Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3991
MDMA is life
vi sitter her 2 stk og tar litt speed.

jeg for første gang og han har prøvd mange ganger med års erfaring.

dette er brun/hvitt pulver knusk tørt, han vet dette er godt for han stuker skikkelig. vi fant også noen krystaller i mixen det er jo bra, han sa han ikke hadde funnet det ofte.

uansett.

jeg merker jeg er ruset, og har dratt linjer i 3timer nå...

men det frister enda og bare legge seg ned i soffaen og chille.... deilig å strekke seg, går litt i opptur også lande igjen ?

men jeg klarer enda og sitte å spise kjeks uten problemer, trenger ikke tygge di mye... noen som kan forklare meg hvorfor ?

er det fordi jeg liker og slappe av når jeg ruser meg ?

jeg har brukt psychadelics masse forskjellige sopper og mdma krystaller, xtc etc... og røyker 1-5g om dagen hver dag

på mdma og alt det der, kan jeg ligge i 4-5-6 timer uten å reise meg i senga å bare høre på musikk og stuke å shit.

haha merker jo jeg er på tur når jeg skriver her. .. men er dette rusen liksom ?

føler egentli bare jeg vil prate litt mer, og at jeg har mistet mye sosial angst...

har hatt fetere oppturer med mer energi på mdma. men det er vell kansje av erfaring ?

håper på svar avslutter her hahha

han sitter vesiden av meg og svetter som en gris.... det renner ifra han... jeg føler ikke det sparker eigang... bare skriev kick og ja resten over
Sist endret av infamous x; 11. mai 2015 kl. 04:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Det er veldig varierende hvordan folk reagerer på amfetamin de første gangene. Jeg synes personlig det er bra at du får en slik opplevelse, og at du synes MDMA gir deg en bedre tur totalt. Da kanskje du tenker deg om neste gang du vil teste speed
Jeg har slitt med det i flere år men stoppet. Dette var i helgene stort sett, og det blir ikke fetere. Det blir bare mer nødvendig for å ha det fett med andre ting, som fr.eks alkohol. Det er iallefall min erfaring.
Hold deg til røyk og psykadelia hvis du skal ruse deg sier jeg. Men for nå ; kos deg med kompisen din, og spis mat så lenge det går

Vil gjerne ha en update på formen utover dagen!
MDMA is life
Trådstarter
Klarer enda å spise. Det var 0!! Ether(?) i denne, trakk meg 0,5 på 4t... Å jeg stuker ikke som han andre.

Jeg er grise fucka på mdma da trenger jeg 0.2 for å være fuckd i 6-8t uten justering(prøvd flere ganger) er laaaangt ute i andre dimensjoner.

Kan det være fordi jeg har adhd? Alt annet jeg har prøvd av rus midler har jeg liten tolleranse på, utenom speed. Har roen er bare pratesyk. 4t siden sist line å føles ut som 8-9timer
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Det varierer veldig fra person til person hvordan du reagerer på amfetamin.
Det kan ha noe å si om du har adhd, det kan være du trenger en større dose en personer uten adhd trenger for å få full effekt.

Det har også en del å si om det er amfetamin eller metamfetamin du har, men mye av "amfetaminen" i Norge er metamfetamin eller en blanding av de 2.

Personlig føler jeg at
amfetamin gir en mye svakere rus enn metamfetamin , og er greit vist du trenger ekstra energi når du skal ut på byen osv.
Men har du lyst å bli skikkelig stuka og euforisk så er det metamfetamin som gjelder.
Min egen erfaring er at jeg pleide å bli innesluttet når jeg tok for mye(IV). Du sier du har dratt flere striper i løpet av tre timer.. Skal jo ikke trenge så mange striper i døgnet hvis du har ok amfetamin.
MDMA is life
Trådstarter
tok bare 0.5 på 4t ca
elevatormusician
sorrY's Avatar
Adhd spiller nok en stor rolle her. Toleransen blir høyere, og du kommer ikke til å få de samme reaksjonene i hjernen som en uten adhd vil få. Jeg kjenner ikke til de nøyaktige termene, men det kan du jo google deg fram til selv Hvordan er formen nå da? 7
MDMA is life
Trådstarter
sittr å spiser gele å vanilje saus å røyker mais pipe meget fin tok siste line rundt 07:10

og mellom 10-11 og helt til 17:00 var jeg SKAMKÅT da mener jeg nesten reisning bare med å tenke på kvinnfolk.

