Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 21313
Vet ikke om dette har vert oppe før, og som ny bruker søkte jeg igjennom forumet men fant ingenting.

Det jeg lurer på er om det er noen som har prøvd å røyke amfetamin? Hvordan er det kontra å sniffe det? Mer intenst og kortvarig? raskere virkning? Fortell meg det du vet. Trenger ikke å høre; "Sniff det heller, det er bedre" Vil vite forskjellen, om det finst noen.

Edit: Erowid sier lite om røyking av både meth og amf.
Sist endret av Anarcho_Defect; 24. september 2003 kl. 15:13.
Ett eller annet bør jo skje. Man røyker jo heroin (Chase the dragon) og Crack..

Mys litt rundt her så finner du kansje noe..
Det å røyke amfetaminer er ikke så populært fordi det smaker... uhm... kjemisk bæsj.... [atomavfall o.l.]

Tror jeg da, regner med det er grunnen ihvertfall.

Virkningen er vel egentlig ikke så forskjellige fra å sniffe det, utifra det lille jeg kan huske ihvertfall... Så ikke ta det for god fisk i det hele tatt...
Det er bortkastet å røyke det, synest hvertfall jeg! Sniff det, dropp det eller drikk det. Råder deg til å ikke skyte det siden det etter min mening er å gå for langt.
Å røyke amfetamin gir visstnok ingen effekt...
Joda det gjør det.. Røyking av både amf og spesielt kola er ikke så uvanlig på de drøyeste nachspilene. Lenge siden jeg har rørt amf i noe form men det gir et tåkete syn på verden samtidig som alt er skarpt i kontrastene. Kan lett gi hodepine, men noen klarer seg fint. Smaker helt dritt! Anbefaler det ikke.. Vanskelig og beskrive rus i noe form syntes jeg men, det er ihvertfall mulig.
Darkstaar ser litt ut som om han har prøvd å røyke amfetamin på avataren sin(hvis det er slik smak som necro sa) .
Røyking av amfetamin smaker svidd plastik og lukter likedant.
Mener at amfetaminen har en bedre og lengre virkning av å snorte elelr droppe. Selv blir jeg tåkete og mer stuka i skallen av og røyke amf, noe jeg ikke vil oppnå med akuratt dette stoffet.

Rusen varer adskillig lengre ved og snorte enn å røyke imo.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Darkstaar ser litt ut som om han har prøvd å røyke amfetamin på avataren sin(hvis det er slik smak som necro sa) .
Vis hele sitatet...
hehe
Trodde ikke det var noen vits å røyke vanlig amfetamin. Det gjelder ihvertfall kokain, som bør røykes i baseform.
▼ ... flere år senere ... ▼
Det er ikke MULIG å røyke amfetamin, virkestoffene bare fordamper eller brenner bort.. Metamfetamin kan røykes, det samme kan kokain.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av ZionRoad
Det er ikke MULIG å røyke amfetamin, virkestoffene bare fordamper eller brenner bort.. Metamfetamin kan røykes, det samme kan kokain.
Vis hele sitatet...

Er ikke litt av poenget at virkestoffene skal brenne bort, sånn at du kan puste inn røyken og dermed også virkestoffene?
Jeg har virkelig ikke peiling men for meg virker dette ganske logisk - hvis det finnes en kjemisk formel eller noe som sier at amfetamin blir borte hvis man puster inn røyken gjennom glassrør må noen gjerne linke meg til en eller annen kilde så jeg kan bli litt klokere.
Sist endret av Mr. Meow; 25. juni 2008 kl. 21:41.
Amfetaminet "exploderer".. Du rekker ikke inhalere noe av virkestoffene.
"Røyking er ikke noe man gjør med amfetamin, da temperaturen ødelegger stoffet"
- Søker du på amfetamin på wikipedia kommer blant annet dette opp, det bør holde som kilde synes nå jeg.

Kan nok ikke forklarer hvorfor, da jeg ikke er noe kjemiker, men molekylet tåler rett å slett ikke tempraturen fra en lighter
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Man røyker ikke salt formen av et stoff, men fribasen.

Jeg browset litt rundt på google og fant noen tråder om emnet på diverse forum, methamfetamin kan røykes ettersom det er i fribase form.
amfetamin er visst en olje i fribaseform i romtemperatur, det er flere som snakket om å bruke en lyspærevaporiser og fordampe oljen på den måten og innhalere.


Og sist men ikke minst: tråden er fra 2003.

