Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 14758
bare prøvd dyrke selv en gang før, men etter masse research fant jeg ut at "lauren's grape" er den nest mest potente valmuen mht morfin, og en norsk nettside selger frøene til dette, fullt lovlig uten og måtte stresse med lovene med import av frø etc:
https://www.gardenliving.no/products...-laurens-grape

akk bestilt selv, kun for de vakre blomstene selvfølgelig

kilde til morfin innhold:
https://pdfs.semanticscholar.org/f1d...94ca8bfdc3.pdf

som sagt nybegynner her så diskusjon oppfordres, sesongen starter nå ^^
(og for all del om noen tenker på å bestille så finn andre kilder om så, dett er er ikke ment som reklame da jeg ikke engang har jobb, bare tenkte dele dette om noen er interessert nå som sesongen starter!)
Hvordan ekstraherer du det?
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Hvordan ekstraherer du det?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange metoder. Tørke frøkapsel og lage te på den, f eks. Men du må jo vite hva du driver med. Det går også an å snitte dem sånn som du ser på film og høste kvae. Det er råopium, som kan brukes som den er, eller videre raffineres. Dette er selvsagt the shit, og ikke sånn pjuskete kodein du får i paralgin forte, så det krever at man gjør leksa si før man bruker det. Det er ikke vanskelig å få det til å gro, men det bør jo skje på et skjermet sted.
Jeg blir jo enormt nyskjerrig på dette. Er det mulig å dyrke innendørs? Og det jeg lurer mest på av alt er, hvorfor dette ikke er mer utbredt blant f.eks heroinister? Ikke at det akuratt er heroin, men det burde jo medføre en potensiell selvsforsyning på blakke dager som et substitutt.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg blir jo enormt nyskjerrig på dette. Er det mulig å dyrke innendørs? Og det jeg lurer mest på av alt er, hvorfor dette ikke er mer utbredt blant f.eks heroinister? Ikke at det akuratt er heroin, men det burde jo medføre en potensiell selvsforsyning på blakke dager som et substitutt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gror ikke alle weed-smokere sin egen weed?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du vet ikke tilfeldigvis hvilken morning glory som er nest-best å bruke også?
@Jacobpk som SteadyEddie sa, kan også lage ekstrakter med vann og/eller alkohol for til tinkturer, evt fordampe vekk vann/alkohol til en litt miondre ren versjon av råopium som så kan raffineres videre om ønskelig.

@pipestilk fullt mulig, men med tanke på hvor lite hver plante kan gi koster nok strømmen mer enn de dyreste opiatene du kunne fått på gata osv vil jeg tro.
samme grunn er det nok for at dette ikke er så utbredt blant heroinister etc.

dyrke valmuer er btw helt lovlig frem til du evt lager et preparat av det, som å snitte i kapselen, høste planten, etc.
regner dog med at det er lovlig å kutte av kapselen for å høste frøene, men blir du tatt på fersken tror jeg snuten får god grunn til ransakelse..
det er masse home growere i Norge, det er helt sikkert
Sist endret av cropdoc; 8. april 2019 kl. 15:15.
@Munted Artist Vet du at dette er en poppy strain som er "trygg" å konsumere? Har lest litt på div forum at det er folk som har blitt forgiftet av å innta visse poppys, særlig da ting som dem har funnet i hager til folk som dem har trodd har vært en opium poppy som er trygg å innta. I ett tilfelle så var det til og med en som påsto at det hadde vært en del dødsfall knyttet til en spesiell strain, men det kan ikke jeg bekrefte etter som jeg ikke har søkt det opp videre. Tenkte bare det var vært å nevne
Sist endret av Alge; 8. april 2019 kl. 17:27.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvorfor gror ikke alle weed-smokere sin egen weed?
Vis hele sitatet...
Det er det jo noen som gjør....Men rent praktisk er jo en del opiums valmuer tilsynelatende lovlige, man trenger ikke en gang smugle frø. Ellers er jo hasjen et billigere "drifstoff" en opiater som f.eks heroin. Noe sier meg at det skal en del til for å bli tatt for dette. Om hunder eventuelt lukter det, kan man skylde på sine lovlige planter i hagen. Det er massevis av grunner til at det er mer praktisk å dyrke opiums valmuer fremfor cannabis planter. Ikke lukter de så mye at naboene kjenner den velkjente mistenkelige lukten heller.
@Alge trygg og trygg.. den er veldig potent, men hvis du tenker på valmuer med høyt thebaine innhold osv (f eks. iranske og tasmanske varianter) så er ikke dette en av de, dette er en papaver somniferum L. med meget høyt innhold av morfin.
Sist endret av Munted Artist; 9. april 2019 kl. 00:32. Grunn: skriveleif
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
@Alge trygg og trygg.. den er veldig potent, men hvis du tenker på valmuer med høyt thebaine innhold osv (f eks. iranske og tasmanske varianter) så er ikke dette en av de, dette er en papaver somniferum L. med meget høyt innhold av morfin.
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte mer på andre stoffer som opiumen kan inneholde, ikke morfin og kodein osv..

