Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1088 403073
Gjennom tidene har det vært svært mange spørsmål angående dette. Om de skal teste blod eller urin i en sammenheng som ikke er rusmiddelrelatert trenger man ikke bekymre seg. Det er ikke akkurat som de har en stor magisk maskin som tester blod og urin for alle stoffer. Da hadde de vært nødt til å kjøre prøvene gjennom dyre massespektografiske tester, noe som hadde vært totalt unødvendig. Om man skal ta en blodprøve for å sjekke f.eks. kyssesyken er det kun det de leter etter, ingenting annet. Om man skal på sesjon tester de urin for å oppdage unormale ph-verdier, ingenting annet.

Hvor lenge er det mulig å spore de forskjellige stoffene?

For å gjøre oss alle en tjeneste har jeg funnet fram en link til Erowids side om Drug Testing. Der kan man finne informasjon om blod- og urinprøver, samt hårprøver.

Tidsskrift for Den norske legeforening har dessuten en god og dekkende artikkel om Cannabis og urinprøver hvor all nødvendig informasjon er tilgjengelig. Les denne før dere stiller spørsmål.

Er det mulig å bli kvitt sporstoffene på en raskere måte?

Bør jeg drikke mye vann?

Avfallstoffer etter bruk av droger lagres i fettvevet i kroppen, der det sakte blir frigitt uti blodomløpet for så å bli skilt ut via nyrer og urin. Det eneste vanndrikking gjør er å tynne ut eller vanne ut urinen så mye at ingen spor etter bruk av stoff kan registeres. Kroppens fettceller kvitter seg ikke med flere THC-metabolitter om du drikker 10 liter vann om dagen. Det er dog skadelig for nyrene og kroppen dersom du har et kraftig vannoverskudd over lengre tid.

Hva med vitaminer?

Vitaminer "renser" ikke kroppen. Derimot er mange vitaminer fettløselige, og for stort inntak av enkelte fettløselige vitaminer fører til alvorlige forgiftninger. Dersom noen mener: "vitamin C renser kroppen altså!! Fungerte for en kamerat av meg!", så er jo det greit nok, det er bare det at det at ingen bevis finnes for at dette fungerer for å kvitte seg med spor av narkotika(mis)bruk.

Hvordan skal jeg da speede opp prossesen?

Siden avfallstoffer etter de fleste stoffer klassifisert som narkotika lagres i kroppens fettvev vil du speede opp denne prosessen ved å øke kroppens forbrenning av fett. Mosjon, lite søvn og lite inntak av fett (økt forbrenning) vil gjøre at de metabolittene som ligger lagret i fettvevet fortere vil bli frigitt ut i blodomløp og skilt ut i urin. Dette vil også gjøre at urinen er full av metabolitter og spor etter narkobruk, så det er ikke noe du bør gjøre dagen før du skal avlegge testen. Det er viktig å drikke en del vann om man velger denne metoden. Vann er viktig for å holde kroppens funksjoner igang. Om man itillegg drikker vannet iskaldt vil dette være ekstra ressurskrevende for kroppen, ettersom man vil bruke en del energi på å varme opp vannet.

På de fleste headshops selger de dessuten "renselsesdrikker" som visstnok gjør deg clean i f.eks. 8 timer. Som regel ganske stiv pris på disse drikkene, men det er kanskje bedre enn alternativet? Hvorvidt de virker 100% har jeg ingen formening om. En bekjent av meg brukte disse med stort hell en periode, men så for en tid tilbake virket ikke drikken som den skulle, og han ble tatt for hasjrøyking. Disse drikkene blir solgt i store kvanta så jeg anntar at de virker, hvertfall sånn nogenlunde. Men jeg ville ikke gjort det til en fast utvei av den grunn. Plutselig virker den ikke og du sitter igjen med skjegget i postkassa.