ZionRoad: Det er ikke noe direkte galt å dra opp en gammel tråd om man har relevant info å legge til.
Det så bare ut som du trodde tråden var temmelig ny og fortsatte der den slapp, slik som ofte er saken når
gamle tråder dras opp.
Sist endret av Dodecha; 25. juni 2008 kl. 23:09.
Sorry for at jeg tok opp en så gammal tråd, prøvde bare å bevise til en kompis at det ikke funker. Så kom denne tråden opp

Om det var simpelt og tukle litt med amfetaminet, slik at det blir fribase(olje), ville jeg helt klart røykt pulveret mitt ved diverse anledninger.
Kan kaste meg på av egenerfaring, er godt vant til makka, og det å være våken leeenge i slengen, har selv testet å røyke det, dog etter lang tids våkenstund, måten jeg har gjort dette på, er å strø korn over pipa med ferdimekka hasj, tenne på å trekke rukkele i seg.
Jeg kjenner faktisk forskjell på de trekkene kontra rene hasj-trekk, plasebo eller ei,
vær uansett forsiktig med å blande amfetamin med røykings, ikke alle som
tåler den blandinga etterhvert som timene/dagene går.
Har freebasa methamfetamin flere ganger. Og alle jeg kjenner som har gjort det får og effekt ut av det, man blir litt mer sløvere og surrete av det. gnoma/loka om dere skjønner.

det smaker forresten hekk og helvete!
Sist endret av scavanger; 29. juni 2008 kl. 04:32.
ZionRoad, du tar feil. Amfetamin er mulig og røyke, uansett om du har salt eller freebase form. En god del vil fordampe hvis man røyker vanlig pulverform, men det er absolutt mulig, og det gir effekt.

Jeg har røykt vanlig amfetamin i salt form, sammen med hasj i maispipe, og det gir en annerledes effekt enn hvis du snorter, og i mine øyner er det det samme som og kaste shiten din i søppla(noe amfetamin burde gjøres med uansett).

Jeg fikk pratekick, ble våken, konsentrert, men følte ingen "godhet følelse" i hele kroppen, som jeg har lagt merke til ved andre inntaks måter. Smaken ble langt fra stygg, som den ellers gjør i aluminiumsfolie. Jeg smakte for det meste hasj, med en liten anelse av noe annet som jeg ikke klarte og sette ordet på, men stygt var det ikke.

Edit: Vær forsiktig med og blande hasj i amfetamin rus. Enkelte personer kan få ekkle psykoser av det, og det er ikke egentlig og anbefale.
Sist endret av GanjaMonster; 29. juni 2008 kl. 15:48.
av kjedsomhet og god råd prøvde eg og blande 3g hasj og 3g amfetamin og røyke det. smakte bittert og hadde ingen efekt. så er sløsing av vaske hjelp
Jeg er sikker på at man får effekt av og røyke amfetamin. Hvis du skal eksperimentere på det, så ville jeg heller prøvd og strø amfetamin i nattingspipa di, og så se om du får sove.
Om du skulle få en slags effekt så er det uansett et forferdelig og unødvendig sløseri..
Sist endret av mentalmelt; 4. juli 2008 kl. 21:13.
Det er jeg veldig enig i. Personlig synes jeg det er ett forferdelig og unødvendig sløseri og bruke penger på amfetamin. Når man tenker seg om så er det jo langt unna vært det. Uansett om man snorter, skyter, eller røyker det.
Hvorvidt amfetamin er verdt pengene det koster er noe hver og en får avgjøre for seg selv. Men å røyke det er i alle tilfelle sløseri, og ikke særlig smart med tanke på at saltet antageligvis omdannes til en svært lite helsevennlig røyk når det blir brent.
Det er bare tull å røyke vanlig Amfetamin. Meta-Amfetamin kan røykes. Punktum.

PS: Her er det 1 av mange videoer på youtube:

http://youtube.com/watch?v=RlZr0trLB9M
Står fremdeles på mitt når det gjelder og kjenne forskjell på reint mekk kontra mekk med makka-strø over. Formen blir laangt mere space`a...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Joa, men det er også noen som påstår at det fungerer å røyke tørket fleinsopp i mekket sitt. Noe som aldeles ikke stemmer.
Hvis hodet innstiller seg på at det skal funke, så gjør det også gjerne det på noen også.
Men jeg tror at du har vært utsatt for placebo effekten. Sikkert fin den også. Kanskje finere.
Sist endret av spQ; 5. juli 2008 kl. 13:14.
Er enig i akkurat den, som jeg sa tidligere, placebo eller ei, er langt ifra ukjent med pepper å røykings generelt, det være seg hver for seg eller ja takk begge deler, men kjenner flere som mener det samme, har du testa det sjøl?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Ja, for ca. 7-8 år siden satt jeg og en kamerat ved flere anledninger å prøvde å røyke det som var av rusmidler. Som f.eks amfetamin, ecstasy tabletter, kokain (pulver), fleinsopp og LSD. Det som skjedde var at vi endte opp med masse waste av rusmidler og jævlig såre lunger.
så du vil påstå at det finnes ingen sjangs for at noe av makka-strøe over stappet IKKE vil funke overhodet i det du trekker fra pipa?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For å si det slik.: Det fungerte ikke på meg eller han jeg røyka det med, de gangene jeg prøvde ut dette. Jeg har heller ikke hørt om andre som har fått funksjon av det for uten om her på forumet.

