Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 12140
Blir spennende å se hvor mye oppmerksomhet dette får i media.

https://occupywallst.org/
http://www.livestream.com/newchannel...obalrevolution

Håper på bra oppmøte og en lang "okkupasjon"

Tror dere dette får en positiv eller negativ effekt. Hva mener dere om "okkupasjonen"?
Tror egentlig ikke det vil ha noen effekt i det hele tatt. Virket egentlig ganske useriøst på meg, spesielt når jeg så livestreamen og bildene og så at de aller fleste oppmøtte var enten tenåringer i anon-masker og memes på plakater eller høye, surrete folk med rastafletter som tatt ut fra marijuanamarsjen her til lands.

Selve grunnpoenget kan jeg si meg enig med, men det var dårlig gjennomføring. Minnet meg om south park episoden "Die, hippie, die"..

http://www.southparkstudios.no/clips...4/stans-speech
http://www.southparkstudios.no/clips...5/lazy-hippies
Sist endret av Grix; 18. september 2011 kl. 11:41.
Høres spennende ut, håper dette blir bra

Men, enig med grix, fredlige og andre "Ikke gjør noe demonstrasjoner gjør som regel ingenting.
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Høres spennende ut, håper dette blir bra

Men, enig med grix, fredlige og andre "Ikke gjør noe demonstrasjoner gjør som regel ingenting.
Vis hele sitatet...
Ikke sant, mahatma Gandhi fikk jo ikke til noe som helst med sine "ikke gjøre" demonstrasjoner.

Skulle ikke Obama foreslå en økning i skatt for de rikeste i dag?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Ikke sant, mahatma Gandhi fikk jo ikke til noe som helst med sine "ikke gjøre" demonstrasjoner.

Skulle ikke Obama foreslå en økning i skatt for de rikeste i dag?
Vis hele sitatet...
Gandhi gjorde veldig mye mer en disse folka. Det eneste han ikke gjorde var å bruke vold.
Var myntet på at "disse folka"(ikke de som står i gatene i Wallstreet) har Gandhi som et forebilde. Var det ikke han som fikk britene til å "la inderne styre seg selv". Med andre ord han fikk hele det britiske imperiet til å forlate landet? En av mange ting som han utførte skulle jeg tro?

Og med disse folka mener jeg anon. Man kan tro at de er script kiddies, og at de ikke har mål og mening. Eller man tro at de får noen av de globale selskapene til å bli litt redde. Og at det de kjemper for betyr noe. Valgets kval..
NFFs husbedreviter
Jeg syntes dette er et spennende initiativ.
Mest sannsynlig vil det bare renne ut i ingenting, men flott at noen prøver..
Noe jeg syntes er rart, er hvor ekstremt lite dekning dette får, i all verdens media.

Kan og legge til at jeg la merke til at det ble opprettet en tråd igår om dette emnet hvor linken til livestreamingen var, denne tråden ble slettet.
Jeg skjønte aldri helt hvorfor..
Store problemer blir ikke løst av at hippier samler seg. Det eneste hippiene oppnår med dette, er at de selv føler at de utretter noe.
Sist endret av Stratops; 18. september 2011 kl. 22:39.
Jeg lagde tråden, men som du sier så ble den fort slettet. Synes selv at initiativet er gull verdt i disse tider. Men som det allerede er nevnt i denne tråden så kan det oppfattes som et "hippie-initiativ" av mange. Mediedekningen er nok så liten siden dette er en liten demonstrasjon tatt i betraktning, og de benytter seg av ikke voldelige metoder. Okkupere/campe på et av verdens viktigste finansielle sentra. Lignende aksjoner pågår vist i England og Spania. Spanske medier har vist hatt en liten notis om saken. Arrangørene har estimert et antall på 1500-2000 mennesker. Mens noen "hippier" har estimert 50 000 mennesker. Blir interessant å følge med i morgen når mennesken som jobber på Wall Street kommer
NYPD har visst kuttet strømmen i parken der de ligger i et forsøk på å få de vekk. De har og prøvd å egge til vold fra demonstrantenes side, noe som påpekes fra arrangørene vil være negativt siden det vil skade det de prøver å oppnå. Så det bees om at de ikke viser noen form for aggresjon og følger loven(den anerikanske) slavisk. Freedom of speech og alt det der..
Sist endret av RESpekt; 18. september 2011 kl. 23:01.
Vil si det har eskalert en del nå.

http://www.examiner.com/political-bu...olutions-video

Fortsatt er det veldig få av de store mediene som setter lys på dette, til og med i Norge.
VG og DB var veldig kjappe med å lage artikkler om de noen-og-hundre Tea Party demonstrantene som var på samme sted for litt siden.
Bumper denne for syns det er en fin greie dem gjør der, la oss inspirere av det :-)
Sitat av causa Vis innlegg
Vil si det har eskalert en del nå.

http://www.examiner.com/political-bu...olutions-video

Fortsatt er det veldig få av de store mediene som setter lys på dette, til og med i Norge.
VG og DB var veldig kjappe med å lage artikkler om de noen-og-hundre Tea Party demonstrantene som var på samme sted for litt siden.
Vis hele sitatet...
Vel, enten er grunnen til at de store media ikke putter søkelys på dem at de er ondskapsfulle venstrevridde idioter som styres nådesløst av hensynslyse eiere, eller så er det fordi videoen er ifra April 2010.

Samme video med riktig dato:
http://www.youtube.com/user/RTAmeric...23/iWP9WF5dj-g
Sjekk ut anonops sin twitter side, eller anonops sin nett side. De har gått til mer drastiske tiltak nå som å arrestere fredlige demonstranter. Med de så menes NYPD.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vel, enten er grunnen til at de store media ikke putter søkelys på dem at de er ondskapsfulle venstrevridde idioter som styres nådesløst av hensynslyse eiere, eller så er det fordi videoen er ifra April 2010.

Samme video med riktig dato:
http://www.youtube.com/user/RTAmeric...23/iWP9WF5dj-g
Vis hele sitatet...
Det var litt misvisende av Examiner, men de har i alle fall videreført at det skjer ting i NYC, i motsetning til VG og DB.

http://www.youtube.com/watch?v=jYaA-34c-vI

This is the fifth communiqué from the 99 percent. We are occupying Wall Street.

On September 21st, 2011, Troy Davis, an innocent man, was murdered by the state of Georgia. Troy Davis was one of the 99 percent.

Ending capital punishment is our one demand.

On September 21st, 2011, four of our members were arrested on baseless charges.

Ending police intimidation is our one demand.

On September 21st, 2011, the richest 400 Americans owned more than half of the country's population.

Ending wealth inequality is our one demand.

On September 21st, 2011, we determined that Yahoo lied about occupywallst.org being in spam filters.

Ending corporate censorship is our one demand.

On September 21st, 2011, roughly eighty percent of Americans thought the country was on the wrong track.

Ending the modern gilded age is our one demand.

On September 21st, 2011, roughly 15% of Americans approved of the job Congress was doing.

Ending political corruption is our one demand.

On September 21st, 2011, roughly one sixth of Americans did not have work.

Ending joblessness is our one demand.

On September 21st, 2011, roughly one sixth of America lived in poverty.

Ending poverty is our one demand.

On September 21st, 2011, roughly fifty million Americans were without health insurance.

Ending health-profiteering is our one demand.

On September 21st, 2011, America had military bases in around one hundred and thirty out of one hundred and sixty-five countries.

Ending American imperialism is our one demand.

On September 21st, 2011, America was at war with the world.

Ending war is our one demand.

On September 21st, 2011, we stood in solidarity with Madrid, San Francisco, Los Angeles, Madison, Toronto, London, Athens, Sydney, Stuttgart, Tokyo, Milan, Amsterdam, Algiers, Tel Aviv, Portland and Chicago. Soon we will stand with Phoenix, Montreal, Cleveland and Atlanta. We're still here. We are growing. We intend to stay until we see movements toward real change in our country and the world.

