Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 22811
Jeg føler også en behagelig og avslappende hangover etter en cannabiskveld, er visst ganske vanlig. De rykningene dere snakker om har jeg opplevd veldig sjeldent ved røyking, faktisk mer etter alkoholkonsum. Sjeldent det forekommer, men det er ikke plagsomt heller de få gangene.
Spiste veldig mye is en gang, og fikk ganske vondt i magen. Tåler ikke melk så veldig godt.

Utover det, ingenting.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har alltid hatt eit avslappa forhold til cannabis og ikkje trudd det var så farleg. Men, her om dagen var eg ein tur på byen med ein gammal venn som har røykt i ca 30 år. Han fylte nettopp femti, er kunstner. Mens vi sit og prater, seier han plutseleg "kven er du"? Og han tulla ikkje. Han kjente meg plutseleg ikkje lenger. I det siste har eg merka at han er meir ukoordinert og ukonsentrert, og fryktleg overfølsom overfor folk han trur kritiserer han eller som han meiner ikkje respekterer han. I tillegg har han fått mykje problem med allmenntilstanden generelt, særleg magen. Eg veit ikkje om dette har med lang bruk av cannabis å gjera eller om han har røykt meir enn vanleg i det siste, men uansett så føler eg at eg held på å miste ein god venn slik folk må føla at dei mister dei som blir demente. Eg kjenner han ikkje igjen, og tenker at kanskje ikkje det var verdt det.
Jeg får store problemer med å formulere meg, føre en samtale, konsentrere meg og selvinnsikt. Dette varer i mange dager etter sist gang jeg røyket.
Sitat av 7777777 Vis innlegg
hver gang jeg røyker får jeg noia og tror jeg skal få hjerteattakk
Vis hele sitatet...

Og likevel røyker du...?
Når jeg er på Rema for å kjøpe munch og det føles ut som alle stirrer på meg, og at det føles ut som jeg har vært inne på butikken i 20 min, når jeg har vært der i 5 :P

Og selfølgelig diare dagen etter litt heftig munching :P
Sist endret av CountDrugula; 8. februar 2012 kl. 17:54.
Jeg kjenner meg igjen i en del av angstrapportene her, spesielt de som omtaler frykt for å bli tatt av foreldre og venner. jeg røyker svært sjelden, og når jeg gjør det skjer det ofte moderat, fordi jeg får mer ut av å røyke i små mengder. Blir som å drikke tre-fire øl versus en halvflaske vodka, selvom det og kan være utrolig gøy innimellom! Jeg blir veldig glad i å snakke merker jeg, og jeg husker ting jeg bare har lest om men aldri lært meg. Første gangen var før skolen i 8. klasse, og da fikk jeg en strålende 6'er på en presentasjon i Norsk muntlig uten manus eller forberedelser. Jeg tror ikke jeg røyker nok til å oppleve bieffekter i nevneverdig grad, og de få patologiske rarhetene jeg har skyldes overforbruk av espresso og lite søvn, ikke Yerba...
▼ ... flere år senere ... ▼
For noen dager siden så røyka jeg klokka 10:00 og følte at peaken var over klokka 12-13. Så starta jeg å kjede meg så jeg dro til ei vennine jeg ikke hadde sett på over 1 år. Var der ca. 15:00, merket ikke så veldig mye til cannabis rusen. Men da jeg snakket med henne så glemte jeg hele tiden hva vi snakket om. Er det vanlig å få veldig dårlig korttidshukommelse? Vi snakket sammen i over 3 timer, men jeg husker nesten ikke en dritt av hva vi snakket om! x)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Etter rundt 10 år med røyking har jeg opplevd:

- Svarte harde partikler i hosten
- Blod i hosten
- Spying og brekninger av hosten
- Nærmest immun mot THC, får omtrent aldri effekt, annet enn en liten sløvende effekt. Uansett om det er super-rev.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
Etter rundt 10 år med røyking har jeg opplevd:

- Svarte harde partikler i hosten
- Blod i hosten
- Spying og brekninger av hosten
- Nærmest immun mot THC, får omtrent aldri effekt, annet enn en liten sløvende effekt. Uansett om det er super-rev.
Vis hele sitatet...
Røyker du tobakk?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Etter rundt 10 år med røyking har jeg opplevd:

- Svarte harde partikler i hosten
- Blod i hosten
- Spying og brekninger av hosten
- Nærmest immun mot THC, får omtrent aldri effekt, annet enn en liten sløvende effekt. Uansett om det er super-rev.
Vis hele sitatet...
Du burde dra til en lege. Blod i hosingen er noe en bør ta alvorlig.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Olympic Vis innlegg
Røyker du tobakk?
Vis hele sitatet...
Ja blander som oftest ut med det, hender jeg røyker rent eller bruker vaporizeren min da.

