Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2114
hei.

Jeg har fått nok, jeg skjønner ikke at det er mulig. Har sett mye dritt i mitt liv men når voksne menn tvinger en stakkars hund i seg en hel sigarett, en ung jente pælmer 9 valper ut i vannet og en dame med høye hæler tråkker i stykker hodet og kroppen til en katt da er det for jævlig.

Jeg skjønner ikke hva meningen er med å terrorisere ett dyr som aldri har gjort noe galt i sitt korte/lange liv.

Jeg blir så jævla forbanna at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det skjer kanskje ikke så mye synlige mishandlingssaker her i Norge men rundt omrking i verden er det helt sykt.

Jeg får bare en indre smerte og får rett og slett lyst til å partere hele personen som gjør noe slikt.

Synspunkter?
Folk er syke i hode, ergo folk gjør syke ting.
Har mange ganger sagt at jeg skulle gjerne gjort det samme tilbake mot personen, så får h*n se hvor deilig det er, man da synker jeg bare ned på samme lave nivå som de.

Det vi skulle hatt er en mye strengere straff når det kommer til mishandling av dyr.
Sist endret av sali; 23. desember 2010 kl. 19:01.
I Norge er dyrevernsloven altfor slapp!
Trådstarter
Sitat av sali Vis innlegg
Folk er syke i hode, ergo folk gjør syke ting.
Har mange ganger sagt at jeg skulle gjerne gjort det samme tilbake mot personen, så får h*n se hvor deilig det er, man da synker jeg bare ned på samme lave nivå som de.

Det vi skulle hatt er en mye strengere straff når det kommer til mishandling av dyr.
Vis hele sitatet...
Ja til strengere straff eller dyrepoliti opplegget som går fortiden. Men hvordan vi skulle fått til det aner jeg ikke. Jeg er nok en person som kommer til å synke ned på "det samme lave nivået" hele tiden så lenge dyr må lide pga en totalt fucked up person.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
I Norge er dyrevernsloven altfor slapp!
Vis hele sitatet...
I Norge er egentlig alle lover strengt men on topic så burde dyrevernslovene gjøres noe med ja.
Er bare å slutte å bry seg med engang. Jo mer du tenker på misshandlede dyr, jo mer blir du å irritere deg. Face it, du kan ikke gjøre noe med det og det nytter heller ikke å irritere seg over det.

Selvfølgelig vil man analpenetrere dyremisshandlere med kvister og kaktuser, men det vil alltid finnes psykisk syke folk her i verden, og det må man bare godta først som sist.
Sitat av Essi Vis innlegg
Ja til strengere straff eller dyrepoliti opplegget som går fortiden. Men hvordan vi skulle fått til det aner jeg ikke. Jeg er nok en person som kommer til å synke ned på "det samme lave nivået" hele tiden så lenge dyr må lide pga en totalt fucked up person.

I Norge er egentlig alle lover strengt men on topic så burde dyrevernslovene gjøres noe med ja.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner hva du mener. Men litt av greia er at det hjelper ikke så mye å slå ned personen som gjorde det (selv om det er fristende), bedre da å få satt personen i fengsel, i stedet for at du selv kommer i fengsel for å ha skadet mennesket.
Cyroc har desverre et poeng. Uansett hvor mye dyremishandling du har sett, foregår det noe enda værre, ofte i organiserte former. Skal du selge et lam på torget? Hvorfor ikke knekke alle beina så slipper du å tenke på at det stikker av. Hvorfor avlive fugelen før du napper av alle fjæra, den går i sjokk og holder seg i ro uansett.
Det er frustrerende og meningsløst å hisse seg opp over med mindre du kjemper for noe konkret som f.eks nedleggelse av pelsfarmer i Norge.