You have fought all the wars. You have worked for all the bosses. You have wandered over all the countries. Have you harvested the fruits of your labors, the price of your victories? Does the past comfort you? Does the present smile on you? Does the future promise you anything? Have you found a piece of land where you can live like a human being and die like a human being? On these questions, on this argument, and on this theme, the struggle for existence, the people will speak. Join us.

We speak as one. All of our decisions, from our choice to march on Wall Street to our decision to continue occupying Liberty Square, were decided through a consensus based process by the group, for the group.
Vis hele sitatet...
Fortsatt ikke et ord nevnt blant Norges største medier. Hvorfor??
Sist endret av causa; 21. september 2011 kl. 22:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av causa Vis innlegg
Det var litt misvisende av Examiner, men de har i alle fall videreført at det skjer ting i NYC, i motsetning til VG og DB.

http://www.youtube.com/watch?v=jYaA-34c-vI



Fortsatt ikke et ord nevnt blant Norges største medier. Hvorfor??
Vis hele sitatet...
Det følger av finansiell uro og massiv arbeidsløshet at det koker over for noen. Det er én grunn. Amerikafili en annen. Hollywood har verdens unge etter prydsvansen. En tredje er at norske medier bare kjører Ctrl-C fra NTB, Reuters, NY Times, Huffington Post m fl. Korrespondentene i USA holder seg stort sett i Washington og dokumenterer håndtrykk og smil.

Den fjerde er at verdens finansoligarker har kontroll over media og setter trender for journalistikk og økonomi. Myk makt er undervurdert. Så lenge folk tror de er fri kan de herje som de vil. Skylda bare fordeles rundt i et korrupt system som er der for å undertrykke stemmene med et monn av sannhet. I dagens klima må man være radikal for å ytre det sanne ord. Frasene som omtaler Assange er fortsatt farget av ignoranse.

Som Einstein sa: “The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”

På tide å riste av seg av Stockholm-syndromet.
[COLOR="Red"]OPPMERKSOMHET TAKK!!![/COLOR]


det er startet i canada, storbritania, la, wallstreet og mange flere stater allerede. men media har ikke tillatelse og vise dette fra regjeringen. Frihet er ikke lov.

Var på et britisk forum og leste om occupy britan, der var det noen som fortalte at politiet var voldelig og så på demostrantene som ''hostile'' og at media bare ventet på at noen skal bli drept eller skadet av politiet så de har full rett til og vise værden.

Media vil fortelle oss men kan ikke enda. De blir nektet. Ta og spam VG's sider dere.

søk på grupper i facebook: We are change, occupy osv osv. det kommer opp mange land som allerede er i gang. Synd at ikke flere visste om dette. Media må snart ty til litt aktivisme de også.
Sist endret av blaze_01; 2. oktober 2011 kl. 04:18.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
det er startet i canada, storbritania, la, wallstreet og mange flere stater allerede. men media har ikke tillatelse og vise dette fra regjeringen. Frihet er ikke lov.
Vis hele sitatet...
Media i USA kan stortsett vise ting slik dei måtte ønske. USA har ei rimeleg fri presse, og eit forsøk fra myyndighetene på å kneble pressa vil gi ramaskrik av ein slik dimensjon av Obama ville skjelve i buksene. For er det noko dei gutta over dammen kan så er Bill of Rights. Media i England har noko mindre ytringsfridom, men like fullt har dei jo tidlegare vist så godt som alle demonstrasjoner, så at dei brått skulle fått gag orders er lite truleg.
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
Var på et britisk forum og leste om occupy britan, der var det noen som fortalte at politiet var voldelig og så på demostrantene som ''hostile''
Vis hele sitatet...
Mtp. at britane har hatt et lite problem med demonstranter som meir eller mindre prøvde å banke purken, knuse flest mulig butikker og svi av mest mulig av London, så er vel det ikkje totalt urimelig at politiet gjerne ser på demonstranter som hostile akkurat no?
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
Media vil fortelle oss men kan ikke enda. De blir nektet. Ta og spam VG's sider dere.
Vis hele sitatet...
Det du kjem med her er intet mindre enn ein ekstremt grov påstand. Du påstår at myndigheitene bryt grunnlova, og nekter media å trykke noko. Kan du backe opp den påstanden med fakta? Om ikkje - hald kjeft.

Eg trur heilt ærleg ikkje ein demonstrasjon som er avhengig av massane har godt av paranoide konspirasjonsteorier rundt seg, og eg trur du gjer demonstrasjonane ei bjørneteneste ved å spre slikt vås..
Over 500 arrestert så langt. http://roarmag.org/2011/10/new-york-...ooklyn-bridge/

Kanskje det snart begynner å bli viktigere enn fotball og "Skal vi danse".
Dette er på flere nyhets kanaler i Asia og har god dekning her, hvorfor finner jeg ikke en eneste europeisk nyhetskanal eller avis som viser dette i sin fulle sak og gir god informasjon?

Dette er jo nyhets godteri så det hyler etter..

Virker for meg som noen trekker tråder for og ikke få dette på TV.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Dette er på flere nyhets kanaler i Asia og har god dekning her, hvorfor finner jeg ikke en eneste europeisk nyhetskanal eller avis som viser dette i sin fulle sak og gir god informasjon?
Vis hele sitatet...
Det kan ha litt med at asiater til en viss grad er ute etter å kritisere vesten som en mindreverdig kultur; dei ser på seg som sivilisasjonen sitt opphav, og det å kritisere vesten er del av det.

Det kan òg ha med at det så langt har vore ein rimeleg liten demonstrasjon utan noko som skaper overskrifter, men mange media har jo dekt utviklinga siste døgnet på Brooklyn Bridge, m.a. NRK. Eit kjapt søk på google news etter brooklyn bridge protests gir nær 800 treff, 'Occupy Wall Street' gjev nær 6500, m.a. frå Washington Post, L.A Times, Huffington Post m.fl. så eg kjenner meg ikkje heilt igjen i det du seier. Det har ikkje vore førstesideoppslag, men så er ikkje fredlege demonstrasjoner spesielt skjeldne hverken i USA eller Europa, så spørsmålet er vel heller om det er ei fornuftig redaksjonell vurdering å klistre slikt på førstesida. Tea Parties har jo hatt store rallies i USA, utan å havne på forsida av avisene kvar gong.

Så eg ville kutta ut det konspiratoriske pjattet og antatt at ein fredeleg demonstrasjon faktisk ikkje er stor nok nyhet til å havne på forsida.
Over 700 arrestert så langt og du kaller det en fredelig demonstrasjon som ikke er første side stoff?
Når jeg skum leser over hele VG, Dagbladet, Aftenposten og en haug lokal aviser, så finner jeg denne saken mye mere interesang enn fks "Fra varmerekord til høststorm og snø"

De har sittet 2 uker i wall street før de går til Brooklyn Bridge, og det var ikke første side stoff? Men når en gjeng på 10 sitter i ett tree som skal kuttes ned kan gjærne NRK putte opp en reportasje..

Ja jeg finner også en haug med søk og småe reportasjer om saken, men man skulle tro at noe stort som dette skulle fått litt større dekning.