Vil bare legge til at blodet i hosten kom fra magesår fant de ut av.
Den eneste bivirkningen jeg har mens jeg faktisk er høy er den paranoide følelsen mange andre har nevnt før meg. Men for meg har den blitt mye svakere enn når jeg begynte med cannabis. Før var det vanskelig å sperre det ute, og jeg husker spesielt ting som at jeg stod på verandaen og røykte og ble plutselig helt sikker på at den parkerte bilen som stod utenfor huset litt ned i gata var en sivil politibil. Og da mener jeg like sikker på det som jeg er på at 2+2=4. Nå som jeg har holdt på med stoffet en stund er det ikke lenger vanskelig å ignorere det, men det hender fra tid til annen. Det hender også jeg blir kvalm når jeg er høy, men det tror jeg har med at jeg personlig er veldig sensetiv når det kommer til nikotin på tom mage.

De mindre behagelige bivirkningene kommer for meg etter rusen er ute av kroppen. Hvis jeg har røyket mer enn en liten joint blir jeg slapp og passiv resten av dagen. Bare det å holde en samtale gående kan vise seg å bli en utfordring når det føles som ingenting skjer i hodet, bør vel nevnes at jeg i utgangspunktet er en lite sosial person og jeg ikke er fryktelig god på det til vanlig, men det er fortsatt en merkbar forskjell. Hvis jeg røyker mye merker jeg det samme dagen derpå uansett om jeg røyker akkurat den dagen eller ei. Men det aller verste er hvordan det tar søvnen fra meg. Blir fort vandt til hvor lett det er å sovne når man er stein, så når jeg plutselig er tom er det et par uker med helvette når det kommer til å få sove. Da ligger jeg ofte oppe til seks-sju tiden på morgenen og vrir meg i senga.
Sitat av Hardingrasta Vis innlegg
Har alltid hatt eit avslappa forhold til cannabis og ikkje trudd det var så farleg. Men, her om dagen var eg ein tur på byen med ein gammal venn som har røykt i ca 30 år. Han fylte nettopp femti, er kunstner. Mens vi sit og prater, seier han plutseleg "kven er du"? Og han tulla ikkje. Han kjente meg plutseleg ikkje lenger. I det siste har eg merka at han er meir ukoordinert og ukonsentrert, og fryktleg overfølsom overfor folk han trur kritiserer han eller som han meiner ikkje respekterer han. I tillegg har han fått mykje problem med allmenntilstanden generelt, særleg magen. Eg veit ikkje om dette har med lang bruk av cannabis å gjera eller om han har røykt meir enn vanleg i det siste, men uansett så føler eg at eg held på å miste ein god venn slik folk må føla at dei mister dei som blir demente. Eg kjenner han ikkje igjen, og tenker at kanskje ikkje det var verdt det.
Vis hele sitatet...
Vel, det høres ut som denne mannen har større problemer enn korttidshukommelsen. Dette hørs ut for meg som et lite slag da dere var på byen, og du burde ha kontaktet sykehus. Det er ingen ting som har linket cannabis til slag eller mageproblemer. Mageproblemene kan ha kommet av lav impulskontroll og munching på høyt nivå over år, men ikke vet jeg...
Sist endret av Door145; 14. juni 2015 kl. 19:07.
Plages ikke med noen spesielle bivirkninger, jeg. Har et mye lavere angstnivå når jeg røyker enn ellers. Hvis jeg blir paranoid er det jo en grunn til det. Tror de fleste får litt panikk over tanken på å bli tatt på fersken av og til. Trist det skal være slik når man får så god nytte av Cannabis som medisin.
Merker ikke noe til bivirkninger mens jeg er ruset nå lenger(bortsett fra man blir litt tiltaksløs) men var litt små paranoid for politiet, og generelt hva andre mente om mitt cannabisforbruk helt i starten når jeg begynte å røyke.
Men nå for tiden gidder jeg ikke å bruke noe særlig energi på å noie over ting man uansett ikke har kontroll over. Man trenger selvfølgelig ikke å gjøre jobben lettere for politiet, men om de finner ut at de skal ta deg så er det lite man får gjort uansett.

Sånn ellers i perioder jeg røyker mye så føler jeg meg ganske tåkete i hode, og hukommelsen min skremmer meg til tider
Merker også jeg er litt dårligere på å ta kontakt med venner og familie når jeg røyker mye, i forhold til når jeg røyker lite, da både tiden og dagene bare flyr avgårde uten at man legger merke til det selv..

Men heldigvis så er det ikke værre enn at man røyker mindre/tar seg en pause/slutter helt vist bivirkningene begynner å overveie de positive egenskapene til cannabis
Sist endret av EyesWideShut; 15. juni 2015 kl. 02:03.
Når jeg begynte å røyke cannabis startet det med 1-2 joints i uken, men dette eskalerte utrolig fort.

