Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4405
En god venn av meg fikk telefon fra politiet idag. De sa de ville ha ham dit for å snakke litt med han ang. noe de kalte en "straffesak". Han visste ikke helt hva de mente med det, men han freaka helt ut.
Mannen i røret ville ikke si over telefon hva det gjaldt, han mente kompisen min visste det godt selv. Men han fikk det ut til slutt, og det endte da med en naske sak på et kjøpesenter.
Han freaka enda litt mer ut, fordi han vet at han har naska noen ganger før, men slutta gradvis da han ble myndig. Men idag hadde han et lite uhell. Han gikk å snakket med meg mens vi var inne på en matbutikk, der tok han en brus han hadde tenkt å kjøpe, men siden vi gikk å snakket om et svært interessant emne, så glemte han brusen helt, greide å dytte den opp i jakke ermet sitt og vi gikk ut av butikken. Først litt senere da han sluttet å røre seg så mye å satte seg litt ned, merket han den kalde brusen i ermet.....
Og stolt som han er, så ville han da altså ikke gå tilbake med den. Han drakk den, satsa på at ingen hadde sett han.

Men så var det den telefonen da.... Han visste ikke helt om det gjaldt dagens hendelse, eller en tidligere hendelse. Han er akkurat fylt 18, og holder på å klikke helt.... Han har pakka baggen sin å er på tur å stikke av, han vil virkelig ikke vite hva som skjer videre, han er redd eller noe. Vet ikke. Men han er ganske paranoid, det er jo ikke et drap det er snakk om akkurat, men alikavel, han har aldri vært innblanda i politisaker før. Han er redd for at det kanskje kan gjelde masse ting.
Jeg vil bare ikke at han skal stikke av. Han er veldig rasjonell av seg, men en pyse på innsida.
Så jeg lurte bare på, om det er noen der ute som kanskje har noen aning på hva det er som skjer nå? Hva kommer politiet mest sansynligvis til å si/gjøre? Går det ut på rulleblad? Lappen?
Får nok litt pryl, men ikke nødvendigvis så mye mer.


Ganske dumt av han å ikke betale da.
han må sikkert betale for det han naska for så å få utestengelse fra butikken i 1 år eller noe.
Det finnes ingenting som heter "fikk brusen inn jakkeermet sitt og glemte den."

La tjuvradden få straffa si, dårligste jeg har hørt på lenge.
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
han må sikkert betale for det han naska for så å få utestengelse fra butikken i 1 år eller noe.
Vis hele sitatet...
jeg fikk 5000 i bot, x2

Ble holdt på lageret av 3 ansatte, så hadde desverre ikke så mye valg.
Bra han er 18 ellers ville foreldrene fått beskjed og siden han holder på å stikke av nå, hadde han vel dratt til andre siden av jordkloden hvis han fikk vite at foreldrene fikk beskjed. Neste gang burde han tenke seg om to ganger, kan bli en ond sirkel hvis man slipper unna med det x antall ganger.
Så de ansatte så på overvåkningskamera at han stjal en brus, viste hvem han var og der etter ringte politiet for og anmelde brus tyveriet, og der etter ringte politiet for og inkalle han i avhør for denne stjålne brusen?

Haha tvilsomt bruk av politi ressurser,.. lukter ugler i mosen her.
Dårligste grunn jeg har hørt på lenge.
Vanlig straff for naskeri er et forelegg som havner på rulleblad, og utestengelse fra gitte butikk/kjøpesenter.
Absolutt ikke verdens undergang.
Har selv gjort det samme som han; aapnet en brus i butikken for aa drikke mens jeg gikk samme kompisen min, naar den var halvtom saa orket jeg ikke aa betale for den saa la den et random sted. Men jeg staar hvertfall for at jeg stjal den og prover ikke aa unnskylde meg


Kompisen din kommer ikke til aa flykte for en stjaalet brus haha. I verste fall faar han forelegg og prikk. Bestefall advarsel. Kan ogsaa hende han kommer i konfliktraad.
Så mener dere at dette kan dreie seg om noe anna/mer da?
Og at det "bare skjedde", greit nok at det høres jævli dumt ut, men gammel vanesak er vond å vende. Var selv en nakser i mine yngre dager.
Enn lappen da? Han holder på å ta lappen, kan det bli noen form for utsettelse? Ett eller anna?
Og hvor stor bot evt?

hva vil det forresten si å få et "forelegg"?
Sitat av ilderen Vis innlegg
Så mener dere at dette kan dreie seg om noe anna/mer da?
Og at det "bare skjedde", greit nok at det høres jævli dumt ut, men gammel vanesak er vond å vende. Var selv en nakser i mine yngre dager.
Enn lappen da? Han holder på å ta lappen, kan det bli noen form for utsettelse? Ett eller anna?
Og hvor stor bot evt?

