Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 12142
Trådstarter
Som sagt, sitter 8 timer forann pcen hvær dag(i helgene mer) og går ca 40 min 5 ganger i uken, jeg er i faktisk extrem god kondisjon, siden jeg ikke trener eller noe:
3000m - 14.30min
100m - 14 sek

Alle i klassen min er forbannet fordi at de trener, noe jeg ikke gjør
Til og med en som trener nesten vær dag yter dårligere enn meg! (han går på roing)
Hvorfor er det slik?

Har faktisk merket litt at jeg har blitt litt avsosial(tror jeg):
Gidder ikke å bli venner med noen vis de ikke sitter med data....
Gidder heller ikke å ta kontakt med folk(med mindre det er et LAN)
Gidder nesten ikke å gå ut av huset!

Det er sykt at jeg orker, men jeg vurdere å begynne på roing... Bare fordi at jeg får nesten kjeft for å sitte med daten, burde jeg prøve å begynne med roing, eller skal jeg bare skylde på at 2-3 andre venner sitter nesten like mye med pcen som meg? Hmmm....
Hvor gammel er du? Stemmer at du er født i ´91?
Er veldig vanlig at man har god kondisjon når man er mindre, jeg hadde det og.
+ at jeg hadde sykt høy forbrenning. Så jeg trente lite (les: ingenting) og spiste mye, men hadde god kondis og var tynn som ei flis.
Men det kan komme tendenser til at dette gir seg når man blir litt gamlere. Jeg har holdt det gående likens siden jeg var 12-13 år gammel, og i de siste årene har jeg begynt å lagt på meg og kondisjonen raser nedover. (Blir 21 om ikke lenge.)

Er jo selvfølgelig ikke sånn for alle, men det er noe man skal passe seg litt for.
Det helk sier stemmer. Det er det du gjør fysisk nå, som gjør grunnlaget for formen din når du blir eldre.

Sitat av Gamer
Som sagt, sitter 8 timer forann pcen hvær dag(i helgene mer) og går ca 40 min 5 ganger i uken, jeg er i faktisk extrem god kondisjon, siden jeg ikke trener eller noe:
3000m - 14.30min
100m - 14 sek
Vis hele sitatet...
14.30 på 3km for en 14åring er ikke veldig dårlig, men "extremt godt" er det ikke.
Trådstarter
ja jeg er fjortiss >.< men burde jeg begynne å trene?
Jeg løper 3000 på 10.45, noen på nFF som har bedre?
Satt veldig mye før forran PCen, alt var bare kjedelig og kjipt, men etter at jeg fikk meg dame har jeg ikke tid til PC , rekker såvidt å sjekke innom nFF
Sitat av NoRemorse
Lille My, jeg har hatt en kamerat som har hatt noe av det samme problemet. Han har alltid vært litt over gjennomsnittet datainteressert, men etter at han fikk lagt de store svette datahendene sine på wow tok det helt av. Nå sitter han mer eller mindre konstant på maskinen og spiller wow utenom skoletid. Og i helgene er det alltid noen "bosser" som skal tas i wow, som han bare ikke kan gå glipp av. Hender ofte at han avlyser ting bare fordi guildet/familien/rasen/whatever skal gjøre et eller annet som trenger en stor gruppe deltakere i wow. Så ikke spill wow folkens, hold dere til fps
Vis hele sitatet...

det samme har skjedd med brodern!
Skal han bli med på noe, så MÅ han hjem til klokka hal 7 og slikt, for da er det ett eller annet monster han skal bli med å bekjempe på wow! Og dette er viktig, for det skjer så sjeldent! Jeg syns jo det skjer hver gang han skal bli med på noe jeg da men...
dette gjør at jeg ikke engang vil PRØVE dette spillet, når jeg ser hva det gjør med han, og hvor avhengig folk kan bli!

