Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 8193
Sony vil fra kl. 00:00 norsk tid holde pressekonferanse hvor de viser fram "Playstation-fremtiden". Dette blir nok mest sannsynlig Playstation 4.

Stream:
Watch the 2/20 PlayStation Event on IGN

Teaser på YouTube:
#PlayStation2013

Så, hva tror dere vi får se? Hva blir nytt på PS4?
Dette blir spennende!
Det blir spennende ja indeed, men har ikke fulgt så nøye med på ryktene. Rett og slett fordi jeg har en indre stemmer som sier at jeg må kjøpe den når den kommer ut, og det har jeg egentlig ikke penger til. Men jeg vet jo at den kommer, men kunne kanskje drøyd det litt, hehe . Men jeg kommer til å sitte oppe å se. Morro er det jo uansett.

Har også en teori om at GTA 5 ble utsatt pga ps4. Virker veldig ulogisk hvis sony annonserer ps4 nå, mens gta 5 kommer til ps3 til høsten. Tipper sony og Rockstar har gjort en avtale på det, GTA 5 kan jo hjelpe på ps4 salget betraktelig.
jeg skal hvertfall sitte våken og håper det er ps4 og håper dem har justert opp grafikken osv
Blir spennende å se hva som skiller den fra PS3. Jeg tenker:

- Støtte for 4K filmavspilling
- Mer satsing på interaktive tjenester som mest sannsynlig vil koste penger. Usikker på om de kommer til å ta betalt for online slik som XBOX.
- Generelt bedre specs selvfølgelig.

Jeg vet at Sony har et godt øye for design og jeg tror ikke de kommer til å skuffe denne gangen heller
Sist endret av PyroMartin; 20. februar 2013 kl. 20:30.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Jeg vet at Sony har et godt øye for design
Vis hele sitatet...
Well
http://img256.imageshack.us/img256/5011/ps3boomerang.jpg
Er spent på launch titles. Jeg har ventet på KH3 siden jeg rundet det andre i serien for nesten 6 eller 7 år siden, begynner å gå lei håndholdte spinnoffs.
Sist endret av olaPola; 20. februar 2013 kl. 21:03.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Well
http://img256.imageshack.us/img256/5011/ps3boomerang.jpg
Vis hele sitatet...
Det var jo en prototype som aldri ble sluppet, av åpenbare grunner.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Well
http://img256.imageshack.us/img256/5011/ps3boomerang.jpg
Er spent på launch titles. Jeg har ventet på KH3 siden jeg rundet det andre i serien for nesten 6 eller 7 år siden, begynner å gå lei håndholdte spinnoffs.
Vis hele sitatet...
Synes du kunne sjekka litt bedre rundt den der før du posta :P
Jeg håper hvertfall ikke den norske prisen på PS4 blir som da PS3 ble lansert i Norge. Hvis jeg ikke tar helt feil var vel den oppe i 6-7000 (!) kr.

4000 er vel overkommelig for folk flest, håper selv prisen lander rundt der
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Jeg gleder meg til å se hva jeg våkner til i morgen, kan bli morsomt å se
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Jeg håper hvertfall ikke den norske prisen på PS4 blir som da PS3 ble lansert i Norge. Hvis jeg ikke tar helt feil var vel den oppe i 6-7000 (!) kr.

4000 er vel overkommelig for folk flest, håper selv prisen lander rundt der
Vis hele sitatet...
uansett så skal den kjøpes
Dere som har lyst til å kjøpe PS4. Hvorfor ?
Her vil konferansen bli sendt:

http://www.ustream.tv/PlayStation
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Det var jo en prototype som aldri ble sluppet, av åpenbare grunner.
Vis hele sitatet...
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Synes du kunne sjekka litt bedre rundt den der før du posta :P
Vis hele sitatet...
Wow, noen tok det seriøst.

Poenget mitt er at den er designet av Sony, sluppet eller ikke.
Prototypen av PS4 kontrollen ser heldigvis brukbar ut, større, tjukkere, åpen sensor og en eller annen form for skjerm.

Om det blir noe start/select knapp denne gangen for man se på, har ikke sett de på noen av de siste bildene av kontrollprototypen.

