Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 13637
Overalt på nettet starter infoen anngående GHB at dette er et partydop. Jeg har også lest diverse artikler om folk som har tatt overdose på dette på byen. Hva i allverden er party med dette?

For det første blir jeg ikke ovenpå i det hele tatt, jeg blir kanskje litt pratesjuk i starten, men thats it. Jeg blir ikke i noen som helst form for danseform eller partyform. Det eneste dette svineriet gjør med meg er å gjøre meg svimmel, døsig og tar jeg en kork til blir jeg så groggy at jeg sovner som en stein i et par timer.

Noen som egentlig havner i partyform av GHB?

Jeg mener, det er jo litt missvisende å kalle et bedøvelsesmiddel for partydop hvis alle får samme effekt som meg!
Sist endret av Deci; 16. desember 2008 kl. 21:37.
"Partydop"-ryktet GHB har fått er vel heller basert på ryktene om at det ble brukt til å dope ned kvinnfolk og rape dem, eller er jeg helt på bærtur nå?
Trådstarter
Står jo på diverse sider at "brukeren blir ovenpå, kan bli aggresiv etc."
Det blir jo forksjellig effekt på alle. Har hørt at det er fra folk til folk.
Trådstarter
Så mens jeg sovner så begynner andre å danse. Ja, det må jeg si er litt av en forskjell, men det stemmer nok for ellers hadde vel ikke folk giddi å tatt dette på byen.

Dette er som regel standard GHB kveld for meg:
1 kork og jeg merker litt oppstemthet, jeg gjentar litt. Er GHB'n bra blir jeg allerede døsig her.
2 korker og jeg blir døsig og slapp.
3 korker jeg sovner.

Derfor tar jeg det så og si aldri.
Sist endret av Deci; 16. desember 2008 kl. 21:45.
Her handler det om dosering, set og setting. GHB har veldig mange likhetstrekk med
alkohol, så å si at det egner seg lite som festdop får i hvert fall meg til å tenke at
her har det blitt inntatt for mye, eller det er dårlig kvalitet eller ikke GHB i det hele tatt.

En vanlig brukerdose gjør ikke brukeren spesielt trøtt, men kun i godt humør, på
lik linje med en moderat dose alkohol. Kurven fortsetter på samme måte. Jo
"fullere" man blir, jo mer snøvler man, man blir døsig og etter hvert sovner man.

Hvis man ønsker en "festform" på GHB er det altså viktig å holde seg innefor en
lav-moderat dose. Denne kan eventuelt gjentas i løpet av kvelden, men her er
faren stor for å "korke over", så sjekk hvor lenge det faktisk var siden forrige dosering.

Husk også på at alle andre sentraldempende stoffer, som alkohol, virker synergisk med
GHB. Derfor kan en øl ødelegge GHB effekten og gjøre deg trøtt og sigen, istedenfor å
få det til å rykke i dansefoten. Slike kombinasjoner er også farlige, da de øker sjangsen
for en alvorligere overdose.

Sjekk erowid for doseringer og forsiktighetsregler
Trådstarter
Takk for godt svar felix Jeg tror jeg tåler svært lite GHB. Musikk blir deilig og jeg blir faktisk ganske euforisk, men tanken på byen gjør meg kvalm uansett om jeg har tatt en kork eller tre.

Kan jo nevne at jeg er den som blir trøtt av alkohol også, med mindre jeg drikker brennevin.
Sist endret av Deci; 16. desember 2008 kl. 21:59.
Uten å andbefale GHB til noen, mener jeg det er det ultimale rusmiddel.
Det er det eneste rusmiddelet ikke ønsker å slutte med.
Men da kvaliteten på GHB og GBL varierer mye, skjer det endel overdoser
Men en overdose er ikke så farlig som avisene og politiet vil ha det til, man sovner bare.
En regel jeg har er å alltid ha med meg amfetamin i tilfelle jeg tar for mye, og holder på å sovne. Er ikke alltid lett å beregne dosen.
Sist endret av phyton; 18. desember 2008 kl. 15:56.
Øøøh, hvis du tar for mye ghb så sovner du ikke bare og blir jævlig vanskelig å vekke, du mister helt kontrollen på pusten også... folk dør jo av det for de bare slutter og puste!
2 overdoser i ålesund i år.... med døden til følge...

http://www.smp.no/article/20070201/NYHETER/702010316

http://www.smp.no/article/20021122/NYHETER/211220308
Sist endret av t33zr; 18. desember 2008 kl. 19:07.
Tar jeg feil hvis jeg tror dødlig overdosering av GHB kommer av blanding med andre stoffer. Som alkohol eller pillere. Jeg har selv "overkorka" på GHB og sovnet av i x antall timer, ute på en benk i fint sommervær.