Politiet:

Politiet tester deg som regel om du er mistenkt for å kjøre i ruset tilstand. Om man blir testet av politet vil de derfor som regel teste for Alkohol, men om de har mistanke at man er under påvirkning av andre stoffer kjører de et standard analyseprogram som inkluderer bl.a. amfetamin, cannabis, kokain, opiater, metadon, benzodiazepiner og beslektede stoffer, samt muskelavslappende stoffer. Angående politiets rett til å ta blodprøver så er det blitt diskutert i denne tråden.

Kilder:
Erowid
Norsk folkehelse institutt
Og en spesielt stor takk til knuthulu
Sist endret av exocytose; 15. januar 2013 kl. 18:05. Grunn: La til en link
en bitteliten ting: metadon går også under 'opiater' (så vidt jeg vet )
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei. jeg har et par spm. Jeg skal på urinprøve på fredag (i dag er det tirsdag) Sist gang jeg røyka var i går. Da hadde jeg røyket i en uke i strekk. Før den uken hadde jeg røyket ca. vær helg i et halvt år.

Hvis jeg trener mye, får i meg C-vitaminer, sover mindre og drikker mye vann, er det noen som helst sjangse for å slippe unna, eller er det bare å drite i det?



(det er sikkert sport mange lignende spm, men jeg tenker på i forhold til de opplysningene jeg har gitt opp)
ANANEBANANE: JEg tror ærlig talt det ikke vil være noe vits, men det er jo helt klart verdt et forsøk. Drikk mye sitron- og appelsinjuice og ellers følg din plan. Du vil kanskje bli tatt, men kanskje er du heldig, og om ikke annet kan du jo bøffe den med såpe og så bli kalt inn til en ny litt senere og få bedre tid på deg Lykke til
Nesten alle urinprøver blir man nødt til og ha hansker og blir tatt under oppsyn nå, så er ikke så veldig lett og "bøffe" prøven lenger. Hvis du blander såpe, zalo eller andre ting blir ikke prøven negativ, men ubrukelig, så da blir man kalt inn på en ny prøve. Som Gest sier
Takk, fikk svar på det jeg skulle ha svar på.
Det å bøffe med såpe hørtes jo helt teit ut. Hvis de finner ut at jeg har hatt såpe i den, vil det jo si at jeg har noe å skjule.

ang. "clean i 8 timer"-shit, dyrt? hva heter det? får man kjøpt det på shang-ri-la?

Hvis ikke får jeg vel bare bite i det sure eplet
På sesjon sjekker de etter protein og glukose i blodet, ikke unormale pH-nivåer, såvidt jeg har fortstått hvertfall.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Slaktern: Faktisk så sjekker de ikke urinen lenger på sesjon, sånn som jeg har forstått det hvertfall.

Se her.
Sist endret av Mullah; 14. mars 2007 kl. 18:01.
Når du nevner det, så kom jeg faktisk på det selv. Men det var hvertfall slik.
ANANEBANANE: Vel, ja, de kan sjekke om du har bøffa'n, men si det ikke var din fiel, at du ikke gjorde en dritt, benekt alt og si ifra om at du kan gi en ny en. Kjøp deg tid. Hvis ikke kan du sikkert kjøpe sånne "clean-i-8-timer"-ting på Hemphouse, i alle fall i oslo.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har prøvd å søkt men jeg fant ingen ting.
Vel.
La oss si jeg ble tatt på en pisseprøve for narkotika, å den viste at jeg hadde THC i kroppen.
Barnevernet tar deretter pisseprøver på meg 2 ganger i mnd under en lengre periode.
Hvor lenge kan de fortsette med dette?
Jeg mener å huske at jeg leste at de ikke har lov til å ta negative prøver mere en 6mnd etter dette har de ikke lov å teste deg, da dette er brudd på personvern eller noe sånnt.

Kan noen avkrefte/bekrefte eller henvise til kilder som viser noe om den saken, og om det i det hele tatt finnes en slik lov.
I såfall, kan man virkelig bli utsatt for å måtte pisse på glass for barnevernet frem til man er fyllt 18?