Når levestandarden til mennesker går ned, skal det lite til før dyreholdet blir stygt.
Hvis vi skal tenke på det fra et naturlig perspektiv blir det litt bedre;
vi er på toppen av næringskjeden og dyr kan være temmelig brutale med hverandre de og.
Selv om vi nok er i overkant slemme alt for ofte..
Sist endret av Bothrops; 23. desember 2010 kl. 19:15.
Trådstarter
Sitat av Cyroc Vis innlegg
Er bare å slutte å bry seg med engang. Jo mer du tenker på misshandlede dyr, jo mer blir du å irritere deg. Face it, du kan ikke gjøre noe med det og det nytter heller ikke å irritere seg over det.

Selvfølgelig vil man analpenetrere dyremisshandlere med kvister og kaktuser, men det vil alltid finnes psykisk syke folk her i verden, og det må man bare godta først som sist.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner jo det, at all mishandlig ikke kan stoppes men det kan forbedres! Pelsfarmer, vill-avling av dyr ect. Menneskene går sakte men sikkert mot undergang, vi svikter oss selv.
Sitat av Cyroc Vis innlegg
Er bare å slutte å bry seg med engang. Jo mer du tenker på misshandlede dyr, jo mer blir du å irritere deg. Face it, du kan ikke gjøre noe med det og det nytter heller ikke å irritere seg over det.

Selvfølgelig vil man analpenetrere dyremisshandlere med kvister og kaktuser, men det vil alltid finnes psykisk syke folk her i verden, og det må man bare godta først som sist.
Vis hele sitatet...
Slutte å bry seg? Det er det teiteste jeg har hørt Om man bryr seg mer, så kan man utrette mer. Dyrevernsloven her i Norge er alt for slapp slik som nevnt tidligere. Folk som bryr seg kan gjøre noe med dette. Loven kan bli strengere, man kan skaffe dyrepoliti.. Det er faktisk mye som kunne blitt bedre om folk hadde gjort litt for å fått det til.

Er ikke så lenge siden noen shitkids torturerte en katt her i en barnehage med hammer og spiker.. De pillet ut øynene dens og lot den ligge og pines til den døde. Etterpå forlot de den bare i barnehagen hvor mange barn skulle få leke dagen etter. Jeg blir så sur at jeg gjerne skulle byttet gjerningsmennene ut med katten.
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Cyroc har desverre et poeng. Uansett hvor mye dyremishandling du har sett, foregår det noe enda værre, ofte i organiserte former. Skal du selge et lam på torget? Hvorfor ikke knekke alle beina så slipper du å tenke på at det stikker av. Hvorfor avlive fugelen før du napper av alle fjæra, den går i sjokk og holder seg i ro uansett.
Det er frustrerende og meningsløst å hisse seg opp over med mindre du kjemper for noe konkret som f.eks nedleggelse av pelsfarmer i Norge.

Når levestandarden til mennesker går ned, skal det lite til før dyreholdet blir stygt.
Hvis vi skal tenke på det fra et naturlig perspektiv blir det litt bedre;
vi er på toppen av næringskjeden og dyr kan være temmelig brutale med hverandre de og.
Selv om vi nok er i overkant slemme alt for ofte..
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig men håper du ikke plasser "toppen av næringskjeden" når folk dreper hunder for å deretter spise den. Jeg vet at det alltid kommer til å være denne samme faenskapen, men det burde uansett innføres strenger straffer mot dyremishandling. Det som er her i "korrupte Norge og deres lover" holder ikke.

http://stopanimalabuse.blogspot.com/...ess-idiot.html

ta en titt her på denne for eksempel.
Slo nesten hull i vekkerklokka. blir så sur av den shitten her.

Snart er det vel like så godt at verden går under, ikke bare pga dyremishandling men alt det andre som skjer i verden også.
Sitat av Essi Vis innlegg
Ja selvfølgelig men håper du ikke plasser "toppen av næringskjeden" når folk dreper hunder for å deretter spise den.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke problem med at folk dreper og spiser hunder, sålenge dyret ikke lider unødvendig. Det er passe fjernt fra mitt forhold til hunder, men det er mer snakk om å akseptere andre kulturer enn å stå imot dyremishandling.

Sitat av Essi Vis innlegg
http://stopanimalabuse.blogspot.com/...ess-idiot.html

ta en titt her på denne for eksempel.
Slo nesten hull i vekkerklokka. blir så sur av den shitten her.