utrolig morsom opplevelse vil jeg si.

veldig positiv da jeg ikke har hatt noe som helst nedtur heller.
Sist endret av infamous x; 11. mai 2015 kl. 20:06.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Adhd spiller nok en stor rolle her. Toleransen blir høyere, og du kommer ikke til å få de samme reaksjonene i hjernen som en uten adhd vil få. Jeg kjenner ikke til de nøyaktige termene, men det kan du jo google deg fram til selv Hvordan er formen nå da? 7
Vis hele sitatet...
Dette er tull og tøys, fra ende til annen.

Folk med ADHD reagerer på nøyaktig samme måte på amfetamin som en person uten ADHD, selvsagt med individuelle variasjoner. Stoffet øker konsentrasjon og evne til å fokusere. I lavere doser vil alle bli roligere og få "hyperfokus".

Tilsynelatende kan det virke som at stoffet gir en annen effekt, spesielt i lavere doser. En med indre/ytre uro vil føle seg roligere og mer samlet ved inntak av amfetamin, fordi den indre/ytre uroen forsvinner når konsentrasjonen og evnen til å holde fokus øker.
En uten ADHD vil i små doser også få bedre konsentrasjon, men på grunn av at det i dette tilfellet ikke er noe indre/ytre uro til stedet skal det lavere dosering til før vedkommende føler seg speedet.
Derav myten om at personer med ADHD blir rolige av amfetamin, mens personer uten ADHD blir speedet.

Individuelle forskjeller spiller en langt større rolle enn diagnose.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Den der må du nesten utdype litt randomize. Siden du sier to forskjellige ting. Det skal altså lavere doser til før en uten ADHD føler seg speedet enn en med diagnosen. Men likevel er det ingen forskjell på om to personer med og uten ADHD tar amfetamin?

Og da må jeg også få spøøre om hvorfor fr.eks metamina, ritalin, concerta osv ikke blir foreskrevet personer med "ytre uro" som du beskriver det. Men heller til personer som lider av ADHD, som jo er en kjemisk ubalanse i hjernen. Mulig jeg er helt på jordet her altså. Kanskje du kan forklare!
Sist endret av sorrY; 11. mai 2015 kl. 20:25.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Den der må du nesten utdype litt randomize. Siden du sier to forskjellige ting. Det skal altså lavere doser til før en uten ADHD føler seg speedet enn en med diagnosen. Men likevel er det ingen forskjell på om to personer med og uten ADHD tar amfetamin?

Og da må jeg også få spøøre om hvorfor fr.eks metamina, ritalin, concerta osv ikke blir foreskrevet personer med "ytre uro" som du beskriver det. Men heller til personer som lider av ADHD, som jo er en kjemisk ubalanse i hjernen. Mulig jeg er helt på jordet her altså. Kanskje du kan forklare!
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke to forskjellige ting, det er du som ikke leser det som står skrevet. Amfetamin fungerer på samme måte i hjernen til personer med og uten ADHD - det er grunnen til at det fungerer, alle får bedre konsentrasjon, fokus og motivasjon av amfetamin. Men på grunn av hvordan ADHD utarter seg kan det tilsynelatende gi noe forskjellig effekt ved lave doser. Dette er opphavet til myten om at folk med ADHD ikke blir ruset av amfetamin, eller at folk med ADHD blir rolige av amfetamin.