Dette er bare ren nysgjerrighet å jeg sitter ikke i den knipa, men det er jo altid greit å være på vakt med slike lover.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil det merkes om pisset har stått avkjølt i noen dager, at det er en annen sitt piss, om det er et annet kjønn sitt piss? Bare sånn greit å vite
Det kommer vel fort an på hvordan prøven tas. Men som regel er det temperaturmåler på den koppen du pisser i (finnes sikkert flere typer though) men den viser i alle fall om pisset ikke holder rett temperatur (om det er kalt kjenner man jo!)
Hm. Her er det slik at du pisser i en kopp så tar dem det over på ett reagens-glass og sender det inn til byen. Aldri sett noen sjekk av temperatur og slikt her. Så det har muligens noe med hvor du bor om du bor på en liten plass langt unna osv.
Pisser i egen kopp som eg leverer på legekontoret.. Varmer opp koppen under armen eller i varmt vann ellerno tenkte eg
Forslag som ihvertfall har funket i ett tilfelle:
Teipe en passende liten beholder med den streite kompis(s)ens urin oppunder bjellene (for den som har). Godt skjult og riktig temp.
Er vanskelig å få med seg noen andres urin inn. Når jeg måtte inn å pisse så var betjenten med inn på dass og overvåket hele senansen.
Hvis jeg tok rundt 4-6 (7,5mg) Zopiklon (Imovane) en vanlig onsdag morning med kombinasjon med en flaske gin. Vel, vi kan bare konkludere med at jeg ikke husker en dritt før en god del timer senere.

Uansett, går på regelmessig pissings, og skal på pissings på torsdagen uka ETTER.
Altså. 8 Dager. Huff. Jeg hadde lest et sted at det gikk rimelig fort ut av kroppen. Jeg veit at de sjekker meg for sinnsykt mye forskjellige, og det inkluderer zopiklon (som går under en benzodiazepiner spesifikk test - selv er jeg rimelig sikker på at imovane ikke er benzor, men det blir tydeligvis behandla på samme måte som det).

Men - det jeg lurer på - er jeg safe? eller jeg er fucked?
Litt kjipern om jeg blir tatt nå - siden jeg har blitt tatt en god del andre ganger på benzor i forttida xD Hah. Jeg prøver å ha humor i situasjonen iallfall.
Du er nok trygg. Zopiclone har kort halveringstid, ca 6 timer i følge wikipedia.
Hmm - og det er garantert? Med tanke med lissom opp til 6 7,5 mg zopiklon? 45 mg med andre ord.
Får vel ta ditt ord på det. Kan gi respons med tida om pissingsen ble negativ eller noe. Det er så typisk om den blir positiv xD Jaja - takk for hjelp. Gjerne bra om andre kan bekrefte den informasjonen som busemann ga meg. Fortell mer om dere vet. Mulig ting jeg kan gjøre for å få det raskere ut av kroppen.

takk - digger dere
2,25 dager viss jeg ikke er for fjern til å regne...
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av busemann
halveringstiden er tiden det tar før dosen er halvert. Tar nok rundt 1-2 dager før du er kvitt stoffet.
Vis hele sitatet...
Men er det ikke halveringstid på hvor lenge stoffet påvirker kroppen og ikke hvor lenge det kan spores? THC forsvinner helt etter 8timer elns, men det kan fortsatt spores i opptil 12uker.
Sitat av 11thuser
Hmm - og det er garantert? Med tanke med lissom opp til 6 7,5 mg zopiklon? 45 mg med andre ord.
Får vel ta ditt ord på det. Kan gi respons med tida om pissingsen ble negativ eller noe. Det er så typisk om den blir positiv xD Jaja - takk for hjelp. Gjerne bra om andre kan bekrefte den informasjonen som busemann ga meg. Fortell mer om dere vet. Mulig ting jeg kan gjøre for å få det raskere ut av kroppen.

takk - digger dere
Vis hele sitatet...
Om du har fungerende lever og nyrer så vil de aldri kunne finne spor av zopiclone etter 8 dager.

