Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 7376
Sitat av krizziii Vis innlegg
Jeg fikk dette anlegget til jul, da jeg hadde hørt veldig mye positivt om det. Jeg ble imidlertid skuffet da bassen min nesten ikke funker? Jeg spiller musikk riktignok fra iphonen, men det bør vell dunke litt forde? Og da har jeg satt opp subwoofer til max. Man har ikke sjangs til og høre det til naborommet nesten. Noen som har erfaring med dette? Er den defekt?
Vis hele sitatet...
Det må være noe galt med innstillingene du har satt, eller defekt anlegg. For etter å ha sett filmer på youtube, og lest alle anmeldelsene på Komplett.no, så er suben ikke til å undervurdere, den skal visst være temmelig vill.
Man må vell ha egen sub-ut linje fra lydkortet for at subben skal fungere?
Da holder det ikke med iPhone.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Man må vell ha egen sub-ut linje fra lydkortet for at subben skal fungere?
Da holder det ikke med iPhone.
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger man ikke.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Trenger ikke
1.395,- As we Speak!
Vis hele sitatet...
Gah. Betalte 1995,- for det første juledag.
Er det noen som har anlegget som kan fortelle litt om anlegget i seg selv? Har kjøpt det for å ha i en liten hybel, jeg antar det burde holde til det bruket?
Sist endret av Neutralizer; 28. desember 2010 kl. 16:05.
Sitat av Effage Vis innlegg
Nei, det trenger man ikke.
Vis hele sitatet...
Hva er da poenget med egen sub-inngang, hvis ytelsen på subben er lik?
Har hatt z-5500 et par år nå og har ikke så mye å klage på, bortsett fra at det har blitt så jævlig billig! (jeg betalte ihvertfall tre lapper grr). God lyd, men det kommer litt ann på lydkortet.
Brukte Creative Audigy LS\ES\ELNS en stund, kobla til med de tre minijackkablene som følger med høyttalerne.
Jeg fikk ikke 5.1 til å fungere ordentelig, så det ble til at jeg brukte dual stereo, bakkanalene spiller det samme som fronthøyttalerne.
Grei diskant og mellomtone, men ikke så mye mer enn det. På lavt volum kan lyden bli litt grøtete og jeg syntes den gedigne subwooferen venter for lenge før den blir med på moroa. Må skru opp volumet mye for å få noe skikkelig omff.

Vil annbefale å skaffe optisk kabel istedet for minjacks hvis ikke alle høyttalerne gir lyd, det fiksa surround-problemene mine.

Hvis du legger like mye penger i et 2.1 system trur jeg du får bedre lyd for penga, men ikke så kraftig bass og surround. Sååå konklusjonen min blir vel at det er bra for spill, og til en viss grad film, men hvis det skal brukes hovedsakelig til musikk, finnes det anlegg med klarere lyd i samme prisklasse.
Sist endret av Bothrops; 28. desember 2010 kl. 16:54.
noen som har en låt man kan teste bassen skikkelig med?
Sitat av martin899 Vis innlegg
noen som har en låt man kan teste bassen skikkelig med?
Vis hele sitatet...
http://open.spotify.com/track/5u93FZJaOldybxRpcHtn4h skru høyt opp
"Alt i alt ett virkelig godt system, har ikke skruet mer opp enn 50% på volumen enda, for da gjorde det vondt i både ører og andre organer. Tviler ikke på at det rent faktiskt har 1000 watt."

Noen som kan bekrefte dette?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av martin899 Vis innlegg
noen som har en låt man kan teste bassen skikkelig med?
Vis hele sitatet...
http://open.spotify.com/track/4qlHI1TjrKhIPZeEiSZqO9
Jeg brukte den til å spille inn bassen
jeg bekrefter ikke det i midt tilfelle
Nominell utgangsstrøm er 505 watt, 1000 watt er maksimal utgangsstrøm (Peak RMS).
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av toffer125 Vis innlegg
http://open.spotify.com/track/4qlHI1TjrKhIPZeEiSZqO9
Jeg brukte den til å spille inn bassen
Vis hele sitatet...
takk for minner
Men bassen blir vel bedre etterhvert?
Har hatt den siden jul nå og har fått "spillt inn" 10-15 timer om dagen så nå har jeg satt bassen på fullt.
- Helt grei, men hadde ikke gjort noe med mer bass?

