Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1482
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Endel ting ble gjort her på nFF i nattestimene nå.

For det første har jeg bestemt meg for at det skal innføres mer nulltoleranse på direkte lameness. Det er vel og greit at dette er ett pub forum for generelt snakk, men flaming/spamming blir fra nå av slått hardt ned på.
For eksempler på regelrett lameness kan dere stikke innom vårt nye fine thrash-forum.. hvor generel dritt fra nå av blir flyttet til.
Ett par brukere har blitt slettet, ingen som kommer til å bli savnet.

Mens jeg allikevel holdt på å monge meg rundt i filsystemet, så bestemte jeg meg for å rebuilde hele databasen her.
Konsekvenser av dette er:

- ett par hundre poster er "forrsvunnet" fra totalantallet. dette tror jeg dog kommer av at hele indexen er rebuild/telt på nytt, og feil som var før nå er fjernet. ingen poster har dog fysisk forsvunnnet, det er kun totalantallet som er korrigert

- endel brukere har mistet endel post-tall, jeg vet ikke hvorfor.. men det er ikke verdens undergang da vi ikke har noe ratingssytem etter antall poster. som sagt ingen poster som har forsvunnet, så dette er ikke noe problem (selv har jeg mistet 200 poster fra totalantall ellerno)

- forumet har blitt betraktelig raskere å browse (med untak av index.php), da vi har fått fjernet masse dupes og dritt, og hele search-indexen har blitt rebuilda (en ganske stor jobb med 60.000 poster)

anyways, jeg kommer til å jobbe litt med index-filen imorgen tror jeg.. den er litt laggy.. vi får se hva som skjer
flink pojke. bra at det blir mer nulltoleranse, og at lamere og flamere (evt both på en gang) blir banna. tror nok ikke kommer til å savne de nei.

selv mista jeg 80 poster i countershizen.. men det gjør igrunn nada. :>

også vil jeg igrunn bare si at sånn som har skjedd her i natt, er så f's unødvendig og childish. fysj.
Better than thou.
Hvis jeg har færre enn 4000 poster nå nso så dreper jeg deg.
*klikke mongo på nso*
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
jau.. you are my casualty of war.. som forumpammer nummer 1 så merket du det best også... er en prosentvis noenlunde lik endring i samtlige personers poster tror jeg.. er som sagt ikke sikker på hvorfor postcuont har gått ned.. men jeg gir egentlig totalt faen.. forumet går ca 5 ganger raskere og da er det verdt det..

pressiserer enda en gang at ingen poster faktisk er fjernet, det er kun databasen som har blitt bygd opp på nytt, med bugfixing der det ar bugs og alt sånt der.. så forumet = forumet det var før..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
så en post av han "surfer", det sto:
Registrert: N/A
dvs dere har slettet han?
isåfall nice
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
jau.. og der var postcounteren fiksa tilbake..
det var noen feilkonfigurerte forums som nå er helt iorden igjen..
Merket egentlig ikke noe serlig forskjell, men ser jeg har fått rundt 30 extra poster. Tror jeg..!?
Better than thou.
Merket heller ingen hastighetsforskjell. Eneste som går tregt her er indexsia liksom.. Den er like treg som før.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
jo ffs.. går mye raskere når man browser inni selve forumet.. dvs i poster/forumlister
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
har ikke lagt merke til den store hastighets forandringen jeg heller... Men er litt spent på å se post antall..
MINST 12år
tore-'s Avatar
nice nso
jeg merker til hastighetsforskjellene når det begynner å bli masse folk på boardet.. men indexsia er vel igrunn like treig enda ja.

og helt seriøst, så ER ikke det postantallet superviktig.. det er jo ikke som om vi blir rangert etter antall posts elns. Man husker jo gjerne ikke folk etter antallet poster heller, men heller innholdet i det de sier. hvertfall gjør jeg det
bra at dere har begynnt med d!
zero tolleranse

hva skal EGENTLIG til fo å få VIF status??
er vel folk som poster seriøse og innholdsrike poster, kvalitet over kvantitet, er det ikke slik de sier?
hmmm.... det høres jo greit ut det dah...
Jorra, har ikke vært med på denne "festen" så lenge. Men all fornying er vel bra fornying!?
Patient zero
iblis's Avatar
nso: ikke tenk på index.php sia.. det er vbportal som bugger stort der.. og den skal bli byttet til vbhome eller no snart..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
okidoki2k