Er bare mine tanker om saken. Kan forsåvidt være at det er så amper spenning i USA nå at de faktiks ikke vill gå ut og informere om at folk gjør opprør mot myndighetene i frykt om at det skal gå til det værre. Synes bare det er rart at nyhets kanalene sitter på en så god sak

PS: Det var ikke ment som en konspirasjon, men mere at de kan være tilbakeholden for å ikke helle mere bensin på bålet. Det kan være forståelig, mange sinte sjeler i USA og man vill gjære ikke tiltrekke de til gruppen ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Over 700 arrestert så langt og du kaller det en fredelig demonstrasjon som ikke er første side stoff?
Vis hele sitatet...
Som eg sa så har det fram til no vore stortsett fredeleg demonstrasjon, som ikkje vil selje aviser spesielt bra. Det siste døgnet si utvikling har snudd litt på det, og eg viste til google news søk som gir en god del treff på 'brooklyn bridge protesters'. Nett no er det også på forsida til NYtimes.com, rimeleg høgt oppe. Og NYTimes er ikkje ei provinsiell småavis akkurat...
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
De har sittet 2 uker i wall street før de går til Brooklyn Bridge, og det var ikke første side stoff? Men når en gjeng på 10 sitter i ett tree som skal kuttes ned kan gjærne NRK putte opp en reportasje..
Vis hele sitatet...
Nei, at det er ein fredeleg demonstrasjon er ikkje førstesidestoff, fordi det ikkje sel aviser. Det er del av det at media er kommersielle. Det er ikkje uvanlig at folk demonstrerer.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Ja jeg finner også en haug med søk og småe reportasjer om saken, men man skulle tro at noe stort som dette skulle fått litt større dekning.
Vis hele sitatet...
Er det så veldig stort som du vil ha det til? I følgje Wikipedia var det omlag to tusen invovlerte i ein demonstrasjon mot politiet i NYC. Tea party rallies har jo fått deltakartal som er minst tigangen, om ikkje hundregangen større, utan at det har havna på veldig mange forsider i Noreg. Det er vel stortsett kommentarartiklar frå norske media som har nemt det.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Er bare mine tanker om saken. Kan forsåvidt være at det er så amper spenning i USA nå at de faktiks ikke vill gå ut og informere om at folk gjør opprør mot myndighetene i frykt om at det skal gå til det værre. Synes bare det er rart at nyhets kanalene sitter på en så god sak
Vis hele sitatet...
Er det ei så god sak da? Det virker som du ikkje er villig til å stille spørsmålet om det er ei spesielt god sak, og om det vil selge aviser.

Hugs at definisjonen på nyhende er at det er uvanlig og dramatisk. Er det uvanleg at eit par tusen demonstrerer mot regjeringa i USA? Tea Party Rallies har jo fått oppmøte på eit par hundre tusen ved eit par høve... På meg verkar det litt som om det er ei sak du er einig i, og ser på som ekstremt viktig, og du meiner difor at media bør dele ditt syn på det. Det fell i litt samme kategori som alle som klager over at media angrip FRP; dei er offer sin eigen hjerne i stor grad.
Sist endret av vidarlo; 2. oktober 2011 kl. 12:41.
Jeg skjønner godt hva du mener, og en voldelig demonstrasjon selger alltid bedre enn en fredelig.
Men hvis den er så vanvittig fredelig, hvorfor har de da arrestert 700 stk? Hadde jeg vært en journalist skulle jeg værtfall klart å vinklet dette til bra salg. 700 stykker puttet i fengsel, om ikke demonstrantene gjør noe aggresiv skulle jeg værtfall lagt skyllen på politiet,.

Helt ærlig har jeg ikke satt meg skikkelig inn i saken, fordi jeg har ikke hørt om den før nå nylig noe jeg synes var veldig rart. Vet ikke om det er demonstrantene eller politiet som går for langt eller hva roten til dette er, så dette har ikke noe med mitt personelige syn og gjøre.
Det virker som mer og mer kommer ut i avisene nå. Så vi får bare se hvor denne demonstrering leder vei.

Hadde egentlig ikke så mye annet syn på saken bortsett fra at jeg syntes det var merkelig fra medias perspektiv og ikke blåse det opp.
Sist endret av Sigurd4u; 2. oktober 2011 kl. 12:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Jeg skjønner godt hva du mener, og en voldelig demonstrasjon selger alltid bedre enn en fredelig.
Men hvis den er så vanvittig fredelig, hvorfor har de da arrestert 700 stk? Hadde jeg vært en journalist skulle jeg værtfall klart å vinklet dette til bra salg. 700 stykker puttet i fengsel, om ikke demonstrantene gjør noe aggresiv skulle jeg værtfall lagt skyllen på politiet,.
Vis hele sitatet...
Må eg sitere meg sjølv?
Sitat av Slashdot
Som eg sa så har det fram til no vore stortsett fredeleg demonstrasjon, som ikkje vil selje aviser spesielt bra. Det siste døgnet si utvikling har snudd litt på det, og eg viste til google news søk som gir en god del treff på 'brooklyn bridge protesters'. Nett no er det også på forsida til NYtimes.com, rimeleg høgt oppe. Og NYTimes er ikkje ei provinsiell småavis akkurat...
Vis hele sitatet...
Kva del av 'fram til no' er uklar?
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Hadde egentlig ikke så mye annet syn på saken bortsett fra at jeg syntes det var merkelig fra medias perspektiv og ikke blåse det opp.
Vis hele sitatet...
Og spørsmålet du da bør stille er om det er veldig uvanlig, eller veldig dramatisk nyhet, og om det vil selje aviser. Å spekulere i sensur er feil ende å starte i. Sensur er eit alternativ om svaret på samtlige av spørsmåla er eit rungande ja. Media undertrykker ikkje frivillig uvanlige, dramatiske nyheter som vil selje aviser.
Det er sikkert for mange veldig uinteressant å lese om slike venstreradikale, så de fleste blar vel forbi. Akkurat som jeg rynker på nesa og grøsser hver gang jeg hører ordet "blitzer". Men, her har du iallefall en artikkel i Dagens Næringsliv. Enjoy. Vil også legge til at det skulle bare mangle at man arresterer de demonstrantene som ikke klarer å oppføre seg og som ikke følger lovverket.
Titusenvis av mennesker demonstrer verden over.

Men vent nå litt, DBs hovedsak akuratt nå er "Hvis Lady Gaga hadde vært en bil..."
Det er nesten så jeg tror at de er ute etter å fordumme befolkningen.

http://1.bp.blogspot.com/-Br-od7bECkc/TogbVO1gzdI/AAAAAAAABi4/2K3E5eimmL4/s1600/ny+times+BS.jpg

JPMorgan Chase har donert 4.6 millioner dollar til NYPD.
http://www.jpmorganchase.com/corpora...=485&width=712
Sitat av causa Vis innlegg
Titusenvis av mennesker demonstrer verden over.

Men vent nå litt, DBs hovedsak akuratt nå er "Hvis Lady Gaga hadde vært en bil..."
Det er nesten så jeg tror at de er ute etter å fordumme befolkningen.

http://1.bp.blogspot.com/-Br-od7bECkc/TogbVO1gzdI/AAAAAAAABi4/2K3E5eimmL4/s1600/ny+times+BS.jpg
Vis hele sitatet...
Politiet lot dem gå over broen dersom de holdt seg til fortauet. Flere begynte å marsjere i veien og forstyrre trafikken. Det er bra at disse ble arrestert slik at det ikke oppstod noen trafikkfarlige situasjoner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av causa Vis innlegg
Titusenvis av mennesker demonstrer verden over.
Vis hele sitatet...
Og hundretusenvis deltok i høgresida sine demonstrasjoner i USA, populært omtala som Tea Party Rallies, utan at det fekk så veldig mange oppslag i Noreg. Og da var det ikkje titusenvis verda over, det var hundretusenvis i en by i USA.

Så kva gjer protestane spesielt interessante eller relevante for media, utover at du er einige i måla deira?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og hundretusenvis deltok i høgresida sine demonstrasjoner i USA, populært omtala som Tea Party Rallies, utan at det fekk så veldig mange oppslag i Noreg. Og da var det ikkje titusenvis verda over, det var hundretusenvis i en by i USA.

Så kva gjer protestane spesielt interessante eller relevante for media, utover at du er einige i måla deira?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hørt om noe teaparty rally på flere hundretusen, men flere hundre. Og selv de fikk mer oppmerksomhet en dette.

Har du kilde?

Det er forresten videoer av politiet som leder demonstrantene over bruen, for så å stoppe de midt på og arrestere de. Sjekk videone fra de som var med.

