Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4519
Ja, dette funka jo bra :P

Hopper litt opp og ned i køa, men noe billett blir det vel ikke før langt utpå natta....

urk

Noen som har fått billett enda ell ?
Jeg lå på plass 191 men så bare forsvant jeg til 1600 plass igjen. Så jeg gadd ikke mer..
PTN kan gå og død eller noe sånt.
<prøve å huske>
15xx
1334
5xx
5xx
17xx
917 atm
</prøve å huske>

Har begynt å notere:
879 @ 22:20
879 @ 22:31
3126 @ 22:46 - Man. F5 <- stupid me!
3122 @ 22:51 - Man. F5
3115 @ 23:01
1181 @ 23:28 - Mangen man. F5
1163 @ 23:38
1146 @ 23:53
1332 @ 00:04
1318 @ 00:14
1283 @ 00:40 - Mangen man. F5
1207 @ 00:57
*spise spise*
992 @ 01:34
988 @ 01:45
833 @ 02:17
436 @ 02:X
391 @ 02:32
306 @ 02:37
242 @ 02:43
205 @ 02:48
126 @ 02:55
98 @ 02:58
40 @ 03:04
Endelig inne @ 03:09
Tid til sammen i kø: 9 timer 9 minutt

Køsystemet fungerte helt ypperlig etter de siste jojo hoppet 00:04

Når jeg kjøpte billettene 03:10 var det 1781 igjen..
Sist endret av RoadKill; 3. februar 2004 kl. 03:39.
jeg lå på 125 plutselig hoppet jeg til 2800 og ble der...
*er der ennå, ganske surt
Mye klaging om dette atm, tror de fleste har fått med seg at kø-systemet er _litt_ ustabilt. ille!
http://mon.sacharis.no/fake_ptn_wait_site.php

Min køplass har ikke beveget seg på timer nå
Hm, hvordan er mulighetene for å få billett med plass nummer 2440 i køen? Noen som vet?
raze: de fleste i køen er kloner. husk det.
Nichotin: Så sjansen for å få seg en billett er ikke ute av rekkevidde?

Hvordan er det forresten med nFF-rekka? Kan man bestemme hvor man vil sitte?
raze: plass reservering åpner vel senere, om noen uker.
men det som er litt fint er at jeg presterte å lukke vinduet.. og når jeg gikk inn på samme url fikk jeg opp at jeg var på samme plass som jeg var før jeg lukka vinduet...

You are number 486 in the queue, please wait.
Vis hele sitatet...
Fine rykter skal ha det til at kun 20 billetter ble solgt de første 2 timene. Uansett, systemet fungerer direkte elendig. Tidligere år har det iallefall vært mulig å få seg en billett.

Grunnen til at mange hopper fram og tilbake i køen, tror jeg, er at de driver/drev å endret hvor lang tid man måtte vente før automatisk refreshing og den trege objektorienterte php koden dems ikke taklet det riktig. Selv har jeg vært på alt fra 187 til 2086.

Forøvrig så bruker de PHP-sessions og en form for IP logging.
Var nr 65, hoppa tilbake til 2249! utrolig irriterende. Skal visst være rundt 3500 billetter igjen. En bekjent har bestillt. Irriterende at de ikke får gjort noe med hoppe problemet!
http://home.online.no/~frnil3/billetter.jpg

Dette er nyeste billettoppdatering jeg har sett...
Det er sikkert et helvetes kjør for crewet. De burde ha lært fra alle de andre gangene det har vært kluss, men igjen, det er jo ikke så lett å lage et system som ikke kræsjer når 7000 sinte nerder vil ha billett.
Ikke for å virke som en besserweiser, men jeg tror ærlig talt systemet kunne vært gjort bedre både med teknikk og kode. Men det blir vel med tiden. Får bruke natta.
sikkert noen som Kuk*r opp hele nettverket.... stygge kø system... oslolan var bedre sån sett.... noen som IKKE har hoppet i køen???
Helvete heller.. Har sitti i snart 5 timer nå, og har hoppa opp og ned.. Ble så glaaad da jeg hoppa opp fra 1956 til 352.. Så PLUTSELIG hoppa jeg ned til 1970, også opp til 1971 hvor jeg er nå.. Nå refresha den nettopp, og da fikk jeg seff "Fant ikke server".. Måtte PTN brenne?
Ministry of Love
sptz's Avatar
ANORIUS: Det ble raportert på #tg@efnet at den hadde en load på ca 1mbit/s mens de har kapasietet til 100... så nettverket er det ikke noe i veien med..
HOHO Hoppa fra plass nr 1500 til 3100! Fantastisk!!!
er det noen som har fått billetter da?
tror det begynner og stabilisere seg nå...
jeg er på 96 nå, jeg har godt ned ca 2-3 plasser vert 10ende min. de siste timene
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
/me orker ikke pese med billetter og slikt.

