Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2134
Hei! Jeg skal til Nederland og frister veldig å ta med meg CBD olje (uten THC) hjem igjen, da jeg har lest det kan hjelpe på angst og indre uro som lar meg ligge søvnløs hver natt. Men hva skjer egentlig om jeg blir stoppet i tollen? Hvor stor blir boten eller straffen på dette?
Så lenge produktet ikke inneholder for mye THC skal det gå greit, men det er jo ikke så uvanlig at det som selges som THC-frie produkt allikevel inneholder over 0.2% THC. Straffen blir da noen tusenlapper i bot.

MEN! Du kan kjøpe CBD lovlig i Norge, så hvorfor ikke gjøre det heller?
jeg bestilte ifra swiss formula 30%cbd med under 2 thc og kom gjennom synes den hjelper litt mot kvalme og søvn.

men ellers tabelettene jeg får ifra legen som har hjulpet litt mer er tolvon og lyrica apodorm og imovane. er sikkert greit å unngå de to siste så mye som du kan, men jeg sliter sånn med søvn at jeg trenger all hjelp jeg kan få.

er også exyrem som jeg prøver å få ifra legen som visstnok er det beste du kan få men kun til nøds så lenge du ikke har narkolepsi.

det å ligge søvnløs er nesten mild tortur spør du meg, og når du går rundt og får angst fordi du ikke får nok søvn så bør du få hjelp ifra legen, ikke minst komme deg til en søvnspesialist for utredning som jeg også venter på. jeg synes legene holder korta tett til brystet når det kommer til utredning desverre...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte 10g CBD isolate og 10g CBG isolate.. sto i tollen i 1,5 uke. pakken var åpnet men jeg fikk den. måtte betale en del moms..
Er isolate lov å importere?
finner ikke så mye nyttig på lovdata / legemiddelverket eller narkotikaloven!
Sitat av eoldu Vis innlegg
Kjøpte 10g CBD isolate og 10g CBG isolate.. sto i tollen i 1,5 uke. pakken var åpnet men jeg fikk den. måtte betale en del moms..
Er isolate lov å importere?
finner ikke så mye nyttig på lovdata / legemiddelverket eller narkotikaloven!
Vis hele sitatet...
Jeg blir heller ikke klok på hva som er lov og ikke.

Det var vel det som var meninga med et vagt regelverk
Jeg finner ikke noe som tilsier at det er lovlig men noe som sier at det er ulovlig. Men tollen slipper igjennom virker det som.
Sitat av høystakken Vis innlegg
jeg bestilte ifra swiss formula 30%cbd med under 2 thc og kom gjennom synes den hjelper litt mot kvalme og søvn.

men ellers tabelettene jeg får ifra legen som har hjulpet litt mer er tolvon og lyrica apodorm og imovane. er sikkert greit å unngå de to siste så mye som du kan, men jeg sliter sånn med søvn at jeg trenger all hjelp jeg kan få.

er også exyrem som jeg prøver å få ifra legen som visstnok er det beste du kan få men kun til nøds så lenge du ikke har narkolepsi.

det å ligge søvnløs er nesten mild tortur spør du meg, og når du går rundt og får angst fordi du ikke får nok søvn så bør du få hjelp ifra legen, ikke minst komme deg til en søvnspesialist for utredning som jeg også venter på. jeg synes legene holder korta tett til brystet når det kommer til utredning desverre...
Vis hele sitatet...
Xyrem er jo bare et isomer av GHB. Teknisk sett GHB på resept. Men GHB må være det ultimate sovemiddelet. Slår deg ut uansett hva, tvinger deg i dypeste søvnfasen og du våkner deilig uthvilt etterpå.

Sitat av eoldu
Kjøpte 10g CBD isolate og 10g CBG isolate.. sto i tollen i 1,5 uke. pakken var åpnet men jeg fikk den. måtte betale en del moms..
Er isolate lov å importere?
finner ikke så mye nyttig på lovdata / legemiddelverket eller narkotikaloven
Vis hele sitatet...
Hvor bestilte du fra? Kunne vært fint å hatt liggende.
Bestilte fra en nettside i sverige.. husker ikke hva den het.. kjap google søk på CBD isolate får du den opp
Det er lov med cbd inneholdende opp til 0,2% thc.
Bestiller som regel 5 stk i slengen, da det gir god rabatt.