Snart er det vel like så godt at verden går under, ikke bare pga dyremishandling men alt det andre som skjer i verden også.
Vis hele sitatet...
Ikke se på det. Google 3 guys 1 hammer istedet og tell ned til dommedag
Sist endret av Bothrops; 23. desember 2010 kl. 21:07.
Folk er for dumme til å forstå at dyr har sin verdi de også! Blir forbannet hver gang jeg ser eller hører om dyremishandling, får mest lyst til å gi dem samme medisin tilbake,..
Hardt mot hardt sier nå jeg... La dyreplagerne få oppleve de stakkars dyrene sin skjebne
Sitat av Essi Vis innlegg
Ja selvfølgelig men håper du ikke plasser "toppen av næringskjeden" når folk dreper hunder for å deretter spise den.
Vis hele sitatet...
Så du er vegetarianer? Eller er hunder av en eller annen grunn mer verdt enn griser, okser, kyllinger, forskjellige former for fisk og lignende? At man dreper dyr for å skape føde til seg selv og sikre egen overlevelse er noe av det mest naturlige som finnes, og er noe som har foregått så lenge liv har eksistert her på jorda. At man dreper dyr for underholdningens skyld derimot, er forkastelig.
Off det er noe man lage hat får lett.

Vi mennesker er det mest farlige skapninger på jorda, Vi som tar mest liv, vi gjør forferdelige ting
Off blir iritert når noen mishandle dyr.

Kommer til og gi den persjon rett og slett julling hvis æ ser noen slår hundene/katta uten 1 grunn,
men det er ingen ingen grunn til og slå et kjærledyr, men og ta den i nakk kinnet er noe 2 forsjellige ting.
enkle folk burde rett og slett ikke eie ører og armer

Edit; Burde innføre dødstraff får dyremishandling !
Sist endret av TRYweedorDIE; 23. desember 2010 kl. 21:16.
Sitat av TRYweedorDIE Vis innlegg
Off det er noe man lage hat får lett.

Vi mennesker er det mest farlige skapninger på jorda, Vi som tar mest liv, vi gjør forferdelige ting
Off blir iritert når noen mishandle dyr.

Kommer til og gi den persjon rett og slett julling hvis æ ser noen slår hundene/katta uten 1 grunn,
men det er ingen ingen grunn til og slå et kjærledyr, men og ta den i nakk kinnet er noe 2 forsjellige ting.
enkle folk burde rett og slett ikke eie ører og armer

Edit; Burde innføre dødstraff får dyremishandling !
Vis hele sitatet...
Det var vel _litt_ drastisk?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Det finnes mange sjuke folk her i verden! Enten man vil det eller ei, så er dyreplageri mer eller mindre akseptert i store deler av verden, dette kan man ofte se tendenser til hvis man har venner som er førstegenerasjons innvandrere. Jeg har reist rundt om kring, og jeg har øst-europeiske og asiatiske venner som bor i Norge, og for dem er det visst helt OK med dyreplageri.
Vi vestlige har et helt annet forhold til dyr enn resten av verden. Vi tar vare på dyr som om de skulle ha vært et menneske nesten, og dette er helt ute på vidda i følge mine utenlandske venner, like langt ute på vidda som jeg mener de er når det kommer til dyreplageri.

Hadde jeg sett noen bøllefrø "leke" med en katt eller en hund eller hva det måtte være, så hadde jeg mest sannsynlig reagert med et så utrolig sinne at de aldri hadde vurdert å gjenta denne handlingen.

