Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2139
Anonym bruker
"Lettet Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt forskjellige doser av lsd og sopp før og jeg ønsker å ha en vill opplevelse, så jeg vurderer å ta 400ug en gang denne sommeren.

Prøvd å lese meg litt opp, men er mange varierende svar på hvor stor dose dette egentlig er og effekten av den.

Noen som har noe erfaring med å ta 400ug lsd som kunne delt litt erfaringer?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde 500 ug første gangen. Det var ganske intenst. Ble overbevist om at albumcover jeg så på tvn som hadde ett kunstnerisk ansikt var djevelen selv. Og det ble litt ..stand off.

Også meget matrix. Kjentes ut som jeg hadde en annen kropp en annen plass, en stund kjentes det ut som jeg var i kroppen til en annen person i ett annet land og veldig vivide opplevelser som denne personen..

Gikk ut og himmelen krystalliserte seg. Snøen og sola var fin å se på. Gode vinner

Det er veldig subjektivt og vanskelig å beskrive med ord.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gode vibber skulle det stå.

Fin opplevelse, men frister ikke å gjenta
200mcg er fint, 300mcg blir litt mye. 400mcg mister man litt mer kontrollen. Jeg har tatt de to sistnevnte ved èn anledning. Det var fordi jeg hadde det veldig bra på 200mcg og jeg trodde da at den gode effekten var proporsjonal med dosen. Så feil kan man ta.

Ved høyere dosere så er det mindre terskel fra å gå bra en behagelig tur, til en ubehagelig tur. Jeg vil si at du bør ha en håndful med erfaringer før du går opp til 400mcg.
Føler 400 uq er en fin dose om du er på jakt etter å jobbe litt med deg selv og ikke bare er ute etter "å ha det gøy". Ved denne størrelsen så har jeg hatt noen heftige selvreflektringsopplevelser som jeg er glad for å ha hatt, men gøy er vel ganske ikke et beskrivende ord.
Enig med Jorg, jeg er av den oppfatning av at hvis man virkelig vet man. tåler sånt er det ingen grunn til ikke å gå litt oppover i dosene for å utforske mer ved seg selv. Det er dog ikke for alle men hvis man føler seg klar så er man stort sett det, tross i at 400 UG sannsynligvis vil føles intenst som faen. det er som mange psychonauts har sagt før meg og kommer til å si i fremtiden, en intens trip kan både være jævlig og fantastisk i samme åndedrag men det er trippene man føler på frykt man lærer mest av, nesten alltid. Hilsen en som har vært oppi 800 også, det er dog i hvert fall for de som vet hva de gjør!
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen tur er lik. En tur på 400 µg kan gå fint den ene gangen, neste gang kan en 200 µg være for rikelig. Hør på din mavefølelse, føles det for meget, er det mest sannsynligvis det. Ikke forhast deg med turer, du har hele ditt liv på deg. Jeg er enig med equimanthorn, turene man føler på frykt, lærer man mest av, men det kan koste betydelig. Det kan bringe frem traume og resultere i en meget omfattende prosess i ditt sinn, som kanskje varer over flere år i ditt liv, og påvirker resten av det.

Hva ønsker du å utrette av denne ville opplevelsen du fantaserer om?
Jeg vil bare også få understreke nok en gang at dette ikke er noe å leke med, beklager hvis jeg ikke var tydelig nok i det forrige innlegget. Men slik jeg forsto TS så hadde vedkommende hatt noen turer på baken og ville utfordre seg selv, og psykedelika er jo basically basert på utfordring. Jeg har ikke tall på hvor mange mennesker både på nett og på IRL som er fortørnet over hvorfor trippene deres føles så like ut, at de bare ender opp på det samme gamle stedet osv. det kommer som oftest fram at de ligger på lave doser, og hvis du bare ligger på lave doser men samtidig forstår konseptet som snakkes om her så bør man øke dosen litt etter hvert, og hver gang dette blir påpekt blir vedkommende som lurer overrasket.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil også skyte inn og si at en 'vippedose' kan være ubehagelig. Jeg foretrekker å ha begge føttene planta godt oppi trippen. Om det gir mening
Jeg tok ~600ug for et års tid tilbake, nær fullstending ego dissolution, det var et par timer jeg ikke kunne se mer enn halvmeter forran meg fordi alt var farger og geometri som fløyt i hverandre, nesten som noen tok et psykedelisk teppe over meg og jeg kunne bare se hva som foregikk i den lille boblen jeg var i. Musikk som ellers er kul kunne oppfattes med æresfrykt, kunne se lydbølger i luften, masse synesthesia, var en ganske bra trip. Men med det sagt så var det også tider da jeg (da jeg var næmest å kunne oppleves som en person) ble litt angstfull, men det gikk for det meste bra.
Har erfaring med doser opp mot 7-800ug.