hva vil det forresten si å få et "forelegg"?
Vis hele sitatet...
Nei, han vil garantert IKKE få utsettelse på lappen for å ha stjålet en brus.
hviss han hadde stjålet en bil så hadde han fått utsettelse

politiet bryr seg lite om slike ting, verste som skjer er noe små pjatt på rullebladet som kan bli slettet etter 2 år og en liten bot for det han har stjelt

jeg ble tatt for og sprengt noen postkasser og ei søppelbøtte. det ble ikke mere enn rundt 2000 kr delt på 3 personer og 3 postkasser og ei søppelbøtte

jeg har det på rullebladet mitt nå men hviss jeg er snill gutt i 2 år blir det fjærnet(men hentet igjenn hviss jeg vill bli politi)

det er ingen fare og bli tatt for slike små ting.

hviss han flytter så slipper han ikke unna, det gjør bare ting værre! da han mest sansynlig ikke møter til avhøret så dette kan gå over til rettsak osv. fikk jeg besked om
Følte for og si ifra om at dette her kan også gå utover deg.
Du kan fort få bli anklaga for medvirkning til nasking.
Sitat av ilderen Vis innlegg
så glemte han brusen helt, greide å dytte den opp i jakke ermet sitt og vi gikk ut av butikken. Først litt senere da han sluttet å røre seg så mye å satte seg litt ned, merket han den kalde brusen i ermet.....
Vis hele sitatet...
Haha, ikke den flinkeste til å finne på troverdige historier han kompisen din.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Følte for og si ifra om at dette her kan også gå utover deg.
Du kan fort få bli anklaga for medvirkning til nasking.
Vis hele sitatet...
Lol.dummeste jeg noensinne har hørt.Mulig politiet kan finne på og skremme noen unger med og si noe sånt,men det kommer aldri til og skje at noen blir dømt for medvirkning til nasking når det gjelder en brus.Det er en brus til 15kr,herregud.
Jeg har blitt stoppet i en stjelt bil verdt en halv million,kompisen min som kjørte bilen fikk all straff(han som hadde stjelt den),ingen straffe reaksjon for meg.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Lol.dummeste jeg noensinne har hørt.Mulig politiet kan finne på og skremme noen unger med og si noe sånt,men det kommer aldri til og skje at noen blir dømt for medvirkning til nasking når det gjelder en brus.Det er en brus til 15kr,herregud.
Jeg har blitt stoppet i en stjelt bil verdt en halv million,kompisen min som kjørte bilen fikk all straff(han som hadde stjelt den),ingen straffe reaksjon for meg.
Vis hele sitatet...
Her snakker vi lavmål på høyeste nivå!
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Her snakker vi lavmål på høyeste nivå!
Vis hele sitatet...
Ja,men det var nå ikke jeg som hadde stjelt den.Lavmål?Lavmål på høyeste nivå er og rane gamle damer.
Sist endret av JayHova; 14. september 2011 kl. 21:19.
hvor stor tror dere denne boten kan komme til å komme på?
Sitat av ilderen Vis innlegg
greide å dytte den opp i jakke ermet sitt og vi gikk ut av butikken.
Vis hele sitatet...
heheheh
Sitat av ilderen Vis innlegg
hvor stor tror dere denne boten kan komme til å komme på?
Vis hele sitatet...
Viss det ender med bot så blir det vell på en rundt 2lapper.
Sitat av ilderen Vis innlegg
hvor stor tror dere denne boten kan komme til å komme på?
Vis hele sitatet...
Maks 5000 kroner.
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Maks 5000 kroner.
Vis hele sitatet...
kunne fått 300 cola i stede
Sitat av paddus Vis innlegg
kunne fått 300 cola i stede
Vis hele sitatet...
Helt enig, skjønner ikke poenget med nasking av brus, hallo? 15 kroner, går du en runde rundt på en random fotballbane eller gata i Oslo så skaffer du deg tomflasker nok til å kjøpe MINST én brus.
virkeliG? så mye?
Sitat av ilderen Vis innlegg
virkeliG? så mye?
Vis hele sitatet...
Ja, folk kaster fra seg flasker overalt
Mhm. Totalt.
bare nekt..., uansett hva dem sier så nekt, si du ikke har stjelt noen ting.... henlagt..
#1 Det er ingen som bærer varene sine i jakke-ermet, at du som en nær(?) venn kan gå på en så svak løgn er litt utrolig.