Ang hva som er relevant for media så vet jeg ikke helt hva jeg skal si utover det de står for. Hvis ikke du synes det er relevant ønsker jeg å vite hvorfor.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av causa Vis innlegg
Jeg har ikke hørt om noe teaparty rally på flere hundretusen, men flere hundre. Og selv de fikk mer oppmerksomhet en dette.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Taxpaye..._on_Washington
Estimata går fra 75000 til mange hundre tusen. Femtande april 2009 samla dei òg et par hundre tusen, rett nok spredd over fleire byar. Eg kan ikkje hugse å ha lese om tea party-demonstrasjoner med eit par hundre deltakarar, så kanskje du kan oppdatere meg?
Sitat av causa Vis innlegg
Det er forresten videoer av politiet som leder demonstrantene over bruen, for så å stoppe de midt på og arrestere de. Sjekk videone fra de som var med.
Vis hele sitatet...
En kan nok gjerne diskutere amerikansk politi sine metoder for å pågripe folk, og stanse aksjoner, men det blir i så fall kritikk av amerikansk politi, og ikkje media
Har følgt denne demonstrasjonen siden min første post nå, youtube, aviser, intervjuer, nettsider osv.
For det første virker det virkelig som det er en News blockage.
Yahoo satt opp ett spam filter som blokkerte ALLE mail linket til organisasjonens side.
Jeg har sett youtube filmer fra demonstrering hvor flere har blitt fjernet mens jeg har sett på de.
Enkelte filmer har vært oppe i 1-5 minutter før de har blitt fjernet.

Politiet har allerede brukt pepperspray mot grupper som ikke viser aggresivitet eller er ulydighet, voldelig arrestasjoner har blitt foretatt uten grunnlag og med brudd på The Constitution.

I intervjuer med demonstrantene forteller de at de demonsterer mot det privat eide systemet i USA, hvordan privat eide banker, finans systemer og andre store organisjasjoner som Goldman sachs styrer landet, penger og politikken.
De har mistet jobber, hus, forsikringer, pansjonsparinger osv. Og myndighetene viser ingen interesse til og hjelpe til.

Jeg fant intervjuer med enkelte reportere og nyhets kanaler som forteller at de har blitt pålagt taushet om og informere noe som helst fra denne demonstrasjonen.

Personlig synes jeg det er rart at youtube driver å sletter videor fra disse intervjuene og generelt filmer fra demonstrasjonen.

Den eneste videoen jeg har fått se stå lenge er denne
http://www.youtube.com/watch?v=a1tCYAEDl6g

Her ser du klart og tydelig at en høyere rank politi betjent holder tilbake sine egene politi ansatte,. Hvis dette går over stokk og stein og kraftig vold blir innvolvert kan de ikke holde news blockage lengere og det blir fritt fram for pressen og skrive om saken, noe som vill blåse det opp enda mere.

Så til nå prøver begge sider og holde det organisert, men man klart og tydelig kan se at politiet sakte men sikkert tyr til mer vold og drastiske tiltak i flere filmer
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Taxpaye..._on_Washington
Estimata går fra 75000 til mange hundre tusen. Femtande april 2009 samla dei òg et par hundre tusen, rett nok spredd over fleire byar. Eg kan ikkje hugse å ha lese om tea party-demonstrasjoner med eit par hundre deltakarar, så kanskje du kan oppdatere meg?

En kan nok gjerne diskutere amerikansk politi sine metoder for å pågripe folk, og stanse aksjoner, men det blir i så fall kritikk av amerikansk politi, og ikkje media
Vis hele sitatet...
Mulig det er jeg som husket feil.

Media og politi bør kritiseres. Husker jeg så en artikkel for noen dager siden hvor det stod at de som demonstrerte var radikale og voldlige anti-kapitalister.

* CLEAR LIST OF DEMANDS FOR CONGRESS when we engage in direct action at the Capitol complex (feel free to add or edit) *

INVESTIGATE, ARREST AND TRY THE WALL STREET CRIMINALS who clearly broke the law and helped cause the 2008 financial crisis in the following notable cases: (insert list of the most clear cut criminal actions). There is a pretty broad consensus that there is a clear group of people who got away with millions / billions illegally and haven't been brought to justice. Boy would this be long overdue and cathartic for millions of Americans. It would also be a shot across the bow for the financial industry. If you watch the solidly researched and awared winning documentary film "Inside Job" that was narrated by Matt Damon (pretty brave Matt!) and do other research, it wouldn't take long to develop the list.

CONGRESS ENACT LEGISLATION TO PROTECT OUR DEMOCRACY BY REVERSING THE EFFECTS OF THE CITIZENS UNITED SUPREME COURT DECISION which essentially said corporations can spend as much as they want on elections and no disclosure is required about who's giving to who. Corporations should be highly limited in ability to contribute to political campaigns no matter what the election and no matter what the form of media. The Supreme Court decision is really weird. Read it when you have a chance. The justices who argued for unlimited corporate contributions without disclosure thought that wouldn't have an adverse effect on democracy and wouldn't undermine the citizen's view of legitimacy of elections. I'm not sure there's a word for that it's so strange.

ACTION ON GLASS-STEAGALL http://en.wikipedia.org/wiki/Glass–Steagall_Act --- Wiki entry summary: The repeal of provisions of the Glass–Steagall Act of 1933 by the Gramm–Leach–Bliley Act effectively removed the separation that previously existed between investment banking which issued securities and commercial banks which accepted deposits. The deregulation also removed conflict of interest prohibitions between investment bankers serving as officers of commercial banks. Most economists believe this repeal directly contributed to the severity of the Financial crisis of 2007–2011 by allowing Wall Street investment banking firms to gamble with their depositors' money that was held in commercial banks owned or created by the investment firms.

CONGRESS PASS THE BUFFETT RULE ON FAIR TAXATION SO THE RICH AND CORPORATIONS PAY THEIR FAIR SHARE & CLOSE CORPORATE TAX LOOP HOLES INCLUDING PROHIBITION ON HIDING FUNDS OFF SHORE. Pass the Buffet Rule on fair taxation so the rich pay their fair share. (If you really had a good negotiating position and had the place surrounded, you could actually dial up taxes on millionaires, billionaires and corporations even higher. But this would require direct non-violent blockades / action in New York and DC to get the broad public support necessary).

CONGRESS COMPLETELY REVAMP THE SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION AND STAFF IT AT HIGHEST AND LOWEST LEVELS WITH PROFESSIONALS WHO GET THE JOB DONE PROTECTING THE INTEGRITY OF THE MARKET THEREBY PROTECTING THE AMERICAN PEOPLE AND INVESTORS. Also, this agency needs a large staff and needs to be well-funded.

RE-ESTABLISH THE PUBLIC AIRWAVES IN THE U.S. SO THAT POLITICAL CANDIDATES ARE GIVEN EQUAL TIME FOR FREE AT REASONABLE INTERVALS IN DAILY PROGRAMMING DURING CAMPAIGN SEASON. The same should extend to other media.

CONGRESS ENACT SPECIFIC LAWS THAT EFFECTIVELY BUILD A WALL BETWEEN THE DEFENSE INDUSTRY AND THE U.S. MILITARY. If we're going after corruption and also trying to reduce all the unnecessary wars that are costly in so many ways (most importantly costly in terms of human life on both sides), then this is the GRANDDADDY OF ALL REFORMS. Any of you who have seen the award winning widely popular documentary "Why We Fight" will realize the HUGE impact of this. Here's a snippet of Eisenhower's brave speech.
Vis hele sitatet...
Mener du at det de kjemper for ikke er viktig og at media har gjort en god jobb?

Bloombergs (Ordfører NYC) perspektiv ang OccupyWallSt

http://www.youtube.com/watch?v=w7Yvn...layer_embedded
Dette foregår over hele værden snart. dette er begynnelsen på slutten og starten på en ny begynnelse. få opp øya dere som ikke har fulgt med. Jeg har sett en stor aktivist gruppe planlegge dette lenge og den 15 oktober er den viktige dagen.