400ug er en stor dose og gir, som andre også skriver, en sterk opplevelse.

Hvordan opplevelsen vil utarte seg er umulig å forutse, men utifra det du skriver vil jeg tro du 'tåler' det.
Jeg vil anbefale deg å ikke ta alt med en gang, men begynne med 250-300 og gi det en times tid før du evt tar resten.

Husk de vanlige forhåndsreglene med trygge omgivelser osv.

Have fun og kom gjerne med rapport etter at du har funnet tilbake til opp og ned igjen.

Lykke til
Anonym bruker
"Lettet Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar alle sammen!

Funker det å ta litt også vente litt og redosere altså TrashMazta?
Ja, det kan funke men da må du redosere kjapt, ikke senere enn en time etter første dosering i hvert fall, man bygger opp toleranse underveis.
Ja, det stemmer som equimanthorn også skriver.
Redosering gir ingen mening når det kommer til LSD. Ja, det stemmer at du kan redosere innen 1 time etter første dose, men du klarer ikke å kjenne om du har tatt for mye eller for lite den første timen uansett - det tar gjerne 45-60 minutter å kjenne at noe faktisk begynner å skje. Så hvis du har tenkt å ta 400, så tar du 400 på en gang, det er uansett ikke en monsterdose hvis du er noenlunde erfaren med LSD.
Co signer denne, glemte bare å få det med i stad. Ta heller alt på en gang!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spørsmål til alle dere,
Hva slags lab jobber dere i som kan måle opp i mikrogram? Tror dere at dealern deres sitter i labcoat eller på en hybel med dryppflaske på eBay-blotters.
Når folk sier: tok meg to lapper. Da sier jeg, hvor langt er et tau?
Hva er deres tanker om dette
Det er såklart umulig å være helt sikker om man ikke har framstilt det selv.
Det vanlige er jo 1 dråpe per lapp/sukkerbit.
De siste årene har jeg bare handla av venner som har lagt dråpene når jeg er der. Så får med meg at det er en dråpe per sukkerbit.

1 dråpe er vell vanligvis imellom 70-150 UG(somregel 100-120 i de tilfellene jeg har vært borti). Dette stemmer også med anekdotisk bevis fra megselv og venner på hvordan opplevelsen(styrken) er fra gang til gang og forskjellige batcher).

Så vi kan anta at en dråpe er rundt 100 ug pluss minus.
Men, dette er jo ingen eksakt science hehe

Om noen snakker om at de har 2 og 300 ug på en lapp må man bare stole på dealeren om at de da har droppet 2-3 dråper på en.
Vet det er mange som skryter på seg at de selger sterkere lapper en de gjør.
Har de tatt en dråpe på lappen er det ikke 200uq :P
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Mister88Sister Vis innlegg
Spørsmål til alle dere,
Hva slags lab jobber dere i som kan måle opp i mikrogram? Tror dere at dealern deres sitter i labcoat eller på en hybel med dryppflaske på eBay-blotters.
Når folk sier: tok meg to lapper. Da sier jeg, hvor langt er et tau?
Hva er deres tanker om dette
Vis hele sitatet...
Da jeg holdt på husker jeg dealern min brukte et apparat når han skulle dryppe dråper, fikk meget nøyaktige doser. Prøvde å google men aner ikke hva det heter