Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1064
Hei

Jeg har en papir resept med Tramadoler ifra en veterinær . Det jeg lurer på er om veterinæren for beskjed Når dette er hentet ut? Noen som vet? Jeg vet at fast lege kan sjekke alt slik ettersom e-resept men dette er i papir og veterinær er har ikke noe elektronisk resept program. Noen der ute som vet hva som skjer med denne papir resepten etter den er levert til apotek? Blir resepten sendt tilbake til den som har skrevet den?
Hei!
Fra den gangen det var kun papirresepter, og jeg var rusmisbruker og forfalsket resepter (og manipulerte leger til å gi meg div ting på resept), så fikk ikke legen vite om reseptene jeg hadde levert inn på apoteket. Husker ikke helt nøyaktig om det var sånn at legen etter en tid fikk vite om reseptene, men uansett så kopierte jeg opp samme resept 3-5 ganger, skrev signaturen selv, og leverte samme resept rundt om på forskjellige apotek. Gikk fint!

Les gjerne nederste avsnitt;
https://www.apotek1.no/resepter-og-r...smaal-resepter

Lykke til!
Ok, det er jo det jeg spør om . Om dyrelegen for beskjed i en eller annen form at resepten er tatt i bruk evt å mange pakket som er tatt ut osv.
Har vært inne på lov data og sett på lovene hva apoteket må følge og jeg kunne ikke finne noe.
Det er bare litt mistenksom å begynne å spørre sånt på apoteket om du skjønner .
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei dem får ikke noe beskjed når det er papir resept, og du får ikke ut mere enn hva som står på resepten og kun 1 gang.