Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1753
Vet at det ikke er lovlig og reiste til The red forest http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Forest.
Men er det muligheter og "snike" seg inn ulovlig for en liten UE ekspedisjon?

Hvordan vil kroppen reagere og er det så farlig som det står på nettet ??


Edit: Ser nå at profilbildet mitt stemmer med tema Noe som er helt tilfeldig..
Sist endret av Oddiii; 27. januar 2013 kl. 02:22.
Ved å google litt finner man følgende:

An exposure of 500 roentgens in five hours is usually lethal for human beings.
The typical exposure to normal background radiation for a human being is about 200 milliroentgens per year, or about 23 microroentgens per hour.

Today, radiation levels in the Red Forest can be as high as one Roentgen per hour, but levels of ten milliröntgens per hour are more common. More than 90% of the radioactivity of the Red Forest is concentrated in the soil.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Vet at det ikke er lovlig og reiste til The red forest http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Forest.
Men er det muligheter og "snike" seg inn ulovlig for en liten UE ekspedisjon?

Hvordan vil kroppen reagere og er det så farlig som det står på nettet ??


Edit: Ser nå at profilbildet mitt stemmer med tema Noe som er helt tilfeldig..
Vis hele sitatet...
Ikke dra dit uten en kjentmann og med skikkelig måleutstyr. Strålefelt avtar med kvadratet av avstanden, så det kan være veldig kort vei mellom "helt trygt" og "dødelig dose i løpet av kort tid" hvis du tråkker i en hotspot. Jeg hadde ikke gått dit uten veldig mye mer bakgrunnskunnskap enn det som finnes på wikipedia, og selv da kan det godt hende jeg hadde latt være. Å bevege seg i ukjent terreng der du ikke vet hvor nedfallet ligger er ikke for amatører - vet du for eksempel hvordan de ulike måleinstrumentene virker og hvordan du skal bruke dem riktig? Hvis svaret er "nei" eller "tja", så bør du ikke dra.
Går nok helt fint der og da, men kan jo hende du vil lide av fotkreft om noen år :P

Det sier seg selv at dette ikke er et sted du vil bevege deg i.
Utover generell stråling, er sjangsen stor for at du risikerer å inhalere radioaktive isotoper, eller at dritt blir sittende på/under fottøy og klær, som du så drar med deg rundt, klør du deg i øyet, har du plutselig dette inne i kroppen etc.

Ville ikke beveget med i et slikt området uten hazmat suit, samt hatt en verifisert sti man kunne følge.

Hvorfor skal du forøvrig dit? Ser sikkert ut som en hel vanlig skog, nå som de har fjernet alle de døde trærne osv.

Mye risk for lite vinning.
Sist endret av znapper; 8. februar 2013 kl. 13:06.