Han sier jo selv at det er sosialt da, siden det er multiplayerspill, og ikke bots han spiller med, men det er da så...!
Sitat av BakkiZ
Jeg løper 3000 på 10.45, noen på nFF som har bedre?
Satt veldig mye før forran PCen, alt var bare kjedelig og kjipt, men etter at jeg fikk meg dame har jeg ikke tid til PC , rekker såvidt å sjekke innom nFF
Vis hele sitatet...
Jeg løp den på 10.50 i slutten av min militære karriere. 15km gjør jeg på litt over 1.30.00 hvis jeg ikke husker feil. Hvis det er kondisjon det er snakk om, kan vi gjerne se hvem som klarer det best over bergensk syv fjell!
Sitat av BakkiZ
Jeg løper 3000 på 10.45, noen på nFF som har bedre?
Satt veldig mye før forran PCen, alt var bare kjedelig og kjipt, men etter at jeg fikk meg dame har jeg ikke tid til PC , rekker såvidt å sjekke innom nFF
Vis hele sitatet...
Kjenner meg veldig igjen i den der, hehe.
har ikke tid til spill e.l før klokka er ti på kvelden, og da sitter jeg gjerne til klokka er 3.
bah. jeg har 13.21 på 3000m, ikke verst det ;D
Sitat av CryptoN
Du kan vel få dårligere syn?

Men uansett, sitter en del jeg nå, er mye ute også.
Før satt jeg ganske mye inne ved PCen, og jeg har ikke merket noe spess ihvertfall..
Vis hele sitatet...

Ok, addicted since 1984 speaking...
Har ikke fått varige men, men hatt det jævlig moro hele livet, litt dårlig syn har jeg jo fått, men kun over avstander på over 10m. Det kan også ha med alder å gjøre jeg blir snart 30. Hadde dårlig rygg også, men der kommer trening inn i bildet. Jeg mosjonerer 4-8 timer i uken og da er ryggen fin.

Brukt fra 4 til 12 timer hver dag, varierer etter livsituasjon, jobb, eller kvaliteten på spill.
F.eks. var de gamle spillene på 90-tallet av høy kvalitet spillbarhetsmessig så jeg brukte mye tid da, men moderne MMORPG er visstnok enda mer vanedannende, og nå kommer det jo framleis ut en del fete strategispill. Jeg vet å passe meg, har ennå ikke turt å begynne med WoW f.eks. det er jo svinaktig fett, så dere addicts forstår sikkert hvorfor.
Sitat av tore-
Jeg løp den på 10.50 i slutten av min militære karriere. 15km gjør jeg på litt over 1.30.00 hvis jeg ikke husker feil. Hvis det er kondisjon det er snakk om, kan vi gjerne se hvem som klarer det best over bergensk syv fjell!
Vis hele sitatet...
Alder på deg og bakkiz?
Jeg har aldri løpt 3km på bane, men løpte den distansen i en lysløype med mye opp og ned da jeg var 12(er 15 nå). Brukte 14-15min.
Har forbedret meg mye siden den gang.
Nå løper jeg 15km tereng på 1t og 20min.
Noen som vet om det er tidskrav på marshmerket?(sansyneligvis skrivefeil, det er sånn 3mil runde i militæret)
Offtopic det her men.
Sitat av Lille My
Kom dere ut en dag i uka minst og gjør noe annet en pc. Det gjør jeg, og er sjeldent deppa.
Vis hele sitatet...
Minst en dag i uka?? Er vel i det minste laget, men men...

