Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3329
Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med råd og tips om hvordan jeg blir kvitt rus-suget?
Jeg er nokså ny når det kommer til rusmidler, det er snakk om kanskje ett år siden jeg begynte å røyke, sånn fortsatte det i et halvt år med bare røyking. Men så ble jeg introdusert for LSD. Og jeg er ganske åpen til å prøve nye ting, så jeg sa jo ja. Og to måneder etter det hadde jeg da prøvd 2cb, mdma og amfetamin. Første gang jeg prøvde amfetamin var med en kombinasjon av 2cb og hasj, jeg var så langt vekke at jeg glemte åssen man gikk på do. Men som sagt, jeg er ekstremt åpen for dop, jeg liker å prøve forskjellig stoffer alene og kombinert. Uka etter jeg hadde tatt 2cb og amfetamin bestemte jeg meg for å bare prøve amf. Og jeg sverger, det var den beste rusen jeg hadde kjent. Så jeg tok det igjen dagen etter, fremdeles var det deilig. Den tredje dagen jeg tok det kjente jeg ikke så mye, det samme skjedde dagen etter der, og dagen etter der igjen. Jeg har bare tatt det i en uke hver dag nå. Men jeg er helt utslitt nå, hodet mitt verker, magen er helt hul, har spist 2 pizzastykker i den perioden jeg har brukt stoffet. Og det verste er jo at jeg fortsetter med å ta det, selv om jeg ikke får den fantastiske følelsen lenger. Jeg tenker på amfetamin HELE tiden, det er ingen pause. Jeg har allerede mistet rundt 4kg. Og det var et par dager hvor når jeg reiste meg, så holdt jeg på å dette rett i bakken. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg holder på med det tullet? Men det er jo lett, jeg elsker rusen, og følelsen i kroppen, og selvtilliten blir mye bedre , og tanken på at jeg rett og slett gir faen i alle problemer, selv om det bare er for noen timer.

Så derfor håper jeg at det er noen med skikkelig erfaring med dette stoffet som kan hjelpe meg til å få meg til å tenke på noe annet.
Du må rett og slett bare slutte. Spis godt, sov mye og forbered deg på en nedtur. Når du kjenner suget så må du bare finne på noe annet. Trening er et godt alternativ, men det er ikke alltid like lett når man føler seg utslitt. Det gjelder å distrahere seg så mye som mulig fra russuget. Uansett, det viktigste er å bare bite tenna skikkelig sammen.
Trådstarter
5 0
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Du må rett og slett bare slutte. Spis godt, sov mye og forbered deg på en nedtur. Når du kjenner suget så må du bare finne på noe annet. Trening er et godt alternativ, men det er ikke alltid like lett når man føler seg utslitt. Det gjelder å distrahere seg så mye som mulig fra russuget. Uansett, det viktigste er å bare bite tenna skikkelig sammen.
Vis hele sitatet...


Jeg har prøvd så mye og distrahere meg selv, alt fra å telle alle småting jeg finner på bakken, til å lære meg romertall. Men jeg gir ikke opp enda. Jeg kan ikke akseptere at en så liten ting skal kontrollere livet mitt, det blir nesten litt patetisk.
Uansett så setter jeg stor pris på svaret ditt!
Sitat av Jh_98 Vis innlegg
Jeg har prøvd så mye og distrahere meg selv, alt fra å telle alle småting jeg finner på bakken, til å lære meg romertall. Men jeg gir ikke opp enda. Jeg kan ikke akseptere at en så liten ting skal kontrollere livet mitt, det blir nesten litt patetisk.
Uansett så setter jeg stor pris på svaret ditt!
Vis hele sitatet...
Vet ikke om dette er mye til hjelp, men det blir enda vanskeligere å slutte jo lengre du venter. Stå på! Dette klarer du fint.
Trådstarter
5 0
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Vet ikke om dette er mye til hjelp, men det blir enda vanskeligere å slutte jo lengre du venter. Stå på! Dette klarer du fint.
Vis hele sitatet...
Jeg får bare tenke på konsekvensene hvis jeg ikke slutter. Så håper virkelig jeg klarer det. Har også fått tips om at det hjelper å bare røyke bønne. Og for å være ærlig, så er det helt innafor!
Tenk på hvor mye du går glipp av og hvor lite du tjener på dette i det lengre løp. Ja, du tilfører kroppen midlertidig lykke men hva betyr egentlig det? Tenk på hva du må gjøre for å oppnå en edru lykke og utvikle deg. Det er nettopp dette som vil gi en god selvfølelse! Du er sannsynligvis ung og har livet foran deg. Jobb, studier, venner, familie og hobbyer. Å bruke amfetamin hver dag er ingen bærekraftig måte å leve på, eksploderer bruken vil det være en relativt sikker måte å drive alle du holder nært vekk fra deg. Du vil sakte men sikkert danne mer usunne kretse, grave deg ned og bli progressivt mer og mer ulykkelig i hjerterota.

