Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3414
Hei!

Jeg har nå spart opp nok penger til en 5dagers tur til amsterdam. har egentlig planlagt å dra i november på cannabiscupen, men ble så sykt fristet av tanken ved å bare dra nå i sommer. MEN problemet er da at i sommer så har jeg ikke fylt 18 år enda(er uheldigvis født så sent som oktober:s)

Så lurte jeg på om det var noen her som har erfaring ang. om det er lett å komme seg inn på coffee shops om man er turist og under 18 år? og om noen har erfart noe som er relevant angående det med reising? f.eks et bra motell hvor de ikke krever at du er 18 år elns.

Reiser alene.
Dette varierer nok på samme måte som salg av alkohol og tobakk her til lands. Da jeg var i Amsterdam tittet jeg innom noen coffe shops. Den ene jeg var innom stoppet en familie, mor, far og sønn i døra. Gutten ble nektet adgang til lokalene, men som tidligere nevnt skal en ikke se bort fra tanken at strengheten varierer. Utseene er jo også varierende, og denne gutten var klart under 18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erfaringsmessig må du vise legitimasjon over alt, spesiellt om du er turist.
Jeg ville ha ventet: Veldig surt å betale for hotell og fly når du ikke får nyte godene du er ute etter.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Erfaringsmessig må du vise legitimasjon over alt, spesiellt om du er turist.
Jeg ville ha ventet: Veldig surt å betale for hotell og fly når du ikke får nyte godene du er ute etter.
Vis hele sitatet...
sant det. Men må si at jeg ser igrunn over 18 år ut, har skjegg osv.

Noen annen erfaring du har ?
Jeg var der i sommer, er 20 år, har skjegg og ser ut som en 20 åring. Jeg ble spurt om id på nesten alle coffeshopsa, anbefaler deg å vente til november. God tur=)
Sist endret av eisval; 1. juni 2010 kl. 23:17. Grunn: skrivefeeil
Var der i fjord sommer, så jeg anbefaler å dra på den tia. Er så varmt å godt å sitte ute i gatene med en lovlig spliff

Min erfaring tilsier at man blir spurt om legitimasjon på alle coffeshops.
Det ble hvertfall jeg som er over 20 med skjegg. Eneste untaket var første kvelden vi var i byen.
Vi ordnet taxi fra hotellet og fikk taxisjåføren til å hooke oss opp. Fordi de fleste coffeshops var stengt og vi var ikke spes kjent.
Han tok oss med til en veldig luguber sjappe drevet av enda mer lugubre bakmenn som ikke brydde seg om man var under 18 tror jeg

Så det er mulig mange er villige til å hjelpe deg om du støter på vanskeligheter med kjøp
Har ikke vært der, men har hørt at det er mye bedre der på høsten-vinteren. Mye mindre turister og annet mas.
Hei, var der i februar, er 20 år, men ser nok litt yngre ut. Ble spurt på ca 50% av plassene om leg. Noen er veldig strenge mens noen ikke bryr seg, men ser du ut som du er over 18 vil jeg ikke tro du får så altfor store problemer.

Det er allikevel utrolig kjipt å reise ned ditt uten å få besøke noen coffee shops. Skal du reise med noen andre? I så fall kan de kanskje kjøpe så kan dere fyre opp på hotellet så sant dere har vinduene åpne.
ja ofte de sjekker id, men er en gang inne mellom de ikke skjer. Ja er heftig chill der på sommeren, men mye turister. Veldig mye. Omtrent alle coffeshoppene er fulle. Kan egentlig anbefale alle årstider i amsterdam hvis du er en smoker, helt klart å dra dit utenom turistsesongene er en egen opplevelse nesten med mulighet for å sitte inne på coffe shopene å ta det helt med ro. Jeg kan anbefale Christiania/københavn hvis du har lyst på en chill sommer tur der du i tillegg kan skaffe GOD ordnings veldig lett hvis du bekymrer deg over 18 års grensa
Har vært der noen ganger nå, og min erfaring er at de fleste Coffeeshops spør om legitimasjon. Vent med å dra, du får mer ut av turen da
Jeg var i Amsterdam med en venninne som var 17 år på tidspunktet. Vi ble spurt om leg på de fleste stedene, ofte med en gang vi kom inn. Allikeve var det noen coffeshops der vi fikk bli sittende, men det virker som om det er de mer shabby stedene som blåser i aldersgrensene. Så ja, du får nok kjøpt, men forbered deg på å bli kastet ut flere steder, og å kanskje måtte sitte på noen mindre hyggelige coffee shops. Når det er varmt i været går det heldigvis ann å sitte ute (Vondelpark anbefales på det varmeste!).
de fleste hotel burde la deg bo der selv om du ikke er 18
Vi ble spurt overalt for 2 mnd siden, 2 21aarınger og en 19 aarıng. Anbefaler deg aa vente saa faar du mest ut av turen!

