Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5266
pengejeger
Natz's Avatar
hei jeg driver med urban exploring men har gjort ganske lite av det i byen jeg bor i...noen som har noen gode steder og prøve ut noe slikt her i kristiansund ? ville vært ganske artig egentlig...
jeg er også ifra kristiansund og lurer på det samme,håper noen kan komme med noen gode forslag
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
du er sikkert litt eldre en meg og vett litt mer.. er det ikke et nedlagt salt motakk ved ferge kaia eller noe sånt ? så er det jo noen nedslitte kontor bygninger som er stengt i vågen

her er et bilde isåfall av noe jeg tro kan være spennende

[IMG]http://img156.imageshack.us/img156/4745/rgrahg9.jpg http://img156.imageshack.us/img156/4745/rgrahg9.88f33b2960.jpg[/IMG]
Sist endret av Natz; 23. juni 2008 kl. 22:55.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hehe, samme her i Molde. ikke så mange GODE plasser og finne her i lokalen akkurat :P
Exploring i kr.sund:
Smuget bak burger king.
Om du er lokalkjent vet du sikkert hvor "Karihåla" er. Der er det en god del bunkere fra 2.Verdenskrig, enkelte er låst av med fete henglåser. I området på bildet vet jeg at det finnes mange slike. Ellers så har du jo "Kvalvik Fort" på Frei.
http://img15.imageshack.us/img15/9356/bunkerz.jpg
Noe som er nyttig hvis du skal inn i bunkere som er låst med hengelås: http://www.thscience.no/eksperimenter/thermite.php
Sist endret av drittunge; 9. mars 2009 kl. 20:37.
da9eldassdraug: endelig har jeg sett noen på NFF som bor i molde =) har du vært på den gamle HV-bygningen (er vel bare grunnmurene igjen om jeg ikke tar helt feil - men det er jo en tunell tror jeg) i langmyrveien? har egentlig hatt lyst å dra dit en tur, men har ikke kunnet ennå.

hvor bor du i byen da?
Tror du kan glemme det gammle saltmotaket siden de har begynt med de nye NAV kontorene nedi der nå.
Altså revet masse, f.eks. saltkrana som har stått der i mange år

Men ville tatt meg en tur i karihola, utover mot rævhammern eller hva det heter
Kvalvik fort er så låst opp som man får det, er kansje noe nede ved havet, men ikke mer enn det, plus det ligger så avsides, langt å komme seg dit etc

Tenk heller mer i retningen mot karihåla, det ligger jo en del bunkere og huler der.

Eller kansje innlandet(?).

Ved goma, altså under broa mellom goma og nordlandet ligger det jo en eller anna russisk båt som har ligge der evig lenge, tviler på at det er sterkt vakthold der, kan vel for all del finnes noe spennende der, for de som er dristige. Vet ikke om jeg vil gå ut å anbefale noe som kan være farlig nå, men skulle jeg prøvd meg på noe ville jeg sett nærmere på den.
Sitat av Bluesius Vis innlegg
Kvalvik fort er så låst opp som man får det, er kansje noe nede ved havet, men ikke mer enn det, plus det ligger så avsides, langt å komme seg dit etc

Tenk heller mer i retningen mot karihåla, det ligger jo en del bunkere og huler der.

Eller kansje innlandet(?).