Noen som vet siste frist med å så dem? er vell rundt nå som snøen forsvinner?
tar sånn ca 60-90 dager avhengig av vær osv fra frø til ferdig. skal fint gå å få til 2 høstinger per sesong på samme plass.
beste temperaturer under modninga er ca 20 om dagen og 10-12 om natta om du vil maksimere alkaloideproduksjonen ut fra det jeg har lest hvertfall.
Er det noen her som har prøvd å utvinne opium fra poppys grodd fra før som er kjøpt på blomsterbutikker? Kan det tenkes at de frøene er avlet for å produsere store blomster istedet for frøpod med mye opium i? Hadde vært kult å høre fra noen med erfaring
prøvd med vanlige frø kjøpt på plantasjen, ble ikke mye men funka. røkte råopiumen i som joint og brukte kapslene til te etter.
veldig sikker på dette var lite potent utifra hvilke doser som generelt er anbefalt vs mine erfaringer med andre opiater, men forhåpentligvis finner jeg ut mer av det til sommeren.. :P
Interessen er stor, skal prøve dennectypen i sommer tenkte jeg. Oppdater videre med resultater gjerne
Har noen gigantum frø liggende,noen som har erfaringer med den strainen?Har hatt suksess med Danish flag tidligere så det her blir en spennende sommer
har du frø til danish flag..? sjekk kilden min til morfin innhold, queens poppy er et annet navn på samme strain som danish flag om jeg har forstått riktig, som vil være den mest potente strainen..