Jeg har ikke tellinga på hvor mange jeg har hørt om som har overkorka på fest, og deretter våkna på sykehuset helt fin form. Dratt ut nålene i armene, og bare gått rett ut fra sykehuset. Noen har til og med tatt taxi rett tilbake på festen. Grunnen til at de havner på sykehuset er at noen på festen alltid friker ut og ringer ambulanse. Jeg har også fått fortalt av de at legen fortalte de at de var veldig heldig som overlevde.

Er ikke det litt overdrevent? Er det virkelig så farlig og korke litt over, så bærer en kompis deg i senga, hvor du kan sove ut?

GHB er forresten ikke min type rusmiddel. Prøvde det en gang, og det forble en gang. Ble sløv, prata dårlig, klarte ikke kontrollere fotene mine, og så sovna jeg av på en benk. Dette var en kork.
Sist endret av Quetzalcoatl; 18. desember 2008 kl. 19:21.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Den nederste av linkene om dødsfall
GHB er i væskeform og inneheld ulike aktive stoff.
Vis hele sitatet...
Dette er vel stort sett tabben folk gjør. Nå vet jeg veldig lite om GHB, men historiene minner litt om ecstacy da jeg gikk på barneskolen. Folk kjøper ecstacy for å få MDMA men får andre dårlige stoffer i pillen og stryker med. Folk kjøper GHB for å få GHB men det er blandet ut med andre kjipe stoffer og personen stryker med.
Dumt at det er GHB og ikke kyniske dealere og dumme festglade ungdommer som får skylda for dødsfallene. GHB virker som et kjempefint stoff i mine øyne (spesielt det med at man sover så godt etter inntak), men får ryktet sitt ødelagt av idiotisk blandingsforbruk.
Først må jeg få komentere utklippet fra artikkelen som ble linket til, som Graapho
postet over. GHB kan forekomme i mange forskjellige former, det er ikke alltid
flytende. GHB _er_ det aktive stoffet i GHB. Om det er tilsatt andre stoffer
kan ikke disse kalles "aktive stoffer i GHB".

Deretter må jeg få legge til at puffman har helt rett, i de fleste
overdosedødsfall som skjer i forbindelse med inntak av GHB, viser
det seg at vedkommende også har tatt andre sentraldempende
stoffer. Dette er meget farlig og kan, som MoFo skriver, føre til
at man slutter å puste.

Det er selvfølgelig også mulig å overdose på bare GHB, men en
dødelig dose GHB ligger en del høyere enn en vanlig brukerdose.
Sjekk erowid for mer info om doseringer!

Når det gjelder dette med at folk ringer ambulanse når noen
"korker over", selv om de strengt tatt ikke trenger medisinsk
hjelp eller tilsyn, må jeg få skyte inn at det allikevel er det
eneste riktige å gjøre. Jeg vil oppfordre alle som noen gang
befinner seg i en situasjon der en bekjent eller en helt
fremmed, for den saks skyld, mister bevistheten som følge
av GHB-inntak, til å ringe ambulanse med en gang. Man vet
aldri nøyaktig hva vedkommende har fått i seg. Sørg for å få
personen i sideleie og ring ambulanse. Redegjør for hva man
tror vedkommende har fått i seg, og vit at du har gjort, som
sagt, det eneste riktige.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
"Partydop"-ryktet GHB har fått er vel heller basert på ryktene om at det ble brukt til å dope ned kvinnfolk og rape dem, eller er jeg helt på bærtur nå?
Vis hele sitatet...
Grunnen til "Partydop" ryktet er fordi du får en veldig økt sex lyst av GHB
jeg har selv opplevt puste problemer av GHB og dødsighet eller ekstrem trang for å legge meg for å sove. nå vet ikke jeg om dette var en "normal" dose.
.. og derfor holder man seg unna dårlig gate-ghb. Skal man først bruke ghb så må man få tak på det i form av rent salt, ikke i veskeform! Da har man plutselig en mye større kontroll på dosering, og ikke minst innholdet og hvor sterk den er.

Selv ruser jeg meg sjeldent på ghb, men bruker det som en humør booster når det trengs.