Sitat av Iluwu Vis innlegg
Dere som har lyst til å kjøpe PS4. Hvorfor ?
Vis hele sitatet...
Kule exclusives, blueray, kontrollen (ikke at jeg vet hvordan den kommer til å være når den blir sluppet, men xboxkontrollen har jeg aldri hatt sansen for).
Det går vel mest på hvilken konsoll du hadde forrige gen, 360 eller ps3, og den debatten er så ubrukelig at det er morsomt.
Spennende å se hva de kommer med. En støtte for PS3-spill vil jo gjerne være en avgjørende faktor for dem med mye opptatt hylleplass og som sliter med å velge mellom PS4 og en ny Xbox. For min del er Xbox mest interessant, frem til jeg får se hva begge produsentene har på hånden, om enn bare fordi det har blitt slik i min vennekrets. Det blir vel stadig mer vanlig å eie flere konsoller, dog.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Håper de lager PS4 med støtte for spill, i motsetning til PS3.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Prototypen av PS4 kontrollen ser heldigvis brukbar ut, større, tjukkere, åpen sensor og en eller annen form for skjerm.
Vis hele sitatet...
Enig der, håper kontrollerene blir seende nogenlunde likt ut. Det jeg liker med Xbox-kontrollen er tyngden, like at det er litt vekt i de, nåværende PS3-kontroller er liksom litt for lett. Skjermen er jeg også spent på, lurer også på hvordan den mulige Move-sensoren kommer til å funke.
http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2013/02/ps4controller.jpg
Det at de "greiene" man holder PS4-kontrollen med er litt tykkere liker jeg også. Men de joystickene, de ser helt på trynet ut!
Ser ikke for meg noe annet enn en PS3 på steroider, med alt for mye påtvungen interaksjon med sosiale medier. Bra blir den sikkert, men ser for meg et mindre sprang her enn mellom PS2 og PS3.

Håper heller ikke at touchfunksjoner tar over for manuell trykking. Som substitutt er det bare flott
Sist endret av Screwdriver; 20. februar 2013 kl. 23:41.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Enig der, håper kontrollerene blir seende nogenlunde likt ut. Det jeg liker med Xbox-kontrollen er tyngden, like at det er litt vekt i de, nåværende PS3-kontroller er liksom litt for lett. Skjermen er jeg også spent på, lurer også på hvordan den mulige Move-sensoren kommer til å funke.

Det at de "greiene" man holder PS4-kontrollen med er litt tykkere liker jeg også. Men de joystickene, de ser helt på trynet ut!
Vis hele sitatet...
Tror den unknown port er en3.5 jack til mics eller liknende.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Tror den unknown port er en3.5 jack til mics eller liknende.
Vis hele sitatet...
Jepp, flere medier tror også det. Blir nok noe av det samme Xbox har.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Vil på ingen måte prøve å starte en kontroll-krig, og jeg har ps3 fra før av(hvis det er relevant)

Men er jeg den enste som vurderer å kjøpe Xbox 720 istedet denne gangen?
Det er jo flere som spiller der, og mest sannsynelig vil (lettere)
Og det skal jo visstnok ikke være store forskjellen på de to, i tillegg liker jeg kontrolleren til xbox best, tanker om dette?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Vil på ingen måte prøve å starte en kontroll-krig, og jeg har ps3 fra før av(hvis det er relevant)

Men er jeg den enste som vurderer å kjøpe Xbox 720 istedet denne gangen?
Det er jo flere som spiller der, og mest sannsynelig vil (lettere)
Og det skal jo visstnok ikke være store forskjellen på de to, i tillegg liker jeg kontrolleren til xbox best, tanker om dette?
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen som vet hva forskjellen er enda, vi får vel vite hva Sony kommer med om 10 minutter.
Nå skjer det...
Sitat av sam500 Vis innlegg
Vil på ingen måte prøve å starte en kontroll-krig, og jeg har ps3 fra før av(hvis det er relevant)