giganteum skal visst være veldig lite potent.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Det er det jo noen som gjør....Men rent praktisk er jo en del opiums valmuer tilsynelatende lovlige, man trenger ikke en gang smugle frø. Ellers er jo hasjen et billigere "drifstoff" en opiater som f.eks heroin. Noe sier meg at det skal en del til for å bli tatt for dette. Om hunder eventuelt lukter det, kan man skylde på sine lovlige planter i hagen. Det er massevis av grunner til at det er mer praktisk å dyrke opiums valmuer fremfor cannabis planter. Ikke lukter de så mye at naboene kjenner den velkjente mistenkelige lukten heller.
Vis hele sitatet...
Veldig få gidder og gro selv da det er mye mindre risiko med og handle varene av en dealer, og det tar 5sek.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Veldig få gidder og gro selv da det er mye mindre risiko med og handle varene av en dealer, og det tar 5sek.
Vis hele sitatet...
Mulig du har rett, men jeg skjønner overhodet ikke den risikoen når plantene er lovlige, og koster noen få kroner hvor man nærmest(om jeg har forstått det rett) kan ha billige råvarer tilgjengelig for nesten ingenting, når alternativet er og stjele og prostituere seg. Det gir for meg ingen logikk. Ikke at jeg har så enormt peiling på heroin kontra råopium som en erstatning, men vil tro at det bør være et potensiale der. Det er jo umulig og bli tatt nesten om man følger enkle forhåndsregler.
Det er ekstremt lett å bli tatt hvis man skal dyrke de mengdene som fører til selvforsyning. Er man ute etter 10-15 doser er det nok lett å holde det skjult, ikke mange som eier mange mål der naboene ikke hadde stilt spørsmåltegn om det poppet opp en opiumåker.
for èn lav/moderat dose til en uten toleranse trengs ca 2-3 kapsler av god kvalitet..
avstand mellom hver plante bør være 20-25cm ca, så om jeg ikke er helt på bærtur blir det 16-20 max per kvadrat.
en tolerant person som bruker hver dag har neppe et eget jorde de kan dyrke dette stealthy på for å dekke forbruket sitt.. :P
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som kunne hjulpet med en liten guide? Ble veldig interessert i å starte en lite gro prosjekt inn
Jeg ser ingen grunn til at det IKKE skal gå an å dyrke disse innendørs? Lukt, fuktighet osv.
skal være fullt mulig det.. plant rett i store potter, mye nitrogen i gjødsel (npk ratio ca 2:1:1, 10:5:5 etc), masse sol, 10 grader om natta og 20 om dagen om mulig. dyrker du det inne som cash crop kommer du nok ikke langt, men som et hobby prosjekt så blir d evt bare dyre opiater, men selvlagd

oh, glemte nesten; veldig drenert jord
Sist endret av Munted Artist; 25. april 2019 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
bare prøvd dyrke selv en gang før, men etter masse research fant jeg ut at "lauren's grape" er den nest mest potente valmuen mht morfin, og en norsk nettside selger frøene til dette, fullt lovlig uten og måtte stresse med lovene med import av frø etc:
https://www.gardenliving.no/products...-laurens-grape

akk bestilt selv, kun for de vakre blomstene selvfølgelig

kilde til morfin innhold:
https://pdfs.semanticscholar.org/f1d...94ca8bfdc3.pdf

som sagt nybegynner her så diskusjon oppfordres, sesongen starter nå ^^
(og for all del om noen tenker på å bestille så finn andre kilder om så, dett er er ikke ment som reklame da jeg ikke engang har jobb, bare tenkte dele dette om noen er interessert nå som sesongen starter!)
Vis hele sitatet...
Finnes den ikke på siden lengre?
Sist endret av Kloakk; 27. april 2019 kl. 20:58.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Finnes den ikke på siden lengre?
Vis hele sitatet...
venta på det, tok ikke lange tia.
husk at admin på denne siden samarbeider med PST da.
spurt selv.
ser ikke sånn ut, gikk akk gjennom alle valmuene der..
men ser ut til at de har danish flag/queens poppy der under navnet pionvalmue victoria cross.
mulig det ikke er samme, men tror det er samme.
Sitat av carttown Vis innlegg
venta på det, tok ikke lange tia.
husk at admin på denne siden samarbeider med PST da.
spurt selv.
Vis hele sitatet...
Haha, på freak eller gardenliving?
nå er vel ikke PST så opptatt av noen som dyrker litt opium, så lenge det ikke brukes til å finansiere terror f eks.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du vet ikke tilfeldigvis hvilken morning glory som er nest-best å bruke også?
Vis hele sitatet...

Hawaiian woodrose inneholder også LSA og frøene kan fåes på plantasjen. Bare en liten jobb å skrape av alt av skall for de er sprøytet med noe du ikke vil ha i deg.
Men alle Papaver somniferum skal vel inneholde virkestoff? Var vel bare den som forsvant fra siden som hadde høyest innhold?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Men alle Papaver somniferum skal vel inneholde virkestoff? Var vel bare den som forsvant fra siden som hadde høyest innhold?
Vis hele sitatet...
stemmer det.
men den jeg linket til hadde nest mest morfin, rett bak "queens poppy".
Sprøyt av nettsiden å fjerne den da. Nå må dem følge med her i tråden fordi nå skal hele freakforum hamstre papaver somniferum. Fort fjern dem fra vareutvalget før vi sitter på en nasjonal krise.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lot være å kjøpe div. kun på bakgrunn av at de fjernet den. Jeg skulle ikke ha poppies engang.
Hvordan lager du morfin?