Sitat av Sinister
Men er det ikke halveringstid på hvor lenge stoffet påvirker kroppen og ikke hvor lenge det kan spores? THC forsvinner helt etter 8timer elns, men det kan fortsatt spores i opptil 12uker.
Vis hele sitatet...
Nei. Så lenge virkestoffet eller virkestoffets aktive metabolitter er i omløp vil du være påvirket. Halveringstiden sier som sagt noe om hvor fort stoffet forlater kroppen.
Er det slik at det er vanlig å måtte avlevere urinprøver for tiden? Jeg opplevde aldri det for 15 år siden, ikke 10 heller. Tror ikke det var noen issue i det hele tatt, bortsett fra ved sessjon, og de som avleverte positivt var de som ønsket å slippe militæret, men var for late til å finne på en eller annen god annen grunn
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tok en blodprøve på fredag nå som var, og er nysjerrig på ressultatet..
innen en 14 dagers tid før prøven ble tatt har jeg hatt dette innabords:
-X antall mg Flunitrazepam 13-14 døgn før prøven.
-X antall mcg lsd 10-12 døgn før prøven.
-Tilsammen 3-4mg Buprenorfin + X antall mg Karisoprodol 4-5 døgn før prøven.
-1400mg Karisoprodol samme dag som prøven ble tatt.
Hva kan jeg forvente at blodprøven slår ut på?
Arbeidsgiveren min skal kanskje begynne å kreve urinprøver, ifølge rykter innad blandt arbeidstakerne. Jeg lurte på om det faktisk finnes noen gode argumenter for å stille seg negativ til slike tester, uten å bli stempla som narkis? Jeg synes det er uholdbart at de (kanskje) skal kreve det, når de ikke har noe med hva vi gjør på fritiden. Så lenge man ikke kommer ruset på jobb, bør det ikke ha noe å si hva en person driver med. Kan de forøvrig egentlig gjøre noe krav på slikt, når det ikke står noe om det i arbeidskontrakten? Noen som vet om f.eks. politiet må avgi urinprøver?
Det finnes en lang historie bak dette, men jeg tar den korte. Jeg er på pisseprøver, "skjeia" ut, og lurer på et par ting. Jeg var så smart å pisse i en flaske før jeg røyka. Det tok 3-4 dager før jeg fikk "komla meg til å lakt det i frysern. Jeg tar pisseprøver hjemme, så pisset trenger ikke å være varmt. Kan de da finne ut hvor gammelt pisset er? Plan A er å bruke det pisset. Plan B er et tips jeg fikk hos en "ex-kompis". Det høres egentli ganske på jordet ut. Han mente at jeg kunne pisse i et vanli glass å så helle ut 3/4 deler å ha i 3/4 deler med dassvann. Noen som vet om dette funker?

(frykter en pisseprøve i morra tidlig, så kjapt svar ville vært fint)

Takk på forhånd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg blir fremdeles fascinert, og småhumrer litt til de spørsmålene fra de som tilegner pisseprøvene nærmest magiske egenskaper:
1. Nei de har ikke noe urindaterings-teknikker som er innebygd i pisseprøvene
2. De tester etter spesifikke metabolitter av ulovlige stoff, en pisse/blodprøve er aldeles ikke slik at en maskin analyserer prøven og produserer et ark med en liste over alle ting som ble funnet i prøven, bare de spesifikke stoffene de tester etter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En kamerat av meg skal ta et dykkerkurs, og da skal de avlegge en urinprøve og en blodprøve.
Han var med meg og hadde det gøy med thc for første gang for han i helgen som var nå.
Vil de se etter slike stoffer eller er det bare for diabetis og slik?
Han skal ha prøven imorgen eller over imorgen.
Vis jeg får en kamerat til å pisse i koppen, vil de finne ut at det ikke er han?