Men så har det seg sånn at jeg føler meg som en hykler, da det er en katt i nabolaget som har gitt meg 5000kr i dyrelegeregninger og med sine sinnsyke skrik vekker meg 3-4 netter i uka. Denne katten er ikke kastrert, og han skal derfor alltid angripe katten min som er kastrert, og det ender jo alltid opp med at katten min må til dyrlege etterpå. Har snakket med eieren flere ganger, og spurt henne om hun ikke kunne tenke seg å kastrere denne katten, men det var hun visst ikke interessert i. Jeg er rett og slett blitt så lei denne drittkatten at jeg har tenkt å avlive denne drittkatten dersom den forårsaker mer trøbbel, da jeg ser på den som en pest og en plage. Dette er egentlig ganske sjukt, fordi jeg er dyreelsker, og hadde heller skada fem mennesker enn et dyr, men denne katten har rett og slett drevet meg til vanvidd! Dersom jeg gjør denne handlingen som jeg sterkt vurderer, vil jeg da være en dyreplager/mishandler i deres øyne?
Sist endret av Stringer; 23. desember 2010 kl. 21:33.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Det var vel _litt_ drastisk?
Vis hele sitatet...
var litt drøy, men hvorfor ska vi være noe bedre en dyr?
syns æ aldri har hørt at dyr har laget fanskap rundt omkring i verden.
Nei dyremishandling er æ imot, men og slakte dyran med onkelig avliving uten smerte, da er det godtat.
Herregud. Igjen virkelig? Hva faen er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Kondolanser og det går bra du trenger ikke være sur? Dette har blitt diskutert tusenvis av ganger her før, og det eneste man får ut av tråden er "jeg kunne drept denne fyren", "jeg hadde gjort det samme med han" OSV OSV..
Sitat av KingJay Vis innlegg
Herregud. Igjen virkelig? Hva faen er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Kondolanser og det går bra du trenger ikke være sur? Dette har blitt diskutert tusenvis av ganger her før, og det eneste man får ut av tråden er "jeg kunne drept denne fyren", "jeg hadde gjort det samme med han" OSV OSV..
Vis hele sitatet...
Got a bad day ?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av KingJay Vis innlegg
Herregud. Igjen virkelig? Hva faen er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Kondolanser og det går bra du trenger ikke være sur? Dette har blitt diskutert tusenvis av ganger her før, og det eneste man får ut av tråden er "jeg kunne drept denne fyren", "jeg hadde gjort det samme med han" OSV OSV..
Vis hele sitatet...
Ja, var en rimelig sprø tråd, men har ikke lyst å kommentere innlegget mitt vel?
Sitat av Stringer Vis innlegg
Det finnes mange sjuke folk her i verden! Enten man vil det eller ei, så er dyreplageri mer eller mindre akseptert i store deler av verden, dette kan man ofte se tendenser til hvis man har venner som er førstegenerasjons innvandrere. Jeg har reist rundt om kring, og jeg har øst-europeiske og asiatiske venner som bor i Norge, og for dem er det visst helt OK med dyreplageri.
Vi vestlige har et helt annet forhold til dyr enn resten av verden. Vi tar vare på dyr som om de skulle ha vært et menneske nesten, og dette er helt ute på vidda i følge mine utenlandske venner, like langt ute på vidda som jeg mener de er når det kommer til dyreplageri.
Vis hele sitatet...
Dine venner må da være noen syke jævler, hvis du skal dra en kam over alle andre basert på deres grunnlag.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av KingJay Vis innlegg
Dine venner må da være noen syke jævler, hvis du skal dra en kam over alle andre basert på deres grunnlag.
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur til Polen, Bosnia, Thailand, Vietnam f.eks, og ut på landsbygda.. tror du hadde fått sjokk! Been there, done that...
Sitat av Stringer Vis innlegg
Ta deg en tur til Polen, Bosnia, Thailand, Vietnam f.eks, og ut på landsbygda.. tror du hadde fått sjokk! Been there, done that...
Vis hele sitatet...
Vært på alle stedene med unntak av polen. På landsbygdene er det også villbikkjer som er fare for barn. Hadde du vokst opp med masse farlige løshundebander i nabolaget ditt så hadde du ikke hatt samme forhold til hunder skal jeg si deg. Selvfølgelig går du ikke rundt og hiver deg løs på bikkjer uten grunn, de syke jævlene finnes overalt men det er ikke det som diskuteres.
Trådstarter
Sitat av KingJay Vis innlegg
Herregud. Igjen virkelig? Hva faen er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Kondolanser og det går bra du trenger ikke være sur? Dette har blitt diskutert tusenvis av ganger her før, og det eneste man får ut av tråden er "jeg kunne drept denne fyren", "jeg hadde gjort det samme med han" OSV OSV..
Vis hele sitatet...
kompis ro deg ned. Hva faen er vits å kommentere sånn hold deg langt unna den tråden her bare..