Hvis du klarer å finne en mid-way med amfetamin kan det gå bra, men dette avhenger av din personlighet og hvor godt du trives i ditt edrue sinn. Du nevner LSD - dette er et mye sunnere rusmiddel(hvis det kan sies å være et rusmiddel i det hele tatt), noe du faktisk kan virkelig få noe skikkelig ut av. MDMA også, til en viss grad.

Still deg selv spørsmålet, er det virkelig verdt det?
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Personlig kan jeg ikke kjøpe mer enn 1-2g amf av gangen, fordi selvkontrollen min går loddrett ut vinduet så fort første dosen kicker.

Jeg vet godt hvordan det føles det du beskriver. Det føles veldig rart at hjernen din ikke samarbeider med deg om å gjøre det er smartest, men heller lurer deg til å fortsette med noe du vet du ikke bør.

Det som hjelper for meg er rett og slett det å ikke kjøpe mer enn 1-2g fordi det går tomt relativt fort. Når jeg er helt tom må jeg bare face nedturen, dusje, få på meg noe rent og pent og komme meg tilbake til dagliglivet. Når det først er gjort er det bare å være veldig bestemt på å ikke kjøpe mer amf før du vet du kan isolere deg et par dager igjen. Jeg tar det som en "spesiell anledning" i seg selv en gang i blant når jeg vil koble av.

Lykke til! Hadde vært kjedelig å ruse seg skakk så fort. Dette klarer du nok

Edit: Noe du kan bruke som motivasjon er at du ødelegger rusen for deg selv ved å ta det i sånne lengder som du gjør. Om du ønsker å få denne følelsen som du sier og mulighet til å gjøre dette som en spesiell anledning en gang i blant, så er det viktig å ta dette med måte, altså ta pauser, helst ikke redosere spesielt mye, og få i deg næring! Du risikerer at "magien" forsvinner rimelig kjapt og aldri kommer tilbake. Kommer til å få mange stygge blikk etter å ha skrevet "magi" sammen med amf, menmen.
Sist endret av seroto9n; 6. desember 2016 kl. 17:06.
Trådstarter
5 0
Sitat av wat Vis innlegg
Tenk på hvor mye du går glipp av og hvor lite du tjener på dette i det lengre løp. Ja, du tilfører kroppen midlertidig lykke men hva betyr egentlig det? Tenk på hva du må gjøre for å oppnå en edru lykke og utvikle deg. Det er nettopp dette som vil gi en god selvfølelse! Du er sannsynligvis ung og har livet foran deg. Jobb, studier, venner, familie og hobbyer. Å bruke amfetamin hver dag er ingen bærekraftig måte å leve på, eksploderer bruken vil det være en relativt sikker måte å drive alle du holder nært vekk fra deg. Du vil sakte men sikkert danne mer usunne kretse, grave deg ned og bli progressivt mer og mer ulykkelig i hjerterota.

Hvis du klarer å finne en mid-way med amfetamin kan det gå bra, men dette avhenger av din personlighet og hvor godt du trives i ditt edrue sinn. Du nevner LSD - dette er et mye sunnere rusmiddel(hvis det kan sies å være et rusmiddel i det hele tatt), noe du faktisk kan virkelig få noe skikkelig ut av. MDMA også, til en viss grad.

Still deg selv spørsmålet, er det virkelig verdt det?
Vis hele sitatet...
Jeg fylte nettopp 18 for noen måneder siden, så det er jo ganske kjipt å begynne med dette her. Jeg kan også innrømme at jeg var ganske deprimert før jeg tok amf, og nå er jeg det bare enda mere, det kjenner jeg virkelig sliter på meg.