Sitat av Gamer
Jeg sitter opp til 8 timer forann pcen vær dag: Er det farlig?
Vis hele sitatet...
Mitt råd er å komme deg ut mer! Du og alle andre har godt av det.
Legg merke til "minst" en gang i uka da apelsinsatan.
Hun mener kanskje at når vennene er veldig mye opptatt er det ikke alltid man kommer seg ut flere enn 1-2 gangeri uka.
Ja jeg ser at det stå "minst" en gang i uka fu fu fu <3, men det er ikke akkurat så veldig mye med en gang. Når noen sier minst så er det et utgangspunkt, men en dag av syv er ikke akkurat så mye da. Føler du deg truffet at min komentar eller, siden du absolutt måtte kommentere? Var ikke ment for å provosere hvis det er det du tror.
Ja EN dag i uka å gjøre noe annet enn pc er for lite, men det er en START. Begynner man med en ting så fortsetter man gjerne med det flere dager i uka, om det er en ungdomsklubb eller å være hos venner (noe som ikke er så lurt å gjøre for nerder, da sitter man gjerne med pcen til vennene man er hos ) eller å begynne å trene. En dag i uka blir etterhvert ikke nok. Så hvis man først har som mål å gjøre noe som ikke har med pc å gjøre EN dag, så kommer resten av seg selv.
Sitat av Apelsinsatan
Ja jeg ser at det stå "minst" en gang i uka fu fu fu <3, men det er ikke akkurat så veldig mye med en gang. Når noen sier minst så er det et utgangspunkt, men en dag av syv er ikke akkurat så mye da. Føler du deg truffet at min komentar eller, siden du absolutt måtte kommentere? Var ikke ment for å provosere hvis det er det du tror.
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg ikke truffet for jeg har ikke dette sosialproblemet lengere. Hadde det en liten periode for noen år tilbake. Ikke noe gøy eller lett, selv om jeg kom meg fort ut av det.
Virker ikke som du vet så mye om dette her, kanskje du gjør det.
En gang i uka er ikke så lett å få til hvis du har mistet alle vennene dine.
Tror ikke det er ment for å provosere, men det kan provosere de med problemet.
Så derfor komenterte jeg.
Sitat av BakkiZ
Jeg løper 3000 på 10.45, noen på nFF som har bedre?
Vis hele sitatet...
Ja

Sitat av Gamer
ja jeg er fjortiss >.< men burde jeg begynne å trene?
Vis hele sitatet...
Ja
Du har på ingen måte vondt av dette. Viser til tidligere poster.
Du blir bare feit etterhvert hvis du liker å spise foran pcen da, og driver ikke med noenfysiske aktiviteter. OG jeg mener ikke sex.
Mangel på sosial intelligens er kanskje den største konsekvensen jeg har opplevd. Avhengighet av internett, søvnproblemer, noen blir vel kanskje mer eller mindre deprimert av lengre økter ved pc, og man isolerer seg kanskje fra venner. Jeg vet at dette er noen drastiske konsekvenser, men en del av dem er selvopplevde, og det resulterte i at jeg i dag har en bitteliten vennegjeng.
Men ellers er det vel også mangel på fysisk aktivitet som de fleste kommer til å merke.

Hvis man da på den andre siden har et par dager i uka som man kommer seg ut på, slik Lille My nevner, burde det egentlig gå bra.
Jeg lever foran min elskeda maskin.
Jeg har ikke merket noe "bivirkninger" utenom migrene, tho' jeg hadde det før jeg begynte å sitte størst prosent av døgnet her.
Det har verken forsterket seg eller minsket. Data FTW! Bare sitt så lenge du vil sier jeg.
Hva er det jeg leser for noe? nFF oppfordrer til fysisk aktivitet? *klype seg selv i armen*

Hva for slags medlemmer er det som har infisert forumet?
Sitat av Septimus
Du blir bare feit etterhvert hvis du liker å spise foran pcen da, og driver ikke med noenfysiske aktiviteter. OG jeg mener ikke sex.
Vis hele sitatet...
Jeg spiser foran PCen og driver ingen form for fysisk aktivitet. Jeg er ikke feit. Jeg er et utmerket stykke tenåring!
Sex er noe med den beste treningen man kan få, så sex kan godt kompensere for ikke å jogge eller annen form for trening.
Jaja, alle bestemmer over sitt liv. Men som jeg sa, å ha noe fast å gjøre på, la venner dra deg med osv...Sånn er jeg blitt medlem i norsk folkehjelpsungdomsgruppe her i byen (pm hvis du vil begynne btw), og det er gøy! ikke noe jeg hadde funnet på på egenhånd. Spør venner (ikke-geekevennene altså) om de går på noe gøy. Ofte får man være med på et par møter før man MÅ melde seg inn. Så ser man om man trives. Jeg har fått mange nye venner pga den gruppa, om jeg snakker med dem over msn mesteparten av tida jeg snakker med dem så har jeg ihvertfall flere venner enn før. Jeg har også lyst å gjøre på mer, men finner ikke andre ting å begynne å gå på her i byen. For å varierer litt liksom ikke at jeg er lei pc, men variasjon folkens, variasjon!