Sitat av Stringer Vis innlegg
Ta deg en tur til Polen, Bosnia, Thailand, Vietnam f.eks, og ut på landsbygda.. tror du hadde fått sjokk! Been there, done that...
Vis hele sitatet...
Jeg har selv litt russisk bakgrunn og jeg veit at det ikke er the same deal i ghettoen der. Hundekamper er som å se julekalender for folka der, men om jeg ser noen slå,sparke eller gjøre noe dritt mot dyr så reagerer jeg. Uansett om halve slavic ghettoen sto bak det hele.
Sitat av Stringer Vis innlegg
Det finnes mange sjuke folk her i verden! Enten man vil det eller ei, så er dyreplageri mer eller mindre akseptert i store deler av verden, dette kan man ofte se tendenser til hvis man har venner som er førstegenerasjons innvandrere. Jeg har reist rundt om kring, og jeg har øst-europeiske og asiatiske venner som bor i Norge, og for dem er det visst helt OK med dyreplageri.
Vi vestlige har et helt annet forhold til dyr enn resten av verden. Vi tar vare på dyr som om de skulle ha vært et menneske nesten, og dette er helt ute på vidda i følge mine utenlandske venner, like langt ute på vidda som jeg mener de er når det kommer til dyreplageri.

Hadde jeg sett noen bøllefrø "leke" med en katt eller en hund eller hva det måtte være, så hadde jeg mest sannsynlig reagert med et så utrolig sinne at de aldri hadde vurdert å gjenta denne handlingen.

Men så har det seg sånn at jeg føler meg som en hykler, da det er en katt i nabolaget som har gitt meg 5000kr i dyrelegeregninger og med sine sinnsyke skrik vekker meg 3-4 netter i uka. Denne katten er ikke kastrert, og han skal derfor alltid angripe katten min som er kastrert, og det ender jo alltid opp med at katten min må til dyrlege etterpå. Har snakket med eieren flere ganger, og spurt henne om hun ikke kunne tenke seg å kastrere denne katten, men det var hun visst ikke interessert i. Jeg er rett og slett blitt så lei denne drittkatten at jeg har tenkt å avlive denne drittkatten dersom den forårsaker mer trøbbel, da jeg ser på den som en pest og en plage. Dette er egentlig ganske sjukt, fordi jeg er dyreelsker, og hadde heller skada fem mennesker enn et dyr, men denne katten har rett og slett drevet meg til vanvidd! Dersom jeg gjør denne handlingen som jeg sterkt vurderer, vil jeg da være en dyreplager/mishandler i deres øyne?
Vis hele sitatet...
hva med å kidnappe nabokatta og ta den med til dyrlegen koster rundt 5-600kr. trur heller ikke eierene hadde lagt merke til noe fysisk så lenge den ikke har veldig kort hår.
Å ikke sterilisere katter er jo indirekte mishandling i mange tilfeller mener jeg da det stadig dukker opp løskatter uten tak over hodet.
Sånne mennesker burde få smake sin egen medisin.
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Sånne mennesker burde få smake sin egen medisin.
Vis hele sitatet...
Gaffateip og balltre, jeg stiller gledelig til disposisjon for å dele ut litt knekte kjever
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Gaffateip og balltre, jeg stiller gledelig til disposisjon for å dele ut litt knekte kjever
Vis hele sitatet...
Ja, fy faen er så enig! Folk lærer så jævlig bra av vold
Sitat av Widow Vis innlegg
Ja, fy faen er så enig! Folk lærer så jævlig bra av vold
Vis hele sitatet...
Aner et hint av ironi her...
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, men jeg ønsker hvertfall at disse menneskene skal få angre på hva de gjør/har gjort. Vold er kanskje ikke veien å gå...
Sitat av Essi Vis innlegg
hei.