De har fått med mange land, de vil få med resten.
Det handler ikke om konspirasjonsteorier lengre.
Det er alvor nå. Trust me.
men jeg kan ikke linke noe beklager. Ikke enda.
Her fant jeg en nyhets dekkning om saken fra MSNBC:
Klippet snakker vell for seg selv?
http://www.youtube.com/watch?v=j6HbOcRDoMo

Saken har utviklet seg, Cannada og New Zealand ble inspirert og ser ut til og starte opp okkupasjons grupper nå.
Youtube linken jeg postet har forsåvidt blitt fjernet.... Ikke bare media er pålagt om å være stille om Wall street okupasjonen, men myndigheten i de fleste land ber youtube om å slette filmer som handler om okkupasjonen.

jeg så ett intervju med Ron Paul 30 år gammelt, hvor han spår hendelsene som skjer på grunn av det korrupte styrings systemet. Og det han fortalte er akkurat det som skjer

"Keith Olbermann Covers Occupy Wall Street Protests Media Blackout "
http://www.youtube.com/watch?v=s4QUePfHFQY
Sist endret av Sigurd4u; 2. oktober 2011 kl. 20:14.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg

Saken har utviklet seg, Cannada og New Zealand ble inspirert og ser ut til og starte opp okkupasjons grupper nå.
Youtube linken jeg postet har forsåvidt blitt fjernet.... Ikke bare media er pålagt om å være stille om Wall street okupasjonen, men myndigheten i de fleste land ber youtube om å slette filmer som handler om okkupasjonen.

jeg så ett intervju med Ron Paul 30 år gammelt, hvor han spår hendelsene som skjer på grunn av det korrupte styrings systemet. Og det han fortalte er akkurat det som skjer
Vis hele sitatet...
Ingen kommer til å tro deg, hvis du ikke har kilder, bortsett fra Armin og vennene hans.
Sitat av Widow Vis innlegg
Ingen kommer til å tro deg, hvis du ikke har kilder, bortsett fra Armin og vennene hans.
Vis hele sitatet...
Tro på meg på hva?
At det har spredd seg til andre land?
Har personlig fått invitasjon via facebook til begge landene.

At youtube linker blir fjernet? Bare søk opp "occupation wall street" finn en video som nylig er lagt ut og se om den er der dagen etterpå.
Evt se innlegg #31 og klikk på linken jeg la ut. Den er fjernet, den hadde over 70 000 views sist jeg sjekket

Der er klippet med Ron Paul
http://www.youtube.com/watch?v=Ka1ym7S3F3w

Må du slutte å være så jævla trangsynt, kansje du kan ta opp google søke tjenesten og værtfall gjøre 1 søk før du kommer med latterlige kritiske meninger.

Har du faktisk klikket på _noen_ av linkene jeg har lagt ut?
Sist endret av Sigurd4u; 3. oktober 2011 kl. 14:40.
http://occupywallst.org/forum/propos...all-st-moveme/

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.
Vis hele sitatet...
Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.
Vis hele sitatet...
Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.
Vis hele sitatet...

Dohohoho lykke til folkens.
At en video er fjernet fra youtube er ikke det samme som at myndighetene i hele verden forbyr youtube å poste videoer fra okkupasjonen. Det ligger tross alt videoreportasjer om dette, bl.a. på Aftenpostens forside.

At "okkupasjonen" har fått liten oppmerksomhet frem til de siste dagene skyldes vel at realiteten var som følger; I New York, en by med ca 15 mill innbyggere, i et land med 300 mill innbyggere, protesterte ca 1500 personer mot kapitalisme og private økonomiske aktører.
Det er jevnlig demonstrasjoner med 10-50 personer utenfor Stortinget som ikke kommer i avisene, det er ganske enkelt ingenting å skrive om.

Oppmerksomheten har økt de siste dagene, bl.a. etter massearrestasjonene, men selve demonstrasjonen er fortsatt en ganske liten hendelse i verden.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Tro på meg på hva?
At det har spredd seg til andre land?
Har personlig fått invitasjon via facebook til begge landene.

At youtube linker blir fjernet? Bare søk opp "occupation wall street" finn en video som nylig er lagt ut og se om den er der dagen etterpå.
Evt se innlegg #31 og klikk på linken jeg la ut. Den er fjernet, den hadde over 70 000 views sist jeg sjekket

Der er klippet med Ron Paul
http://www.youtube.com/watch?v=Ka1ym7S3F3w

Må du slutte å være så jævla trangsynt, kansje du kan ta opp google søke tjenesten og værtfall gjøre 1 søk før du kommer med latterlige kritiske meninger.

Har du faktisk klikket på _noen_ av linkene jeg har lagt ut?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å være så kvass, jeg bare ga deg et tips. Når du skriver noe utenom hva som er allment kjent, så er det lurt å ha med kilder.

Nei, jeg har ikke sett på noen av youtube-linkene dine.
Sitat av doseren Vis innlegg
At en video er fjernet fra youtube er ikke det samme som at myndighetene i hele verden forbyr youtube å poste videoer fra okkupasjonen. Det ligger tross alt videoreportasjer om dette, bl.a. på Aftenpostens forside.

At "okkupasjonen" har fått liten oppmerksomhet frem til de siste dagene skyldes vel at realiteten var som følger; I New York, en by med ca 15 mill innbyggere, i et land med 300 mill innbyggere, protesterte ca 1500 personer mot kapitalisme og private økonomiske aktører.
Det er jevnlig demonstrasjoner med 10-50 personer utenfor Stortinget som ikke kommer i avisene, det er ganske enkelt ingenting å skrive om.

Oppmerksomheten har økt de siste dagene, bl.a. etter massearrestasjonene, men selve demonstrasjonen er fortsatt en ganske liten hendelse i verden.
Vis hele sitatet...
Du har jo ikke satt deg inn i saken i hele tatt og skriver ut av det blå?
Det er ikke 10-50 mennesker som demonsterer når over 700 har allerede blitt arrestert.
Det er flere tusen og de har tatt over Wall street... De har satt opp camp midt i New York...
I det minste gjør noen google søk før dere skal begynne å kværulere på ting dere ikke har peiling på.
Jeg skriver bare det jeg ser og finner informasjon om, det er ikke snakk om noen konspirasjon jeg danner for og starte diskusjon....

Det ligger også filmer på youtube, men de som inneholder vold, aggresiv holding, sterke politiske meninger eller demonstranter som fronter budskapet sitt mot de privat eide bankene, politikere osv så blir det veldig raskt fjernet.

Noen rakse søk på "mediablackout" vill kansje gi deg litt mere informasjon..

Sitat av Widow Vis innlegg
Du trenger ikke å være så kvass, jeg bare ga deg et tips. Når du skriver noe utenom hva som er allment kjent, så er det lurt å ha med kilder.

Nei, jeg har ikke sett på noen av youtube-linkene dine.
Vis hele sitatet...
Jeg må jo det når du roper "kilde kilde" og du ikke engang ser over det jeg poster... herre min hatt.
Hvis de ikke snart får en lederskikkelse eller gruppering som kan peke ut veien så tviler jeg på at dette kommer til å vare alt for lenge. De er vel på 15./16. dagen nå og fortsatt er det ingen klare paroler annet enn at banker er no drit.
I tillegg så er det en del motstridene grupperinger som støtter dette, fra ny-liberalister til kommunister, så hvilken vei de velger kommer vel til å avgjøre hvor mange som detter av. Jeg kan ikke helt skjønner hvordan de skal få utrettet noe særlig mer før de faktisk samler seg bak en felles parole.
Å fjerne bankene er liksom ikke no særlig slagkraftig hvis man ikke er enig om hva som skal erstatte dem.
Sist endret av Mith; 3. oktober 2011 kl. 15:20.
Mith: Jeg er enig, de har ikke så veldig god struktur på demostrasjonen.
Men det kan godt være fordi de har veldig mange mennesker med forskjellige meninger som er der, enkelte protesterer mot politikken / finans systemene og andre er der fordi de har mistet jobben eller huset sitt, osv mye frustrasjon, så det er basicly gruppen av alle som er undertrykkt.