Sitat av Croyfer
Sex er noe med den beste treningen man kan få, så sex kan godt kompensere for ikke å jogge eller annen form for trening.
Vis hele sitatet...
Det er fakta! Halvtime med vill sex er bedre enn halvtime fotball. Har lest det i et jenteblad hos tannlegen el noe sånt, men det er altså bevist. Man brenner flere kalorier.
Sitat av Lille My
Jaja, alle bestemmer over sitt liv. Men som jeg sa, å ha noe fast å gjøre på, la venner dra deg med osv...Sånn er jeg blitt medlem i norsk folkehjelpsungdomsgruppe her i byen (pm hvis du vil begynne btw), og det er gøy! ikke noe jeg hadde funnet på på egenhånd. Spør venner (ikke-geekevennene altså) om de går på noe gøy. Ofte får man være med på et par møter før man MÅ melde seg inn. Så ser man om man trives. Jeg har fått mange nye venner pga den gruppa, om jeg snakker med dem over msn mesteparten av tida jeg snakker med dem så har jeg ihvertfall flere venner enn før. Jeg har også lyst å gjøre på mer, men finner ikke andre ting å begynne å gå på her i byen. For å varierer litt liksom ikke at jeg er lei pc, men variasjon folkens, variasjon!



Det er fakta! Halvtime med vill sex er bedre enn halvtime fotball. Har lest det i et jenteblad hos tannlegen el noe sånt, men det er altså bevist. Man brenner flere kalorier.
Vis hele sitatet...
Det er ubeskrivelig mye diggere en fotball også
Sitat av Lille My

Det er fakta! Halvtime med vill sex er bedre enn halvtime fotball. Har lest det i et jenteblad hos tannlegen el noe sånt, men det er altså bevist. Man brenner flere kalorier.
Vis hele sitatet...
Ja, og hvis man skaffer seg noen feite veninner kan man jo kombinere sex og styrketrening... :-/
Sitat av WazeD
Ja, og hvis man skaffer seg noen feite veninner kan man jo kombinere sex og styrketrening... :-/
Vis hele sitatet...
Faen ta deg, haha, satt her å leste igjennom posten på en ellers trist søndag! Så fikk jeg se dette, lo faktisk høyt!
haha!
Jeg har hatt lignende pc-mønster som mange her inne, men over MYE lengre tid. Jeg oppdaga datamaskiner som 9-åring (BASIC-programmering på en Sinclair ZX Spectrum) for 20 år siden, og kan si at man absolutt merker det, men det tar tid. Jeg sliter med svak ryggmuskulatur, og det er ikke tvil om at det skyldes at jeg har for vane å bruke 90% av min våkne tid på ræva. I tillegg er det ikke heldig sosialt. Nettvenner kan ikke erstatte venner IRL, og den virkelige verden er bedre enn 1600x1200x32bit Og folk som er tryggere på sosialisering IRL får seg bedre chicks, det er ikke til å komme unna.
Tror jeg har holdt på med maskiner siden 7-9 årsalderen jeg også...Men interessen for det økte når antallet venner sank (altså er ikke mine sosiale problemer resultat av datamaskinbruk, men motsatt vei). Bieffekter jeg har fått av datamaskinbruk (og lite trening) er; god til å lese, en nysjerrig holdning, ingen virkelig interresse av å se på TV, og de tre siste årene nå med litt tørre, kløete øyne.

