Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 20891
Hei godtfolk.

Hensikten med denne tråden er diskusjon rundt emnet slag retta mot kvinner og visa versa.
Man slår ikke en kvinne, det er normen. Det virker derimot som om det er fritt frem for kvinner å kline til mannfolk. Senest igår så jeg en kvinne kline til en mann med full kraft, og mannen merka det. Han slo derimot ikke tilbake.

Jeg syns jeg ser det altfor ofte, kvinner som slår, lapper til menn, uten at noen rynker engang. Selv har jeg aldri rørt en dame på den måten og jeg vil nok aldri gjøre det, men hvorfor er det akseptert at menn bare skal ta imot?

Jeg husker spessielt en episode hvor en jente slo en kar så til blods, at han til slutt lappa til a på en måte så hu sku kutte ut. Det endte med innblanding fra 10-12 andre gutter som virkelig grise dengte han.

Speak out folkens
Er nok lite å gjøre med dette ja. Mannen er den sterke og vil alltid bli den skyldige uansett.

Jeg har blitt slått av jenter selv og det jeg gjør da er å ta et kraftig tak i kjevebeienet på dama og si at "Det der, gjør du ikke igjen".

Det funker veldig bra og gjør ingen spesiell skade, men er fortsatt utrolig effektivt.
Syne det er nedverdig å slaa kvinner. Vi menn har mye større kraft (som regel) iforhold til en jente. Så min mening er IKKE slå jenter, heller legg de forsiktig i bakken mens du holder henne, om kvinnen er umulig å ha med aa gjøre.
Grunnen er vel at menn alltid har blitt ansett som fysisk overlegne kvinner. Dermed er det verre for kvinner å bli slått av menn. Kvinner kan ikke slå menn, for de er så ubegripelig mye svakere. Noe som selvsagt er pisspreik fra ende til annen.

Dersom vi skal ha likestilling skal vi ha likestilling på alle punkter, ikke bare de punktene hvor det passer feministene.

Forøvrig mener jeg at ingen burde slå noen i det hele tatt, men det er ikke det vi skal diskutere nå
Min grunnregel er å ikke slå noen som helst, det handler ikke om likestilling, men sunt vett.
Jeg ville aldri slått en kvinne, og reagerer kraftig hvis jeg ser at noen andre gjør det. En mann er (som oftest) sterk nok til å kunne relativt rolig enten holde fast armene eller legge kvinnen i bakken for å roe henne ned. Førstnevnte er min favoritt, da det ser minst voldelig ut og forhindrer andre mennesker i å bryte inn.

Grunnen til at det er akseptert er nok den skjeve likestillingen, selv om den får skylden for alt for tiden.
Først å fremst mener jeg at det er helt uakseptabelt å slå kvinner.
De er rett å slett svakere både fysisk å psykisk i de fleste tilfeller, Er vel kun derfor det er akseptert? og muligens endel fordi at "det er bare sånn det er"

Synd flere av de utnytter det, å tror de kan gjøre akkurat som de vil uten noen reaksjon.
Har ikke hendt meg enda, men om det skulle bli veldig ille en gang så føler jeg at jeg har full rett til å gjøre noe igjen, Ikke slå men bruke makt for å stoppe det før jeg går min vei.
La oss vri litt på spørsmålet, hva om en tydelig svakere mann slår en annen mann, er det da like feil å slå tilbake?
Det at jenter er så mye svakere er sforsåvidt greit nok, allikavel er de mer enn sterke nok til å gjøre skade. Jeg har sett virkelige ondskapsfulle jenter som først går etter skrittet, deretter slår løs så mannen ser ut som ei tyttebærtue. Det her var heller ikke stor jenter, helt alminnelige. Må si at tankene mine rundt det her når jeg så det fra bussen var at det hadde vært helt greit å faktisk bare kline til hu jenta engang for alle.
Slår tilbake,Kvinner vil ha likestilling,da skal de ta hele pakka ikke bare det som passer dem selv.Dette var politiet tilogmed enig i.
Man kan jo slenge ut pæra. Da har du jo teknisksett aldri slått en kvinne.
Sitat av F10 Vis innlegg
...heller legg de forsiktig i bakken mens du holder henne, om kvinnen er umulig å ha med aa gjøre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Rejolo Vis innlegg
...holde fast armene eller legge kvinnen i bakken for å roe henne ned.
Vis hele sitatet...
Hva med å gå vekk? Å holde fast noen er, i mine øyne, like ille som å klappe til noen.
Det som er det værste her, det er at kvinner vet at vi ikke kan slå de. Dette fører ofte til en ekstrem bitchy og en supermann(dame)-holdning på jentene. De vet at ingen ting skjer og dermed tror de at de kan gjøre som de vil.