Selv er jeg veldig spent på å se hvordan dette kommer til å utvikle seg, Det virker som lederne gir faen og har allerede oppnådd det de ønsket.
Tror kansje de vill la demonstrantene sitte der til de ikke gidder mere, men så tror jeg også at demonstrantene er villig til å ty til vold og aggresiv holdning lenge før de går hjem.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Mith: Jeg er enig, de har ikke så veldig god struktur på demostrasjonen.
Men det kan godt være fordi de har veldig mange mennesker med forskjellige meninger som er der, enkelte protesterer mot politikken / finans systemene og andre er der fordi de har mistet jobben eller huset sitt, osv mye frustrasjon, så det er basicly gruppen av alle som er undertrykkt.
Vis hele sitatet...
Man er ikke undertrykt fordi man mister jobben, og de mister husene sine fordi de tok opp lån de ikke kunne betale tilbake. De blir ikke holdt nede av andre enn seg selv.

Hvis de ender opp med å ty til vold, noe jeg antar at individer i gruppene allerede har gjort ettersom politiet har slått ned på dem, er det ikke en lovlig demonstrasjon. Det er ikke akseptabelt å ty til vold fordi folk ikke bryr seg om demonstrasjonen din. Man bruker ikke vold for å kompensere for at folk ikke støtter en. Som sagt flere ganger i tråden er faktisk ikke OccupyWallstreet så stort som de selv prøver å få det til å virke.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Man er ikke undertrykt fordi man mister jobben, og de mister husene sine fordi de tok opp lån de ikke kunne betale tilbake. De blir ikke holdt nede av andre enn seg selv.

Hvis de ender opp med å ty til vold, noe jeg antar at individer i gruppene allerede har gjort ettersom politiet har slått ned på dem, er det ikke en lovlig demonstrasjon. Det er ikke akseptabelt å ty til vold fordi folk ikke bryr seg om demonstrasjonen din. Man bruker ikke vold for å kompensere for at folk ikke støtter en. Som sagt flere ganger i tråden er faktisk ikke OccupyWallstreet så stort som de selv prøver å få det til å virke.
Vis hele sitatet...
Nei men du blir undertrykkt når skattepengene blir brukt på og redde privat eide finans selskaper istede for og sette ut krisepakker til menneskene uten jobb og hus.

"noe jeg antar"
så hvor henter du argumentet ditt fra? Det første som falt deg inn?
Hvis du gjør ett par søk så finner du fort ut at det er abseloutt det motsatte av det du sier.
Du kan fks se denne linken: http://www.youtube.com/watch?v=v5zmzV5IxpQ Her bruker politiet pepperspray ulovelig.

Gjør litt mer research istede for og kaste ut meningsløse argumenter som du trekker ut av ingenting.

"Det er ikke en lovelig demonstrasjon"

Igjen snakker du ut av det blå, hvor i alle verden har du det fra at dette er en ulovelig demonstrasjon? De følger faktisk grunnloven.
Her har du en "civil rights attorney" som forteller at hele demonstrasjonen går etter grunnloven og de er der for og støtte demonstrasjonen.
http://www.youtube.com/watch?v=WF2-BLyehYI


Det er forsåvidt over 20 000 demonstranter bare i Wall Street, og demonstrasjonen har spredd seg til flere stater i USA.
Sist endret av Sigurd4u; 3. oktober 2011 kl. 16:50.
De redder privateide finansselskaper fordi konsekvensene for økonomien av å ikke redde disse enorme selskapene er mye større enn at noen må bo i en campingvogn en stund.

At en eller annen politimann kanskje ikke vurderer situasjonen helt korrekt når han er omringet av rasende demonstranter syns jeg er et altfor tynt grunnlag å basere en konspirasjonsteori på om at styresmaktene ønsker å holde dem nede med vold.

Gjør litt mer kritisk vurdering av kilder mens du "researcher".

Jeg skrev ikke at demonstrasjonen var ulovlig.
"Hvis de ender opp med å ty til vold, noe jeg antar at individer i gruppene allerede har gjort ettersom politiet har slått ned på dem, er det ikke en lovlig demonstrasjon."
Kunne fått frem klarere poenget mitt, som var at voldsbruk i demonstrasjoner ikke er legitimt, uansett hvor frustrert du er. At noen bruker vold i demonstrasjonen gjør ikke hele demonstrasjonen ulovlig, men demonstrer man med vold demonstrerer man ulovlig. Da er det helt ålreit for politiet å gripe inn å arrestere urokråkene. Fredelige demonstranter bør ønske slik innblanding av politiet velkommen, ettersom det fører til at de kan fortsette deres egen lovlige demonstrasjon.

20 000 demonstranter er ikke en ubetydelig demonstrasjon, men det er ikke snakk om en demonstrasjon utenfor det normale. Det er vanligere å demonstrere i USA enn i Norge, og det bor mer enn dobbelt så mange i New York som i hele Norge. Befolkningstettheten i New York er mange hundre ganger så stor som i Norge.

Bare så du får satt det her inn i perspektiv; i Oslo samla det seg 40 000 mennesker etter Hermansen-drapet. Dette er eksepsjonelt. Dette er så stort at verdenspressen skriver om det. Det var 7% av alle som bodde i Oslo. 20 000 mennesker i New York utgjør under en promille av de som bor i New York.

Hvis du setter deg selv i demonstrantenes posisjon skjønner du nok hvor frustrerte de er. De markedsførte seg i starten som en gruppe som får styresmaktene til å skjelve, slik som demonstrantene i Egypt under den Arabiske Våren. Nå viser det seg at oppmøtet bare er en brøkdel av det de hadde forventet, og at ingen egentlig tar dem seriøst i det hele tatt. Naturligvis prøver de å piske opp stemninga ved å skylde på alle andre.
Sist endret av Stratops; 3. oktober 2011 kl. 17:13.
Noam Chomsky to RT: Bush torturer, Obama just kills
http://youtu.be/f5pur4-dfiY
Sitat av Stratops Vis innlegg
De redder privateide finansselskaper fordi konsekvensene for økonomien av å ikke redde disse enorme selskapene er mye større enn at noen må bo i en campingvogn en stund. .
Vis hele sitatet...
Abseloutt ikke. Og redde ett privat eid selskaper som tjener sine penger på ett samfund med god økonomi når det ikke eksisterer lenger er jo helt bak mål. Nå er det jo så vidt en sjel i USA som har råd til og bruke disse finans firmane lenger, noe som tilsier at de vill gå like raskt konkurs igjen. Det er jo rett og slett idioti hvis man tenker litt

Sitat av Stratops Vis innlegg
At en eller annen politimann kanskje ikke vurderer situasjonen helt korrekt når han er omringet av rasende demonstranter syns jeg er et altfor tynt grunnlag å basere en konspirasjonsteori på om at styresmaktene ønsker å holde dem nede med vold. .
Vis hele sitatet...
Hvor ser du at jeg kommer med en konspirasjon om at styringsmaktene vill holde de nede med vold? Må du slutte å vende om ord så det passer deg.
Jeg påpekte at okkupantene og demonstrantene har gjort det rolig til nå
Men gjentatte ganger er det politiet som har vært først ute med aggresiv handling. Men det hele har relativt foregått rolig.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg skrev ikke at demonstrasjonen var ulovlig.
"Hvis de ender opp med å ty til vold, noe jeg antar at individer i gruppene allerede har gjort ettersom politiet har slått ned på dem, er det ikke en lovlig demonstrasjon."
Kunne fått frem klarere poenget mitt, som var at voldsbruk i demonstrasjoner ikke er legitimt, uansett hvor frustrert du er. At noen bruker vold i demonstrasjonen gjør ikke hele demonstrasjonen ulovlig, men demonstrer man med vold demonstrerer man ulovlig. Da er det helt ålreit for politiet å gripe inn å arrestere urokråkene. Fredelige demonstranter bør ønske slik innblanding av politiet velkommen, ettersom det fører til at de kan fortsette deres egen lovlige demonstrasjon. .
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har brukt vold i demonstranten så vidt jeg har fått med meg, og jeg har vært ganske så aktiv på og føle med det som foregår.
Men så kan jeg jo spørre deg, hvor henter du informasjonen din fra? Har du noen kilder? Eller trekker du bare konklusjoner fra ingenting?
Vær så snill og sett deg inn i det som foregår før du blåser ut irrelevante kommentarer fra ingeting. Jeg skjønner innlegget ditt godt men det har ingenting med okkupasjon Wall Street saken og gjøre så det er ett veldig dårlig ekspempel

Sitat av Stratops Vis innlegg
20 000 demonstranter er ikke en ubetydelig demonstrasjon, men det er ikke snakk om en demonstrasjon utenfor det normale. Det er vanligere å demonstrere i USA enn i Norge, og det bor mer enn dobbelt så mange i New York som i hele Norge. Befolkningstettheten i New York er mange hundre ganger så stor som i Norge.