Skal du reıse alene?
Sist endret av 0bs; 2. juni 2010 kl. 13:51.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg fyller 17 år men klarer lett å sminke og kle meg eldre...
kan det hjelpe på`?
Når 22-åringer i tråden med skjegg og hele pakka blir spurt om leg tror jeg ikke det hjelper på, nei.
Det er slett ikke "sydentilstander" på legitimasjonsfremvisning på coffeeshoppene. Du har mye større sjans for å få kjøpt øl i en norsk butikk når du er under 18 enn å komme deg inn på en coffeeshop når du er under 18. Og dette er ikke et moralsk råd, men et praktisk råd: Vent til du er 18.
Jeg var i amsterdam i sommer med en vennegjeng der noen av dem jeg reiste med var under 18. Det var en del steder de spurte om leg men dette var på de mest kjente stedene som f.eks bulldog, men på de mindre stedene var det aldri et problem. For å være helt sikker ville jeg tatt med et fake-leg, da de som ofteste ikke ser på bilde bare på fødselsnr
Når vi var der så de på ID'en og sa "aaaaah, norway" også fikk vi gå inn
Som NiteOwl sier, så er parkene der utrolig chille å sitte å fyre i. Når det gjelder ID er de, som nevnt i tråden, veldig strenge. Hva fake-ID angår, så ble i alle fall jeg spesifikt spurt om jeg kunne vise passet mitt hele tida. Kan virke som om de har erfaringer fra slikt fra før, uten at det blir annet enn spekulasjoner fra min side.

Så, om du stikker dit i sommer: Finn noen hyggelige folk (de er det masse av) som kan kjøpe tøysetobakk til deg, og sett deg i Vondelpark og sleik sol.
Om du stikker i November: Kjøp weed i bøtter og spann selv, men ta på varmedressen og ha med termos med kakao hvis du skulle finne på å sette deg i en park
Har aldri vært der selv, så har null personlige erfaringer, men jeg har hørt/lest (muligens på dette forumet) at Amsterdam er mye deiligere på vinteren. Husker ikke helt, men var kanskje på grunn av at det var litt færre cannabisturister og mindre mas. Siden det egentlig ikke er så lenge til du blir 18 så burde du heller vente et par måneder og vært sikker på at turen blir verdt det, istedenfor å dra ned nå og muligens gå glipp av hele/halve moroa.
Hadde jeg vært deg ville jeg ventet til du ble 18 med og reise, jeg skal love deg at eplet smaker surt når du bruker masse penger på og dra til Nederland bare for og finne ut at du ikke kommer inn på en eneste coffeshop.
Risikoen gjør det verdt og vente den lille stunden spør du meg
Har 2 spørsmål . Noen som vet om den beste typen grønnt/brunt som du får lættis av, og må du bruke passet som leg eller funker visa`n like bra ? :P
Tenker på og dra ned ditt selv serru ;D
▼ ... over en måned senere ... ▼
er ingen spess grønt eller brunt type som 100 % sikkert får deg til å le det spørs alt ettersom dagsform, sinnstilstand, omgivelser osv er. men vis du vil falle for eller liker å tro på det som står på menyen ville jeg gått for laughing buddha som liksom skal være designa til å få lættiser, men god weed er det jo, om du får det du skal ha da, ekke alltid lett å hvite =)

visan funker, men ikke overalt noen steder krever pass som legg, så ville gått for passet
Sist endret av DC89; 14. september 2010 kl. 13:39.
Noen som har gjort det? Eller har erfaring? Mye burde jeg spare opp?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Noen som har gjort det? Eller har erfaring? Mye burde jeg spare opp?
Vis hele sitatet...
Har ikke du en nesten kliss lik identisk tråd?
Leste gjennom tråden siden jeg selv skal til amster om 4 uker, gleder meg sykt, uten tvil! Var der også på nyttårsaften 09/10 med dama, og var helt rå tur, men folk sier de ble spurt om legg overalt, men jeg opplevde det kun en gang i løpet av 5 dager, så jeg vil ikke påstå at det er no stress og komme seg inn på en coffeshop. Men kan ha noe med at det var litt utenom turist-sesongen men anyways, bare og prøve sier jeg
Men i stedet for og starte en ny tråd tenkte jeg at jeg bare skulle høre om noen hadde noen coffeshops og anbefale som ikke er så dyre? barneys og damkring og bulldog og alle de kjente er så dyre, men må jo finnes noe andre som er billigere?
Jeg har vært i Amsterdam 2 ganger, i fjor og i sommer. Vært innom maaaaange coffeeshops, og vi ble vel kun "skjekka" på en. Den lå i midt i Red Lighten. Det var forresten 2 15-åringer inne på en strippeklubb vi var på.. Sååå, du må ha sinnsykt uflaks om du ikke klarer å komme inn på en eneste coffeeshop...Jeg ville dratt ned
Hei!
Jeg var i Amsterdam i sommer, var da 17 år, og ble aldri spurt om legitimasjon på noen coffeshops. Til tross for at jeg kanskje ser eldre ut, men var egentlig overraskende at de ikke spurte siden vi har dønn amatører og ikke engang viste hva vi ville ha. Men det varierer nok helt sikkert hvor man drar.