Dette høres litt voldsomt ut, men hvis damer hadde hatt i bakhodet at de kan få en på trynet om de oppfører seg slik... hadde de kanskje skjerpet seg litt.

Og nei, jeg har aldri slått en dame.
Hvis jenter driver og går rundt omkring og tror at de kan kline til alt og alle uten å få konsekvenser, "bare fordi de er jenter"
Da er det jammen på tide å sette de på plass
Jeg er ikke en voldelig person og har egentlig aldri vært i en ordentlig slåsskamp (og er ganske fornøyd med det). Men jeg vet at hvis noen slår meg uprovosert eller uten grunn, så kommer jeg til å slå tilbake. Om det er en mann eller kvinner har da ingen verdens ting å si, en knytteneve i tryne gjør vondt uansett hvilke kromosoner den inneholder.
Hadde blåveis i flere uker etter å ha blitt slått av to kjerringer, og kunne jo ikke ta igjen, man må bare take on the shit.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hadde blåveis i flere uker etter å ha blitt slått av to kjerringer, og kunne jo ikke ta igjen, man må bare take on the shit.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Jenter vil jo ha likestilling for alt det er vært,likestilling, Da er det jo bare rimelig at man tar alt som fører med seg,Nei,Feminismen er dagens nazisme.De sier "at kvinnen skulle være på kjøkkenet er jo 100 år tilbake" da kan jo vi si det samme,forhåpentligvis om en 20 års tid at det t man ikke skal slå jenter var noe man sa i 1990 og begynnelsen av 2000 tallet
Sist endret av Enesheen; 7. november 2010 kl. 12:32.
Godt sagt syrreoy, du sa det jeg mente riktig skrevet
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Hvorfor det?
Jenter vil jo ha likestilling for alt det er vært,likestilling, Da er det jo bare rimelig at man tar alt som fører med seg,Nei,Feminismen er dagens nazisme
Vis hele sitatet...
Når to jenter har baller til å slå deg ned uten at du har gjort dem noe, er det umulig en særlig god idé å slå igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Hvorfor det?
Jenter vil jo ha likestilling for alt det er vært,likestilling, Da er det jo bare rimelig at man tar alt som fører med seg,Nei,Feminismen er dagens nazisme
Vis hele sitatet...
Du begår to relativt grove feil.

1: du generaliserer litt vel grovt. Det finst mange meininger om likestilling, også hos kvinner.
2: sjå på statistikken. Kven er i snitt offer for familievold her i landet? Likestilling i så måte vil vere at det blir betydleg fleire menn med blåveiser der ute, ikkje omvendt.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Når to jenter har baller til å slå deg ned uten at du har gjort dem noe, er det umulig en særlig god idé å slå igjen.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? desto større grunn er det jo til å gi en neve tilbake.Du er i din fulle rett til og med

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du begår to relativt grove feil.

1: du generaliserer litt vel grovt. Det finst mange meininger om likestilling, også hos kvinner.
2: sjå på statistikken. Kven er i snitt offer for familievold her i landet? Likestilling i så måte vil vere at det blir betydleg fleire menn med blåveiser der ute, ikkje omvendt.
Vis hele sitatet...
I et feministisk infisert menneskesamfunn, vil som regel bare saker, hvor mannen kan angribes, bringes frem. At barn i dagens Norge, takket være ekstremt udemokratiske strukturer rundt kjernefamilien, lever i overhengende fare for å miste kontakten med egen far, feies glatt under teppet. Forholdet mellom barn og fedre er i all for høy grad i mors vold. Helt uakseptabelt og fullstendig i strid med menneskerettighetene, barnekonvensjonen og vanlige menneskers oppfattelse av hva som er rett, riktig og rimelig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du begår to relativt grove feil.