Men jeg kan merke at jeg trener for lite.
Sitat av fuzzy76
Og folk som er tryggere på sosialisering IRL får seg bedre chicks, det er ikke til å komme unna.
Vis hele sitatet...
Si ikke det, si ikke det. IRC! Det er nesten enklere å bli kjent via irc -> IRL. Tragisk nok.
Sitat av Noctie
Si ikke det, si ikke det. IRC! Det er nesten enklere å bli kjent via irc -> IRL. Tragisk nok.
Vis hele sitatet...
Det er det, men målet må jo være å møtes IRL, og da kan ting fort få en annen vending.
Sitat av Croyfer
(...)Sex er noe med den beste treningen man kan få, så sex kan godt kompensere for ikke å jogge eller annen form for trening.
Vis hele sitatet...
[wild guess] Jeg vil ikke tro alle de innbarka nerdene her har så godt av 7 minutter trening bare en gang i året..
[/wild guess]
Sitat av Gamer
halloen!
Jeg lurer på noe: Er det virkelig farlig å sitte maaange timer forann pcen hvær dag?
Jeg sitter opp til 8 timer forann pcen vær dag: Er det farlig? Hva er konsekvensen av å sitte så mye forann pcen?

Sitter dere mye forann pcen? Hva gjør dere? spiller dere ? Merker dere noen bivirkninger?
trener dere noe? Jeg trener ikke noe i det heletatt, går ikke på noe hobby eller noe! Det eneste jeg gjør er å gå 40 min vær dag(frem og tilbake fra skolen)...
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sitter å spiller hele dagen så merker jeg
at jeg blir sinnsykt trøtt.Men det blir vel nesten alle.
Har også hør at man kan få dårligere syn.
Vet ikke helt om jeg tror på det der.
Sitat av CrazyWorm
Hvis jeg sitter å spiller hele dagen så merker jeg
at jeg blir sinnsykt trøtt.
Vis hele sitatet...
Hahahaha.. det er vel ganske innlysende, da hele dagen har gått. De som ikke er lobotomert trenger som oftest søvn etter en _hel_ dag.
Ja, det er i grunnen ikke så rart når du sier det.
Tror nok at de fleste blir det, he he.
Men, jeg spiller jo ikke HELE dagen da.
Kanjse 5-8 timer.
Sist endret av CrazyWorm; 9. november 2005 kl. 21:13.
Sitat av Noctie
Si ikke det, si ikke det. IRC! Det er nesten enklere å bli kjent via irc -> IRL. Tragisk nok.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du bekrefta det du prøvde å motsi der?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitter på pc nesten hele dagen nå som det er sommerferie, meg jeg går en tur som regel hver dag. Går på dansing på fritid
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det kan umulig være gunstig å sitte forran maskinen hele dagen.
En ting er skadevirkningene på kroppen (nada kilder, tenker på rygg, hode, muse arm etc)
Det andre, som faktisk virkelig skader deg, det er jo det sosiale livet. Ofte lettere å sette seg og game med "Net Buddies" framfor å gå ut og finne på noe med kamerater.

Jeg merker selv jeg sitter ALT for mye forran skjermen, og kastet desverre bort hele 14izz tia med Pc og konsoller.
Så hva enn dere gjør, halver tiden forran pcn, stikk i dusjen og kom dere til helvette ut den døra!
Sist endret av CHillZoNE; 14. juli 2012 kl. 05:33.
Så lenge du ikke sitter dårlig/har for storm skjerm/kraftig lys
Ta en pause når du kjenner at det "blir litt for mye"
Personlig kan jeg sitte hele dagen foran skjermen, men ser også en del serier/filmer.
Sist endret av Zherxyl; 14. juli 2012 kl. 06:12.
Guys, 7 år gammel tråd.
alt med måte
jeg sitter en del på pc'n men pass på at det ikke blir såpass ille at du glemmer det sosiale og "stenger deg inne"
prøv og gjøre noe fysisk aktivitet hver dag slik at kroppen er frisk og rask! drikk mye vann, er enkelt og sluke i seg en del cola forran pc'n og det er ikke helt bra...