Lenge leve Codebreaker
Har billetter! Og når jeg bestillte var det 3920 igjen av 4000 så det er plenty igjen
Når bestillte du da?
Dette opplegget er helt på trynet...
Jeg moret meg over at dere ikke hadde bilett men jeg hadde for litt siden, men nå synest jeg alt er kun teit...
Håper selve TG blir en større suksess.
Nei, tror nok billettkjøpet er den mest spennende delen...
jeg mener det burde gått treigere.........jeg har det kjempemorro!!
Ja, jeg hadde det moro så lenge det varte. Men så taklet jeg ikke spenningen lengre. Så jeg logga ut jeg.
detta systemet var så bedriten at det går ikke ann å få sagt det..
nå har jeg vært online i 6 timer(dialup), stått i kø i hvertfall 5 timer.

You are number 1795 in the queue, please wait.
Vis hele sitatet...
You are number 200 in the queue, please wait.

får se hvor lenge det varer...

Kan ikke bare alle logge seg av slik at jeg får mine biletter og en god natts søvn?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
"dæ æ kug i computeren"

Påska blir snowboard for meg iår...
har modem ... sitti siden klokken 9(2550 når jeg starta) er på 450 plass....
Tror ikke plassen man står på har særlig mye å si, systemet er som en jojo uansett. En jævla stygg jojo.
lurer på hvor leng Køen på selve tg kommer til å ta jeg... ifjord var det 5timer....(jeg sto)
I år kan man bestille disse armbåndende for 80,-, som blir tilsendt i posten. Så blir nok ikke like lang kø tid i år
jeg sto 1,5 timer pga ptn kort, alle som hadde slik kort rykket frem i køen med en gang..

men i år skal det vist være slik at vi kan få armbåndet tilsendt i posten, da slipper vi kø. men hvis posten roter bort brevet får du ikke igjen pengene fra tg

edt:
Please contact us if you need help or have found a bug in the system
Vis hele sitatet...
hva med at kø systemet løper opp og ned som en jojo
Sist endret av andy_cap; 3. februar 2004 kl. 00:45.
har ptn kort... å hvis mange blir tilsent blir det ikke mye kø. uanset så jeg tar ikke risken...
Blir nok ikke SÅ mye mindre kø med armbåndet tilsendt i posten.
[23.00.59] <toolate> [23.00.41] <+D`Arcy> Q: Er det egentlig noe vits å få tilsendt armbånd ? vil dørene åpnes for de som har armbånd ved entre...?
[23.01.02] <toolate> [23.00.48] <+D`Arcy> A: vel, du slipper køen, det er jo et pluss
litt kø på tg er jo bare kos da
hvis jeg får billett skal jeg komme med russebil/camping vogn dagen før og sove til dagen etterpå også stille meg i kø..
var der klokken 10 ifjord.... takk "en eller ana" får att det ikke begynte å reine... da trur jeg mange pc'er hadde blitt ødelagt....
Ministry of Love
sptz's Avatar
http://home.no.net/dufferz/PTN_4D.jpg <-- forklaringen på køsystemet (ps: ikke noe med meg å gjøre, bare linker..)
D'oH...alle vet jo at den fjerde dimensjonen er TID.

uansett...bare for å teste, det tok meg 1,5timer å cruise gjennom køa og inn i PTN. og 01.25 var det ~3500 billetter igjen, så ingen grunn til panikk
3401 igjen i skrivende stund
[01:04] <Norwolf> F.eks. antall billetter som er igjen er en ganske TUNG operasjon å regne ut, og den gjøres ikke hele tiden for å spare en del cpukraft på det.. og nei, jeg har ikke et eneste tall å gi.
Vis hele sitatet...
DA var bilettene i boks
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av andy_cap
tung beregning
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt.

A = antall billetter tilgjengelig

B = SELECT count(*) WHERE seat_taken = "1";

Billetter igjen = A - B

Hele beregninga er unnagjort på 0,01 sekunder. Problemet er vel at registreringssystemet bruker transaksjoner på plassene (for å forhindre overbooking), men i teorien kunne man jo droppet hele transaksjonene inntil det er f.eks mindre enn 200 billetter igjen.

I det hele tatt er et live køsystem teit. Folk kan bestille billetter vha et www-form, og få vite med en gang om de får billetter eller ikke. Hvor vanskelig kan det være?

H
Der fikk jeg mine 3333 igjen når jeg kjøpte faktisk 8 timer og 10 min i kø fett?