Synes ikke ghb er ett partydop, nei.
Sist endret av Skyggen; 22. desember 2008 kl. 16:59.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Selv ruser jeg meg sjeldent på ghb, men bruker det som en humør booster når det trengs.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva du mener med det? Hvis du er trist eller sint en dag, tar du da GHB for og bli glad?
vis du har vært våken i et par dager å nervene holder på a ta livet av deg tar du en kork så er allt i skjønneste ordene igjen tror jeg han mener eller ikke hehe
Sitat av puffman Vis innlegg
Kan jeg spørre hva du mener med det? Hvis du er trist eller sint en dag, tar du da GHB for og bli glad?
Vis hele sitatet...
GHB er ett kosttilskudd, ett sovemiddel, ett antideppresiv, en medisin. Og faktisk en av de beste med få bivirkninger også. Hurtigvirkende. Når jeg sier att jeg bruker det som en humør boost så mener jeg ikke att jeg hiver nedpå til jeg blir dønn rusa, det jeg mener er att jeg bruker det på en forsvalig måte, i meget lave doser, som letter på humøret og ikke noe annet.

GHB er brukt som antideppresiv i andre land, og det er meget effektivt.
GHB var også solgt på helsekostbutikken tilbake i tid.

Sitat av Clutchwire Vis innlegg
vis du har vært våken i et par dager å nervene holder på a ta livet av deg tar du en kork så er allt i skjønneste ordene igjen tror jeg han mener eller ikke hehe
Vis hele sitatet...
Og dette viser bare mentaliteten til mange her inne, som ikke burde leke med rusmiddler i utgangspunktet.
Sist endret av Skyggen; 23. desember 2008 kl. 01:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Gateghb" som oftest GBL i tomme brusflasker bør man holde seg unna. Lett for meg å si, men jeg har sett div avarter av dette stoffet iløpet av de 10 siste årene.. Men ok sånn som jeg har forstått, og opplevd det, så er faktisk GBL (felgrens) mindre "farlig" en rein GHB. GBL blir afaik omdannet til ghb i kroppen (?) men man od ikke på den, sovner bare, spyr, pisser seg ut, og våkner langt fra frisk.

Uansett bør man ta i betrakning at det faktisk som oftest er felgrens man inntar, og hensyn til hva dette gjør med lever og div indre organer. På den annen side, om man får faktisk rein ghb, i form av salter så bør man passe på doseringen. Da dette er reint (positivt) men større fare for å overdosere, uten å våkne.

Mesteparten av det som florerer rundt er "skitten ghb" aka gbl som ødelegger indre organer og resten av deg.
Men om du har tenkt å ruse deg på dette likevel så moderer deg, har en kamerat som våknet på trappen til politistasjonen, med div. i lomma og uten noen god forklaring. Take Care folks
Sist endret av pidget; 23. desember 2008 kl. 03:58.
Er ikke GBL tryggere enn GHB? Er mange sider som selger GBL som "felgrens" egentlig som et rusmiddel da.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Er ikke GBL tryggere enn GHB? Er mange sider som selger GBL som "felgrens" egentlig som et rusmiddel da.
Vis hele sitatet...
Vel, tryggere ? Drikker man aceton ? Nei, men man hadde sikkert fått en form for rus da og. I det hele tatt å drikke noe som er ment å fjerne asbest og asfalt fra felger fremstår nå for meg som rein idioti.. Men allikevel, som jeg har skjønt det så bedriver folk denne aktiviteten.

Ble ihvertfall inntatt tidligere av folk rundt meg. Har derimot forstått det sånn at et reint ghb salt er lettere od på enn ghb. Og da mener jeg od, som i ikke våkne. På gbl våkner man etter spy, pissing og drite seg ut, men ødelegger viktige organer. Kort fortalt : Søppeldop, ihvertfall det du får "på gata"
GBL går hardere utover levern så det er ikke noe sunnere. GHB er farlig, men det er jo alle rusmidler og egentlig alt. Som han andre karen her sa, det ble solgt som kostilskudd tidligere. "Kort fortalt:" GHB er ikke et søppeldop. Det skal mer enn et par korker til for og dø av GHB, hvis man ikke er helt skutt så er ikke de vanskelig og unngå. Det skal ganske mye til hvis man ikke har tatt noe nedsimulere ved siden av.
Sitat av pidget Vis innlegg
"Gateghb" som oftest GBL i tomme brusflasker bør man holde seg unna. Lett for meg å si, men jeg har sett div avarter av dette stoffet iløpet av de 10 siste årene.. Men ok sånn som jeg har forstått, og opplevd det, så er faktisk GBL (felgrens) mindre "farlig" en rein GHB. GBL blir afaik omdannet til ghb i kroppen (?) men man od ikke på den, sovner bare, spyr, pisser seg ut, og våkner langt fra frisk.