1: du generaliserer litt vel grovt. Det finst mange meininger om likestilling, også hos kvinner.
2: sjå på statistikken. Kven er i snitt offer for familievold her i landet? Likestilling i så måte vil vere at det blir betydleg fleire menn med blåveiser der ute, ikkje omvendt.
Vis hele sitatet...
Vel... Ifølge undersøkelser er kvinner de som er oftest voldelige i et parforhold.

http://illvit.no/mennesket/psykologi...mest-voldelige

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html
Sist endret av Nekran; 7. november 2010 kl. 12:37. Grunn: formuleringsfeil
Vel... Ifølge undersøkelser er kvinner de som er oftest voldelige i et parforhold.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så stemmer dette.
Feks:
Etter at min far hadde grisebanket min mor responderte hun med å hente en slik grafse i garasjen for så å vende tilbake til kamparenaen slik at hun kunne plante dette redskapet midt i trynet på han.

Når det gjelder det å slå kvinner, dette er jeg sterkt i mot.
Selv om det mange ganger kan være fristende.

En gang hadde en slik kvinne knust flasker i ansiktet på kompiser, slengt dritt til meg over en lengre periode og dessuten spyttet hun meg i ansiktet flere ganger.
"Gjør det en gang til.." sa jeg.

Og riktig nok fikk jeg enda en spytteklyse i øyet.
Hun lurte på hva jeg hadde tenkt å gjøre med dette, om jeg skulle slå henne.
Men istedenfor plukket jeg henne opp og lempet henne på elva.
Sist endret av Knask; 7. november 2010 kl. 12:43.
Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Først å fremst mener jeg at det er helt uakseptabelt å slå kvinner.
De er rett å slett svakere både fysisk å psykisk i de fleste tilfeller, Er vel kun derfor det er akseptert? og muligens endel fordi at "det er bare sånn det er"
.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sier du at kvinner er i de fleste tilfeller svakere psykisk enn men ?

det er sånne utsagn som skaper skeiv likestilling
Sist endret av Buggha; 7. november 2010 kl. 12:45.
Hvis en kvinne slår en gang, da griper man fatt i armene og prøver å gjøre så hun ikke får slått igjen. Hvis dama fortsatt er sugen på kamp så prøver man å få vedkommende i bakken uten å slå, til hun har roet seg ned. Skulle det likevel fortsette så er man bare nødt til å gi dama en håndflate.
Kvinner og menn er like klar over at man ikke skal slå hverandre. Alle vet hva de gjør når de slår, uansett kjønn.

Dessuten vil ikke kvinner ha likestilling. De vil ha likelønn. De fant ut at likestilling involverte Militæret, dekkskifting osv..

Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Først å fremst mener jeg at det er helt uakseptabelt å slå kvinner.
De er rett å slett svakere både fysisk å psykisk i de fleste tilfeller, Er vel kun derfor det er akseptert? og muligens endel fordi at "det er bare sånn det er"
Vis hele sitatet...
Alt har en grunn. Det er ikke noe som heter "det er bare sånn det er".
Dessuten vil jeg ikke påstå at kvinner nødvendigvis er psykisk svakere enn menn.
Sist endret av Beis; 7. november 2010 kl. 12:55.
artig tråd!

Lurer på en ting bare, hvordan jenter eller folk generelt omgås folk her inne? Tror jeg aldri har hørt om en situasjon hvor en jente slår til noen egentlig..

Er dette egentlig en aktuell problemstilling, om man kan slå tilbake? hva med å bare oppføre seg, og omgås folk som kan oppføre seg?