jeg satt forran skjermen i 6 mnder og tok av meg nermere 50kg ( 1/3 av vekta mi) ved og spise riktig, prøv og ikke putt i deg flere kalorier enn du klarer og forbrenne!

pro-gamers driver vanligvis med en type sport slik at kroppen er frisk og rask fordi den funker bedre da


jeg er heller med venner enn pc'n
spill og data er underholdning ikke en livs stil!
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Guys, 7 år gammel tråd.
Vis hele sitatet...
Kan du linke til noen policy som sier at det ikke er lov å poste relevant info i en gammel tråd? Jeg skyter meg i foten hvis det finnes. Deal?
Avhengighet, søvnproblemer, leddsmerter.. Bare for og nevne noen :-)
Sitat av Natander Vis innlegg
Kan du linke til noen policy som sier at det ikke er lov å poste relevant info i en gammel tråd? Jeg skyter meg i foten hvis det finnes. Deal?
Vis hele sitatet...
Det var ikke det som var problemet, det var det at det så ut som at folk forventet svar tilbake.
Sosialt liv faller fort? Det skjer lett iallefall. Om du bruker hele dagen din på å sitte på PCen og ikke omgår folk så ender du fort ensom i kjelleren din. Det kan jo også føre til deprisjon og mentale problemer, samt problemer med å omgås andre, og være "Normal" rundt andre mennesker.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Det værste med for mye pc er vel søvnproblemene man får.
Når det begynner og bli rutine å stå opp klokka 11-12 på natta, og sovne igjen klokka 8-9 på morgenen så er det noe galt.
Ja.. største faren ved å tilbringe hele dagen foran pc'n er vel at man fort blir en sær einstøing.. snakker av erfaring her!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Det værste med for mye pc er vel søvnproblemene man får.
Når det begynner og bli rutine å stå opp klokka 11-12 på natta, og sovne igjen klokka 8-9 på morgenen så er det noe galt.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg skrive under på... Driver å kvitter meg med en slik døgnrytme nå...
Det er usunt!
Når det gjelder dårligere syn grunnet data ser jeg ikke helt hvor logikken er.. Ville det vært at man isåfall brukte opp sine øyne? Om ingenting annet får jo øynene vanvittig mye trening når man leser. Det er veldig sjeldent at man faktisk er sliten i "øynene". Det er heller anstrengelsen på for mye lysstyrke kombinert med aktiv tankegang som forårsaker hodepine som ville vært den største faren med skader.

Når det kommer til nattesøvnen så er datamaskinen en absolutt jævel. Når mørket setter seg så pleier vi å bli trøtte, det kommer av at når lys forsvinner så er vi ment for å sove. Dataskjermen kødder til dette ganske greit, hvertfall om man sitter i et rom med en sterkt lysende skjerm og omgivelsene helt mørke (avskrudd lys i rommet). Da stimulerer man synet, og narrer seg selv til å tro at det fortsatt er dag og at man skal fortsette å være våken. Man blir også mye mer stimulert foran en datamaskin mentalt i forhold til tv/bøker. Derfor blir man veldig sjelden trøtt uten videre. Hadde folk hatt litt mer selvdisiplin, og heller litt mer fokus på å holde seg vekk fra datan de siste timene før søvn, så ville det hjulpet mye. Bygger man en rutine på dette så sover man veldig greit.

Det som faktisk ER skadelig er de lange øktene man sitter helt stille i en stol. Her vil vekten din presse ned på blodårer så går under låret over lenger tid. Dette anstrenger benet og lysk, som igjen er en faktor for impotens. Mye sitting forårsaker impotens, det er velkjent.

Når man bruker mer tid på å sitte enn å holde seg aktiv så blir kroppen slappere. Så ja, jeg vil faktisk si at for mye pc er farlig.