Uansett bør man ta i betrakning at det faktisk som oftest er felgrens man inntar, og hensyn til hva dette gjør med lever og div indre organer. På den annen side, om man får faktisk rein ghb, i form av salter så bør man passe på doseringen. Da dette er reint (positivt) men større fare for å overdosere, uten å våkne.

Mesteparten av det som florerer rundt er "skitten ghb" aka gbl som ødelegger indre organer og resten av deg.
Men om du har tenkt å ruse deg på dette likevel så moderer deg, har en kamerat som våknet på trappen til politistasjonen, med div. i lomma og uten noen god forklaring. Take Care folks
Vis hele sitatet...
GBL er en industrivare, som ofte er omtalt som sterkere enn GHB. GBL er neppe noe fint på dine indre organer, det er jeg helt enig i. GHB i veskeform kan være GBL, og det hender det er mye urenheter fra framstillingen.

GHB i form av rein salt er ikke farligere enn ghb i veskeform, tvert imot! Når du inntar en kork med ghb, så aner du ikke hvor mye ghb den korken inneholder, eller renheten. Det er enkelt å framstille ghb i veskeform, og hvem som helst idiot kan gjøre det.

GHB i form av salter er bedre fordi du vet att varene er ren GHB. Du har full kontroll på doseringen, altså, du kan dosere på 0.01g om du føler for å trø veldig forsiktig. Noe du ikke kan med GHB i veskeform, der man ofte ikke aner hvor mange gram ghb det er i vesken. Kort fortalt, doseringen er enklere.

En annen ting er overdosen er det samme for GBL som for GHB, man havner i en koma lignende tilstand, men våkner igjen noen timer senere. Seriøse overdoser er ofte på grunn av blanding med dempende stoffer, eller ekstreme doser.

[CENTER]http://www.dps.state.ia.us/DNE/images/ghb2.jpg[/CENTER]

Enda ett resultat av å forby dette stoffet, som bare resulterer i flere dødsfall på grunn av urenheter og overdoseringer.
Sist endret av Skyggen; 23. desember 2008 kl. 12:30.
Skyggen: Men kan ikke rent GHB pulver være urent da? Man ser jo på de andre pulverstoffene her i Norge, og de er jo ikke akkurat rene.

Jeg har alltid trodd GBL var en viktig (hoved) ingrediens man bruker under produksjon av GHB. Stemmer ikke dette? Er felgrens GBL? Jeg har hørt div rykter om at "det partiet var buffa med felgrens". Hvis GBL er felgrens, og all GHB inneholder det kan man vell ikke kalle det utbuffa varer?
Sist endret av Quetzalcoatl; 23. desember 2008 kl. 12:40.
Sitat av puffman Vis innlegg
Skyggen: Men kan ikke rent GHB pulver være urent da? Man ser jo på de andre pulverstoffene her i Norge, og de er jo ikke akkurat rene.

Jeg har alltid trodd GBL var en viktig (hoved) ingrediens man bruker under produksjon av GHB. Stemmer ikke dette? Er felgrens GBL? Jeg har hørt div rykter om at "det partiet var buffa med felgrens". Hvis GBL er felgrens, og all GHB inneholder det kan man vell ikke kalle det utbuffa varer?
Vis hele sitatet...
Har ikke vært borti GHB salt som har vært urent, dette er ett helt knusktørt hvitt pulver, og det smaker salt. Jeg er ikke helt sikker, siden jeg er ingen kjemiker, men jeg tror att når du framstiller ghb slik att du sitter igjen med salter, så skal den være temmelig ren.

Andre stoffer er jo ofte urene på grunn av att de kuttes med mye annet drit, for å selge mer og tjene mer penger. Den viktigste faktoren er uansett doseringen.

Det er helt riktig att GBL er en viktig ingrediens i framstillingen av ghb. GBL selges ofte som felgrens, men er brukt mye i industrien generelt.
Andre stoffer er urene pga de kuttes ned for høyere profitt ja. Nettopp pga det er pulver og lett og gjøre. Og jeg mener, er det ikke like lett og buffe ut ett GHB-pulver som det er og blande ut kokain-pulver?

Jeg er ikke en kverulant, men synes dette er interessant

Lett blanding av ordene "Buffe" "blande" "kutte", men mener det samme. Altså mixing og trixing for større volum/vekt økning.
Sist endret av Quetzalcoatl; 23. desember 2008 kl. 13:04.
Sitat av puffman Vis innlegg
Andre stoffer er urene pga de kuttes ned for høyere profitt ja. Nettopp pga det er pulver og lett og gjøre. Og jeg mener, er det ikke like lett og buffe ut ett GHB-pulver som det er og blande ut kokain-pulver?