Takk for alle svar =)
Sist endret av Flugga; 19. juni 2007 kl. 14:18.
http://www.erowid.org/psychoactives/.../testing.shtml

Dette har vi gode lange tråder om, så det blir unødvendig av deg å starte en ny en for et så lite spørsmål.
jeg har søkt men har ikke funnet ut om noen vet hva de tester på dette.
om de vil finne thc uten at de leter etter det f.eks.
Spørsmålet er vel ikke om de finner noe, det vil de. Heller om de vil lete etter det i sammenheng med en dykkerprøve, eller hva?
Kan ikke se noe grunn til at de skal lete etter narkotika når du skal ta dykkerprøve egentlig, men er vel ikke værre enn å spørre hva de skal med urinprøven?

EDIT:
De vil ikke finne noe de ikke tester etter
Sist endret av korzac; 19. juni 2007 kl. 14:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du skal bytte om uten at de ser det mens du pisser? Det er vanlig å måle temperaturen på urinprøven, da blir det merka. Men jeg har vært på steder hvor de ikke gjorde det, og der hadde jeg med beholder med fake urin som jeg bytta uten at de så det. Men det var ved en lite seriøs institusjon, ikke på et legekontor el Fuhrst e l...De sjekker tempen tror jeg.

Oi, der forsvant den jeg svarte på. Igjen. Er dette ikke tillatt å diskutere her?
Jeg måtte ta pisseprøve og hårprøve da jeg skulle i militæret.. MP på sessvollmoen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart:

Dersom jeg nå røyker og blir kalt inn til urintest og tester positivt,
hva vil skje sånn juridisk?
Hvordan staff vil jeg da få?
Har også kommet inn på en skole i Canada, vil det være noe stress å f. eks. komme inn i landet?
En venn av med påstod at hvis jeg brøt avtalen ville jeg få en bot, og hvis jeg godtok boten, så ville saken bli henlagt, og jeg ville gå derfra uten noe stress..


Takker for alle svar
Sist endret av battlecaT; 18. august 2007 kl. 16:28.
Jeg tipper de vil anmelde deg for bruk av cannabis, og du får et forelegg du kan velge å vedta eller ikke. Forelegget (evt. bot hvis du velger rettssak) blir nok på 2-4000, alt ettersom hvor kjip sittende politiadvokat er.

En sak blir ikke henlagt dersom du godtar et forelegg, den blir løst ved at du godtar forelegget, og du får saken på rullebladet.
Og ang. Canada? Og hvor lenge vil prikken være på vandelen min?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av battlecaT
Noen som vet svaret på spørsmålet mitt?
Vis hele sitatet...
Norske tester som snuten bruker:

Cannabis
Amfetamin
MDMA
Methamfetamin
Benzodiazepiner
Opiater (Heroin, Morfin, Kodein, Opium)
Kokain

Det er alle de tester for. Det vet jeg testa positivt på ALLE untatt kokain for 1mnd siden. Jeg hadde engang ikke tatt meth eller mdma, men det må nok ha vært i speeden. Jeg fikk litt av ett sjokk der
Noen som vet hvor stor bot jeg kan vente meg for det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har i dag vært å avlagt en blodprøve og en urintest gjennom jobbsammenheng. Har levert inn en egenerklæring hvor jeg benekter bruk av narkotika. Men det er langt ifra sannheten.
Har røyka/konsumert hasj/pot i sommer. Har ikke vært jevnlig, men heller vært brukt i helgene.
Sist jeg røyka var 8. august og jeg tok blodprøven i dag 17. september. Jeg har en ekkel magefølelse og lurer på om prøven vil være positiv. Har lest på forumet og tatt turen innom erowid. Der står det det kan ta alt fra 1-3 dager til 2-12 uker før stoffet er ute av kroppen.