Ved goma, altså under broa mellom goma og nordlandet ligger det jo en eller anna russisk båt som har ligge der evig lenge, tviler på at det er sterkt vakthold der, kan vel for all del finnes noe spennende der, for de som er dristige. Vet ikke om jeg vil gå ut å anbefale noe som kan være farlig nå, men skulle jeg prøvd meg på noe ville jeg sett nærmere på den.
Vis hele sitatet...
Så avsides ligger det ikke, men lite urbant ja. Skal man først gjennomføre skikkelig Urban Exploring er vel ikke henglåser mye til hinder? Isåfall blir det lite spennende med noen av stedene i Kristiansund.
Sitat av da9eldassdraug Vis innlegg
hehe, samme her i Molde. ikke så mange GODE plasser og finne her i lokalen akkurat :P
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akkurat urbant i Molde da...
Men om du tar deg noen puff og går bak moldetorget der så kan du ha det dritgøy med å utforske tomme mini-ferger som tilfeldigvis er helt tomme for folk. Jeg og noen kompiser gikk bare ombord på en og tilbrakte 4 timer med å bare loke rundt omkring inne i maskinrommet og under dekk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av blueshift Vis innlegg
Ved goma, altså under broa mellom goma og nordlandet ligger det jo en eller anna russisk båt som har ligge der evig lenge, tviler på at det er sterkt vakthold der, kan vel for all del finnes noe spennende der, for de som er dristige. Vet ikke om jeg vil gå ut å anbefale noe som kan være farlig nå, men skulle jeg prøvd meg på noe ville jeg sett nærmere på den.
Vis hele sitatet...
Nikolav Vladchik du tenker på? Har aldri sett noen ombord der eller noe aktivitet, men det ryker rundt en del tvilsomme folk av østeuropeisk herkomst her, så helt trygg ville jeg ikke følt meg :P

Sånn ellers kunne jeg tenkt meg en tur ombord der selv, men det er jo så forpult lyst for tida.
"Nikolav Vladchik" mulig den heter, jeg er ikke sikker, men man ser den rimelig godt på vei inn til byen over broa fra norlandet til goma liksom.

Hadde jo vært kjipt å vært ombord en liten tur så hadde disse øst europeerne kommet spaserende ombord også, worst case scenario hadde jo vært at du hadde gjemt deg under en duk eller no slikt, og innen du hadde sjansen å prøve å springe var dere midt på atlanter havet, fy faen det hadde blitt liv og røre blant russerne.

Mulig jeg spora litt av mellom hollywood og virkeligheten, men altså, om du blir busta ombord på et slikt skip kommer du sikkert ikke ut derfra med det første.

Ellers tror jeg det er sykt lite areal som ikke har blit nevnt rundt om kring her som liksom ikke er åpent for offentligheten, og saken er jo litt den at det skal vel være stengt slik at det blir exploring..
Må rette på meg selv her. Båten heter Nikolav Chudotvores og er ikke noe "ghostship".
Var nettopp der nede, og båten er koblet på landstrøm og det er lys enkelte steder på dekk. Fabrikken den er fortøyd ved er heller ikke nedlagt selv om det ser sånn ut siden det er levende planter i vinduene på nedsiden.

Tror det er trygt å gå ut i fra at mannskapet ombord bor i "brakkene" som ligger like ved. Båten har ikke rørt seg av flekken siden august i alle fall, og de hadde ikke fått med meg ut i Atlanteren i den holken :P

Men, tilbake til topic så har jeg drevet med litt urban exploring ikveld i et stort nedlagt bygg som er avlåst på Goma, kanskje dere Ballsundere klarer å gjette hvilket. :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eight-Ball Vis innlegg
Må rette på meg selv her. Båten heter Nikolav Chudotvores og er ikke noe "ghostship".
Var nettopp der nede, og båten er koblet på landstrøm og det er lys enkelte steder på dekk. Fabrikken den er fortøyd ved er heller ikke nedlagt selv om det ser sånn ut siden det er levende planter i vinduene på nedsiden.

Tror det er trygt å gå ut i fra at mannskapet ombord bor i "brakkene" som ligger like ved. Båten har ikke rørt seg av flekken siden august i alle fall, og de hadde ikke fått med meg ut i Atlanteren i den holken :P

Men, tilbake til topic så har jeg drevet med litt urban exploring ikveld i et stort nedlagt bygg som er avlåst på Goma, kanskje dere Ballsundere klarer å gjette hvilket. :P
Vis hele sitatet...
Arken da eller ?
Sitat av Natz Vis innlegg
du er sikkert litt eldre en meg og vett litt mer.. er det ikke et nedlagt salt motakk ved ferge kaia eller noe sånt ? så er det jo noen nedslitte kontor bygninger som er stengt i vågen

her er et bilde isåfall av noe jeg tro kan være spennende

[IMG]http://img156.imageshack.us/img156/4745/rgrahg9.jpg http://img156.imageshack.us/img156/4745/rgrahg9.88f33b2960.jpg[/IMG]
Vis hele sitatet...