Jeg er ikke en kverulant, men synes dette er interessant

Lett blanding av ordene "Buffe" "blande" "kutte", men mener det samme. Altså mixing og trixing for større volum/vekt økning.
Vis hele sitatet...
Om GHB skulle blandes ut med noe, så måtte det være salt eller noe lignende. For når du sitter med ghb salter i hendene, så skjønner du hva jeg mener med konsistensen. Det er ikke melaktig kokain lignende, men heller sukker og salt lignende. Hvitt som snø. Det er også helt luktfritt.

En annen ting er att ren ghb klumper seg når det ligger litt kjølig, men straks du presser litt på den blir det pulver igjen.

Det er noe for seg selv iallefall ^^
Sist endret av Skyggen; 23. desember 2008 kl. 13:16.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Og dette viser bare mentaliteten til mange her inne, som ikke burde leke med rusmiddler i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Nei, det viser bare holdningen til Clutchwire.
heheh nå tar dere faktisk feil. Har en del venner med samme holdning. vil på ingen måte si at kork er noe vidundermiddel. har flere venner som ikke klarer seg uten å som får så store problemer med nerver å slikt at de ikke klarer en dag uten ghb. Ghb fjerner personligheten din å du ender opp med å bli en skygge av deg selv anbefaler til dere som aldri har gjort det å aldri ta det for det er et stoff som mange forelsker seg i å som fort ødelegger livet dit.
Sist endret av Dodecha; 24. desember 2008 kl. 15:48. Grunn: rettskrevet av mod
Aldri hørt maken til ubegrunnet generalisering. At vennene dine er rusmisbrukere er kjipt, men det er ikke akkurat noen nyhet at visse typer mennesker kan gjøre seg til misbrukere av nesten hva som helst. Personlig liker jeg ikke effektene av GHB i det hele tatt og jeg kommer aldri til å ta det igjen, men jeg klarer allikevel å se at GHB så absolutt kan brukes på en skikkelig og forsvarlig måte.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
heheh nå tar dere faktisk feil. Har en del venner med samme holdning. vil på ingen måte si at kork er noe vidundermiddel. har flere venner som ikke klarer seg uten å som får så store problemer med nerver å slikt at di ikke klarer en dag uten ghb. Ghb fjerner personligheten din å du ender opp med å bli en skygge av deg selv anbefaler til dere som aldri har gjort det å aldri ta det for det er et stoff som mange forelsker seg i å som fort ødelegger livet dit.
Vis hele sitatet...
og hvor tar vi feil? det er en forskjell på ghb som rusmiddel og ghb i medisinske doser. Du snakker om ghb missbruk. Jeg vil også gjerne se noen kilder som påstår att ghb fjerner personligheten, kom gjerne med noen kilder om att ghb er sterkt vanedannende også. For meg virker det som du snakker bullshit.

God jul.
Deg, personligheten din, er vel i bunn og grunn bare hvordan hjernen din fungerer. Hvordan signalstoffer, synapser, reseptorer etc. i hjernen fungerer utgjør deg, den du er, hvordan du er, personligheten din. At du under påvirkning av et stoff får endret personlighet er pga. hvordan stoffet påvirker signalstoffer i hjeren din. Det blir litt feil å si at du blir skyggen av deg selv bare fordi du er under påvirkning.

Men jeg mener selv at hvis man driver i flere år med tunge stuffer og har et stort narkotikaforbruk kan du bli "skyggen" av den du en gang var. Hjernen din begynner rett og slett å fungere veldig annerledes etterhvert.
jeg har ingen kilder. men jeg prøver bare å forklare at ghb ikke er noe vidundermiddel det er ingen ting som ikke har en bakside. alt dop er jo bare fantastisk vis man ser bort i fra de dårlige bivirkningene. ikke noe vits i å bli irritert.
virker som dere forsvarer dere veldi her, er det noen grunn til det?
Å hvis dere ikke tror ghb er vannedannende ble dere født i går, eller nekter å se det for dere kansje ikke vil se de dårlige sidene av medisinen deres.
Btw ja jeg har venner som er rusmisbrukere prøver ikke si at alt er sånn men det er min personlige erfaring. skal ikke dra alle over en kam her.

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_addiction.shtml
jeg synes nå dette her beskriver godt hva jeg prøver å forklare.
Sist endret av Dodecha; 24. desember 2008 kl. 15:46. Grunn: Rettskrevet av mod
Sitat av Clutchwire
skal ikke dra alle over en kam her.
Vis hele sitatet...
Dra?