Tar du å snitter forså tørke saften med et tørkle også koker tørke i eddik til svart masse ligger igjen i bunnen av gryta?

Så det på vice en episode om junkies i Tsjekkia eller no som hver sommer campet i en valmue åker.
https://www.pbs.org/wnet/wideangle/u...morphine/3170/

men nå tenker ikke jeg ekstrahere morfin, holder det simpelt og høster kapsler sent så de har høyt morfin innhold og modne frø til neste sesong.
de tørka kapslene vil jeg koke te på med litt sitronsaft da jeg har vondt gjennom året. (er kjent rusmisbruker så vanskelig få no opiat/opiod skrevet ut)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei noen som har fått de til å spire? Vet ikke om det er ugress eller poppys jeg får opp her nå.

Sist endret av Veggen; 4. juni 2019 kl. 23:59. Grunn: slo sammen innlegg
Hei
Det er veldig smått det jeg ser på bildet, men det kan være valmuer. La de stå og vokse seg større før du poster et nytt bilde. Fargen på bladene skal være grøgrønn, men disse er så små at det blir vanskelig å se.
God hage sesong videre.
Klem fra Betty
ser no poppies øverst til høyre der hvertfall (utenfor det du har merket).
https://www.worldseedsupply.com/wp-c..._Seedlings.jpg
sjekk de på bildet der så ser du hva du har som er poppies
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ser no poppies øverst til høyre der hvertfall (utenfor det du har merket).
https://www.worldseedsupply.com/wp-c..._Seedlings.jpg
sjekk de på bildet der så ser du hva du har som er poppies
Vis hele sitatet...
Ah okei, blir spennede, skal bare samle frø i år også heller finne en bedre plass til neste år
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fant en type papave opium lignende plante på plantasjen lurte på om d e den typen med morfin i ??

Får ikke lagt ut linken men d e den som kommer opp når mam søker på papave
Sist endret av Rickmorty420; 23. juni 2019 kl. 03:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fant et par poppies oppe hos en kammerat nå, vet ikke typen da. Men slica opp en 15-20stk. Det rant litt.
Så det jeg vil si, ikke skjær for dypt da renner det innover tror jeg, stod bare med en lommekniv jeg. Men syns nå det funka da �� spiste 8 valium for 3 dager siden og drikke et par øl idag. Men funket litt kanskje forde om ^^ de som ikke var blitt poppys var røde i fargen, jo mørkere jo bedre sant?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fant et par poppies oppe hos en kammerat nå, vet ikke typen da. Men slica opp en 15-20stk. Det rant litt.
Så det jeg vil si, ikke skjær for dypt da renner det innover tror jeg, stod bare med en lommekniv jeg. Men syns nå det funka da �� spiste 8 valium for 3 dager siden og drikke et par øl idag. Men funket litt kanskje forde om ^^ de som ikke var blitt poppys var røde i fargen, jo mørkere jo bedre sant?
Vis hele sitatet...
farge har ingenting å si, men sørg for at det er somniferum du inntar da andere varianter kan være veldig giftige.
dybden på snitta skal også være veldig små, skal omtrent bare lage et rift og ikke gjennom kapselen.

du sa rød i fargen, kan være kornvalmue, iransk valmue, californiavalmue osv, legg inn bilder av blader stilk og pod så kan nok folk hjelpe deg identifisere.

