Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3429
Jeg har planlagt en ganske stor tatovering som skal dekke begge armene og en 30-40 prosent av ryggen. Tema er norrønt og skal ha typ vikingskip, Odin og ulven hans Freke, evt Fenrisulven. Kanskje en øks eller to. Den skal være i svart og grå og ha en dyster stemning over seg.

Det jeg egentlig lurer på er; vil folk assosiere det med høyreekstremisme? Noen er det jo alltid men er dette noe folk generelt synes? Det er jo selvfølgelig prison gangs i USA blant annet som har mye av slikt, så der er det kanskje verre, selv om jeg selvfølgelig ikke skal ha noe ss symboler eller hakekors. Er jo en tribute til the ancients
Hva sier folk?
Svaret er nei. Og hva så om en eller annen fucked-up person tror du lener langt til høyre basert på tatoveringer alene? Fuck den personen!
Attpåtil er det relativt vanlig, og man ser mye folk med norrøn inspirerte tatoveringer her til lands.
Lykke til og post gjerne resultater i tatoveringstråden vi har her, champ!
Svaret er nok ja, selv om det ikke burde være sånn.
Eh det kommer litt an på hva slags folk du møter på, men spørsmålet du bør spørre deg selv er vel mer i retning: "Hvis jeg møter på noen som tror at jeg er en høyreekstremist fordi jeg har en norrøn tatovering, er det noe jeg bryr meg om?"

Jeg tror nok dessverre at noen vil gjøre denne assosiasjonen, men greia er litt at hvis noen er så fanget i sitt eget hode at de dømmer deg som en høyreekstremist på et så syltynt grunnlag som en norrøn tatovering, da er det kanskje de som er problemet, ikke deg?
Jeg ville ikke dømt deg på tatovering alene, men om jeg ikke kjente deg og andre faktorer gjorde att jeg var i tvil om hvor du stod i det politiske landskapet så ville den gjort meg enda mere i tvil.

Jeg har ikke egentlig noe godt forslag til hva det eventuelt skulle være, men om du ikke befinner deg på den politiske høyresiden eller har lyst til å bli assosiert med de, så er det kanskje noe du kunne innkorporert i designet som viser hvor du står?
Nei.

Hvis du er ute etter tatovør, vil: Jannicke Wiese Hansen (jobbet tidligere på Let`s Buzz, har nå startet sitt eget studio: Nidhogg Tattoo) være en perfect match.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...4c&oe=5B17ED2C

https://www.facebook.com/666bergen/p...type=3&theater
har selv norrøn-inspirerte tatoveringer. en halv sleeve på venstre arm og en langs ryggraden. ingen har kommentert noe i retningen om jeg er rasistisk eller tilhører idiotgruppene som jeg ikke gidder å skrive navnet på her.
det finnes selvsagt tullinger*, men det er viktig å ikke la disse stoppe deg hvis du digger norrøn stil. det handler jo litt om å ta stilen tilbake og langt de fleste assosierer IKKE dette med nazisme. heldigvis. vil gjerne se ferdig resultat - høres ut som en fet ide!

*for eksempel en dust jeg møtte på byen for et par år siden som virka hyggelig nok helt til han stirra på øynene mine og sa "så synd, du har ikke helt rene øyne så da kan du ikke få perfekte ariske barn" (dette var før jeg fikk tattis og aldri sett han eller lignende siden)
Heldigvis så bør du i Norge, alle nordmenn er kjent med vikinger og norrøn mytologi

Men hvis du er en skinnhead som ser litt shady ut, så er det vel litt ekstra lett og tru at du står noen meter til høyre for frp. Men igjen så bor vi i norge og her er det mange uten hår som ser shady ut
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvem bryr seg om hva et og annet snowflake mener?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Noen ja, noen nei. Jeg driter selvfølgelig i en og annen sart sjel, og det er jo ikke så vanskelig å forklare forskjellen på kulturarv og misbruk av norrøne symboler i nynazistiske miljøer.

Prosjektet er fortsatt på tenkestadiet så har ikke kommet så langt. Vil 40-50 lapper være in the Ballpark sånn kostnadsmessig? Og jeg bor midt i Oslo, har hørt mye bra om timeless tattoo ved høyskolen. Ellers ligger det to steder innenfor 100 meter her. Electric East og et til ei dame driver. Noen som har erfaringer evt anbefalinger i Oslo?
Har et par Norrøne tattos selv, og ligger politisk langt til venstre. Hvis noen ser på dette som høyre ekstremt, så er det greit for meg da de ikke kjenner meg personlig. Charlie i Drammen er ekstremt dyktig på denne stilen https://www.facebook.com/CharlieNorway/
Er absolutt verdt noen turer til Drammen.
Sist endret av downlow; 12. februar 2018 kl. 22:40.