Veldig unormal diskusjon i min verden, ville nok blitt satt ut om noe slikt skjedde meg, men ja, jeg ville jo bare gått, aldri omgås med den personen igjen, null stress scenario føler jeg..
Kan ikke alle bare være venner?
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Kan ikke alle bare være venner?
Vis hele sitatet...
Fin tanke, men bare se hva som skjer rundt deg så ser du at det ikke er et tema.
Litt av noen kommentarer her ... som jente kan jeg vel bare si at jeg gir beng i hvem som slår hvem, det er like kvalmt uansett. Når det er sagt, det er en grunn den største faren for kvinner i Norge i dag er deres egen partner/ex-partner. Hvis man ser på statistikken så er det mest sannsynlig, som kvinne, å bli drept av partner/ex-partner. Det er trist. Det finnes kvinner som slår og det finnes kvinner som utøver psykisk vold (men ikke glem at også menn kan utøve psykisk vold), men det er en grunn til at kvinner oftere dør pga mishandling. Hadde jeg hatt ei venninne som jeg visste slo/psyket ned typen sin, så hadde jeg sagt i fra. Hva om flere menn ble flinkere til å ta ordentlig avstand fra vold, nedpsyking? Snakker dere med kameratene deres om slikt, på et annet nivå enn 'det er teit å slå damer ass'? Hadde dere hatt baller til å si i fra til en kompis at han bør søke hjelp dersom dere fant ut at han slo dama si i fylla? Noe å tenke på kanskje, til alle dere som lirer av dere 'feministinfisert' og andre slike strengt tatt meningsløse uttrykk.
Ex til kompisen min var voldelig mot kompisen min, så illle kunne damen ta kniv og truer drepe han for småting. Hun slo kompisen minst 10 ganger på en dag. Men kompisen e en slåssetype, en som gutter ikke kødde med. Vet du ka han gjorde? Han tok grep i armen hennes og slenge hun i sengen hennes. Hvis det ikkje hjalp og kjerringen fortsatte å slå, så ga han et klaps i fjeset hennes. Da slutter hun å slå og begynne å grine og spørre han: korfor slo du meg?? Du vet jo godt menn ikke slå kvinner, da sa han: vis je var dame og du var mann og eg slo deg hele tiden kossen hadde du reagert?" selv eg e mot vold mot kvinner, er det greit hvis en kjerringa slår mann 10 ganger og brekker ribbeina hans og nesten drepe han, men nei da utnytter damen på norske rettsvesen og sei; mannen min slo meg et slag i ansiktet mitt," så får mannen 10 år i fengsel pga han beskyttet seg. Hvor går grensen syns dere? når kvinner slår menn så ofte at mann blir lei? Likestillingen har ødelagt verden.
Å dra inn familievold i denne debatten for å forsvare at en kvinner slår er som å forsvare kvinner som voldtar menn.
Da jeg mener denne tråden er om det å slå kvinne kontra menn, å slå noen er like feil/riktig uansett kjønn.

En hver person(med noen unntak f.eks mentalt syke) som er i stand til å slå en annen person med vilje må forvente å få tilbake like hardt.
Det er sånn man lærer at man aldri skal slå først.
Jeg synes nå egentlig at det er like ille å slå men som det er å slå damer, men kan en slå den ene så blir det politisk ukorrekt å ikke slå den andre.

Jeg er heller ikke av den idiotiske kategori som automatisk tror at mannen har gjort noe dumt vist jeg ser en dame slå en man.

Har forresten selv vært i et utrolig voldelig forrhold, det er ikke noe særlig tess, og selv om jeg slo tilbake mot slutten var fokus på å beskytte meg selv, holde henne nede, og fjærne eventuelle våpen. Det endte med at da vi gjorde det slutt, slo hun på voldsalarmen og jeg ble kjent for å være voldelig i forrhold. Selvfølgelig er det få som tror på mannen i slike senarioer.
Sitat av Buggha Vis innlegg
Hvorfor sier du at kvinner er i de fleste tilfeller svakere psykisk enn men ?

det er sånne utsagn som skaper skeiv likestilling
Vis hele sitatet...

Fordi de får ofte ettervirkninger, og sliter med det i lange tider om de opplever vold, hvor de ikke kan stå imot. de er oftere hjelpesløse, dette går utover psyken de sin.

Jeg dro ikke alle kvinner under en kam nå, men jeg kjenner til flere jenter som har slitt med slikt, å det sitter igjen. lenge!
Men veldig få gutter, kansje tør de ikke si noe men jeg føler iallefall det går mest utover jenter som ofte er fysisk svakere.

Sitat av Beis Vis innlegg

Alt har en grunn. Det er ikke noe som heter "det er bare sånn det er".
Dessuten vil jeg ikke påstå at kvinner nødvendigvis er psykisk svakere enn menn.
Vis hele sitatet...
Enig der du, jeg vet grunnene selv. men har intrykk fra flere at det er sånn de tenker, altså at "det er bare sånn det er, du slår ikke jenter"
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Vel... Ifølge undersøkelser er kvinner de som er oftest voldelige i et parforhold.

http://illvit.no/mennesket/psykologi...mest-voldelige

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html
Vis hele sitatet...
Slashdot nevnte heller heller ingenting om hvem som er mest voldelige, men hvem som er offer for vold. Dette er to forskjellige ting, for det går en finfin linje mellom å lappe til noen og sende noen til legevakten. Familievolden, den volden som sender folk til sykestua, den volden som er så overraskende og så vond at du kjenner den i magen til du er nitti, den er det menn som begår over kvinner.