Men er jeg den enste som vurderer å kjøpe Xbox 720 istedet denne gangen?
Det er jo flere som spiller der, og mest sannsynelig vil (lettere)
Og det skal jo visstnok ikke være store forskjellen på de to, i tillegg liker jeg kontrolleren til xbox best, tanker om dette?
Vis hele sitatet...
Dette er jo høyest subjektivt. Enkelte titler er ekslusive til Xbox, andre til PS. Trolig blir det to jevngode konsoller med litt forskjell

Noen som vet når Xbox720 blir annonsert?
Så lenge Sony fortsetter med denne stream block saken sin gjennom PS mediaserver, så klarer jeg virkelig ikke betale for en PS.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Når starter det?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Når starter det?
Vis hele sitatet...
Har startet. Du kan følge det her : http://www.ustream.tv/PlayStation
eventuelt her http://www.engadget.com/2013/02/20/l...playstation-4/
Da var det offisielt! PS4 er annonsert!
"Ps4 is the [COLOR="Red"]BEST[/COLOR] choice for a gamer"

Sa han virkelig det?
http://bildr.no/image/1397489.jpeg

Dette er da kontrollen
Sist endret av RabbitPen; 21. februar 2013 kl. 00:19.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Jepp, flere medier tror også det. Blir nok noe av det samme Xbox har.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde rett der gitt
Ser bra ut hittil, men jeg må faen meg se på i 240p fordi jeg bare har 2 valg, 240 eller "high", som jeg går utifra at er 720, og det var håpløst.

Noen andre som har masse lagg på streamen?

Sitat av Iluwu Vis innlegg
"Ps4 is the [COLOR="Red"]BEST[/COLOR] choice for a gamer"

Sa han virkelig det?
Vis hele sitatet...
Tenk om han hadde sagt "ps4 is truly a viable choice if you want a gaming console."?

Sitat av sam500 Vis innlegg
Vil på ingen måte prøve å starte en kontroll-krig, og jeg har ps3 fra før av(hvis det er relevant)

Men er jeg den enste som vurderer å kjøpe Xbox 720 istedet denne gangen?
Det er jo flere som spiller der, og mest sannsynelig vil (lettere)
Og det skal jo visstnok ikke være store forskjellen på de to, i tillegg liker jeg kontrolleren til xbox best, tanker om dette?
Vis hele sitatet...
MTP hvor langt begge systemene har kommet på å sammenkjøre alt fra sosial media og alt annet man kan tenke seg, tror jeg du burde gå for den konsollen som har de eksklusive tittlene du liker best selv, og ikke les på nettet om fordeler, det blir bare konsollkrangler som ikke leder til noe konstruktivt i det hele tatt.
Kontrolleren ser god ut.. PC-basert hardware lover bra både for PS4 og PC-verden.... funksjonaliteten som alltid lar deg lagre video av det siste som skjedde så kul ut. Alt typen har sagt om samarbeid, deling og annet har vært bra.

Dette kan bli første konsollen jeg kjøper siden NES
kommer ikke inn på streaminga, så noen oppdateringer her er fint hvis noen gidder
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kommer ikke inn på streaminga, så noen oppdateringer her er fint hvis noen gidder
Vis hele sitatet...
Lagger noe ekstremt og mister lyden her..

http://www.playday.no/content/f%C3%B...n-nyhetene-her

Engadget har også live-update.
Sist endret av Marr; 21. februar 2013 kl. 00:44.
Mye integrering av sosial spilling, på en måte et nytt sosialt nettverk dedikert til spill (am i right?).
Streaming er også integrert, hvem som helst kan streame seg selv eller se på andre på konsollen.

Edit:
Denne streamen funker bra:
http://www.youtube.com/watch?v=noRJ15T4qb4
Sist endret av oksekidd; 21. februar 2013 kl. 00:46.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kommer ikke inn på streaminga, så noen oppdateringer her er fint hvis noen gidder
Vis hele sitatet...
bra specs, digert fokus på sosialisering og deling av klipp. Man kan hjelpe folk i spill man ikke har selv. PS Vita skal integreres på en eller annen måte. Mye snakk om clouds.

Om man kjøper et spill kan man også begynne å spille med en gang, mens resten av spillet downloades mens man spiller osv. Ser bra ut for meg.