Prøv en sterkere variant, i Norge får du opp til 30% cbd.

https://no.formulaswiss.com/collections/kjop-cbd-olje
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Det er lov med cbd inneholdende opp til 0,2% thc.
Bestiller som regel 5 stk i slengen, da det gir god rabatt.

Prøv en sterkere variant, i Norge får du opp til 30% cbd.

https://no.formulaswiss.com/collections/kjop-cbd-olje
Vis hele sitatet...
Det står jo ganske klart på legemiddelverker.no at det ikke er lov uten resept
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det står jo ganske klart på legemiddelverker.no at det ikke er lov uten resept
Vis hele sitatet...
Legemiddelverket.no*
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legemiddelverket.no*
Vis hele sitatet...
Uavhengig om det er med eller uten thc
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Det er lov med cbd inneholdende opp til 0,2% thc.
Bestiller som regel 5 stk i slengen, da det gir god rabatt.

Prøv en sterkere variant, i Norge får du opp til 30% cbd.

https://no.formulaswiss.com/collections/kjop-cbd-olje
Vis hele sitatet...
Kilde er greit når man kommer med sånne påstander da.
Anonym bruker
"Arbeidende Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt fra Lazarus Naturals, Charlottes Web, Savage Cabbage og en del andre nettsider. Alltid fått det gjennom, alltid åpnet og sjekket. Ca 2 år siden jeg bestilte sist, men aldri hørt om andre som har hatt problemer med det heller.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Hvordan er det med import av CBD blomster? Noen som har fått det til?
Ligger en forsending i tollen nå, bestilte en forsendelse fra sverige og en fra USA (sverige var mye billigere). Spent på om den kommer fram denne gangen også!
Anonym bruker
"Arbeidende Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kamelia Vis innlegg
Hvordan er det med import av CBD blomster? Noen som har fått det til?
Vis hele sitatet...
Ikke prøvd det selv, men hører det er mye verre å få inn.
Er lovlig innenfor gitte verdier.

Her er en link til å bestille i Norge. Velg posten som levering.

https://no.formulaswiss.com/

Det tar 2-3 dager.
Og er fullstendig lovlig.

Ulovlig blir det når du øker thc verdien,til over det tillatte.

Tror du meg ikke, så har du her ett bilde av hva jeg har fått i posten siden jul.


https://imma.gr/121149x46fcb
Sist endret av slitenRealist; 17. juli 2023 kl. 09:02.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Er lovlig innenfor gitte verdier.

Her er en link til å bestille i Norge. Velg posten som levering.

https://no.formulaswiss.com/

Det tar 2-3 dager.
Og er fullstendig lovlig.

Ulovlig blir det når du øker thc verdien,til over det tillatte.

Tror du meg ikke, så har du her ett bilde av hva jeg har fått i posten siden jul.


https://imma.gr/121149x46fcb
Vis hele sitatet...
Kilde? Selv om du har fått det igjennom betyr ikke at det er lovlig..
EU-Domstolen som har satt den loven om at CBD inkludert fullspektrum med under 0.2% THC regnes som helsekost, ikke narkotika og heller ikke legemiddel. Ettersom Norge er en del av EØS, gjelder denne dommen for Norge også som en del av schengen-avtalen. Det er derfor vi ser flere helskost butikker som selger CBD nå innelands og som import i Norge.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DaDaDaA Vis innlegg
EU-Domstolen som har satt den loven om at CBD inkludert fullspektrum med under 0.2% THC regnes som helsekost, ikke narkotika og heller ikke legemiddel. Ettersom Norge er en del av EØS, gjelder denne dommen for Norge også som en del av schengen-avtalen. Det er derfor vi ser flere helskost butikker som selger CBD nå innelands og som import i Norge.
Vis hele sitatet...
Det er statens legemiddelverk man skal forholde seg til i Norge. Bare å prøve, men vet om fler som har fått stoppet
Sitat av DaDaDaA Vis innlegg
EU-Domstolen som har satt den loven om at CBD inkludert fullspektrum med under 0.2% THC regnes som helsekost, ikke narkotika og heller ikke legemiddel. Ettersom Norge er en del av EØS, gjelder denne dommen for Norge også som en del av schengen-avtalen. Det er derfor vi ser flere helskost butikker som selger CBD nå innelands og som import i Norge.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje sant men det er ikke alltid dette landet følger den praksisen.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Hvordan er det med import av CBD blomster? Noen som har fått det til?
Vis hele sitatet...
Fått flere ganger fra Naturalhemplife uten trøbbel.