Hvis du får noe som helst utbytte av å røyke vanlig amfetamin, så be my guest. Men om jeg tror på det fungerer er en annen sak. Da er vi tilbake på at placebo faktisk gir rus følelse det også.. Men dette er jo bare min mening.
Jeg har som sagt hørt mennesker som sier at det fungerer å røyke fleinsopp også. Disse menneskene hevder også hardbarka _at det fungerer_.
Så hvis du liker å røyke amfetamin og du får rus ut av det, så må du jo bare kose deg med deg for min del. =)
Sist endret av spQ; 12. juli 2008 kl. 04:20.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Amfetamin blir ødelegagt over 40 grader. ergo, bortkasta å prøve å røyke det.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg føler liksom ikke at vi ble ferdig her. Sorry om dere mods synes det er unødvendig å trekke en så gammal tråd opp igjen men ville ikke lage ny.

Kan man vaporisere Amfetamin sulfat? Eller må man lage en freebase av det? Og hvordan gjør man det? Ser ut til at det er mye vanskeligere enn med Kokain. Enkleste mulige måte? Er det sant at amfetaminet blir ødelagt ved grader over 40C? Ødelagt slik at det ikke er røykbart/vaporize.

Grunnen til at jeg spør er fordi vi er to som har lyst til å prøve dette.

Vil helst at folk med personlig erfaring og folk som har peiling på kjemi deltar i diskusjonen.
Sist endret av ZionRoad; 15. september 2014 kl. 10:28.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg føler liksom ikke at vi ble ferdig her. Sorry om dere mods synes det er unødvendig å trekke en så gammal tråd opp igjen men ville ikke lage ny.

Kan man vaporisere Amfetamin sulfat? Eller må man lage en freebase av det? Og hvordan gjør man det? Ser ut til at det er mye vanskeligere enn med Kokain. Enkleste mulige måte? Er det sant at amfetaminet blir ødelagt ved grader over 40C? Ødelagt slik at det ikke er røykbart/vaporize.

Grunnen til at jeg spør er fordi vi er to som har lyst til å prøve dette.

Vil helst at folk med personlig erfaring og folk som har peiling på kjemi deltar i diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det går an å vaporisere amfetamin sulfat, da jeg tror amfetaminet blir ødelagt på samme temperatur det blir vaporisert på.

Blir også tungvindt å røyke freebase.
Amfetamin freebase kommer i en oljete/flytende form, er veldig kaustisk og lite heldig for lungene

Vist du har lyst å røyke et sentralstimulerende stoff, så burde du heller gå til innkjøp av metamfetamin.
Husker jeg ikke helt feil, så er en meget stor andel av Amfetaminen som blir solgt her i Norge Metamfetamin, rein amfetamin er sjeldent.

Så til dere som sier dere har røyk amfetamin & fått effekt ut av det så er det pga. den over nevnte grunnen dere også har fått effekt av å røyke hva dere trodde var amfetamin.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Thysanoptera Vis innlegg
Å røyke amfetamin gir visstnok ingen effekt...
Vis hele sitatet...
Det har veldig god effekt en blir faktisk like hekta på å røyke det som nåla. Jeg leter etter oppskrift og fremgangsmåte salmiakk og amfetamin kokes så rulle du sammen og legger klump i pipa. Har kjøpt pipe til dette også glemt ut dosene på amf og salmiakk
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det smelter først til en gugge som koker og damper fryktelig. Etter det svir det seg og er vondt å trekke ned. Men det fungerer etter min erfaring. Det er forøvrig vanskelig (nærmest umulig) å lage fribase uten at det ligger igjen store rester av salmiakk i olja. Salmiakken løser seg i den amf-olja, men ved fordamping over mange dager får man noe man kan røyke så pupillene blir tallerker etter ti sekunder.