Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1327
Hei, har søkt meg rundt overalt på nettet etter en løsning for dette nå, men alt håp er ute, så dere her inne på nFF er mitt siste håp nå.

Har en Asus EEE PC 1001PX, som jeg crashet for en stund tilbake. Men så her om dagen så fant jeg ut at jeg skulle få fikset den igjen, så jeg formaterte den og installerte windows på nytt. Jeg visste hele tiden at alle driverne ville forsvinne men at det ikke skulle være noe problem å få driverne tilbake. Det var her jeg tok feil.

Har fått alt annet til og virke, unntatt det trådløse netverket. Har installert alle driverne som er på asus sin supportside (under min modell, selvfølgelig) og har leitet rundt overalt. Jeg har enabled nettverkskortet med knappen på tastaturet (FN - F2) og sjekket at det er på i BIOS. Eneste som jeg kan se er problemet er når jeg går inn på device manager så står det en varseltrekant på "Network controller" og at den mangler drivere, men jeg finner absolutt ingen driver for network controller noe sted.


Noen her inne som kanskje kan hjelpe meg med dette? Setter stor pris på all hjelp!
Det er godt mulig, at nye drivere er kommet ut. Problemet er bare at om et produkt drar på "årene", eller om Asus finner ut at å drive brukerstøtte på pruduktet ikke lønner seg, slutter de å lage oppdaterte drivere. Derfor bør du prøve å finne ut hvilket chipset som blir brukt å nettverkskortet og laste ned spesifikke drivere til dette.

Du kan skrive dette på google for å finne ut av hvilket chipset du har (funket hvertfall for meg) "navn på nettverkskort+chipset".

Har selv et Asus PCI kort som ikke ville fungere. Men fant endelig drivere til det fra realtek og nå går det "Som ein draum".

Good luck!