Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3376
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, ble nylig tatt med no lilly pà meg av polti og ble positiv på thc i urinprøva. Jeg har nå fått valget mellom bot eller ruskontrakt, jeg tipper mest mot bot men er usikker. Mange som sier at hvis jeg tar bot kommer det pà rullebladet og mange som sier at det ikke kommer pà rullebladet, så lurer på hvilken som stemmer? Og hva er fordelene og ulempene med de forskjellige? Hva blir boten pà ca?
Bot. 100% bot.
Spørs helt på om livet ditt ikke er verdt å leve uten cannabis. Du kan jo vri det til at det kan være kjekt å ha en pause og ruskontrakt er jo grei rettesnor. Vinn vinn samt billigere ��
Ruskontrakt. Bot kommer på rullebladet, dumt å begrense framtida bare på grunn av at du har et rusproblem (Ja, hvis du ikke klarer deg med bare alkohol i 12 måneder eller hva det er, så har du et problem.)
Personlig hadde jeg tatt boten å levd livet mens jeg var ung. Verden er full av muligheter selv om du har en anmerkning på rullebladet.
Anonym bruker
"Parallell Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vinn vinn samt billigere ��
Vis hele sitatet...
Når jeg ble tatt fikk jeg 2500kr i bot å når en kompis gikk på pissing kostet det 250kr hver gang han pisset (måtte dekke kostnad selv) 12x250=3000kr så billigere er det ikke vis han får samme bot som meg Men ville selv anbefalt pissing, røyket hver dag i 3 år slutta på dagen når jeg nesten ble tatt en andre gang, treger ikke !
Ruskontrakt er for de med et snev av viljestyrke.

Bot tar du hvis du er giddaløs og ubrukelig.

Hvis du vet du får positiv prøve ila perioden så er det like greit å bare ta bota, så kan du spare deg for reiseturene.
Sist endret av Mr.NicePrice; 27. januar 2018 kl. 14:11.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ruskontrakt er for de med et snev av viljestyrke.

Bot tar du hvis du er giddaløs og ubrukelig.

Hvis du vet du får positiv prøve ila perioden så er det like greit å bare ta bota, så kan du spare deg for reiseturene.
Vis hele sitatet...
Er ikke enig med deg. Bot er greit å ta om du ikke gidder/ønsker å la deg bli styrt av overformyderiet i 1 år. Skjønner ikke hva du mener med giddalaus og ubrukelig? Påstår du at alle som ikke ønsker å leve på "den smale sti" er ubrukelige?
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
For å gi en anbefaling her, er det mange faktorer som ikke er tilgjengelige. Hvor gammel er du, hva er livssituasjonen, hva slags forhold har du til fjonere nå?

Om du er under 20 år, og ønsker deg en "fri fremtid" med førerkort og lignende uten det helvetes maset som Onkel kan sette i gang, ville jeg tatt kontrakten. Om du er eldre og ikke bryr deg om dette ville jeg ha tatt boten. Personlig ville jeg tatt boten uansett, men jeg er over 30 år og har ingen intensjon om å la meg innrullere i et behandlingsopplegg, som "sykeligjør" det jeg anser som en liten uvane og kveldskos...
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Ruskontrakt. Bot kommer på rullebladet, dumt å begrense framtida bare på grunn av at du har et rusproblem (Ja, hvis du ikke klarer deg med bare alkohol i 12 måneder eller hva det er, så har du et problem.)
Vis hele sitatet...
Enkelte ganger har jeg lyst til å dra den samme analogien til de som aldri klarer å dra på en fest uten å drikke seg overstadig drita, problem kommer i mange former men bare fordi det er lovlig tror jeg mange ser forbi sine egne grenser
Ruskontrakt selvfølgelig!!! Stol på meg, velg ruskontrakt og hold deg rusfri mens ruskontrakten foregår, det klarer du, og om noen år vil du takke meg.
Jeg hadde valgt bot. Men trodde ikke man fikk bot av hasj lenger?
Galen: Tenker du på avkriminaliseringen? Det har ikke blitt avgjort engang enda.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
en bekjent av meg tok kontrakt, men begynte med amfetamin istedenfor, tror han klarte å slutte etter det året. du kan jo forsovet "bytte" ut cannabis med noe annet stoff (som ikke er så skadelig)