Vet noen om den blir bedre snart? Altså etter litt mer bruk?
Det er et virkelig fjortis anlegg,

Til alle med brunkrem og mammas kreditkort, spring og kjøp den driten.
www.hifiklubben.no som virkelig selger brukbart anlegg
TRYweedorDIE, du er en stor idiot med mindre du klarer å komme med gode argumenter på hvorfor dette er et "fjortisanlegg", og definisjonen på hva et "fjortisanlegg" er for noe.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
TRYweedorDIE, du er en stor idiot med mindre du klarer å komme med gode argumenter på hvorfor dette er et "fjortisanlegg", og definisjonen på hva et "fjortisanlegg" er for noe.
Vis hele sitatet...
Et fjortisanlegg er et anlegg med høyere lyd og bass enn man skulle tro utfra størrelsen og prisen, men som har lav lyd- og byggekvalitet. Fjortiser ser gjerne på utseende og wattstyrke når de kjøper høyttalere, og misforstår gjerne lydvolum med kvalitet. Fjortiser har ofte lite å sammenligne med og kjøper ting i flokk, noe som gjør at dette anlegget er populært med gode tilbakemeldinger fra kjøperene.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Så dette tilbudet og lurer på en ting. Noen som har erfaringer med å bruke det sammen med tv, til PS3 og film? Er vel i utgangspunktet ment som pchøytalere, men ønsker allikevel muligens å koble det opp på tv nummer 3. (32 tommer, lite rom), og bruke mainly til spilling og musikk..
Vis hele sitatet...
Jeg bruker det til pc3 og tv Funker skitbra det. Men jeg fant ut at hvis jeg kobla høyttalerne bare til TV og deretter PS3 til TV så blir lyden kun i stereo. Derfor har jeg en egen optisk kabel fra høyttalerne til PS3 så får jeg real 5.1 kanals

Til GET boksen (dekoder) har jeg kun en helt vanlig coax. Min er da en dobbel coax ledning (2 enkle limt sammen) også bruker jeg bare ene kabelen.

Til PC bruker jeg en enkel minijack via headset utgangen på PC fordi jeg har bærbar og ikke mulighet til å bruke alle 3 minijack kablene som følger med.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Et fjortisanlegg er et anlegg med høyere lyd og bass enn man skulle tro utfra størrelsen og prisen, men som har lav lyd- og byggekvalitet. Fjortiser ser gjerne på utseende og wattstyrke når de kjøper høyttalere, og misforstår gjerne lydvolum med kvalitet. Fjortiser har ofte lite å sammenligne med og kjøper ting i flokk, noe som gjør at dette anlegget er populært med gode tilbakemeldinger fra kjøperene.
Vis hele sitatet...

Sier seg selv at til 1395,- får man ikke et vildt sorround anlegg. Men for min del som ikke er vanvittig kresen, er det mer en bra nok.

Jeg tror du skal lete lenge etter et like billig og bra alternativ. Selvfølgelig vil de som bruker 15 k + og hifi fanatikere rakke ned på z-5500. Dog det viktigste er at en selv er fornøyd. Hva alle andre syntes er uten betydning for min del.

Her er en test btw:

http://www.hardware.no/artikler/to_g...gitech/17098/1
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
TRYweedorDIE, du er en stor idiot med mindre du klarer å komme med gode argumenter på hvorfor dette er et "fjortisanlegg", og definisjonen på hva et "fjortisanlegg" er for noe.
Vis hele sitatet...
Rølpete lyd med rølpete bass i plastikk-innfatning til en billig penge.
Logitech Z-5500 er det beste anlegget jeg har hørt til under 15 000
Sitat av fxxked Vis innlegg
Logitech Z-5500 er det beste anlegget jeg har hørt til under 15 000
Vis hele sitatet...
håper virkelig du skrev en null for mye der
Sitat av TRYweedorDIE Vis innlegg
Det er et virkelig fjortis anlegg,

Til alle med brunkrem og mammas kreditkort, spring og kjøp den driten.
www.hifiklubben.no som virkelig selger brukbart anlegg
Vis hele sitatet...
Så er det ikke alle som har 12.000-> til anlegg da.
Og du bruker heller ikke et sett med feite hjemmekinohøyttalere til databruk?