Var en positiv og energisk fyr som alltid var høyt oppe og veldig sosial. Kort fortalt; Så endret det seg veldig fort.

Kom inn i en sirkel der jeg lå på 7-15 joints om dagen, var som regel 3-5 joints på jobb sammen med venner. Jeg så aldri noe problem eller tenkte over at all røykingen ikke var bra, det kom aldri inn i hodet mitt av en eller annen grunn.

Etter ca 7-8mnd med dette forbruket merket jeg at jeg hadde endret meg. Jeg snakket ikke med de som ikke røyket, jeg var ekstremt dårlig til å holde samtaler og bygge setninger. Hukommelsen min var helt borte, jeg begynte å glemme ting som hadde skjedd lenge før røykeperioden også, og dette var skummelt pga jeg alltid hadde hatt en utrolig god husk, både korttid- og langtidshukommelse.

Jeg var så innrøyka og i tåka at uansett hvor mye jeg sov, så var jeg utrolig sliten når jeg stod opp. De 2-3 siste mnd jeg røyket fikk jeg heller ikke munchies, jeg var kun sulten når jeg ikke var påvirket. Var jeg sulten og røyket så ble jeg mett, og bare her skjønner man at det har gått over styr.

Som sagt, så røyket jeg ikke pga noen problemer, depressiv eller noe, har alltid vært høyt oppe og elsket livet, men dette ble en vane for meg som jeg falt inn i uten å tenke over det rett og slett.

Første dagen min, hvor jeg ikke røyket etter 7-8mnd var som en annen verden for meg, merket at tåken hadde sluppet hodet mitt, plutselig var det enklere å bygge en setning, og jeg følte meg SÅ mye bedre. Det vi snakker om nå er 24 timer uten cannabis bare, og jeg fikk såpass markante forskjeller. Matlysten min kom susende tilbake med en gang jeg sluttet(Alltid hatt utrolig høy forbrenning).

Leser at folk får dårlig matlyst, blir deppa etc når de gir seg, alt her ble motsatt for meg, jeg ble normal og fikk livslyst tilbake med en gang igjen, det var så utrolig deilig å slutte.

Nå driver jeg med hobbysmoking, det vil si kanskje 4-5 joints i uken bare. Grunnen til dette er at selv om jeg har "sluttet" så får jeg virkelig ikke sove uten, jeg så som sagt aldri konsekvenser av røykinga, så jeg lagde meg de "feiteste" nattingsene du kan tenkte deg og smalt rett ned i senga... ikke en lur ting. Ikke en gang sovepiller fikser biffen for meg, med en gang virkningen av de går ut etter ca 4 timer så våkner jeg.

Kan fortelle litt om abstinenser etter all røykingene når jeg ga meg og det var(Søvnløshet, FRYKTELIG rastløshet, brekninger, noe som minte om en kraftig forkjølelse, hodepine, ekstreme hetetokter, ukonsentrert til de grader, og generelt slitenhet, men det kan jo også komme pga søvnløshet.)

Så de som sier at cannabis ikke gir fysiske abstinenser har rett og slett ikke røyket nok, merket ikke noe til de psykiske problemene ved røykeslutt som alle snakker om.
Sist endret av mdmafreak; 15. juni 2015 kl. 13:02.
Fikk panikkanfall engang, blir ofte gladere, smiler mer, litt dårligere hørsel(?), får økt apetitt.

"Bi-effektene" mine kommer mest, om jeg røyker på et nytt sted, med nye varer. F.eks om jeg besøker ei venninne i Trondheim og vi tar et blås ute der, da kan jeg plutselig bli rar. En gang røyka vi ute og skulle ta bussen etterpå (og jeg er en "bonde i byen", det ble veldig rart. Hun gikk innpå bussen, og jeg sto igjen ute og ikke visste hva jeg skulle gjøre, haha. Så gikk jeg inn på bussen, og bare satt meg med en random person, bare for å virke "normal". Mens egentlig visste jeg at jeg var med ei venninne, bare at hun satt en annen plass i bussen. Merkelig situasjon.
Personlig har min verste bivirkning av cannabis vært svimmelhet. Tror det er fordi jeg har lavt blodtrykk fra før som gjerne gjør det verre for meg enn for andre. Noen ganger hvis jeg ikke har spist særlig på en stund før jeg har røykt har jeg nært besvimt og måttet sitte meg ned. Frykt for besvimelse på offentlig sted var en del av angsten min som jeg hadde før.
Nå er det ikke så plagsomt at det skjer noen ganger lenger, for jeg vet at det bare er en følelse. Må bare huske å ikke røyke på helt tom mage.
Sånn utenom det har jo noia vært litt problematisk noen ganger og, men det er jo mest pga. den kriminelle siden ved hele. Alltid vært mest plaget med det når jeg har røykt alene. Hvis jeg er med andre er jeg en av de som noier minst.