Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 649
Hei freaks!

Det har seg slik at jeg flyttet inn i en liten hybel for omkring 2 måneder siden. Jeg har eget rom og eget bad, men felles kjøkken som jeg deler med ca 10 andre som bor her. Allerede etter første måned var det bråk. Naboen kjente noen polakker som de lot gå rundt i gangene, og oppholdt seg hos dem. En dag jeg kom hjem lå de å sov utenfor min dør og prøvde å komme seg inn i min hybel og tafset på meg. Det ble politisak og tatt opp med huseierne (som er et eiendomsfirma). Jeg syns det hele er blitt veldig kaotisk.

Naboene (halvparten er polakker, fra litauen whatever) krangler, slår kvinnene sine, slenger i veggene osv.. Når jeg har konfrontert dem med dette begynner de å slenge ting etter meg som "fucking whore". Det er mye feil på huset, som at heisen ikke fungerer i helgene, dørklokken har aldri fungert, bråk og støy og drit fra en bar som de eier under. Jeg som bare er 17 år blir helt gal av å bo her.

Det ble ikke nevnt noe i leiekontrakten om de forholdene jeg har fortalt. Og jeg er bare så negativ til hele opplegget. Oppsigelsestiden er på 3 måneder, men jeg lurer på om dere vet noe om hvilke rettigheter jeg har ettersom situasjonen er som den er?
Har jeg noe rettighet til å flytte ut etter disse forholdene?
Takker for svar.
Hørtes ut som en utrolig kjip situasjon og jeg unner deg absolut ikke bo-forholdene du har her. Ville kommet meg vekk derfra ASAP.

Ang spørsmålet ditt har jeg desverre ikke noe svar utenom mitt eget hode som sier at det MÅ jo være lov å komme seg utenom denne regelen under slike omstendigheter.
Sist endret av Source; 9. april 2010 kl. 23:38.
Ta kontakt med http://www.jussbuss.no/ på mandag og spør om de kan hjelpe deg. Lovverket er vanskelig om komplisert på dette området, og utleier har mange rettigheter. Hvis du mener det er ting som de brude ha fortalt deg som ikke står i kontrakten kan det være grunnlag for å heve kontrakten og fravike oppsigelsestiden.

Fra jussbuss.no: Jeg er lei av å bo i leiligheten, kan jeg heve leieavtalen?
Det skal mye til for at man kan heve en leieavtale, så det er ikke nok at du er lei av å bo et sted. Heving vil si at leieforholdet opphører umiddelbart og det må derfor foreligge vesentlig mislighold for at du skal kunne heve. Vesentlig mislighold er et strengt krav, og hvis man hever uten å ha rett til det kan man pådra seg erstatningsansvar overfor utleier. Det er derfor viktig å ta kontakt med juridisk kyndige personer dersom man vurderer å heve et leieforhold.
Sist endret av DonTomaso; 9. april 2010 kl. 23:46.