Denne undersøkelsen du viser til underbygger dette, og ikke innbill deg att kvinner er overlegent mye mer voldelige enn menn, det er temmelig likt.
Male violence remains a more serious phenomenon: men proved more likely than women to injure their partners. Female aggression tends to involve pushing, slapping and hurling objects. Yet men made up nearly 40 per cent of the victims in the cases that he studied - a figure much higher than previously reported.
Vis hele sitatet...
http://www.independent.co.uk/news/uk...dy-622388.html

At kvinner slenger en bok i ansiktet oftere enn menn tviler jeg ikke på, men når menn slår er det en annen sak. Videre er det ingen tvil om at noen kvinner er i overkant aggressive, men hva likestilling angår er det ingen grunn til å være stolt av å være mann.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hva med å gå vekk? Å holde fast noen er, i mine øyne, like ille som å klappe til noen.
Vis hele sitatet...
... Da er det jo egentlig ganske fair? Uansett er det betraktelig mindre vondt å bli lagt i bakken (merk: lagt, ikke slengt) enn å bli slått. Å bli holdt fast trenger jo ikke være verre enn en gjør det selv.

Selvfølgelig, ingen av dem er spesielt behagelig, men... da får man også la være å begynne med fysiske angrep.
Uten å kunne si at jeg har kommet til at en jente skulle slå meg. Så har jeg blitt kødda mye med, da sier jeg alltid at hvis du gjør det en gang til så kommer det hevn, sier ikke hva og når. Da ender det opp med at jeg feks lager mat til de personen, og legger inn et par hår fra de nedre deler og baker det inn i for eksempel en pizza. Bare et eksempel men det er tonnevis av ting du kan gjøre for å ta igjen på den smaklige måten. Jeg fikk igjen på denne måten en gang og endte opp med å drikke piss
Sitat av whiten Vis innlegg
Å dra inn familievold i denne debatten for å forsvare at en kvinner slår er som å forsvare kvinner som voldtar menn.
Da jeg mener denne tråden er om det å slå kvinne kontra menn, å slå noen er like feil/riktig uansett kjønn.
Vis hele sitatet...
Så det er annerledes når en mann og en kvinne er i et forhold eller ekteskap?
Si meg, hvordan er regelverket ditt rundt dette da?


Sitat av Tokis Vis innlegg
Ex til kompisen min var voldelig mot kompisen min, så illle kunne damen ta kniv og truer drepe han for småting. Hun slo kompisen minst 10 ganger på en dag. Men kompisen e en slåssetype, en som gutter ikke kødde med. Vet du ka han gjorde? Han tok grep i armen hennes og slenge hun i sengen hennes. Hvis det ikkje hjalp og kjerringen fortsatte å slå, så ga han et klaps i fjeset hennes. Da slutter hun å slå og begynne å grine og spørre han: korfor slo du meg?? Du vet jo godt menn ikke slå kvinner, da sa han: vis je var dame og du var mann og eg slo deg hele tiden kossen hadde du reagert?"
Vis hele sitatet...
Ja, noen ganger trenger kanskje enkelte individer å smake sin egen medisin for å forstå hva de egentlig holder på med.

Sitat av Tokis Vis innlegg
selv eg e mot vold mot kvinner, er det greit hvis en kjerringa slår mann 10 ganger og brekker ribbeina hans og nesten drepe han, men nei da utnytter damen på norske rettsvesen og sei; mannen min slo meg et slag i ansiktet mitt," så får mannen 10 år i fengsel pga han beskyttet seg. Hvor går grensen syns dere? når kvinner slår menn så ofte at mann blir lei? Likestillingen har ødelagt verden.
Vis hele sitatet...


Når man dømmes i retten så ser retten på hvordan maktbalansen er i forhold til partene.
Om en dame prøver å stikke en fyr med en kniv og fyren måker til henne i ansiktet så vil han definitivt ikke få ti år i fengsel.