Bare så du får satt det her inn i perspektiv; i Oslo samla det seg 40 000 mennesker etter Hermansen-drapet. Dette er eksepsjonelt. Dette er så stort at verdenspressen skriver om det. Det var 7% av alle som bodde i Oslo. 20 000 mennesker i New York utgjør under en promille av de som bor i New York.
.
Vis hele sitatet...
Nå er det over 50 000.
Klarer du ikke å se forskjellen på en gruppe mennesker som stiller opp for en støtte sak og en gruppe mennesker som okkuperer en stor del av sentrum i New york og der etter demonstrerer mot myndighetene og finans gigantene? Og dette har foregått i over 2 uker nå.
Mener du at det må være en viss % andel av befolkningen for at det skal være bra nok for media? Ta den en bolle
Det at de har tatt over Wall Street + saken de protesterer mot er mere enn nok til og ha media dekning i hele værden

Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvis du setter deg selv i demonstrantenes posisjon skjønner du nok hvor frustrerte de er. De markedsførte seg i starten som en gruppe som får styresmaktene til å skjelve, slik som demonstrantene i Egypt under den Arabiske Våren. Nå viser det seg at oppmøtet bare er en brøkdel av det de hadde forventet, og at ingen egentlig tar dem seriøst i det hele tatt. Naturligvis prøver de å piske opp stemninga ved å skylde på alle andre.
Vis hele sitatet...
Det er nok veldig frustrerende, og i denne situasjonen så tror jeg nok ikke at styringsmaktene skjelver litt engang. Hele denne demonstrasjonen må nok foregå rolig, med tanke på antall politi som er der for og passe på.
NYPD fikk en donasjon på 4.6 Millioner dollar av ett Wall Street finans firma bare dager før masse arrestasjonen tok plass. Dette er den største donasjonen NYPD noen gang har motatt. Så politiet har nok av ressurser til og passe på det som foregår

Hvem er et som ikke tar demonstrantene serriøst? Det er jo bare deg og de som velger og ikke tilegne seg sin egen informasjon, men heller leve i sin egen fantasi bobble om at vi lever i en perfekt verden.
Nå er det advokater, børsmeglere, doktorer, psykologer og folk fra alle yrker som er i ground zero og viser sin støtte i saken.
Det er flere kjendisser som har vist sin støtte og ikke minst 2012 President kanidat Ron Paul og Ben Emery
Okkupasjons saken har forsåvidt inspirert flere andre land til og starte opp og gjøre det samme. Finans gigantene styrer ikke kun USA...
Sist endret av Sigurd4u; 4. oktober 2011 kl. 10:48.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Du har jo ikke satt deg inn i saken i hele tatt og skriver ut av det blå?
Det er ikke 10-50 mennesker som demonsterer når over 700 har allerede blitt arrestert.
Det er flere tusen og de har tatt over Wall street... De har satt opp camp midt i New York...
I det minste gjør noen google søk før dere skal begynne å kværulere på ting dere ikke har peiling på.
Jeg skriver bare det jeg ser og finner informasjon om, det er ikke snakk om noen konspirasjon jeg danner for og starte diskusjon....

Det ligger også filmer på youtube, men de som inneholder vold, aggresiv holding, sterke politiske meninger eller demonstranter som fronter budskapet sitt mot de privat eide bankene, politikere osv så blir det veldig raskt fjernet.

Noen rakse søk på "mediablackout" vill kansje gi deg litt mere informasjon..



Jeg må jo det når du roper "kilde kilde" og du ikke engang ser over det jeg poster... herre min hatt.
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde ta dine egne ord på alvor, og lese posten min før du kritiserer?
Jeg sa ikke at 10-50 mennesker demonstrerte på Manhattan, men at det i begynnelsen var ca 1500, dette ble så redusert til omlag 700 mennesker som campet i en park frem til marsjen over Brooklyn Bridge.
På det tidspunktet var ikke dette en sak som verdenspressen så noen grunn til å slå stort opp - akkurat som pressen sjelden slår opp 50 mennesker utenfor Stortinget. I forhold til folketall er faktisk 50 personer utenfor Stortinget en vesentlig større demonstrasjon enn 1500 på Wall Street.

Etter at NYPD gikk til massearrestasjoner, etter alt å dømme fordi demonstranter begynte å hindre trafikken, ble dette slått opp i flere medier. Blant annet Aftenposten.

Når det gjelder media blackout er sensur en veldig grei måte å forklare hvorfor verden ikke synes saken din er særlig viktig... Både denne og denne gjør en grei jobb med å oppsummere hvorfor det ble få overskrifter. Hovedforklaringen er rett og slett at det ikke var noen sak å skrive noe særlig om, i tillegg til at OWS selv gjorde jobben for journalistene ganske vanskelig.

[quote=Sigurd4u;2282444]Abseloutt ikke. Og redde ett privat eid selskaper som tjener sine penger på ett samfund med god økonomi når det ikke eksisterer lenger er jo helt bak mål. Nå er det jo så vidt en sjel i USA som har råd til og bruke disse finans firmane lenger, noe som tilsier at de vill gå like raskt konkurs igjen. Det er jo rett og slett idioti hvis man tenker litt

[quote]
Har du i det hele tatt noen ide om hva som ville skje dersom Goldman Sachs eller Bank of America gikk dukken? Jeg kan gi deg et lite hint; Lehmann Brothers.

I et økonomisk perspektiv var det like idiotisk å gå inn med penger for å redde General Motors, et bilfirma som knapt nok tjente penger da økonomien var god. Det er lettere å se ringvirkningene av en konkurs her, men finansinstitusjonene faller like tungt.

Når man ser på hva OWS lirer av seg rundt sletting av gjeld i verden anser jeg det som svært sannsynlig at de regner med at dersom en bank går konkurs så blir alle boliglånene slettet, og du sitter med et "gratis" hus og en arbeidsplass som ikke lenger trenger å si opp folk fordi renta stiger.
Realiteten er at bankens lån blir flyttet. Når du går konkurs er det fordi du ikke klarer å betale regningene dine, kreditorene vil da ta de verdiene de kan få fra boet - inkludert utestående fordringer.


[quote=Sigurd4u;2282444]
Nå er det over 50 000.
Klarer du ikke å se forskjellen på en gruppe mennesker som stiller opp for en støtte sak og en gruppe mennesker som okkuperer en stor del av sentrum i New york og der etter demonstrerer mot myndighetene og finans gigantene? Og dette har foregått i over 2 uker nå.
Mener du at det må være en viss % andel av befolkningen for at det skal være bra nok for media? Ta den en bolle
Det at de har tatt over Wall Street + saken de protesterer mot er mere enn nok til og ha media dekning i hele værden

[quote]
Og nå får de ganske mye mediaoppmerksomhet.
De første ukene "okkuperte" de en park. De okkuperer fremdeles et nokså lite område nede i det ene hjørnet av Manhattan, noe som er langt unna å være en stor del av sentrum. For å oversette til norske forhold, da ville det stått 500 mennesker borte ved børsen i Fred. Olsens gate.