Jeg har ikke noe behov for å forsvare et stoff jeg i utgangspunktet misliker utover de grensene som omhandler ren fakta.

Nå vet jeg ikke hvem du sikter til når du sier at "dere tar feil", men det er ihvertfal rimelig mye bra og korrekt informasjon over den posten hvor du prøver å overbevise folk om at de tar feil fordi vennene dine er rusmisbrukere.

Det er naturligvis farer forbundet med uvettig bruk av GHB akkurat som med alt annet, er vel ingen som nekter for det.

God jul =)
Sist endret av mentalmelt; 24. desember 2008 kl. 15:43.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
jeg har ingen kilder. men jeg prøver bare å forklare at ghb ikke er noe vidundermiddel det er ingen ting som ikke har en bakside. alt dop er jo bare fantastisk vis man ser bort i fra de dårlige bivirkningene. ikke noe vits i å bli irritert.
virker som dere forsvarer dere veldi her, er det noen grunn til det?
Å hvis dere ikke tror ghb er vannedannende ble dere født i går, eller nekter å se det for dere kansje ikke vil se de dårlige sidene av medisinen deres.
Btw ja jeg har venner som er rusmisbrukere prøver ikke si at alt er sånn men det er min personlige erfaring. skal ikke dra alle over en kam her.

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_addiction.shtml
jeg synes nå dette her beskriver godt hva jeg prøver å forklare.
Vis hele sitatet...
For mange er det akkurat det det er, ett vidundermiddel. Ett godt eksempel på dette er medisinen xyrem, som brukes på pasienter med narkolepsi. Det er kanskje den mest kjente av mange diagnoser ghb brukes mot. GHB er ganske enkelt en medisin, og "alle" medisiner kan missbrukes til de ødelegger folk.

Poenget mitt er ikke å hvitmale stoffet, men å heller ikke svartmale det. For det er denne mentaliteten som blir spredd gjennom skremselspropaganda og som gjør folk ignorante på de gode egenskapene.
Sist endret av Skyggen; 27. desember 2008 kl. 05:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Min oppfatning av dette :


ca hallparten av oppturen til en god knips hele tiden + litt snurrete i toppen å pratesjuk, å jeg fikk konstant småe "ticks"
Sitat av Skyggen Vis innlegg
.. og derfor holder man seg unna dårlig gate-ghb. Skal man først bruke ghb så må man få tak på det i form av rent salt, ikke i veskeform! Da har man plutselig en mye større kontroll på dosering, og ikke minst innholdet og hvor sterk den er.

Selv ruser jeg meg sjeldent på ghb, men bruker det som en humør booster når det trengs.

Synes ikke ghb er ett partydop, nei.
Vis hele sitatet...

Det har jo ikke noe og si om det er i form av ren salt. du har jo ikke noe mere kontroll da.. for du vet jo aldri hva som kan være blandet i det pulvret.
Eller?

Sitat av Hulemannen Vis innlegg
Min oppfatning av dette :


ca hallparten av oppturen til en god knips hele tiden + litt snurrete i toppen å pratesjuk, å jeg fikk konstant småe "ticks"
Vis hele sitatet...

Hehe jeg syntes ikke ghb har noen likhets trekk med knipps
Sist endret av pomba88; 11. januar 2009 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pomba88 Vis innlegg
Det har jo ikke noe og si om det er i form av ren salt. du har jo ikke noe mere kontroll da.. for du vet jo aldri hva som kan være blandet i det pulvret.
Eller?
Vis hele sitatet...
Allikevel bruker man mindre mengder når det er rent salt, noe som også minker mengden forurensende stoffer man skulle være så uheldig å få i seg. Er det flytende er det ofte i større doser, og da får man også i seg større mengder av andre stoffer om det skulle være forurenset.
Sitat av pomba88 Vis innlegg
Det har jo ikke noe og si om det er i form av ren salt. du har jo ikke noe mere kontroll da.. for du vet jo aldri hva som kan være blandet i det pulvret.
Eller?
Vis hele sitatet...
Man får ofte pulveret i forseglede poser, og de av oss som har importert fra den vanligste kilden vet at det er så tilnærmet 100% rent som man får det. Pulveret har også en veldig spesiell konsistens og oppførsel i luft som gjør at man vil kunne avsløre de vanlige formene for utblanding ved å sammenlikne med noe man vet er rent.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fikk GHB i drinken min en kveld ute.
Det gikk hardt for seg ;p Husker ikke noe fra kl 01.00 på natta til 13.00 dagen etterpå.
Og hadde vært våken og prata med folk kl 7.

