Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2604
Hei.

Jeg oppretter en ny tråd på dette da de andre jeg fant var gamle med lite svar på.

Jeg skal kjøpe meg en laptop da min gamle har tatt kvelden. Jeg trenger denne til hovedsakelig studier, ville vært fint om den fungerte til lettere spill som CSGO.

Vil ha en kjapp pc som er komfortabel å bruke til surfing på nettet, film og den slags. Gjerne med SSD.

Budsjettet mitt ligger på 7000kr.

Setter pris på svar, da jeg ikke har peiling.
Min nevø fikk Acer Spin i bursdagsgave her for ikke lenge siden, den ligger rett over kr 7000,- men han er fornøyd med den hvertfall, han studerer i Oslo
Den skulle klare CSGO hvertfall, og praktisk snurreskjerm for enklere surfing

Husk att du har 30 dager bytterett hos Power/Elkjop/Komplett så du kan teste før du bestemmer deg
Lagde nettop en tråd om samme tema https://freak.no/forum/showthread.php?t=300985

Kjøpte forresten denne https://www.power.no/data-og-tilbeho...05no/p-575279/ Godt fornøyd så langt..
Sist endret av downlow; 18. desember 2017 kl. 21:15.
Hadde holdt av til vi ser AMD sin 2500U/2700U APU i PCer her i Norge om du er på utkikk etter Ultrabook.
Takk for svar folkens

@Fekillix Vet du omtrent hvor lang tid det vil ta?
HP har en modell med AMD 2500U allerede, ikke godt å si når den kommer til Norge
HP ENVY x360 Convertible Laptop - 15z touch
Som karen over meg sa, HP har en modell på markedet. Acer og Lenovo har modeller klare. TEK.no sier
Tynne, bærbare datamaskiner med de nye Raven Ridge-prosessorene vil være klare og i handelen før jul, lover AMD. HPs Envy 15 x360, Lenovos Ideapad 720S og Acers Swift 3 er blant maskinene som allerede er spikret. Du kan se spesifikasjonene deres i bildekarusellen nedenfor.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fekillix; 19. desember 2017 kl. 18:23.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Hijacker denne tråden litt for å spørre etter meninger!

Trenger ny laptop, da den gamle ikke lenger fungerer. Da har jeg funnet to stykker jeg har fattet interesse for: Lenovo V110-15ISK 15.6" HD og HP 250 G6 15.6" Full HD, da det virker som det er her jeg får mest for pengene innenfor mitt budsjett.

Laptop'en skal i hovedsak brukes til studier (økonomi om det har noen relevans) og litt lettere programmering etterhvert. Det er også viktig at den er robust og holdbar, og muligens tåler å få en trøkk da jeg pendler en del. Om noen har noen forslag til andre maskiner i samme prisklasse (kan ikke gå over 6.5K), del dem gjerne

På forhånd takk for svar!
Som jeg sa over. Hadde ventet på Ryzen-laptop, burde være rett rundt hjørnet. Prisantydning for 2500u modellen er i toppsjiktet av budsjettet ditt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Har denne Ryzen laptopen kommet til det norske markedet enda? Driver å leter, men alt jeg finner er denne: https://www.komplett.no/product/9577...TT-310-957789#
Er nok den eneste enda. Desverre virker utvalget til å utebli. Virker som om at det ikke er noen modeller som har støtte for mere enn 16GB RAM enda også...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har noen gode tips til laptopper nå?