Jeg bruker et Logitech X-530 anlegg i 5.1 modus gjennom et Creative X-Fi eksternt lydkort, men skal oppgradere til Z-5500 snarest mulig. Det er og verdt å merke seg at Z-5500 sikker er det beste 5.1 anlegget beregnet på PC som er under 3000kr

Sitat av zapfap Vis innlegg
håper virkelig du skrev en null for mye der
Vis hele sitatet...
Standardprisen på Z-5500 er på rundt 2.500-3.000kr, så under 1.500kr hadde vært litt rart?
Dessuten er Z-5500 et veldig bra anlegg i sin prisklasse
Sist endret av Deadlock Radium; 29. desember 2010 kl. 21:39.
Ja men forsatt så veldig mange bedre anlegg fra 3000,- til 15000,-
Til prisen er anlegget et sikkelig kupp.

Helt kurrant lyd til alle unge og de med litt dårlig råd.
I tillegg ekstremt mye bedre enn normal TV-lyd.

Om man sammenligner anlegget med ting som koster ifra 5k-10k og oppover, har det lite sjangs, men noe annet skulle bare mangle.

Uansett, fin vei inn i lydverden, og en fin måte å ville ønske seg noe annet og dyrere i framtiden
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
TRYweedorDIE, du er en stor idiot med mindre du klarer å komme med gode argumenter på hvorfor dette er et "fjortisanlegg", og definisjonen på hva et "fjortisanlegg" er for noe.
Vis hele sitatet...
greit, æ kjøpte det anlegget får en stund siden til databruk.
men måtte gå over til sourond også siden min er gått til F***
og nu sitter jeg skuffa......

1. bassen er ikke myk.
2. bassen gir får stor hard smell.
3. Diskantene klare ikke høy lyd.
Osv....


Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Et fjortisanlegg er et anlegg med høyere lyd og bass enn man skulle tro utfra størrelsen og prisen, men som har lav lyd- og byggekvalitet. Fjortiser ser gjerne på utseende og wattstyrke når de kjøper høyttalere, og misforstår gjerne lydvolum med kvalitet. Fjortiser har ofte lite å sammenligne med og kjøper ting i flokk, noe som gjør at dette anlegget er populært med gode tilbakemeldinger fra kjøperene.
Vis hele sitatet...

Yes, kan ikke være mere enig.
Sitat av TRYweedorDIE Vis innlegg
greit, æ kjøpte det anlegget får en stund siden til databruk.
men måtte gå over til sourond også siden min er gått til F***
og nu sitter jeg skuffa......

1. bassen er ikke myk.
2. bassen gir får stor hard smell.
3. Diskantene klare ikke høy lyd.
Osv....

Yes, kan ikke være mere enig.
Vis hele sitatet...
Så, ut i fra din mening, så er dette et elendig anlegg? Jeg tok meg tid å leste gjennom alle brukeranmeldelsene på Komplett.no (totalt 170 stk.) av produktet, og jeg kan ikke huske å ha sett en eneste klage på dette anlegget, sett bort i fra fabrikkfeil, som er urelevant i denne sammenehgen. Så disse punktene du nevner er mest sannsynlig forbrukerfeil, eller uvitenhet.
Sist endret av Neutralizer; 30. desember 2010 kl. 10:46.
Jeg kjøpte lillebroren til dette anlegget for ti år siden, og det spiller jammen like bra i dag.
Sitat av zapfap Vis innlegg
Ja men forsatt så veldig mange bedre anlegg fra 3000,- til 15000,-
Vis hele sitatet...
Gi gjerne et eksempel.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Til prisen er anlegget et sikkelig kupp.

Om man sammenligner anlegget med ting som koster ifra 5k-10k og oppover, har det lite sjangs, men noe annet skulle bare mangle.