#2 For stolt til å betale den? HÆ? Det har da ingenting med stolthet å gjøre.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
#2 For stolt til å betale den? HÆ? Det har da ingenting med stolthet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Haha, joda. Det er vel lite som slår den stoltheten man føler når man drikker fra den nystjelte villa champagnebrusen sin. Dessuten, en brus her, og en brus der, så har man plutselig tjent inn bota! Det ville vært en prestasjon man kunne vært ekstra stolt av!
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Lol.dummeste jeg noensinne har hørt.Mulig politiet kan finne på og skremme noen unger med og si noe sånt,men det kommer aldri til og skje at noen blir dømt for medvirkning til nasking når det gjelder en brus.Det er en brus til 15kr,herregud.
Jeg har blitt stoppet i en stjelt bil verdt en halv million,kompisen min som kjørte bilen fikk all straff(han som hadde stjelt den),ingen straffe reaksjon for meg.
Vis hele sitatet...
Har da sitt opptil flere tråder her på nff om folk som holder på og pisse i buksa fordi kompisen deres ble tatt for nasking i butikken, og politiet har kontaktet begge to og påstått begge var skyldige, er ett eller annet om at vist du vet noen stjeler, men du ikke sier ifra til ansatte så kan du bli tatt som medvirkende.
Siden det er første gang han gjør noe galt og det er snakk om en slik liten sum kan han få saken tatt opp i konfliktrådet og da kommer det ikke på rulleblad og han betaler ingenting.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
#2 For stolt til å betale den? HÆ? Det har da ingenting med stolthet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg synes man kan være stolt av seg selv når man innrømmer sine feil og gjør det man kan for å ordne opp!

Stolt over å ha stjelt en brus? Jævlig gangster isåfall.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
bare nekt..., uansett hva dem sier så nekt, si du ikke har stjelt noen ting.... henlagt..
Vis hele sitatet...
LoL, tror du at det er så lett? De har helt sikkert videobevis, og da kan du jo nekte så mye du vil.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Har da sitt opptil flere tråder her på nff om folk som holder på og pisse i buksa fordi kompisen deres ble tatt for nasking i butikken, og politiet har kontaktet begge to og påstått begge var skyldige, er ett eller annet om at vist du vet noen stjeler, men du ikke sier ifra til ansatte så kan du bli tatt som medvirkende.
Vis hele sitatet...
Så du mener at hvis jeg tar med kompisen min i en butikk så er det mitt ansvar og holde styr på hva han handler og hvor han putter varene?
Jeg husker jeg var med på butikken i lunsjen på videregående. jeg tok en litago og denne glemte jeg helt. Den ble ikke stukket opp i ermet men jeg bare gikk rett ut med den i hånda som om jeg ikke skulle ha noe. følgende er hva som skiller stolthet/ ydmykhet og lavmål.

Jeg oppdager at jeg bare gikk rett ut av butikken litagoen og vi lo alle sammen godt av dette. makan til idioti. jeg går så tilbake til butikken og forklarer dette og ler litt sammen med damen i kassen i det jeg betaler de 14 kronene. case closed!

ergo jeg ble 14 kroner fattigere men hadde stolthet nok til å ikke gjøre meg selv til tyv. Alle gjør vi feil innemellom, men bare rett opp i det så slipper man å få prikker på rullebladet og reise til Tonga på grunn av en liten brus. kom igjen barn, dette blir for dumt.
Sitat av Dice Vis innlegg
LoL, tror du at det er så lett? De har helt sikkert videobevis, og da kan du jo nekte så mye du vil.
Vis hele sitatet...
vel nå pleier ikke bilde kvaliteten å v?re så bra heller... ikke ble han tatt på fersken heller , nekt og saken blir henlagt..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel nå pleier ikke bilde kvaliteten å v?re så bra heller... ikke ble han tatt på fersken heller , nekt og saken blir henlagt..
Vis hele sitatet...
Nåvel, det er en grunn til at de er der, de pleier ikke å være så langt unna i matbutikker så kvaliteten er mer enn god nok. Har tatt flere på videobevis som vekter så å bare nekte hjelper lite.
Sorry folkens, tro hva dere vil om det med ermet, men det kan jeg desverre forsikre meg om at der så sant det som sannheten kjener til. Men det var da ingen som svarte meg på hvor mye den boten angivelig kunne komme på, eller var alle enige i rundt en to lapper?
Jeg brukte hele gårdagen og natta på å lete etter han, i det søsteren hans ringte og var bekymret. Når han blir redd, så pleier han å hive i seg noe sentral stimulerene eller røyle no tjall. Fant han i en skog bak skolen, han var et nærvevrak og paranoid som f. Jeg tror han frykter at dette handler om mer enn nasking, for dette var litt av en vannvittig reaksjon da. Men nå ligger han å sover, så skal han til det avhøret senere idag... Satser på at det kun er nasking.
det e faktisk sant at du som kompiss kan bli straffet for å være med kompissen din i butikk hvis han stjeler ja. Kjenner er person som ble utesteng fra kjøpesenteret vårt fordi han gikk med en kompisss som stjal småting her og der uten å fortelle om det til folk rundt seg. Han har tilgang til kjøpesenter igjen nå etter møter med ledelsen, men jeg skulle bare fram til at det kan gå utover deg. Man bør ta en snakk med slike kompisser om å holde seg på den lovlig siden i ditt selskap. Det å være så uheldig å greie å stappe en brus opp i ermet er litt usansynlig.. kunne i allefall gått tilbake å betalt for den for å slippe alt dette
Dette er jo så lite som det går an å bli tatt for. Når dere bli voksne, kommer dette til å være glemt. Jeg tror 75% av all ungdom har stjælt ett eller annet fra butikk, sånn er det bare!

Slapp av!!
Badabom badabim, få han kompisen din av syra.