Får ikke akkurat ro i sjela ved å lese dette. Derfor spør jeg dere og håper på et noen lunde nøyaktig svar som jeg kan forholde meg til.



Tok også en CDT - test, som skal gi et bilde av alkohol forbruket mitt de siste 2 ukene. Noen som har peiling på denne typen tester?

Edit: skrkieleif
Sist endret av crangaz; 17. september 2007 kl. 15:52.
Sitat av Don Veto
Vil det merkes om pisset har stått avkjølt i noen dager, at det er en annen sitt piss, om det er et annet kjønn sitt piss? Bare sånn greit å vite
Vis hele sitatet...
Ja, de kan merke om det er en annens kjønn. Og urinen skal ha riktig tempuratur.

Sitat av 11thuser
Hvis jeg tok rundt 4-6 (7,5mg) Zopiklon (Imovane) en vanlig onsdag morning med kombinasjon med en flaske gin. Vel, vi kan bare konkludere med at jeg ikke husker en dritt før en god del timer senere.

Uansett, går på regelmessig pissings, og skal på pissings på torsdagen uka ETTER.
Altså. 8 Dager. Huff. Jeg hadde lest et sted at det gikk rimelig fort ut av kroppen. Jeg veit at de sjekker meg for sinnsykt mye forskjellige, og det inkluderer zopiklon (som går under en benzodiazepiner spesifikk test - selv er jeg rimelig sikker på at imovane ikke er benzor, men det blir tydeligvis behandla på samme måte som det).

Men - det jeg lurer på - er jeg safe? eller jeg er fucked?
Litt kjipern om jeg blir tatt nå - siden jeg har blitt tatt en god del andre ganger på benzor i forttida xD Hah. Jeg prøver å ha humor i situasjonen iallfall.
Vis hele sitatet...
Imovane ligger under benzodiazepiner, men dersom de finner noe så vil de ta en grundigere test og da se at det er Imovane du har spist..
Sist endret av migthy; 17. september 2007 kl. 15:42.
crangaz: Jeg røyket hver dag over en lang periode, når jeg ble nykter og skulle ta prøver å ble den posetiv på cannabis etter en månede. tok neste test 3 uker senere og ta hadde jeg ingenting i urinen. men hvis du har røyket så lite som du sier du har så er du nok 99% sikkert rein. og sikkert vært det i noen uker allerede.
crangaz: Hva slags jobb er dette som krever urin- og blodprøve?
Sitat av battlecaT
crangaz: Hva slags jobb er dette som krever urin- og blodprøve?
Vis hele sitatet...
Søkt jobb som t-banefører
La oss si at jeg i flere timer sitter i et rom som er tettet med hasjrøyk uten å røyke selv, og jeg blir bedt om å ta en hurtigtest dagen etterpå (en urinprøve hvor svaret kommer etter fem minutter). Er det da noen sannsynlighet for at prøven vil bli positiv?
Sitat av kid|
La oss si at jeg i flere timer sitter i et rom som er tettet med hasjrøyk uten å røyke selv, og jeg blir bedt om å ta en hurtigtest dagen etterpå (en urinprøve hvor svaret kommer etter fem minutter). Er det da noen sannsynlighet for at prøven vil bli positiv?
Vis hele sitatet...

Ja, sannsynligheten er der, og den er forsåvidt ganske stor.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann, jeg satt og leste gjennom litt tråder og kom til å tenke tilbake på en gang da jeg og tre andre ble tatt for hasjrøyking.

Jeg hadde ikke røyka mye, mer et par trekk + at det begynte å bli en del dager siden. Uansett, det kom frem på urinprøven, men var veldig svakt.

Jeg påstod hardnakket at dette skyldetes passiv røyking, de sa at det er klin umulig at THC gir utslag på urinprøve kun etter passiv hasjrøyking.
"De" er forresten politiet.

