Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 11158
Sitat av dadyd
Noen her som vet hvordan jeg med min EEE (Xandros) kan koble meg til det trådløse nettverket til UiO?
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde samme problemet.

Snakket med it-gutta på sv-fakultet ang. dette, de hadde ikke nok kjennskap til systemet til å fikse det, er vistnok ikke lagt opp til å kunne funke.

En av de er vistnok debian ekspert, og han kunne ordne det, men vill ta ca. 30 min el noe. Må kødde med konfigurasjonfiler og greier..da jeg skal endre til xp denne uken, droppet jeg det..

Men spør etter debian-duden på Sv-fakultet du, så skal han vistnok kunne fikse det.
Usj usj, jeg roter meg ikke ned på SV-fakultetet. :-)

Synd at det ikke fungerer med Xandros. Tenkte egentlig å kjøre det fremover. Funker egentlig ganske greit.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Scr0tum
Bare sånn av ren nysgjerrighet, vil Asus EEE bli solgt i Norge? I så fall, når?
Vis hele sitatet...
Nå er det visst blitt satt til juni
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=531297
Har et lite problem med mitt hjertebarn, andre musetaster begynner å bli dårlig..
Må trykke virkelig hardt for å få den til å funke..tips?

Andre som har samme problem?

Har kjøpt den i usa, så er ikke bare å levere den på service ..
Har nytt problem. Sliten mus kan eg leve med, men som tidligere nevnt, er eg lei av xandros og ønsker windows. Har etter mye om og men fått tak i en usb dvd spiller, etter å ha gitt opp å få ønsket windows versjon inn via sdhc kort.

Men min eee klarer ikke finne usb dvd spilleren, verken i kde advanced eller biosen. dvdrommen funker fint på en annen windows laptop. kjenner jeg nærmer meg kokepunktet her.

tips?

dvdrommen er en "LG Super Multi DVD Rewriter."
Er ikke sikker på hvordan du kan fikse gjenkjenningsgreiene, men her er en guide til å installere fra masselagringsenhet:
http://www.eeeguides.com/2007/11/ins...usb-thumb.html

Selv om det står thumb drive funker det helt fint med SD-kort og slikt og. Selv installerte jeg XP vha. CF-kortet til fotoapparatet mitt.
Sitat av dadyd
Er ikke sikker på hvordan du kan fikse gjenkjenningsgreiene, men her er en guide til å installere fra masselagringsenhet:
http://www.eeeguides.com/2007/11/ins...usb-thumb.html

Selv om det står thumb drive funker det helt fint med SD-kort og slikt og. Selv installerte jeg XP vha. CF-kortet til fotoapparatet mitt.
Vis hele sitatet...
Har prøvd denne, men fungerte ikke med den versjonen av windows xp som jeg ønsket.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da er Windows xp installert, piratbay versjonen jeg har henvist til tidligere.
Fikk dvddriten til å funke i dos etter litt ballekløying og kluring (det var jeg som var dum, ikke pcen.)

Har ikke fått noe skikkelig førsteintrykk enda, siden windows er heeeelt tom.
Starter innstalasjonsmaset i ettermiddag, kan komme med rapport etterhvert om det er ønskelig.

Oppstartstid: 15 sekunder ( d.i.g.g.)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da er min 900 på vei, endelig. Gleder meg som en liten unge til å få den! Prisen blei ikke så alt for verst heller, 3571,-
Digg da!

Rapporter om batteritiden, ryktes at pga kraftigere prosessor er levetiden bare 1,5 timer..noe som i så fall vil være..lite.

Hvor har du bestilt fra?

Edit: er 2,5 timer, kilde, wikipedia
Sist endret av LazySunday; 2. mai 2008 kl. 16:19.
Kjøpte denne

Ble en sammenlagt pris på 3571,-. Datamaskinen blir levert med 5800mAh batteri og ikke 4400mAh.
Digg. Kan tenke meg at den større skjermen gjør underverker..men tastaturet var nok til å gi en hver mann migrene da:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
er det noen andre forskjeller enn skjerm størrelesen på 701 og 900 eee?
JA!

900: 8.9" Display, 1024 x 600
701: 7"
m.a.o, nei? ingenting annet enn skjermen (og oppløsningen som følger av dette)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bestillte meg en ifra komplett i går.

Det er forhåndsbestillt 18000 stykker. Jeg turde ikke å vente lengere iallefall.

Hehe, trodde de hadde justert bestillingen sin når det stod at det var ca 800 igjen i går. Men de har solgt alle sammen. Helt sykt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvem er det som selger Asus eee 900 på ebay som er til å stole på?
Jeg har sjekket lenkene til ebay i denne tråden, men får bare opp "This listing (*************) has been removed or is no longer available. Please make sure you entered the right item number. "
Sist endret av Turbolego; 11. september 2008 kl. 10:01.
Gjerne dumt spm dette, men whatevah.

Vurderer å oppgradere min 701 med 2 gb ram.

Vet at om man putta i en 2 gb ram med xandros, måtte man oppdatere kernelen, for at maskina skulle få med seg at det var 2 gb og ikke 1.

Vet at 1 gb er nada problemos..

Jeg har xp på min, er dette da ett issue, eller er det bare til å trykke i, starte opp og vips, så vet pcen at den har 2 gb ram?

Noen med first hand expericene?

Har søkt på eeeuser.com, men 2gb ram gir sånn cirka 1000 treff...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, jeg vurderer å putte i mer ram i min (900) eller kanskje bytte til xp også.
Grunnen til dette er at jeg syns pcen er litt treg. Men om jeg bytter til xp blir den vel seigere, pga xp tar mer plass en linux som jeg bruker nå.
Jeg lurer på hva dere syns?
og, ettersom jeg ikke har peiling, er det noen som kan gi meg en link til rambrikken jeg må ha til pcen. Takk takk
Kjøpte ram til min EEE, merket ikke noe forskjell i ytelse. Eneste forskjellen var at jeg kunne lage en større ramdisk.
Sitat av typisk
Kjøpte ram til min EEE, merket ikke noe forskjell i ytelse. Eneste forskjellen var at jeg kunne lage en større ramdisk.
Vis hele sitatet...
Hva hadde du originalt og hva oppgraderte du til? Pris\merke?

Sitat av elzy
Grunnen til dette er at jeg syns pcen er litt treg. Men om jeg bytter til xp blir den vel seigere, pga xp tar mer plass en linux som jeg bruker nå.
Vis hele sitatet...
Om du har en 900 og bytter til xp vil det oppleves som enda treigere og seigere, pga diskene. Er flere tråder som omhandler dette, søk.