i mellomtia pass på det ikke er en strain med høyt thebain innhold for eksempel, det vil vi lignende symptomer som strykninforgiftning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Thebaine
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilken del av planten kan jeg bruke til å ekstrahere opium? Stamme og pod? Ikke blader vel? Kan jeg bruke ethanol/isopropanol som løsemiddel?
skal det røykes så kun latex fra pod, men oralt så kan du i prinsippet bruke hele, men selv tar jeg bare pod og ca 10-15cm stem under pod da jeg er usikker på hva annet som er i blader osv.

kan bruke det ja, men bare vann og evt litt syre funker fjell
Sist endret av Munted Artist; 14. august 2019 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
kan nå bekrefte at hele planten funker.
ferdig med et forsøk nå med å lage ekstrakt av kun blader og lavere stilkmateriale, her er fremgangsmåten om noen er interessert.

når valmuene hadde blitt ferdig med kapslene sine og frø blitt modne kutta jeg av de + ca 15cm stilk som ble brukt på vanlig måte, dette finner man utallige gode oppskrifter på med ca doseringer osv ved et kjapt google søk, men måten jeg beskriver her går også fint å bruke på de. selv liker jeg å bare male kapslene med opptil 10-15cm av stilken de sitter på til pulver etter å ha tatt ut frøa å lage en vanlig te når jeg føler for.

så til den delen jeg fant veldig interessant, resten av planta..

høsta alt utenom røttene og uten kapsler og toppen av stilken og tørket det, og kjørte det i blender til det var relativt fint malt opp.
lot det så trekke i vann og dæsj sitronsyre i ca 30 min og silte gjennom kaffefilter opp i en langpanne av glass tok ut plantemateriale fra filteret og ned i kjelen igjen, så mer vann og sitronsyre.

dette gjentok jeg 5 ganger (til det nesten ikke var farge på vannet) og lot langpanna stå på 50-60 grader i ovnen til nesten alt vann hadde fordampet vekk.
deretter tok jeg det ut og begynte skrape kantene av formen ned til resten av ekstraktet, og når det var gjort hadde alt begynt å tykne veldig, så skrapte alt videre inn til midten av panna der det bare fløyt litt utover igjen, men unna kantene.
lot det så stå til neste dag med en liten vifte blåsende på det, og noen få ganger der jeg blanda og skrapte inn mot midten igjen for å fremskynde fordampinga.

nå satt jeg igjen med no veldig seigt gummiaktig svart ekstrakt som smakte veldig bittert og litt surt.

siden jeg ikke visste potensen på dette og ikke har finni nok info om hva annet som kan være i blader osv så tok det en del forsøk der jeg redoserte ca hver 1.5-2t ved å rulle små piller av dette enda litt våte ekstraktet til noe begynte å skje.
..og det som skjedde kjente jeg godt igjen, det var som en veldig lav dose opium te

nå har jeg akkurat kommet meg opp av sofaen etter noen redoseringer til og en lang chill og til slutt sterk opium rus, og kan bekrefte av hvertfall strainen jeg brukte (papaver somniferum, "lauren's grape") bare gir effektene man forventer av opium, men som forventet trengte jeg mye mer av dette ekstraktet enn om jeg bare hadde brukt kapsler.

så konklusjonen er at nå blir ikke jeg å kaste no mer plantemateriale av valmuene mine, for detta er akk like bra når man finner doseringa! ^^


Joine klubben :-) trives godt langt nord disse. Selv i 3 grader om natta. Kan vel bruke poden fersk også?
Sist endret av Kutulu; 15. september 2019 kl. 09:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ser fin ut den, og den kan brukes fersk ja
vent til krona på poden peker oppover (for mer morfininnhold) og klipp stilken nede ved bladfestet så er det mulig den lager fler pods.
Hei du! Sitter med en svær pose med masse plantemateriale (tørre og ferske pods, stilker og blader) hvordan tørket du det?? Og har du noen linker med noen gode guider? =]

Hvorfor kan man ikke røyke opium fra stilk og blader btw?
Sist endret av Alge; 18. september 2019 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.