Det regna vilt mye og alle klærna mine var klissvåte, også hadde vist gått over et jordet og lagt meg til å sove i en garasje til en gammel mann. Som fant meg sovende i bokser med klissvåte bukser som dyne.

Mista skoene og mobilen den kvelden der gitt
Det
Sitat av Marcus Vis innlegg
Jeg fikk GHB i drinken min en kveld ute.
Det gikk hardt for seg ;p Husker ikke noe fra kl 01.00 på natta til 13.00 dagen etterpå.
Og hadde vært våken og prata med folk kl 7.

Det regna vilt mye og alle klærna mine var klissvåte, også hadde vist gått over et jordet og lagt meg til å sove i en garasje til en gammel mann. Som fant meg sovende i bokser med klissvåte bukser som dyne.

Mista skoene og mobilen den kvelden der gitt
Det
Vis hele sitatet...
GHB har en halveringstid på 30-60 minutter. Man får ikke en blackout på 12 timer av GHB. Det er mye mer sannsynlig at høyt alkoholinntak er grunnen. Eventuellt at du har fått i deg benzodiazepiner (rohypnol, valium, xanor, rivotril eller lignende.)
I tillegg vil man ikke fly rundt på jorder om man har fått i seg en kombinasjon av GHB og alkohol.
Man sovner/mister bevistheten lenge før man finner nermeste garasje.
Jeg fikk i meg noe jeg tror var GHB en gang, det som skjedde;

Var på fest, hadde bare drukket 5 pils. En full same spurte meg om jeg ville ha en slurk av drammen hans, og jeg takket nei, men han insisterte så jeg tok en slurk. Det var en rød drikke, som ikke smakte sprit i det heletatt, og jeg tok bare en slurk.

Cirka 15-30 min senere sku vi dra derfra, herfra hadde jeg konstante blackouts og ble så sykt forvirra at jeg begynte å rope og hyle. Jeg husker at jeg satt på festen, så plutselig på et sekund var jeg utfor en skole, følte meg likegyldig akkurat da så jeg gikk bare og så ned i bakken. Før jeg visste ordet av det sto jeg utfor en bil, som skulle kjøre oss hjem. Det var ikke plass i bilen, og da begynte jeg å rope; "NEEEI, JEG KOMMER MEG IKKE HJEM. JEG MÅ GÅ I FLERE TIMER, HVORDAN SKAL JEG KOMME MEG HJEM" mens de jeg var med sto og sa at de sku bestille taxi, men jeg slutta ikke å rope.

(Nå kommer det jeg opplevde som jævligst) Det neste jeg vet er at jeg gikk i sentrum av plassen jeg var, 5min unna der jeg sku sove (jeg trodde at jeg enda var utfor skolen, som var et par kilometer unna). Jeg gikk inn og ut av blackouts, og plutselig ser jeg at jeg går med noen folk jeg aldri hadde møtt før (jeg kjente de litt, men kjente de ikke igjen). Jeg begynte å rope "HVOR FAEN ER JEG, HVEM FAEN ER DERE?", dette husker jeg, husker at de så på meg med et spørsmålstegn og sa "Dude, hvafaen? Du snakka jo om noe helt anna for to sekunder sida! Hvafaen går av deg?".

Neste jeg vet så ligger jeg på gulvet i en garasje, jeg trodde enda jeg var utfor skolen eller i området der, så jeg hadde tenkt å sove i garasjen. Da kommer en av folka bort til meg og sa at vi skulle gå, igjen ble jeg dritforvirra og sa at jeg ikke orka å gå fordi da måtte jeg gå i flere timer. Da sa han at plassen var 5 minutter unna, og jeg ble så utrolig fucka i hodet, jeg fatta ikke en drit. Jeg sa at jeg sku banke de alle sammen hvis de løyg (5 karer, de var vel 6 år eldre enn meg). Neste jeg vet er at jeg sitter i sofaen der jeg sku sove den natta, og føler meg trett som faen. Så jeg sier til de folka som utrolig nok hjalp meg helt hjem at jeg sku knuse skallen deres om de ikke dro, utrolig nok så dro de og jeg la meg.


