Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1419
Hei jeg har en kammerat som delte denne musikkvideoen på facebook, og lurer på hva budskapet er. Vil tro det har noe med internett og gjøre, for SOPA er vel ikke lenge siden det var en tråd om her på forumet.

Så hva vil denne karen?

http://www.youtube.com/watch?v=MokNvbiRqCM
I begynnelsen av sangen kommer strofen "the Government is killing innovation" etterfulgt av et bilde av ordene Megaupload closed. Kim Dotcom var jo han som drev fildelingstjenesten Megaupload, som FBI stengte i vår. Jeg tror ikke budskapet er så mye dypere enn at han protesterer mot/sutrer over at forretningen hans ble stoppet og at han ble puttet i fengsel.

At han slenger på en del friske påstander om demokrati mv. og filmklipp av bl.a. Anonomymus forandrer ikke på at det bare er sin egen situasjon han prater om.
Sist endret av Seasick Pete; 28. juli 2012 kl. 21:24.
Kim dotcom var kisen bak http://megaupload.com som ble røsket ned av FBI.
Han ble løslatt da høyesterett i New Zealand ikke kunne finne noen grunn til å ta ham, megaupload er fortsatt nede tho...

Mange spekulerer i at megaupload ble tatt ned fordi kim planla "MegaBox", en ny musikktjeneste som spotify, til sine ca. 180 millioner brukere...

Så, hva vil denne fyren?
Han er en businessmann, og han vil tjene penger, og han er sannsynligvis pissed fordi FBI ødela planen hans om å få til en av de største musikk-streamings-tjeneste ever.

Så da går han til folket for å be om hjelp til å stoppe lover som SOPA/PIPA/CISPA/ACTA/osv. som ødelegger innovatører som kim fra å starte slike gründerprosjekter.

Jeg støtter ham.
Ha tilbake pengene som USA låste.
Google er din venn her. Veldig mye greier. Basically så ble hans veldig kjente nettside Megaupload tatt ned fordi USA sa at de hadde kopibeskyttede ting lastet opp av brukerene. Hele huset ble raidet og han kasta i fengsel. Nå har de funnet ut at raidet ikke var gyldig og at det ikke skulle skjedd.

Han vil ha et åpent internett og ikke bli slått ned av USA fordi brukerene hans laster opp ulovlige ting

Regner med å bli ninjaed
Sist endret av iSatan; 28. juli 2012 kl. 21:24.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Han vil ha et åpent internett og ikke bli slått ned av USA fordi brukerene hans laster opp ulovlige ting.
Vis hele sitatet...
Ja, og så vil han utvilsomt beholde retten til å fortsette å tjene store penger. Jeg hadde også blitt sur hvis noen hadde stoppet meg om jeg kom opp med en veldig god forretningsidé. Denne fyren er minst like mye forretningsmann som idealist som kjemper for et åpent nett.
http://www.youtube.com/watch?v=ZvrRa...feature=relmfu

Anbefaler å se intervjuet med denne karen.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kim dotcom var kisen bak http://megaupload.com som ble røsket ned av FBI.
Han ble løslatt da høyesterett i New Zealand ikke kunne finne noen grunn til å ta ham, megaupload er fortsatt nede tho...

Mange spekulerer i at megaupload ble tatt ned fordi kim planla "MegaBox", en ny musikktjeneste som spotify, til sine ca. 180 millioner brukere...

Så, hva vil denne fyren?
Han er en businessmann, og han vil tjene penger, og han er sannsynligvis pissed fordi FBI ødela planen hans om å få til en av de største musikk-streamings-tjeneste ever.

Så da går han til folket for å be om hjelp til å stoppe lover som SOPA/PIPA/CISPA/ACTA/osv. som ødelegger innovatører som kim fra å starte slike gründerprosjekter.

Jeg støtter ham.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter ham fullt ut. Her er Kim Dotcoms egen forklaring i saken om MegaUpload.

Edit
: Kalars ninja.
Sist endret av Gulosten; 28. juli 2012 kl. 21:37. Grunn: Skrivefeil.
Virker som han bare sipper over at fbi gjorde jobben sin, så lenge de har filer med opphavsrett de ikke vil fjerne går det slik, en "venn" av meg skrev på face her om dagen "Nå trodde jeg det var slik at den vestlige delen av verden var demokratisk... Det virker som jeg og millioner av mennesker tok feil!!" så uansett hva han prøver på, funker det.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av BareAnders Vis innlegg
Virker som han bare sipper over at fbi gjorde jobben sin, så lenge de har filer med opphavsrett de ikke vil fjerne går det slik, en "venn" av meg skrev på face her om dagen "Nå trodde jeg det var slik at den vestlige delen av verden var demokratisk... Det virker som jeg og millioner av mennesker tok feil!!" så uansett hva han prøver på, funker det.
Vis hele sitatet...

MegaUpload Kicks FBI In The Teeth In Major Ruling
.
Sist endret av Gulosten; 28. juli 2012 kl. 21:40. Grunn: Skrivefeil.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Gulosten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Men de amerikanske myndighetene kommer ikke til å gi seg...

The United States government said today that even if the indictment of the Megaupload corporation is dismissed, it can continue its indefinite freeze on the corporation's assets while it awaits the extradition of founder Kim Dotcom and his associates.

The government also argued that it could keep Megaupload in legal limbo indefinitely. "None of the cases impose a time limit on service," the government's attorney told the judge. Therefore, the government believes it can leave the indictment hanging over the company's head, and keep its assets frozen, indefinitely.

Not only that, but the government believes it can continue to freeze Megaupload's assets and paralyze its operations even if the judge grants the motion to dismiss. That's because in the government's view, the assets are the proceeds of criminal activity and the prosecution against founder Kim Dotcom will still be pending. The fact that the assets are in the name of Megaupload rather than its founder is of no consequence, the government claimed.
Vis hele sitatet...

Spør du meg har det vært tydelig hele veien at USA ikke bryr seg om hvorvidt de følger reglene - de er bare desperate etter å få stoppet denne tjenesten. Og det ser ut som de klarer det helt fint, uten å bry seg nevneverdig om loven.