Det er en av grunnene til at LSD er favoritt stoffet mitt. Det varer jo ganske mange timer, og jeg elsker at jeg ikke kan kjenne kulde, eller at jeg får litt vondt, og faktisk følelsen av og ha en liten fruktbit i munnen og bare kjenne på den. Det er utrolig fascinerende!

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg prøvde amf i det hele tatt, for akkurat nå sitter jeg med en utrolig sår nese. Og jeg vet ikke hva det er, men jeg klarer ikke slutte å lage sånne rare pipe lyder med munnen min.

Tusen takk for svaret ditt

Sitat av seroto9n Vis innlegg
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Personlig kan jeg ikke kjøpe mer enn 1-2g amf av gangen, fordi selvkontrollen min går loddrett ut vinduet så fort første dosen kicker.

Jeg vet godt hvordan det føles det du beskriver. Det føles veldig rart at hjernen din ikke samarbeider med deg om å gjøre det er smartest, men heller lurer deg til å fortsette med noe du vet du ikke bør.

Det som hjelper for meg er rett og slett det å ikke kjøpe mer enn 1-2g fordi det går tomt relativt fort. Når jeg er helt tom må jeg bare face nedturen, dusje, få på meg noe rent og pent og komme meg tilbake til dagliglivet. Når det først er gjort er det bare å være veldig bestemt på å ikke kjøpe mer amf før du vet du kan isolere deg et par dager igjen. Jeg tar det som en "spesiell anledning" i seg selv en gang i blant når jeg vil koble av.

Lykke til! Hadde vært kjedelig å ruse seg skakk så fort. Dette klarer du nok

Edit: Noe du kan bruke som motivasjon er at du ødelegger rusen for deg selv ved å ta det i sånne lengder som du gjør. Om du ønsker å få denne følelsen som du sier og mulighet til å gjøre dette som en spesiell anledning en gang i blant, så er det viktig å ta dette med måte, altså ta pauser, helst ikke redosere spesielt mye, og få i deg næring! Du risikerer at "magien" forsvinner rimelig kjapt og aldri kommer tilbake. Kommer til å få mange stygge blikk etter å ha skrevet "magi" sammen med amf, menmen.
Vis hele sitatet...
Jeg har jo litt amf igjen da, jeg tenkte først at jeg skulle bare bli ferdig med det og aldri mer kjøpe det igjen. Men har heller bestemt meg for stoppe her og nå, før det faktisk er ordentlig alvorlig.

Og nå, klarte jeg å få i meg litt mat, etter jeg har ikke tellingen på hvor mange timer siden sist jeg spiste, og det gikk ikke så bra som forventa. Det føltes nesten ut som at alt inni meg bare vrang seg ut. Men det er nok ikke så mange ganger det skjer før det går over.

Og takker for alle svar jeg får!
Sist endret av Jh_98; 6. desember 2016 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ArbeidsledigProletar
Får fysisk vondt av denne tråden.
Drit i den jævla makkersen.
Bra det ser ut til at du ihvertfall SIER at du skal gjøre det.
Sitat av Jh_98 Vis innlegg
Jeg har jo litt amf igjen da, jeg tenkte først at jeg skulle bare bli ferdig med det og aldri mer kjøpe det igjen. Men har heller bestemt meg for stoppe her og nå, før det faktisk er ordentlig alvorlig.

Og nå, klarte jeg å få i meg litt mat, etter jeg har ikke tellingen på hvor mange timer siden sist jeg spiste, og det gikk ikke så bra som forventa. Det føltes nesten ut som at alt inni meg bare vrang seg ut. Men det er nok ikke så mange ganger det skjer før det går over.
Vis hele sitatet...
Personlig liker jeg å få i meg melk og smoothie når jeg speeder. Det går enkelt ned og du får i deg mye næring og kalorier.