Tok flere måneder før jeg skjønte hva som egentlig hadde skjedd, tenkte aldri over at jeg ble SÅ full av en slurk sprit, så et par måneder etter leste jeg om GHB, og er temmelig sikker på at det var det. Alt jeg vet, er at det var noe av det rareste og jævligste jeg har opplevd. Det var som flatfylla ganger 10, mest sannsynelig fordi jeg hadde fått i meg alkohol fra før av. Uansett, dette og et par andre hendelser (med sprit) har gjort at jeg aldri drikker sprit lengre, selv om jeg gjør det iblandt når jeg har drukket en del. Så vær forsiktig folkens, ikke ta imot drinker fra fremmede!
Skummelt det der med alkohol og GHB kombinert. Skal ikke store mengder GHB til for å drepe deg hvis du er full. Samtidig skal det heller ikke mange øla til for å drepe deg om du har fått i deg en god dose GHB.

Uten at jeg har noen kilder å linke til så tørr jeg nesten å påstå at i nesten alle GHB relaterte dødsfall/overdoser har det vært alkohol i bildet.

Folk som heller GHB i drinker til folk har jeg ingen respekt for. Det er rett og slett drap/drapsforsøk.
Nåh jeg har sett både hardbarka og ferske folk tulle i seg store mengder GHB, rohypnol og alkohol samtidig uten å slukne (+/- speed og knips), så dere trenger ikke å være overbekymret for dette her. Jeg sier ikke at dere ikke skal være forsiktig og balle innpå alt dere klarer, men det går mest sannsynlig fint å ta seg et par halvlitere for kosens skyld om man har inntatt GHB uten å slukne for godt.

Defqon, jeg har derimot aldri sett noen bli slik av 5 øl og noen kork. Høres ut som du (spesifikt) har fått i deg en blanding av dårlig hjemmebrent, lut, diazepam og aceton med konditorfarge :P
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Nåh jeg har sett både hardbarka og ferske folk tulle i seg store mengder GHB, rohypnol og alkohol samtidig uten å slukne (+/- speed og knips), så dere trenger ikke å være overbekymret for dette her. Jeg sier ikke at dere ikke skal være forsiktig og balle innpå alt dere klarer, men det går mest sannsynlig fint å ta seg et par halvlitere for kosens skyld om man har inntatt GHB uten å slukne for godt.

Defqon, jeg har derimot aldri sett noen bli slik av 5 øl og noen kork. Høres ut som du (spesifikt) har fått i deg en blanding av dårlig hjemmebrent, lut, diazepam og aceton med konditorfarge :P
Vis hele sitatet...
Det var ikke en kork, jeg drakk rett fra glass. Jeg hadde drukket et shitload av hjemmebrent før de (Ikke rett før, men før i tida liksom) og det smakte absolutt ikke som sprit. Det var mere salt-ish på en rar måte. Men mengden jeg fikk i meg på den slurken var vel cirka like væske som 5-6 korker, kanskje litt mere.
5-6 korker kombinert med 5 øl ville antakelig gitt de fleste noen timer "på øyet", som man sier.
Jeg ser ikke for meg at man er i særlig form til å rave rundt etter en slik dose/kombinasjon.

Men, for all del, jeg har ingen erfaring selv med denne kombinasjonen, så jeg skal ikke si at
dette er noe som gjelder alle, uten unntak. Det som imidlertid er sikkert, er at det er ingen
god ide å kombinere GHB med andre sentraldempende stoffer (alkohol, benzoer, opioider etc.)
Sitat av felix_poker Vis innlegg
5-6 korker kombinert med 5 øl ville antakelig gitt de fleste noen timer "på øyet", som man sier.
Jeg ser ikke for meg at man er i særlig form til å rave rundt etter en slik dose/kombinasjon.

Men, for all del, jeg har ingen erfaring selv med denne kombinasjonen, så jeg skal ikke si at
dette er noe som gjelder alle, uten unntak. Det som imidlertid er sikkert, er at det er ingen
god ide å kombinere GHB med andre sentraldempende stoffer (alkohol, benzoer, opioider etc.)
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg la meg å sove i en taxisentral fordi jeg ikke klarte å holde meg våken lengre. For alt jeg vet sov jeg hele taxituren (fikk vite et par måender i ettertid at vi tok en taxi, det var en stor lettelse å få vite det), iogmed at blackoutsene var så heftige i forhold til alkoholblackouts.

Som jeg husker så spydde jeg ikke, men det kan godt hende jeg gjorde det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sikkert sant det at mye krazy skjer imens du har rusen, men så vidt jeg har forstått så er det egentlig ingen langtidsbivirkninger. Forutsatt at du ikke tar for mye og at du får i deg ekte GHB og ikke noe annet tull. Mye safere enn pepper, brus, speed etc.