Det siste du skrev der var bare tåpelig.
Sitat av Sio Vis innlegg
At kvinner slenger en bok i ansiktet oftere enn menn tviler jeg ikke på, men når menn slår er det en annen sak. Videre er det ingen tvil om at noen kvinner er i overkant aggressive, men hva likestilling angår er det ingen grunn til å være stolt av å være mann.
Vis hele sitatet...
Hva vist en man slenger en bok i ansiktet til en kvinne? er det værre en at en kvinne slenger en bok i ansiktet til en man?

Og det er ikke alle som drar til legevakten i slike sitvasjoner. Har selv opplevd en kniv i ryggen og diverse, gikk aldri til legevakten, sto på egne bein.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Hva vist en man slenger en bok i ansiktet til en kvinne? er det værre en at en kvinne slenger en bok i ansiktet til en man?

Og det er ikke alle som drar til legevakten i slike sitvasjoner. Har selv opplevd en kniv i ryggen og diverse, gikk aldri til legevakten, sto på egne bein.
Vis hele sitatet...
Kvinner og menn kaster normalt sett ikke like hardt.

Og hva i alle dager har kniven og dine bein med denne debatten å gjøre?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Hva vist en man slenger en bok i ansiktet til en kvinne? er det værre en at en kvinne slenger en bok i ansiktet til en man?
Vis hele sitatet...
Menn slenger ikke bøker på kvinner, menn juler dem opp, det er hele forskjellen. Når menn begår vold er det ikke lengre "hverdagsvold" om jeg gjør meg forstått, det blir alvorlige skader.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Og det er ikke alle som drar til legevakten i slike sitvasjoner. Har selv opplevd en kniv i ryggen og diverse, gikk aldri til legevakten, sto på egne bein.
Vis hele sitatet...
Så jævla kul du er da, fint at du hjelper til å få rapportert slike tilfeller.
Hvis en kvinner slår deg og du ikke slår tilbake, kan jeg vedde på at kvinnen syns du er fitte og alle andre for den saks skyld, ink deg selv ( noe som er det værste ).
Det føles godt å ta tilbake uansett kjønn. Faen hvis de kjemper så mye for likestilling må de tåle å bli slått tilbake hvis de slår først. Sånn er livet.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kvinner og menn kaster normalt sett ikke like hardt.
Vis hele sitatet...
Kvinner og men kan kaste like hardt? Ikke alle men er tillnermet Arnold Schwarzenegger, og til syvende sist stilles begge parter på lik linje, moralsk sett.

Sitat av Sio
Menn slenger ikke bøker på kvinner, menn juler dem opp, det er hele forskjellen. Når menn begår vold er det ikke lengre "hverdagsvold" om jeg gjør meg forstått, det blir alvorlige skader.
Vis hele sitatet...
Ser du liker å generalisere, og du ungår spørsmålet lett. Men nei, men kan like gjærne slenge bøker, og kvinner kan like lett jule opp men.

Og med ditt grunlag, er det da riktig for kvinnen å kaste bøker i ansiktet til men?
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Kvinner og men kan kaste like hardt? Ikke alle men er tillnermet Arnold Schwarzenegger, og til syvende sist stilles begge parter på lik linje, moralsk sett.
Vis hele sitatet...
Nei, de kan faktisk ikke det.

Dersom vi setter opp en test der vi måler ti menn og ti kvinner til å kaste identiske bøker på et måleapparat er jeg helt sikker på at man får høyere verdier blant mennene.

Slenger man god moral i trynet på noen så risikerer de ikke å få knekt nesa eller å få tennene slått ut.
Sitat av Sio Vis innlegg
Slashdot nevnte heller heller ingenting om hvem som er mest voldelige, men hvem som er offer for vold. Dette er to forskjellige ting, for det går en finfin linje mellom å lappe til noen og sende noen til legevakten. Familievolden, den volden som sender folk til sykestua, den volden som er så overraskende og så vond at du kjenner den i magen til du er nitti, den er det menn som begår over kvinner.

Denne undersøkelsen du viser til underbygger dette, og ikke innbill deg att kvinner er overlegent mye mer voldelige enn menn, det er temmelig likt.

http://www.independent.co.uk/news/uk...dy-622388.html

At kvinner slenger en bok i ansiktet oftere enn menn tviler jeg ikke på, men når menn slår er det en annen sak. Videre er det ingen tvil om at noen kvinner er i overkant aggressive, men hva likestilling angår er det ingen grunn til å være stolt av å være mann.
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at volden fra kvinner var verre enn volden fra menn - jeg sa at kvinner visstnok var mer voldelige. Vold i et parforhold er en uting, samme faen hvem det er som er voldelig.

