Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5787
Har nylig kjøpt grønt og det lukter utrolig intenst! Det ligger i en luktfri pose men det lukter fortsatt veldig.

Noen forslag hvordan jeg kan blokkere lukten? Må unngå at det lukter noe i det hele tatt
Et syltetøyglass skal ikke slippe ut mye lukt
Legg det i frysern/kjøleskap med lav temperatur. Da lukter det nesten ikke!
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Det ligger i en luktfri pose
Vis hele sitatet...
Det finnes ingenting som en luktfri pose uansett hva noen har fortalt deg.
En lukt vill sige gjennom det meste, det er bare ett spørsmål om tid og tetthets struktur på materialet.

Solgte "smell proof" bags i headshoppen selv, folk kjøpte faktisk disse med intensjon om og smugle på fly forbi evt narkotika hunder. Tro meg de er langt fra smell proof.
Legg det ute. Kjelleren. Loftet. Eventuelt fyll en liten boks med kaffe. Legg posen med godsakene oppi boksen med kaffe.

Problem solved.
Gjør som highness sier. Bruk et syltetøyglass eller lignende og det skal ikke lukte noe særlig. Bare sleng posen oppi og skru lokket godt på!
En sånn zip-loc pose er nok ikke nok til å holde den herlige lukten inne, min venn! Men ta den i en zip-loc pose, så i en lufttett boks, som f.eks. et syltetøyglass, eller en Tupperware beholder. Kos deg!

- Serenity
Norgesglasset er en god venn for den som er glad i urter med kvass go'lukt!
Egner seg selvfølgelig ikke til smugling, men til oppbevaring er dette gode greier.
Sist endret av Knask; 1. oktober 2011 kl. 14:22.
Du kan jo også legge posen i en annen pose? Bare å pakke det inn bedere, til du er fornøyd med resultatet.
Eller så kan du ta og pute posen inni en snusboks med snus, pleier og gjøre det selv og da merker jeg ikke weed lukta
Hadde en gang 30g grønnt som luktet helt jevlig så løsninga ble syltetøyglass i fryseren. Hadde først gjemt den "luktfrie" posen i sofaen. Kan love deg det var langt i fra luktfritt
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Har nylig kjøpt grønt og det lukter utrolig intenst! Det ligger i en luktfri pose men det lukter fortsatt veldig.

Noen forslag hvordan jeg kan blokkere lukten? Må unngå at det lukter noe i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Glade, men det stinker også såperent..

Sitat av iSayHey Vis innlegg
Har nylig kjøpt grønt og det lukter utrolig intenst! Det ligger i en luktfri pose men det lukter fortsatt veldig.

Noen forslag hvordan jeg kan blokkere lukten? Må unngå at det lukter noe i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Tupperware
Hva med å gjemme det utendørs? I hjørnet av hagen eller noe slikt?
Du finner mange fine glasskrukker med vakuum på bruktbutikker og sådan.. europris også
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Du finner mange fine glasskrukker med vakuum på bruktbutikker og sådan.. europris også
Vis hele sitatet...
Hva koster det? Sånn ca.
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Hva koster det? Sånn ca.
Vis hele sitatet...
Syltetøy er ikke så dyrt at det blir sett på som investering når man kjøper glasset for å ha stæsj i det.

Jeg kan så og si garantere at med en ziplock eller en annen type pose pluss at det er i et syltetøyglass, så kommer det ikke mye lukt ut.
I praksis finnes det ingen luktfrie beholdere. Lukten vil trenge gjennom alt, det er bare et spørsmål om hvor lang tid det tar.
Eller du kan tørke og cure weeden og få bort store deler av lukten... Fuktigheten i weed gjør at den stinker mye mer, hvis det er overflod av det. Jeg har noe uberweed liggende i en liten rundt plastbeholder som kan minne om et syltetøyglass i utseende, det lukter over hodet ingenting, selvfølgelig før man åpner og blir møtt av en eim.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det dette som kalles norgesglass? http://www.clasohlson.com/no/Glasskr...kk/Pr342330001
Dette er norgesglass
Hadde en kompis som hadde litt grønt i en ''luktfri'' pose, stashet i en snusboks inni en pringlesboks med lokk i en skuff som sto på gløtt.

meg: *Lukker opp døra til rommet hans* ''Hey, lukter amsterdam her jo!'' (lite rom btw)
han: HÆ? Kan du lukte det?
meg: tydligvis?

Er ikke sikker på mengden i antall gram, men den snusboksen var så og si stappfull. ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av freeaak Vis innlegg
Er det dette som kalles norgesglass? http://www.clasohlson.com/no/Glasskr...kk/Pr342330001
Vis hele sitatet...
De har de ordentlige norgesglassene på clas ohlson her i området (bartebyen), forskjellen mellom de og de du linket til er at norgesglassene har en mykere og utskiftbar gummiforsegling mellom lokk og glass.
De du linket til har en fastmontert og hardere plastaktig forsegling.

Jeg har ikke testet ut de som du linket til selv, men en bekjent bruker de og har ikke klaget over noe.
Pleier å putte grønt i en joint tube, da lukter det relativt lite. Kjøpte her i fra:

http://www.w-shop.no/joint-tubes-p-118.html
pose -> aluminiumsfolie brettes hardt rundt -> fryser
www.bamboolt.com

Sjekk "tightvac" vakum boks, kompis har en slik, lukter ingen verdens ting
når boksen er lukket, ikke engang den villeste grønne smelly smell lukter når den
er lukket. fine bokser.