Siden jeg ikke var gamle karen tålte jeg ikke mer kjeft fra den sinna politifyren som begynte å bli ganske "røff", så jeg innrømmet så klart at jeg hadde røkt og fikk en prøvetid på 2 år.

Da er spørsmålet mitt, kan virkelig ikke THC komme i urinen etter passiv røyking? Var det hele en skremsels propaganda for å få meg til å innrømme hva jeg hadde gjort?


Jaja, dere lurer sikkert på hvordan i huleste du blir tatt for litt hasj røyking, enkelt og greit svar på det.

Jeg kom på skolen (ungdomsskolen), pratet med noen kompiser. Han ene hadde fått en fiskekniv han var veldig stolt over å viste meg den. Jeg syntest den så rimelig kul ut å satt med den i hendene en liten stund, nei jeg vifta IKKE med den!

Så kommer en forbigende lærer å lurer på hvorfor i helvete jeg har en kniv å ber meg om å gi den til han. Jeg sier at det er ikke min kniv og at den er ganske dyr, men jeg vill legge den i sliren for så putte den i sekken til skoledagen er over.

Dette kommer ikke på tale og rektor blir tilkalt, han ber meg om å gi fra meg kniven, hvorpå jeg svarer at den har jeg ikke. Den var blitt lagt bort.

Han gjentar at han skal ha kniven og jeg svarer at den er lagt bort og vil ikke komme opp mer.

Så sier rektor at hvis jeg ikke gir fra meg kniven nå ringer han politiet. Jeg svarer igjen at jeg ikke har noen kniv.

30 minutt senere ruller en politibil inn på skolen, der jeg blir tauet bort i alles påsyn, følte meg ikke litt vel kriminell der nei :S

På stasjonen blir urinprøven tatt, tydeligvis har de også observert meg og de to andre fordi, en voksen hadde sett oss gå opp i en leilighet sammen. De to andre blir tilkalt og vi får samme straff. (2 års prøvetid)

Det som i ettertid irriterer meg sterkt er tre ting:

- At de lurte meg med at passiv røyking ikke kan påvises i en urinprøve (?)

- Totalt forvrengt historie i avisen: http://www.ta.no/nyheter/article2012181.ece

- At litt senere i en annen avis stod det at jeg var påvirket av hasj i "gjerningsøyblikket", link har jeg dessverre ikke.


Puh, det var godt å få ut

EDIT: Bør også nevnes at rektor gikk med kniv i beltet selv hver dag som han ofte spisset blyanter med o.0
Sist endret av Knowledge; 1. oktober 2007 kl. 06:48.
OM du har fulgt med i nyhetene i det siste, så har du fått med Ndure saken, der 100 meter løperen ble tatt i en doping kontroll for cannabis.
Han påsto lenge at det måtte ha skjedd via passiv røyking, og det var noe både media og politi/"dopingfolk" kunne si seg enig i, og en "ekspert" uttalte seg i media, det kunne gå ann å få påvist thc i urinen etter passiv røyking, men kun i små mengder.

I ettertid har det kommet ut at en kompis av Ndure vistnok har puttet cannabis i teen hans. Hvorvidt dette er sant, vet jeg ikke.
Husker vi satt hos en kamerat og røyka ganske mye hver dag, dama hans var hjemme, og røyka ikke cannabis, men hun var jo somregel tilstede når det ble røyket.
Hun måtte avlegge en urinprøve etter en razzia, men hun var helt clean.

Veit ikke om det gir deg så utfyllende svar, men det er hvertfall den nermeste "opplevelsen" jeg har hatt med det og gjøre...sorry hvis dette er usammenhengende eller noe...men er litt mangel på søvn her..
Politiet vil alltid prøve å lure deg til å tilstå. Under atten var du vel kanskje også, hvis jeg skal tro fødselsdatoen du har skrevet på profilen din? Ha advokat tilstede hvis du noensinne skulle ende opp i lignende situasjoner.
Sist endret av charz0r; 1. oktober 2007 kl. 08:37.