Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 9298
hallo

Lurer på hva som er mest effektivt når det kommer til å holde seg våken av koffein og efedrin? jobber nattan en gang i uken så er derfor jeg lurer.
Vet det ikke er "sunt" så trenger ingen moralpreken.
Hva er den største forskjellen? har ikke prøvd efedrin før.
Og er efedrin "farligere" når det er snakk om så sjelden bruk?

På forhånd, takk!
Sist endret av narni; 26. oktober 2012 kl. 18:20.
Efedrin, i og med at varigheten på én dose efedrin er forholdsvis mye lengre enn koffein. En annen ting som taler for efedrin, er at det er færre korttids-bivirkninger enn hvis du sammenligner med koffein. Med korttids-bivirkninger mener jeg rastløshet, nervøsitet, hjertebank (ved for mye), konsentrasjonssvikt..

MEN; husk at efedrin er nesten et "mini-amfetamin"for å si det på en forenklet måte. Hvis du bruker stoffet mye, over lengre tid, kan/vil det påføre skader på "viktige ting" som hjertet og psyken - i allefall er potensialet der.

Koffein på sin side funker hvis man skal være våken i 2-3 timer til hvis du er sliten en natt og vil legge deg til å sove, men har viktigere ting å få gjort. Ved høy dose av koffein får du bl.a de bivirkningene jeg nevnte i første avsnitt. På en annen side er det svært få som tar skade av kaffe/koffein ved lengre tids bruk - du ser det jo på alle som drikker kaffe.

........................
Et eksempelpå dette her: Studenter blant annet, bruker massevis av koffein til å holde seg ekstra våken og leseklare 3-5 timer ekstra -- det er majoriteten. Og så har du noen få som bruker ulike amfetaminer som ritalin /adderall og klarer å holde seg ekstra våken flere dager - men de kommer til å slite med sterke nedturer etter "rusen". By the way, efedrin er egentlig ikke et amfetamin, men _ligner_ kjemisk og i rusvirkning på amfetamin.
Sist endret av aeon_illuminate; 26. oktober 2012 kl. 18:37.
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Efedrin, i og med at varigheten på én dose efedrin er forholdsvis mye lengre enn koffein. En annen ting som taler for efedrin, er at det er færre korttids-bivirkninger enn hvis du sammenligner med koffein. Med korttids-bivirkninger mener jeg rastløshet, nervøsitet, hjertebank (ved for mye), konsentrasjonssvikt..

MEN; husk at efedrin er nesten et mini-amfetamin. Hvis du bruker stoffet mye, over lengre tid, kan/vil det påføre skader på "viktige ting" som hjertet og psyken - i allefall er potensialet der.

Koffein på sin side funker hvis man skal være våken i 2-3 timer til hvis du er sliten en natt og vil legge deg til å sove, men har viktigere ting å få gjort. Ved høy dose av koffein får du bl.a de bivirkningene jeg nevnte i første avsnitt. På en annen side er det svært få som tar skade av kaffe/koffein ved lengre tids bruk - du ser det jo på alle som drikker kaffe.
Vis hele sitatet...
Takker for godt svar så efedrin er litt sterkere enn koffein?
Ja er det jeg ikke liker så godt med koffein, får fort de bivirkningene du nevner. Men hvor lenge varer efedrin da? skal helst sove på morgenen igjen, hehe. Jobber fra 4-9.
Sitat av narni Vis innlegg
Takker for godt svar så efedrin er litt sterkere enn koffein?
Ja er det jeg ikke liker så godt med koffein, får fort de bivirkningene du nevner. Men hvor lenge varer efedrin da? skal helst sove på morgenen igjen, hehe. Jobber fra 4-9.
Vis hele sitatet...
Absolutt sterkere enn koffein. Varigheten er om lag 5-9 timer, vanskelig å definere noe nøyaktigere mener jeg. Men sjekk; hvis du drikker lite kaffe, vil mye av toleransen du har for kaffe akkurat nå forsvinne , og når du drikker igjen når du virkelig trenger det (det har gått f.eks 2-5 dager), vil du kjenne det stimulerende rushet av kaffe..

La det være sagt, på efedrin _kan_ muligens_ du få store pupiller slik at det er synlig... ikke at det skjer nødvendigvis, stoffet er jo ikke sammenlignbart helt med sterkere amfetaminer, men det _kan_ skje. Og btw - kan jeg anbefale koffeinpiller heller for deg?? - sunnere og billigere i lengden .

Btw2, tror ikke det er lov til å kjøre efedrinpåvirket, hvis du blir tatt i kontroll og snuten ser nøye på deg.
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Absolutt sterkere enn koffein. Varigheten er om lag 5-9 timer, vanskelig å definere noe nøyaktigere mener jeg. Men sjekk; hvis du drikker lite kaffe, vil mye av toleransen du har for kaffe akkurat nå forsvinne , og når du drikker igjen når du virkelig trenger det (det har gått f.eks 2-5 dager), vil du kjenne det stimulerende rushet av kaffe..