Men å påstå at kvinners vold er i orden, er drøyt. (Jeg sier ikke at det er det du sier, jeg sier at det er det som later til å være den vedtatte "sannheten" i Norge.)

Uansett hvor brutal/ikke brutal volden er, er de psykiske ettervirkningene kraftige. Jeg har selv vært i et voldelig forhold - med en kvinne - og jeg kan love deg at det ikke er spesielt gøy, selv om volden ikke var noe ekstrem. Og selv om jeg aldri havnet på legevakten av det. Jeg sliter fremdeles med ettervirkninger av det. Dette var både fysisk og psykisk vold, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. I ettertid har jeg funnet ut at han nok hadde noen psyopatiske trekk jeg skulle sett tidligere. Og jeg bruker ikke ordet psykopat i hytt og pine. Det heter vel forresten ikke psykopat lenger... er det sosiopat som er det riktige nå?

Når jeg gjorde det slutt med henne stalket hun meg, og jeg turte ikke å forlate leiligheten omtrent på en god stund.

Og jeg innbiller meg ingenting. Ikke innbill deg at jeg innbiller meg ting.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nei, de kan faktisk ikke det.

Dersom vi setter opp en test der vi måler ti menn og ti kvinner til å kaste identiske bøker på et måleapparat er jeg helt sikker på at man får høyere verdier blant mennene.

Slenger man god moral i trynet på noen så risikerer de ikke å få knekt nesa eller å få tennene slått ut.
Vis hele sitatet...
Greit, si at statistikken vinner i et eksempel, og en kvinne slenger en bok i trynet til en sterkere man. Gjør dette saken moralsk riktig?

Hva vist en svak man kaster en bok i trynet til en kvinne? Stiller disse senarioene seg likt, i din moralske mening?

Uansett hvor brutal/ikke brutal volden er, er de psykiske ettervirkningene kraftige. Jeg har selv vært i et voldelig forhold - med en kvinne - og jeg kan love deg at det ikke er spesielt gøy, selv om volden ikke var noe ekstrem. Og selv om jeg aldri havnet på legevakten av det. Jeg sliter fremdeles med ettervirkninger av det. Dette var både fysisk og psykisk vold, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. I ettertid har jeg funnet ut at han nok hadde noen psyopatiske trekk jeg skulle sett tidligere. Og jeg bruker ikke ordet psykopat i hytt og pine. Det heter vel forresten ikke psykopat lenger... er det sosiopat som er det riktige nå?
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Sist endret av Professor Chaos; 7. november 2010 kl. 13:57.
Grunnlaget om hvem som er sterkest i en evt nevekamp blir feil imo. Et ikke fullt så hardt slag fra en kvinne kan fremdeles gjøre vondt og det er etisk feil.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Greit, si at statistikken vinner i et eksempel, og en kvinne slenger en bok i trynet til en sterkere man. Gjør dette saken moralsk riktig?
Vis hele sitatet...
Så har du skapt en gigantisk stråmann. Poenget var aldri at vold kan forsvarast, kun at likestilling ikkje kan brukast som argument for at det er ok å slå kvinner.

At det ikkje er ok at menn slår kvinner impliserer heller ikkje at det er ok at kvinner slår menn.
Gikk visst litt raskt i svingene her - det skulle stå :"I ettertid har jeg funnet ut at hun nok hadde noen psykopatiske trekk." sorry.
Jeg slår verken menn eller kvinner, og klarer meg fint med det.
Sist endret av Gamgee; 7. november 2010 kl. 14:02.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så har du skapt en gigantisk stråmann. Poenget var aldri at vold kan forsvarast, kun at likestilling ikkje kan brukast som argument for at det er ok å slå kvinner.

At det ikkje er ok at menn slår kvinner impliserer heller ikkje at det er ok at kvinner slår menn.
Vis hele sitatet...
Likestilling kan brukes som argument for at vist en kan slå en man, så kan en like gjærne slå en kvinne. Dette handler om den gamle "du kan ikke slå kvinner selv om hun slår deg" moralen folk levde med i 1930-1940.