Jeg har fått nok, jeg skjønner ikke at det er mulig. Har sett mye dritt i mitt liv men når voksne menn tvinger en stakkars hund i seg en hel sigarett, en ung jente pælmer 9 valper ut i vannet og en dame med høye hæler tråkker i stykker hodet og kroppen til en katt da er det for jævlig.

Jeg skjønner ikke hva meningen er med å terrorisere ett dyr som aldri har gjort noe galt i sitt korte/lange liv.

Jeg blir så jævla forbanna at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det skjer kanskje ikke så mye synlige mishandlingssaker her i Norge men rundt omrking i verden er det helt sykt.

Jeg får bare en indre smerte og får rett og slett lyst til å partere hele personen som gjør noe slikt.

Synspunkter?
Vis hele sitatet...
Ja, det skjer mye sykt i verden. Hva er poenget ditt?
Hvorfor holder du deg ikke unna bilder/videor hvor en dame med høye hæler tråkker i stykker hodet til en katt? Hvis jeg hadde lagd en tråd over hver eneste sak som hadde fått meg til å føle meg uvell, hadde freak hatt noen par tusen flere tråder.
Sitat av Cyroc Vis innlegg
Er bare å slutte å bry seg med engang. Jo mer du tenker på misshandlede dyr, jo mer blir du å irritere deg. Face it, du kan ikke gjøre noe med det og det nytter heller ikke å irritere seg over det.

Selvfølgelig vil man analpenetrere dyremisshandlere med kvister og kaktuser, men det vil alltid finnes psykisk syke folk her i verden, og det må man bare godta først som sist.
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan man gjøre noe med det! Man kan donere til dyrebeskyttelsen eller tilsvarende organisasjoner, man kan bidra som midlertidig for hunder eller katter (sistnevnte er det enormt behov for), man kan benytte anledninger som dukker opp til å spre gode holdninger til dyr og dyrevelferd osv. Man må aldri "bare godta" at det foregår mishandling hverken av dyr eller mennesker – å gi seg hen til apatien er et nederlag og en skam både på et personlig og et samfunnsmessig plan, og er noe vi må unngå for enhver pris.

Sitat av Mongotryne
Dyrevernsloven her i Norge er alt for slapp slik som nevnt tidligere.
Vis hele sitatet...
I januar 2010 tok Dyrevelferdsloven over for Dyrevernloven. Det var et viktig skritt i riktig retning, men enkelte ting som for eksempel straffeutmåling er fortsatt altfor dårlig.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis vi skal tenke på det fra et naturlig perspektiv blir det litt bedre;
vi er på toppen av næringskjeden og dyr kan være temmelig brutale med hverandre de og.
Selv om vi nok er i overkant slemme alt for ofte..
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig at det gjør det bedre. Vi har evne til refleksjon, og vi vet hva vi gjør. Vi vet hvilke lidelser vi påfører det andre vesenet, og vi har evnen til å sette oss inn i dets situasjon, men vi gjør det likevel. For å sitere Mark Twain:

"Of all the creatures, man is the most detestable. Of the entire brood, he is the only one that possesses malice. He is the only creature that inflicts pain for sport, knowing it to be pain. The fact that man knows right from wrong proves his intellectual superiority to the other creatures; but the fact that he can do wrong proves his moral inferiority to any creature that cannot."