La det være sagt, på efedrin _kan_ muligens_ du få store pupiller slik at det er synlig... ikke at det skjer nødvendigvis, stoffet er jo ikke sammenlignbart helt med sterkere amfetaminer, men det _kan_ skje. Og btw - kan jeg anbefale koffeinpiller heller for deg?? - sunnere og billigere i lengden .

Btw2, tror ikke det er lov til å kjøre efedrinpåvirket, hvis du blir tatt i kontroll og snuten ser nøye på deg.
Vis hele sitatet...
Okei, takk igjen. Da tror jeg at jeg holder meg til energidrikke
Har brukt effedrin, nesten daglig i en to tre år. Alt det Aeon sier stemmer, hvorav du ved lengre bruk kanskje kan føle deg litt gretten/sliten når du lar det gå et par dager, men det kan ikke sammenliknes med de forjævlige "hangoverene" du får av mye sterkere stimulanter.
Skal sies at hvis du blander begge deler så har dette en ganske oppkvinknende effekt, men alt i alt så er effedrin et ganske så årleit middel for å holde deg litt våken. Har ikke merket noen store søvnproblemer ved bruk, men jeg har holdt terskelen ganske lav, så muligens det bare er meg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket ut erowid og dets relevante tråder anngående effedrin, og lest meg litt opp på det, effedrin er også ulovlig i norge, hvis ikke jeg tar feil.
Trenger du å være så "hardcore" at du kjører efidrin da? På svenskegrensa får du masse forskjellige kapsler som inneholder efedra, koffein , og muligens aspirin. El-tigre, stack, stack 2 var vanlige navn før i allefall:-)
Personlig har jeg hatt mye glede av disse oppigjennom:-) mener å huske 6 timer før.legging.var minimum for at jeg skulle få.sove:-)
Yerba Maté eller Ilex Guayusa... Yerba Maté er en koffeinholdig plante med plenty av andre virkestoffer, fåes på de fleste innvandrersjapper i landet. Bygger mye mindre toleranse enn kaffe/te/energidrikker og gir mye mindre bieffekter.
Trodde det var slutt på at det solgte efedrin i Sverige. Finnes el-tigre og stack 2 fortsatt? Hvor?
De fleste som selger kosttilskudd selger el-tigre, stack 2 osv under kassa.
Riktignok får du også tak i noe som heter dmaa. Dette stoffet fant du blant annet i PWO som jack3d.

Ettersom at stoffet ikke er ulovlig å kjøpe, selge eller bruke i Norge legger jeg ved en kilde jeg vet leverer.
http://www.dmaa.nu/

Obs, står på WADA lista.

Edit:
Dersom du bestiller, spør om h*n fremdeles leverer fraktfritt i Norge.
Sist endret av feltrasjon; 28. oktober 2012 kl. 11:05.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Trenger du å være så "hardcore" at du kjører efidrin da? På svenskegrensa får du masse forskjellige kapsler som inneholder efedra, koffein , og muligens aspirin. El-tigre, stack, stack 2 var vanlige navn før i allefall:-)
Personlig har jeg hatt mye glede av disse oppigjennom:-) mener å huske 6 timer før.legging.var minimum for at jeg skulle få.sove:-)
Vis hele sitatet...
Stack 2, el-tigre, og andre produkter med eff i er så og si umulig å få tak i på Svenske grensa lengre.
Husker før - Hm, tre år siden ca. Husker jeg at alle ink(meg selv) kjøpe en del El-tigre etc

Men, som du sier.. Har også hatt "glede" av dem også - Har hjulpet meg masse igjennom trening og studie.
Har ikke fått noen bivirkninger i det hele tatt.. Men, vet mange folk har slitet litt pyskisk, vondt imagen, søvnproblemer.

Sist endret av veritassss; 29. oktober 2012 kl. 10:10.
Noe annet som kan vekke en trøtting da? Ikke speed.
Hvor får dere kjøpt efedrin? Sverige, "under kassa"?
Selv har jeg bare fått tak i efedrin via reseptfrie medisiner i kina og tyrkia.

Har prøvd å vokse efedra sinica, men de brukte helt for jævlig lang tid å vokse. Etter en måned var det en liten stilk på 6-7 cm, mens hele potten med jord var fullt av røtter.

Er det lov å kjøpe efedra ekstrakt på nettet?