Media skriver om saker de mener har betydning - og som de tror folk er interessert i. For at en sak skal anses å ha betydning må det være en viss mengde mennesker som står bak saken. Hvis alle som protesterer mot private finansinstitusjoner skulle fått førstesiden i avisen ville det blitt dårlig plass til andre nyheter. Som bl.a. AP påpeker, utviklingen i verdensøkonomien og situasjonen i Hellas og Italia er langt større saker - OWS er en del av denne saken, men så langt har de langt mindre betydning for verden enn om Italias kredittverdighet nedvurderes.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Hvem er et som ikke tar demonstrantene serriøst? Det er jo bare deg og de som velger og ikke tilegne seg sin egen informasjon, men heller leve i sin egen fantasi bobble om at vi lever i en perfekt verden.
Nå er det advokater, børsmeglere, doktorer, psykologer og folk fra alle yrker som er i ground zero og viser sin støtte i saken.
Det er flere kjendisser som har vist sin støtte og ikke minst 2012 President kanidat Ron Paul og Ben Emery
Okkupasjons saken har forsåvidt inspirert flere andre land til og starte opp og gjøre det samme. Finans gigantene styrer ikke kun USA...
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje ta en kikk på Ron Pauls politikk før du bifaller hans støtte... Ron Paul står for et vesentlig annet syn enn OWS-demonstrantene, jeg kan blant annet nevne:
- Vesentlig skjerpet grensekontroll i USA.
- Fullstendig markedstyrt økonomi.
- Fjerning av all offentlig økonomisk påvirkning, deriblant sentralbanken.
- Reduksjon/fjerning av offentlige trygdesystemer til fordel for privat forsikring.

Rett nok er han enig i at myndighetene ikke burde reddet finansinstitusjonene, men det er en konsekvens av at han var i mot å redde noen som helst med offentlige midler.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Abseloutt ikke. Og redde ett privat eid selskaper som tjener sine penger på ett samfund med god økonomi når det ikke eksisterer lenger er jo helt bak mål. Nå er det jo så vidt en sjel i USA som har råd til og bruke disse finans firmane lenger, noe som tilsier at de vill gå like raskt konkurs igjen. Det er jo rett og slett idioti hvis man tenker litt
Vis hele sitatet...
Det er ikke like lett å få lån lenger, men det var jo nettopp på grunn av at det var så lett å få lån at USA kom i dette uføret. Det er bra. Tilstandene normaliserer seg. Bankene skjerper seg. Selvfølgelig går dette utover disse folkene som er vant til å leve på forbrukslån, men det får de bare takle.

Den amerikanske økonomien er fortsatt verdens største, og har begynt å vokse igjen. Finanskrisen handlet ikke om at den amerikanske økonomien gikk dukken, det handlet om at den sluttet å vokse. I 8 måneder sank den tilogmed, men det tok seg raskt opp igjen, og veksten er nå den samme som den var før.


Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Hvor ser du at jeg kommer med en konspirasjon om at styringsmaktene vill holde de nede med vold? Må du slutte å vende om ord så det passer deg.
Jeg påpekte at okkupantene og demonstrantene har gjort det rolig til nå
Men gjentatte ganger er det politiet som har vært først ute med aggresiv handling. Men det hele har relativt foregått rolig.
Vis hele sitatet...
"Har følgt denne demonstrasjonen siden min første post nå, youtube, aviser, intervjuer, nettsider osv.
For det første virker det virkelig som det er en News blockage."

"Saken har utviklet seg, Cannada og New Zealand ble inspirert og ser ut til og starte opp okkupasjons grupper nå.
Youtube linken jeg postet har forsåvidt blitt fjernet.... Ikke bare media er pålagt om å være stille om Wall street okupasjonen, men myndigheten i de fleste land ber youtube om å slette filmer som handler om okkupasjonen."

Du har rett i at du ikke sa noe om at volden mot demonstranter nødvendigvis har noe med en konspirasjon å gjøre. Jeg beklager at jeg trodde det, det er dårlig lesning fra min side. Din konspirasjonsteori gikk ut på nyhetene om demonstrasjonen blir blokkert.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Det er ingen som har brukt vold i demonstranten så vidt jeg har fått med meg, og jeg har vært ganske så aktiv på og føle med det som foregår.
Men så kan jeg jo spørre deg, hvor henter du informasjonen din fra? Har du noen kilder? Eller trekker du bare konklusjoner fra ingenting?
Vær så snill og sett deg inn i det som foregår før du blåser ut irrelevante kommentarer fra ingeting. Jeg skjønner innlegget ditt godt men det har ingenting med okkupasjon Wall Street saken og gjøre så det er ett veldig dårlig ekspempel
Vis hele sitatet...
Det er en litt for stor demonstrasjon til at du kan vite om noen har brukt vold, spesielt ettersom du henter informasjonen din fra kilder som er anti-amerikanske.

Jeg trekker slutningen utifra at politiet pleier å følge loven, spesielt under demonstrasjoner ettersom de da er under et ekstra press. Det fins ingen bevis på at det motsatte er tilfellet her, og politiet er derfor å regne som uskyldige.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Nå er det over 50 000.
Klarer du ikke å se forskjellen på en gruppe mennesker som stiller opp for en støtte sak og en gruppe mennesker som okkuperer en stor del av sentrum i New york og der etter demonstrerer mot myndighetene og finans gigantene? Og dette har foregått i over 2 uker nå.
Mener du at det må være en viss % andel av befolkningen for at det skal være bra nok for media? Ta den en bolle
Det at de har tatt over Wall Street + saken de protesterer mot er mere enn nok til og ha media dekning i hele værden
Vis hele sitatet...
For at media skal bry seg om dette her må det være spesielt. Oppmøtet er faktisk en ganske stor faktor i denne vurderinga. En annen faktor kan også være hvor mange av demonstrantene som viser puppene sine.

En demonstrasjon på 50 000 er ganske stor, og derfor begynner nå media å skrive om det. Den er allikevel ikke så stor at norsk media gidder å skrive særlig om det. Husk at, som tidligere nevnt, norsk media ikke gadd skrive om det når hundretusener samla seg for en Tea Party-demonstrasjon. Hvorfor skulle de da bry seg om disse femti tusene?

Tror forøvrig du kan holde deg for god for "ta deg en bolle".

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Det er nok veldig frustrerende, og i denne situasjonen så tror jeg nok ikke at styringsmaktene skjelver litt engang. Hele denne demonstrasjonen må nok foregå rolig, med tanke på antall politi som er der for og passe på.
NYPD fikk en donasjon på 4.6 Millioner dollar av ett Wall Street finans firma bare dager før masse arrestasjonen tok plass. Dette er den største donasjonen NYPD noen gang har motatt. Så politiet har nok av ressurser til og passe på det som foregår

Hvem er et som ikke tar demonstrantene serriøst? Det er jo bare deg og de som velger og ikke tilegne seg sin egen informasjon, men heller leve i sin egen fantasi bobble om at vi lever i en perfekt verden.
Nå er det advokater, børsmeglere, doktorer, psykologer og folk fra alle yrker som er i ground zero og viser sin støtte i saken.
Det er flere kjendisser som har vist sin støtte og ikke minst 2012 President kanidat Ron Paul og Ben Emery
Okkupasjons saken har forsåvidt inspirert flere andre land til og starte opp og gjøre det samme. Finans gigantene styrer ikke kun USA...
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du kjendiser viser sin støtte? Tror du kanskje det har noe med at de har et behov for å eksponere seg?

Hvis du ikke ønsker å påstå at NYPD har fått betalt for å slå ned på demonstrantene foreslår jeg at du slutter å trekke fram den donasjonen. Du har ingen bevis for at denne donasjonen ikke rett og slett er rein veldedighet. Jeg er enig i at det virker litt pussig, men det er faktisk ganske grovt å påstå at NYPD kan kjøpes og betales som leiesoldater.

Demonstrasjoner BØR foregå fredelig, for tyr de til vold mister de sin støtte. Voldelige demonstranter blir sett ned på og saken de kjemper for blir ignorert. Det viktigste for demonstrasjonsarrangører er å sørge for fredelig stemning. At politiet slår ned på de som ikke greier å holde seg på matta er bra for demonstrasjonen. Politiet hjelper dem med å få fram budskapet.
Sist endret av Stratops; 4. oktober 2011 kl. 14:36.