Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1846
Hey, har akkurat blir busta av foreldrene mine, som har et ganske så sært syn på cannabis. De vet ikke så mye om cannabis, i motsetning til meg. Derfor vil jeg prøve å få de til å innse at cannabis ikke er så farlig som de tror, og at jeg ikke er en komplett idiot som sprøyter i meg alle slags midler for å få en rus.

Nevnte filmen The union: The business behind getting high for han, og han mente at det mest sannsynlig ikke var noe hold i denne filmen, grunnet at det er så mye penger i narkotika at man lett kunne brukt masse penger på å utvikle en slik film som fremstiller cannabis som noe positivt. Om filmen hadde kommet fra det norske helsevesenet ville det vært en annen sak mener han. Så det egentlige spørsmålet er: Er det noe hold i denne filmen, og er alt basert på ordentlige fakta, som muliggjør at foreldrene mine får et annet syn på cannabis?

Denne filmen er jo helt genial, må bare overbevise dem om at den virkelig er det!

- Marr
Hei.

Dette er en dokumentar og det som blir sagt i filmen stemmer.

Du kan lese litt på wikipedia og erowid om det, så skal du se at det stemmer.

Legg kanskje ekstra merke til denne her. How and why was hemp made illegal?
Sist endret av Waffaz; 28. september 2011 kl. 17:34.
Hva er det du prøver å bevise for foreldrene dine?
Beste måten å få ignorante holdninger bort fra foreldre er rett og slett og ignorere de. Med mindre det skaper vannskelige konsekvenser for deg..

Når en mamma eller pappa finner ut at barnet driver på med ett rusmiddel vill de fleste sammenheng prøve å skaffe seg en haug med informasjon, hvorfor, grunnlag, skadeomfang, avhengighet osv.

Hvis du skal glorifisere cannabis forer du ignoransen deres og de vill stå mere på sin mening, dette skaper en konflikt.

Dette er nå værtfall min personlig erfaring og mening
Et budskap i denne filmen er vel at legalisering ville vært et godt tiltak? De som tjener gode penger på narkotika i dag vil tjene mye mindre dersom vi får en legalisering.
Jeg synes den bringer opp noen gode poeng. De fleste foreldre vil nok være uenige der. Jeg ville heller lovet å slutte, og så la være å røyke til du flytter ut. Det er hvertfall planen min for hvis jeg blir busta (flytter ut innen et år uansett)

Men de fleste foreldre som ikke røyker/har røyka selv har ikke veldig åpne sinn, og har fått i seg regelmessig propaganda opp gjennom åra.

Mine foreldre for eksempel, skiller ikke mellom litt ganja innimellom og hardt heroinmisbruk. For dem er all narkotika like ille, og de ser alt bruk som misbruk.

Det jeg prøver å si er, ikke forvent at de skal endre holdning etter så mange år, kun av en film eller en enkel samtale. Hvis du virkelig vil overbevise dem foreslår jeg at du først viser at du kan slutte (noe som går greit for de fleste, selv om jeg sliter litt med å ta pauser selv), da kan du vinne tilbake litt av tilliten samtidig som du viser at man ikke blir så avhengig som folk skal ha det til. Deretter, når du flytter for deg selv, kan du vise dem at du kan leve som en ansvarlig, voksen person, selv om du røyker.

Hvis ikke de kan akseptere deg som en hasjrøyker selv om du viser at du har kontroll, så må du nesten vurdere hvor mye ærligheten din er verdt, og eventuelt bare lyve og si du aldri skal gjøre det igjen.

Men sånn for å slippe for mye pes fra foreldra nå er det nok ikke mye du kan gjøre. Er du over 18 kan du bruke "La meg leve mitt liv som jeg selv vil" kortet, men den kan få uheldig utfall, har selv blitt kasta ut over den (annen sammenheng men fortsatt), og er du under 18 og har kapasitet til å få gode karakterer på skolen kan du vise til det. Mine foreldre lot meg gjøre det meste fra ungdomsskolen og ut fordi jeg aldri slet på skolen (narko greier er det eneste mine foreldre er veldig strenge på)


Vet ikke om dette innlegget ga noen mening, røyka for ikke så altfor lenge siden, med min kjære mor nede i stua. Hvis du vil unngå å bli busta igjen, vil jeg foreslå at du ikke røyker i huset, at du bruker røkelse/spray for lukt, øyedråper og har gode gjemmesteder om du skal ha ting liggende hjemme.
Sitat av Marr Vis innlegg
han mente at det mest sannsynlig ikke var noe hold i denne filmen, grunnet at det er så mye penger i narkotika at man lett kunne brukt masse penger på å utvikle en slik film som fremstiller cannabis som noe positivt.
Vis hele sitatet...
Konfronter han med hans egen totalt ulogiske tankegang. Narkotikaindustrien er de siste som er interessert i en legalisering! Det er det filmen handler om, ikke å få folk til å røyke.