Kan ikke si jeg er imponert over streamen selv, faen som det lagger, og nesten én million folk har sluttet å se på
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2415654,00.asp

Lagger ikke..
Sist endret av sneipen; 21. februar 2013 kl. 00:48.
Det virker som det er mye gimmicks. Sa de noe om spillene?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det virker som det er mye gimmicks. Sa de noe om spillene?
Vis hele sitatet...
Ikke noe enda. De sa på starten at konferansen kommer til å vare i et par timer, så det er bare å vente

Edit:
De viser et skytespill nå.
Sist endret av oksekidd; 21. februar 2013 kl. 00:52.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Ikke noe enda. De sa på starten at konferansen kommer til å vare i et par timer, så det er bare å vente

Edit:
De viser et skytespill nå.
Vis hele sitatet...
Det var jo en som snakket om spillet sitt, ikke noe stort dog, men er jo noe gameplay greier på ett nytt FPS spill på gang nå, og jeg må si at jeg digger grafikken. Men håper virkelig ikke at denne kommer til å koste skjorta av deg på lanseringsdag.

Edit: Killzone var det
Sist endret av kimmy9gga; 21. februar 2013 kl. 00:56.
Nytt bilspill: Driveclub.
Dette ser lekkert ut.
Sist endret av oksekidd; 21. februar 2013 kl. 01:01.
Og der var https://us.playstation.com/ nede....
Jeg tror jeg liker den nye PS4

Hvor lenge varer konferansen?
Sist endret av DenNorskeste; 21. februar 2013 kl. 01:01.
Endelig mer WATCH_DOGS!

Edit:
Woops, tok visst feil....
Lignet veldig da de startet å snakke!
Sist endret av oksekidd; 21. februar 2013 kl. 01:08.
Holy Uncanny Valley...
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Endelig mer WATCH_DOGS!

Edit:
Woops, tok visst feil....
Lignet veldig da de startet å snakke!
Vis hele sitatet...
Jeg var BOMBESIKKER på at det var Watchdogs!! Det ser jo gøy ut likevel.
Jeg håper på noe casual GTA V gameplay et eller annet sted i konferansen
er det bare linja mi som er så syykt dårlig at det lagger noe så innavlet mye ?
Sitat av fjellheim Vis innlegg
er det bare linja mi som er så syykt dårlig at det lagger noe så innavlet mye ?
Vis hele sitatet...
Jeg har det på 240, lagger ca hvert 30 sekund. Så, nei.

Det eneste negative jeg har plukket opp hitill er at det virker som om det er en del sosialt press, og jeg har ingen venner.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Det blir spennende ja indeed, men har ikke fulgt så nøye med på ryktene. Rett og slett fordi jeg har en indre stemmer som sier at jeg må kjøpe den når den kommer ut, og det har jeg egentlig ikke penger til. Men jeg vet jo at den kommer, men kunne kanskje drøyd det litt, hehe . Men jeg kommer til å sitte oppe å se. Morro er det jo uansett.

Har også en teori om at GTA 5 ble utsatt pga ps4. Virker veldig ulogisk hvis sony annonserer ps4 nå, mens gta 5 kommer til ps3 til høsten. Tipper sony og Rockstar har gjort en avtale på det, GTA 5 kan jo hjelpe på ps4 salget betraktelig.
Vis hele sitatet...
hvis gta v er utsatt på grunn av ps4 vil det bety at spillet er til den nye generasjonen, hvilket vil tyde på at det ikke kommer til nåværende generasjon... hvis dette er tilfelle skal jeg selge 360'n min, å kommer aldri til å kjøpe en konsoll fra noen av de
Jeg har på best og det lagger ikke i det hele tatt her.

Ser lovende ut dette, er vel bare å begynne å spare med en gang!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Jeg har det på 240, lagger ca hvert 30 sekund. Så, nei.

Det eneste negative jeg har plukket opp hitill er at det virker som om det er en del sosialt press, og jeg har ingen venner.
Vis hele sitatet...
hvis du spanderer en ps4 på meg skal jeg spille med deg bruker hvert fall ikke egne penger på enda en konsoll...