagt at det ikke ville. Det finnes folk som oppfører seg dårlig i alle yrker, så klart er politiyrket noe som skulle vært ekstra strengt, men det finnes uheldigvis dårlige mennesker der også. Jeg sier som mange andre har sagt tidligere, ikke generaliser.
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt at landet hadde klart seg uten politi. Jeg har sagt at jeg vil aldri tilkalle politiet, ikke for mitt vedkommende. Politiet er nødvendig, det sier seg selv, men det virker som de fleste politimenn går inn for å være motbydelig, dømmende, frekke eller hovne istedenfor å ha den innstillingen de egentlig skal ha; å være der for å hjelpe.

Jeg personlig har ikke møtt ett unntak av disse tilfellene når det gjelder uniformerte politimenn. Derimot har jeg møtt en sivil politi som ikke oppførte seg på denne måten.
Vis politiet respekt, og de vil gjengjelde deg det samme. Finnes selvfølgelig unntak, men unntak finner du overalt.
Blir som å si at alle fra polen er noen kriminelle svin som kun er i Norge for å drive med ran, svindel og generelt helvete.

Just my 2 cents.
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Vis politiet respekt, og de vil gjengjelde deg det samme. Finnes selvfølgelig unntak, men unntak finner du overalt.
Blir som å si at alle fra polen er noen kriminelle svin som kun er i Norge for å drive med ran, svindel og generelt helvete.

Just my 2 cents.
Vis hele sitatet...
Det blir litt feil og sammenligne en polakk og en politimann!
En politimann er en du burde kunne ringe / snakke med å få hjelp med en gang! Men er ikke alltid dette skjer.

Du trenger ikke en Polakk om det har skjedd noe kriminelt!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
...
En politimann er en du burde kunne ringe / snakke med å få hjelp med en gang! Men er ikke alltid dette skjer.
...
Vis hele sitatet...
Det hender at en butikk er utsolgt for en vare også.

Politiet har som de fleste andre i samfunnet bare en viss mengde ressurser som skal strekke til det meste, og da må det prioriteres.

Det kan diskuteres om Politiet etterhvert har blitt ganske flinke til å prioritere. Noen synes det, andre ikke. Men noe av det som prioriteres ned er fortsatt dessverre basert på stigmatisering.

Det som vanligvis prioriteres lavt er folk som tror de kan ringe til Politiet, gjerne i fylla, for å løse sine sosiale problemer (hvor det ikke står om liv eller helse).
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Hva feiler det dere egentlig?

Det finnes dårlige folk som ikke gjør jobben sin skikkelig i alle forpulte yrker. Når man kommer over et dumt politi-tilfelle er det selvsagt stas for media å henge det ut, så stigmatiseringen øker. Tenk deg heller hvordan landet vårt hadde sett ut uten politi
Vis hele sitatet...
Nå finnes det en viss forskjell på en som sitter på ICA og gjør en dårlig jobb kontra en politmann som gjør en dårlig jobb. De har litt større makt og innflytelse.


Ellers så er det mye sannhet at politi folk er som alle andre mennesker, bare at alle andre har veldig store forventinger til dem. Det finnes snille politimenn og det finnes mindre snille politimenn.. Slikt finner du i de fleste yrker.
Men skal si meg enig at noen politifolk er regelrett frekke og respektløse.
Møtt flere politifolk som kommet med frekke kommentarer, ikke er villige til å hjelpe og har en sånn badass attitude.