Filmen vant forøvrig prisen for Beste dokumentar under Winnipeg International Film Festival i 2007.
Sist endret av Don Veto; 28. september 2011 kl. 17:53.
Nå har du gitt han en kilde som backer deg opp,nå er det hans tur
Sitat av Marr Vis innlegg
Hey, har akkurat blir busta av foreldrene mine, som har et ganske så sært syn på cannabis. De vet ikke så mye om cannabis, i motsetning til meg. Derfor vil jeg prøve å få de til å innse at cannabis ikke er så farlig som de tror, og at jeg ikke er en komplett idiot som sprøyter i meg alle slags midler for å få en rus.

Nevnte filmen The union: The business behind getting high for han, og han mente at det mest sannsynlig ikke var noe hold i denne filmen, grunnet at det er så mye penger i narkotika at man lett kunne brukt masse penger på å utvikle en slik film som fremstiller cannabis som noe positivt. Om filmen hadde kommet fra det norske helsevesenet ville det vært en annen sak mener han. Så det egentlige spørsmålet er: Er det noe hold i denne filmen, og er alt basert på ordentlige fakta, som muliggjør at foreldrene mine får et annet syn på cannabis?

Denne filmen er jo helt genial, må bare overbevise dem om at den virkelig er det!

- Marr
Vis hele sitatet...


Det er ikke noe vits å prøve å bevise noe som helst for foreldrene dine spørr du meg. Å diskutere cannabis og få de til å forstå at dette ikke er så farlig hjelper som regel ikke.

Jeg har prøvd og det har bare blitt verre av dette. Det beste er å holde kjeft, og være meget forsiktig med bruket ditt slik at de ikke finner ut av det. Det har hjulpet best for meg. Hvis de spørr om du bruker så si at du holder deg unna. Omså si at du har innsedd at det er farlig. At du går rundt med en bastant holdning på at cannabis er ufarlig gjør det lettere for foreldrene dine å tru at du bruker dette til vanlig.
Du kan diskutere deg grønn på dette. Men har du straighte foreldre så vil det neppe hjelpe. De vil selvfølgelig ikke at sønnen deres skal holde på med noe ulovelig. Det er nok mest det det dreier seg om. Om det ikke hadde vært ulovelig ville det vært en annen sak
Sist endret av chrox; 29. september 2011 kl. 03:27.
Er foreldrene deres virkelig så spinnville at de kaster dere ut av huset på grunn av noe sånt? Mitt forhold til foreldrene mine er basert på ærlighet, kunne ikke tenke meg noe annet...
Derfor ser jeg naturligvis ikke noen grunn til å ikke vise foreldrene dine denne filmen, om de er åpne for det.
FAKTUM er jo at det ikke er noe særlig skadelig (i alle fall ikke selve virkestoffet), men vet jo at mange er så vrange at de bare nekter å innse det.
Jøsses kake, noen ganger tenker jeg bare at folk VIRKELIG kunne hatt godt av en joner.
hehe, tror nok ikke jeg ville prøvd å overbevise foreldrene mine.
Slik jeg taklet det var, jeg ble bustet, de tok shitn min, jeg kjøpte ny.
Foreldrene mine er den gamle generasjon, nytter ikke å prøve å overbevise dem om at stoffet er ufarlig. Det eneste de så var at jeg bodde under deres tak, og måtte følge deres regler deretter.

Det beste som funker er å være åpen om det, ikke vær sånn "LEGALIZE IT WOOO!!!!! SMOKE WEED EVERYDAAAAY".
Jeg tok en "jeg klarer meg fint, jeg er oppegående og ja jeg tar meg en blås en gang i blant, dør ikke av det. Jeg er ingen narkoman og jeg missbruker det ikke".

Sa det ikke slik da, men mer beviste det over lengere tid uten at ord nødvendigvis ble utvekslet.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vel, å overbevise foreldrene dine kan være vanskelig, de er naturlig programmert til å tro at de vet mer enn barnet sitt uansett

du kan forsøke deg på å ta en "er det ikke verdt å se en film på en liten time, istedet for å være sint og skuffet på sønnen deres i lang tid?"
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg finner denne tråden delvis relevant;

Skaperne bak The Union holder nå på med planlegging av en ny film, "The Culture High".

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/197672_10151193420873312_578904975_n.jpg

En Kickstarter-kampanje vil begynne på Onsdag (20. juni), og jeg vet at jeg kommer til hjelpe disse gutta. Hvis oppfølgeren blir halvparten så bra som eneren kommer dette til å bli en knallbra produksjon!
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Ikke dårlig! Jo fler filmer om dette, jo bedre.

Får håpe filmen kommer på kino da
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kickstarter-prosjektet trenger bare $29.000 mer å bli fundet!