Kvitt deg med amfen. Jeg gjorde det samme som deg første gangen, tok litt, men tenkte at jeg måtte stoppe, og lot resten ligge. Da jeg skulle legge meg klarte jeg ikke slutte å tenke på den sykt digge følelsen amf hadde gitt meg tidligere på dagen. Veide opp noen doser og droppa de oralt i tur. Så aldri på det som et problem, så bekymret meg ikke noe for det. Er annerledes om du er stressa for at du vil sitte i avhengighetens høl resten av livet :/

Har kanskje tatt speed 5-6 ganger etter det, men har et litt mer kontrollert forhold til det nå og tar det kun i helger og spesielle anledninger. Sier dette kun for at du ikke skal bli super deprimert og tro du er ferdig. Du virker som en veldig selvbevisst person, så tror ikke dette blir et problem for deg! Du fikser dette. Jobb heller med hvorfor du føler deg deprimert og fiks det i stedet for å legge lokk på det!

Forresten: Husk å skylle nesa di!
Sist endret av seroto9n; 6. desember 2016 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Personlig liker jeg å få i meg melk og smoothie når jeg speeder. Det går enkelt ned og du får i deg mye næring og kalorier.

Kvitt deg med amfen. Jeg gjorde det samme som deg første gangen, tok litt, men tenkte at jeg måtte stoppe, og lot resten ligge. Da jeg skulle legge meg klarte jeg ikke slutte å tenke på den sykt digge følelsen amf hadde gitt meg tidligere på dagen. Veide opp noen doser og droppa de oralt i tur. Så aldri på det som et problem, så bekymret meg ikke noe for det. Er annerledes om du er stressa for at du vil sitte i avhengighetens høl resten av livet :/

Har kanskje tatt speed 5-6 ganger etter det, men har et litt mer kontrollert forhold til det nå og tar det kun i helger og spesielle anledninger. Sier dette kun for at du ikke skal bli super deprimert og tro du er ferdig. Du virker som en veldig selvbevisst person, så tror ikke dette blir et problem for deg! Du fikser dette. Jobb heller med hvorfor du føler deg deprimert og fiks det i stedet for å legge lokk på det!

Forresten: Husk å skylle nesa di!
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaget plutselig en ekstremt stor smerte på den ene siden av tungen min, det var så ille at jeg ikke kan la tunga være nær noe. Kan så vidt få i meg noe vann. Så jeg tok meg en ordentlig sjekk i munnen min for å se hva det var. Da oppdaget jeg hvor mye skade det hadde gjort mot tennene mine og tannkjøttet på bare så kort tid! Det var det som skulle til ja! Jeg ble faktisk ganske så redd, for hvis det kan ødelegge så mye, på så kort tid, da tørr jeg faktisk ikke fortsette, jeg vil ikke se hva som skjer med kroppen min hvis jeg hadde fortsettet. I tillegg har hukommelsen min blir veldig dårlig. Jeg kan ha snakket med noen, også bare svartnet det helt for meg, så jeg stopper jo opp med å snakke, og de jeg er med skjønner jo ingenting da.

Jeg merker også at selv om jeg ikke brukte det lenge engang, så er jeg helt annerledes. Jeg har et mye rarere syn på folk og generelt ting som skjer rundt meg. Og ikke snakk om rusmidler, før syns jeg hasj var så farlig og alt det der. Men det er virkelig barnemat til hva som faktisk finnes her ute i verden.
Er du født i 98?

Det vil føles kjipt, og du vil føle deg nedenfor en stund og det vil virkelig by imot, men etter 4 uker har du nok ikke lyst på speed engang. Det er samme type sug som når man virkelig ikke vil stå opp av senga. Men så er det bare å gjøre det.
Om ikke du slutter nå, er det fare får at du kjører på till de fysiske og psykiske skadene ikke lar seg fikse.. brukte selv speed hver dag i 3-4 år, og heldigvis sluttet jeg å tåle stoffet, gikk på tidenes smell og surret rundt i en psykose i 6mnd før jeg kom til meg selv..
har ikke hatt psykoser på 5-6 år nå, og det er hinsides all flaks..
gjør deg selv en tjeneste, spyl det du har ned i dass, du er åpenbart veldig disponibel for avhengighet, men det virker som du har god selvinnsikt og du skjønner selv at dette kan være begynnelsen på et jævlig trist liv, får faktisk litt vondt i magen når jeg leser hva du skriver, kjenner meg veldig igjen.
Lykke til, bruk huet, og ikke kast bort fremtiden din.
Sist endret av PurFaen; 7. desember 2016 kl. 02:34.