Uansett, fin vei inn i lydverden, og en fin måte å ville ønske seg noe annet og dyrere i framtiden
Vis hele sitatet...
Jeg har et slikt anlegg i garasjen, kilden er en Airport Express, funker vanvittig bra, kjøpte det for 3-5 år siden. Da det var helt nytt kostet 1995 den gangen også. Spiller mest klassisk( Carl Orff, Strauss, Chopin ) og metall( Dimmu Borgir, Metallica, o l ) på anlegget.

Jeg tror du må opp på en Onkyo 807 eller bedre for å finne noe som konkurrerer når det kommer til lydbilde.
Sist endret av fxxked; 30. desember 2010 kl. 19:55.
Sitat av fxxked Vis innlegg

Jeg tror du må opp på en Onkyo 807 eller bedre for å finne noe som konkurrerer når det kommer til lydbilde.
Vis hele sitatet...
Hvorfor en surroundforsterker til 10k når du hører på metal og klassisk musikk?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av fxxked Vis innlegg
Jeg tror du må opp på en Onkyo 807 eller bedre for å finne noe som konkurrerer når det kommer til lydbilde.
Vis hele sitatet...
Jeg kan garantere deg at til musikk ville du blitt mer fornøyd med dette anlegget til noenlunde samme pris som Z-5500 med mindre du ikke vet hva god lyd er. Surround blir noe annet igjen, og Z-5500 er greit til prisen. I hvertfall nå som det er på tilbud.
De fleste Denon anlegg mangler vesentlige aspekter i lydbilde, jeg har hørt mye platt lyd fra dem.

I stua har jeg Onkyo med Dali Ikon 8, det anlegget takler både Carmina Burana og Te Quiero Puta like godt.
Har nettopp testet ut anlegget for første gang.

Helt topp anlegg dette, men til oss som virkelig ikke trenger en bass til å riste ned bildene fra veggen så kunne dem tatt litt fra bassen og puttet over i litt bedre lydkvalitet. Min mening altså..

Uansett, awesome anlegg til awesome pris.
Så du mener virkelig at man ikke finner en kombinasjon av høyttalere og forsterker(e) til under 15k som gir et bedre lydbilde til klassisk musikk enn et billig Logitech PC-anlegg? Sprøtt.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Så du mener virkelig at man ikke finner en kombinasjon av høyttalere og forsterker(e) til under 15k som gir et bedre lydbilde til klassisk musikk enn et billig Logitech PC-anlegg? Sprøtt.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med tips, jeg er lutter øre.
Jeg anbefalte JBL ES100 og Harman Kardon 980 til en kompis. Kom på 14k med kabler.
Min subjektive vurdering er at det ikke er i nærheten av å kunne sammenliknes med min bror sitt Logitech 5500.

Synes også det er uendelig mye bedre å kjøpe et godt stereoanlegg enn surround om man ikke har 50k++ å svi av.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Har nettopp testet ut anlegget for første gang.

Helt topp anlegg dette, men til oss som virkelig ikke trenger en bass til å riste ned bildene fra veggen så kunne dem tatt litt fra bassen og puttet over i litt bedre lydkvalitet. Min mening altså..

Uansett, awesome anlegg til awesome pris.
Vis hele sitatet...
er jo bare å tette igjen bassporten, sette spikes på bassen og plassere bassen optimalt og ikke minst bytte ut de tynne kablene mot 2.5 mm2 kabler så har du et hakk bedre annlegg
PC-høyttalere mangler mellomtoner, og lager disse ved å kombinere bass og diskant. Bare prøv å høre på høyttalerne og subwooferen hver for seg. Om du er vant til et litt bedre anlegg hører du lett at lyden mangler noe, og at subwooferen gjør mer enn den burde.

Stereoforsterker til 3k og høyttalere til 3k slår lett Z-5500 til musikk, men Z-5500 vinner nok til PC-bruk.
komplett har tatt z-5500 fra siden og tror ikke dem kommer til og få det inn igjen, synd for jeg hadde enderlig skaffet 2k til og kjøpe det


PS: vis noen har det i god stand i akershus til en god penge pm meg(vet at kjøp og salg ikke er lov men men, jeg er desperat)