Den nedre ringen din er vell ved bussholdeplassen?...
I tilfelle har jeg vert der på jakt etter bilder som jeg bruker i kunst.
Veldig artig plass og litt parkour er ikke så dumt å ha kjennskap til

til moldenserne:Er vist en del som bor i molde ja
Sitat av blueshift Vis innlegg
"Nikolav Vladchik" mulig den heter, jeg er ikke sikker, men man ser den rimelig godt på vei inn til byen over broa fra norlandet til goma liksom.

Hadde jo vært kjipt å vært ombord en liten tur så hadde disse øst europeerne kommet spaserende ombord også, worst case scenario hadde jo vært at du hadde gjemt deg under en duk eller no slikt, og innen du hadde sjansen å prøve å springe var dere midt på atlanter havet, fy faen det hadde blitt liv og røre blant russerne.
Vis hele sitatet...
Det høres ikke ut som om folka ombord på dette skipet har rent mel i posen, så jeg tror værste scenario er at du forsvinner - for alltid. Okei, det var worst case scenario, men det er uansett en stor risiko innblandet hvis du har tenkt deg å utforske den russiske båten, hvis de er innblandet i noe svart så er tviler jeg på at de vil behandle deg med silkehansker hvis du blir tatt. Hvis du ikke blir tatt derimot så kan du kanskje få deg noe action, et lite adrenalinkick Ellers så er jo urban exploring som navnet sier urban utforsking, så sett igang å utforsk og sjekk ut nye plasser! Desto større risiko desto større belønning, enten det er i ting eller psykisk - i form av spenning og adrenalin osv.

Jeg ønsker deg uansett lykke til med din utforsking av Kristiansund, hvis du virkelig går inn for deg finner du garantert masse moro og action! Har selv bodd i Kristiansund, hvordan står det til med byen nå for tiden??
▼ ... over et år senere ... ▼
Ser at denne tråden har vært død i over 1 år nå, men velger å ''vekke'' den siden jeg bor rundt Kristiansund og kunne tenkt meg litt UE med freaks i denne svært vakre byen.
Send pm om du kunne tenkt deg UE i Kristiansund og stadene i nærheten.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er vel ikke så mange plasser å utforske i Kristiansund, utenom de mange bunkerne som finnes. Nikolav Chudotvores på Goma er vel det mest etterlatte som finnes for tiden. Averøya har mange UE-hotspots derimot...
Kom igjen a, få inn noen bilder her da.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Kom igjen a, få inn noen bilder her da.
Vis hele sitatet...
http://i1202.photobucket.com/albums/bb373/Daktriper/UE%20kristiansund/Lorentz%20lossius/Lorentzalassius.jpg?t=1312569346

http://i1202.photobucket.com/albums/bb373/Daktriper/UE%20kristiansund/Lorentz%20lossius/HDRstempelogoljefat.jpg?t=1312569387

http://i1202.photobucket.com/albums/bb373/Daktriper/UE%20kristiansund/Lagerbygg%20Innlandet/kontor.jpg?t=1312573110

http://i1202.photobucket.com/albums/bb373/Daktriper/UE%20kristiansund/Lagerbygg%20Innlandet/HDRkran.jpg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ligger den båten fortsatt der?
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
ligger den båten fortsatt der?
Vis hele sitatet...
Om du tenker på russer tråleren ''NIKOLAV CHUDOTVORES'' så ligger den der enda. Det ryktes at det er en mann som regelmessig er ombord å gjør vedlikehold.
Den ligger der ved brua eller? der hurtigbåten går under?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Under brua ja, på goma.