Sitat av ompapa Vis innlegg
Noe annet som kan vekke en trøtting da? Ikke speed.
Vis hele sitatet...
Sleng først hue i veggen og så i en bøtte med iskaldt vann. Finn fram noen fystikker (evt. lighter) og brenn deg selv på albuen. Til slutt sluker du i deg ett par liter med kaffe. God morgen!
Sitat av ompapa Vis innlegg
Noe annet som kan vekke en trøtting da? Ikke speed.
Vis hele sitatet...
1)Trening, 2)frisk luft, 3)bedre kosthold, 4)holde både kropp og hjerne i aktivitet - helst annen aktivitet enn Freak.no og gaming, 5)gjøre noe som kicker i gang adrenalinet (alpint, downhill sykling, kickboksing, you name it)


Stimulanter hjelper deg bare i en kort stund, for deretter å gi deg en nedtur der du føler deg uvel. Gjelder også for noe så uskyldig som kaffe - f.eks kan du ikke bruke kaffe som erstatning til mat under en lang arbeidsdag.
Nei jeg velger heller stimulanter. Kom med tips til hva jeg kan ta for jeg ble jo sliten og trøtt bare av å lese de forslagene.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nei jeg velger heller stimulanter. Kom med tips til hva jeg kan ta for jeg ble jo sliten og trøtt bare av å lese de forslagene.
Vis hele sitatet...
Lovlige stimulanter?

Koffein og nikotin. Kaffe, sjokolade, snus eller sigg. Synephrine er jo en lovlig variant av efedrin, dog svakere. Finnes i forskjølelses- og vektreduksjonsprodukter.

Fenylalanine og fenetylamin er også andre lovlige stimulanter (men svake), men tilgangen til disse er svært redusert.
Sitat av veritassss Vis innlegg
Stack 2, el-tigre, og andre produkter med eff i er så og si umulig å få tak i på Svenske grensa lengre.
Husker før - Hm, tre år siden ca. Husker jeg at alle ink(meg selv) kjøpe en del El-tigre etc

Vis hele sitatet...
Det er aldri så og si umulig. Det handler om å spørre diskre, og ha kontant på seg. Jeg vet om hvertfall 2 steder på grensa hvor du får kjøpt el-tigre og stack 2.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Lovlige stimulanter?

Koffein og nikotin. Kaffe, sjokolade, snus eller sigg. Synephrine er jo en lovlig variant av efedrin, dog svakere. Finnes i forskjølelses- og vektreduksjonsprodukter.

Fenylalanine og fenetylamin er også andre lovlige stimulanter (men svake), men tilgangen til disse er svært redusert.
Vis hele sitatet...
Ja ikke nødvendigvis lovlig. Men orker ikke skitten makka eller noe sånt.

Fenylalanine og fenetylamin har jeg aldri sett noen plasser, hvor kan det skaffes?
Kan synephrine være noe? Og bør det også taes med hodepinex?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja ikke nødvendigvis lovlig. Men orker ikke skitten makka eller noe sånt.

Fenylalanine og fenetylamin har jeg aldri sett noen plasser, hvor kan det skaffes?
Kan synephrine være noe? Og bør det også taes med hodepinex?
Vis hele sitatet...
Fenylalanine brukes blant annet i noen typer kosttilskudd (selges sikkert på nettet) og sukkertøy + noen energidrikker og is-te poser.

Fenetylamin finnes i ren kokoa, altså ren sjokolade. Sjokolade som er varmebehandlet har lite til ingen fenetylamin. Kan sikkert også kjøpes som kosttilskudd på nettet. I allefall i utlandet. Kan kanskje finnes på helsekost og apoteker i norge. Tror ikke det vil gjøre noe om du spør de som jobber på apoteket.

Synefrin er kosttilskudd og finnes i reseptfrie medisiner. Skaffes på nettet, kanskje i helsekost og apoteker i norge.
Sist endret av Lacertosus; 29. oktober 2012 kl. 12:48.
Vær veldig forsiktig med kombinasjonen av efedrin og kaffein.

"The individual effects of ephedrine and caffeine were modest, but the drugs in combination produced significant cardiovascular, metabolic, and hormonal responses"

Jeg har selv gått på den smellen. I korte ord.

Jeg hadde drukket 2-3 kopper kaffe i kombinasjon med efedrin.

Jeg kjente ikke stort de første fire timene. Så ble jeg mer og mer stimulert.
Jeg var på stigende rus i 12 timer. Jeg ristet på stolen da jeg endelig fikk tak i rivotril i 13-14 time etter inntak.
Jeg var godt stimulert et par dager etter dette.

2:1 fordeling av koffein og efedrin 10X effekten av efedrin alene.
Sitat av narni Vis innlegg
hallo

Lurer på hva som er mest effektivt når det kommer til å holde seg våken av koffein og efedrin? jobber nattan en gang i uken så er derfor jeg lurer.
Vet det ikke er "sunt" så trenger ingen moralpreken.
Hva er den største forskjellen? har ikke prøvd efedrin før.
Og er efedrin "farligere" når det er snakk om så sjelden bruk?

På forhånd, takk!
Vis hele sitatet...
Skaff ripped freak eller frenzy fat loss, inneholder koffein og geranuim. Geranium er heftig shit!
Gå på proteinfabrikkhylla @ rema1000 og kjøp koffeintabsa de har der. Mye mindre bivirkninger enn med effedrin. Ta effedrin for kun å holde seg våken er døfødt og ikke det preparatet er laget for.