Du kan tenke på det som et vannglass, der vannet representerer fokus, konsentrasjon og motivasjon. En person uten ADHD har nesten helt fullt vannglass. En person uten ADHD har derimot mindre vann i glasset, kanskje bare halvfullt. Ved påfyll av mer vann (som i dette tilfelle vil være amfetamin) vil det ikke ta lang tid før glasset til personen uten ADHD renner over (personen fremstår speedet). Personen med ADHD har derimot mer å gå på før glasset renner over.

Vet ikke om det var en grei analogi?

I og med at vi diskuterte ADHD, så regner jeg med at det er inneforstått at jeg snakker om et symptom ved ADHD når jeg skriver indre/ytre uro.
elevatormusician
sorrY's Avatar
I see! Takk for forklaringen. Nå veit jeg bedre til neste gang
Sitat av sorrY Vis innlegg
I see! Takk for forklaringen. Nå veit jeg bedre til neste gang
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig, ser at det første innlegget mitt var litt uklart. Beklager det
MDMA is life
Trådstarter
Tusen takk randomize! Nå lærte jeg noe.

Thumbs up
En bruker på Reddit har laget en ganske forenklet, men allikevel grei forklaring:

There is a part of your brain that assesses what's happening to you and around you and basically portions out your brain's resources (focus, memory, retention, etc) to it based on importance. A leaf falls off the tree in the backyard? Barely even registers. The dull hum of the computer in the corner? Your brain tunes it out. But a gunshot goes off outside? 100% alert, full power to everything, what the fuck was that, get up and focus right NOW. A movie you're watching is halfway along that scale.

ADHD is, to oversimplify, a disorder in that system that means your brain constantly underestimates how stimulating things are. With severe ADHD, no amount of stimulation or urgency is enough for your brain to dedicate your full attention to it; important things get tuned out and your brain is always feeling laggy, irritable, looking for something to stimulate it. The football game you're playing is as important to you as a dull novel is to an ordinary person, and a dull novel is as important to you as the barely-audible sounds of traffic outside.

Have you ever been so bored that you're just thrashing around, pacing up and down, frustrated? You've got your taxes to do, but they just make you so much MORE bored that you can't even sit down and do them, it makes you space out and the words just don't register? That restless-legs feeling in your mind? That's what it's like. Being bored for a long period of time makes you really antsy and hyper.

What stimulants do is make your brain assess everything as much more important. So for an ordinary person, they would think "Okay, nice, this music has got some energy to it" and bop their head, then take speed and think "FUCK YEAH, this is the BEST FUCKING SONG EVER", and dance for hours. Everything is jumped up in urgency 50%.

So if you're ADHD, you take stimulants, and it pushes your brain's urgency levels to what would be normal for other people. Everything seems 50% more energetic and vital and important to your brain, so now it actually gives out your attention and brainpower and focus the way you need it to.

This is actually calming, because before your brain was desperate for any kind of stimulation and constantly saying "Nothing's going on. Dude, let's go find something. There's nothing here. Go do something else. No, nothing important here either. Nothing's been interesting in days." With stimulation it will say "Okay, this is important, let's turn on memory and focus and pay attention to this", and you can work and feel satisfied in what you are doing.

If you are ADHD and take large doses of stimulants you get the same overhyped wired feeling that ordinary people get from a medium dose.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic: Har forsøkt å Google, men finner bare rare betydninger. Hva betyr egentlig "å stuke" i denne sammenheng?
Å stuke er sånn du gjør på speed; sitter i flere timer og spiller dataspill eller lærer deg gitar, sorterer bokhylla alfabetisk, rydder leiligheten, maler eller annet, og du klarer ikke å rive deg løs.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Litt off-topic: Har forsøkt å Google, men finner bare rare betydninger. Hva betyr egentlig "å stuke" i denne sammenheng?
Vis hele sitatet...
Å stuke i narkotikasammenheng betyr noe sånt som å røre/tulle/surre. Folk som tar stimulanter som amfetamin for oppheng på å gjøre ting; demontere TV-er uten å klare å sette dem sammen igjen etc. Det er stuking.