Sitat av Stringer Vis innlegg
Jeg er rett og slett blitt så lei denne drittkatten at jeg har tenkt å avlive denne drittkatten dersom den forårsaker mer trøbbel, da jeg ser på den som en pest og en plage. Dette er egentlig ganske sjukt, fordi jeg er dyreelsker, og hadde heller skada fem mennesker enn et dyr, men denne katten har rett og slett drevet meg til vanvidd! Dersom jeg gjør denne handlingen som jeg sterkt vurderer, vil jeg da være en dyreplager/mishandler i deres øyne?
Vis hele sitatet...
Det er et vanskelig spørsmål, og jeg forstår frustrasjonen din. Jeg vil vel nødig kalle det dyre-plageri hvis det er en forsvarlig og smertefri avliving, men jeg vil påstå at handlingen likevel er gal. Det er et selvstendig liv og jeg synes ikke du har rett til å ta det livet på bakgrunn av at det koster deg penger – dyr har egenverdi, og det er fastslått i lovverket. I tillegg er det i lovverket ikke fritt frem for hvem som helst å foreta avlivinger av dyr i det hele tatt, og det finnes en egen forskrift for avliving av hund og katt. I tillegg til at du sannsynligvis vil bryte begge disse lovene vil du også bryte lovverket ved å avlive noen andres katt uten deres samtykke.

For å oppsummere vil det altså være mot loven på flere punkter, og jeg synes heller ikke det er moralsk riktig. Det jeg foreslår at du gjør er å ta kontakt med eierne igjen og si at katten deres påfører deg veldig store utgifter og katten din store skader, og bruke dette som argument for å overtale de til kastrering. Hvis du har veterinærforsikring så kan du kontakte forsikringsselskapet og fortelle problemet, så kanskje de går til det skritt å forsøke å belaste eierne av den andre katten for veterinærutgiftene. Som siste utvei kan du jo tilby deg å betale for kastreringen – det virker urettferdig, men løser faktisk problemet på en god måte og samtidig sparer deg for mye utgifter.

Sitat av KingJay Vis innlegg
Herregud. Igjen virkelig? Hva faen er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Kondolanser og det går bra du trenger ikke være sur? Dette har blitt diskutert tusenvis av ganger her før, og det eneste man får ut av tråden er "jeg kunne drept denne fyren", "jeg hadde gjort det samme med han" OSV OSV..
Vis hele sitatet...
Det er frivillig å lese tråder. En del av postene i slike tråder er kanskje litt repetative, men det er jo ikke verre enn å la være klikke på linken hvis du ikke er interessert.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Det var vel _litt_ drastisk?
Vis hele sitatet...
Drastisk ja, men det hadde fått en stopper for det.

Nei, jeg hadde mest sannsynlig ikke stemt for dødsstraff.
Det som er jævlig leit er at mange folk ikke fatter at vi mennesker er ikke avhengig av hus dyr men dyrene er avhengig av oss mennesker. Det er helt rått at mennesker ikke har mer respekt for dyr!
Sitat av Essi Vis innlegg
hei.

Jeg har fått nok, jeg skjønner ikke at det er mulig. Har sett mye dritt i mitt liv men når voksne menn tvinger en stakkars hund i seg en hel sigarett, en ung jente pælmer 9 valper ut i vannet og en dame med høye hæler tråkker i stykker hodet og kroppen til en katt da er det for jævlig.

Jeg skjønner ikke hva meningen er med å terrorisere ett dyr som aldri har gjort noe galt i sitt korte/lange liv.

Jeg blir så jævla forbanna at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det skjer kanskje ikke så mye synlige mishandlingssaker her i Norge men rundt omrking i verden er det helt sykt.

Jeg får bare en indre smerte og får rett og slett lyst til å partere hele personen som gjør noe slikt.

Synspunkter?
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig Jeg blir så extremt forbanna når jeg hører om det/ser det. Vi skulle hatt et dyrepoiliti i norge.

Sitat av Cyroc Vis innlegg
Er bare å slutte å bry seg med engang. Jo mer du tenker på misshandlede dyr, jo mer blir du å irritere deg. Face it, du kan ikke gjøre noe med det og det nytter heller ikke å irritere seg over det.

Selvfølgelig vil man analpenetrere dyremisshandlere med kvister og kaktuser, men det vil alltid finnes psykisk syke folk her i verden, og det må man bare godta først som sist.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde sett en F.eks hund da blitt voldtatt av et menneske. HAdde du bare ignorert det å gått videre? Jeg hadde helt klart gått til ''angrep''.