Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7900
hei, jeg er av 92 kullet, sist gang jeg røyket hasj er under en måned siden (2/3 uker en gang, og for 4-5 uker siden to ganger,
før det er det ca. 7-8måneder siden forje gang)

fikk brev fra forsvaret som henviste til en internettside der de sa at brevet for førstesesjon som skulle være på internett blir sendt om 3 dager, vet ikke når sesjon 2 som er rett vesiden av sesjon 1 på sia er men antar at det er her de tar blod/hår/pisseprøver.

På erowid står det følgende om hårprøver:
Cannabis use is detectable with hair tests and is generally included in the standard hair test. Hair tests generally take the most recent 1.5 inches of growth and use those for testing. That provides a detection period of approximately 90 days. If an individual's hair is shorter than 1.5 inches, this detection period will be shorter.


Har likevel noen spørsmål, er dette helt rett?, hvor mye av den tiden kan jeg kutte ned ved og skinne meg?, vil de garantert ta hårprøver?

hadde planer om lærlingtid i forsvaret

legger til noen fler spørsmål.
hvor lang tid er det mellom sesjonene, vil jeg bli stempla som ikke tjenestedyktig om de finner noe?
Sist endret av m4nson; 1. januar 2010 kl. 18:05.
Hårprøve på sesjon?????? neppe.
er nok rulleblad de sjekker. men dette her står det mye om på andre poster her inne.. ta en titt.
uansett, er du skinna(overalt) blir det nok lite harprøve uansett....
De tar ingen prøver på sesjon. Søk på forumet så finner du fort ut av dette. Det er kun en sesjon. Neste gang du eventuelt er inne så er det innrykk.
De tok hvertfall ikke hårtest på meg når jeg var inne hvertfall, men det er noen år siden. Vi tok forsåvidt ikke pisseprøve heller, de samla alle i en sal med all bagasje og gikk gjennom alt med narkohunder. De tok også lommebøker\kortholdere\kort osv og spraya med et stoff som forrandrer farge om det er thc tilstede, f.eks nedi der du har myntene. Så om lommebok eller kort har vært i kontakt med noe så ville jeg bytta lommebok eller gjort det ordentlig rent

Har aldri hørt om at de har tatt hårprøve på noen. Ellers tror jeg ikke det er noen måte å få thc sporene ut av håret, det eneste måtte være om du klarte å kvitte deg med absolutt alt hår på kroppen. Inkludert rompeskjegget
Sist endret av Almighty; 1. januar 2010 kl. 18:20.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
de tar urinprøve av deg, ikke hårprøve, med mindre de har begynt med noe nytt, noe jeg tviler sterkt på.
du er nok over all sannsynlighet trygg.
Så vidt jeg vet blir du ikke testa for noe slikt på sesjon i det hele tatt. Den dagen jeg var på sesjon (7 mnd siden, 91-kull) var det i alle fall ingen som ble testet for noe slikt.

Vi hørte på et foredrag, løste noen oppgaver (matematikk, logikk og språk), samtalet med sesjonssjefen om motivasjon o.l. (tok max 2 min) og gikk inn på legekontoret hvor hun bare undersøkte hjerterytmen med stetoskop, målte høyde og vekt, og testet hørsel og syn. Forbløffende lite innholdsrik sesjon, spør du meg.

Det kan jo være jeg hadde en sesjon helt utenom det vanlige, eller at de har endret alt til 92-kullet, men det finner jeg lite sannsynlig. Tør ikke å love noe, men kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe pisseprøver/hårprøver på sesjon.

Sitat av Almighty Vis innlegg
De tok hvertfall ikke hårtest på meg når jeg var inne hvertfall, men det er noen år siden. Vi tok forsåvidt ikke pisseprøve heller, de samla alle i en sal med all bagasje og gikk gjennom alt med narkohunder. De tok også lommebøker\kortholdere\kort osv og spraya med et stoff som forrandrer farge om det er thc tilstede, f.eks nedi der du har myntene. Så om lommebok eller kort har vært i kontakt med noe så ville jeg bytta lommebok eller gjort det ordentlig rent

Har aldri hørt om at de har tatt hårprøve på noen. Ellers tror jeg ikke det er noen måte å få thc sporene ut av håret, det eneste måtte være om du klarte å kvitte deg med absolutt alt hår på kroppen. Inkludert rompeskjegget
Vis hele sitatet...
Blander du sesjon og inntak nå, eller gjorde de faktisk dette på sesjonen?
Trådstarter
16 4
Yes, da satser jeg på det

Takker for inholdsrike svar.

Søkte litt rundt men fant ikke noe svar på hva jeg lurte på i slengen
Sist endret av m4nson; 1. januar 2010 kl. 18:25.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Blander du sesjon og inntak nå, eller gjorde de faktisk dette på sesjonen?
Vis hele sitatet...
Nei, my bad. Fikk tydeligvis ikke med meg hele innlegget.
Hadde sikkert vært altfor dyrt å betale for hårprøver til så mange.
Sitat av Deezire Vis innlegg
De tar ingen prøver på sesjon. Søk på forumet så finner du fort ut av dette. Det er kun en sesjon. Neste gang du eventuelt er inne så er det innrykk.
Vis hele sitatet...
Sesjon del 1 (egenerklæring), sesjon del 2 (oppmøte på et sesjonskontor)

slik jeg husker det fra lappen jeg fikk i posten, er visst nytt dette året
Sesjon= Da tar de ingen prøver!
Innrykk= Da blir det fort en blodprøve eller en pisseprøve!

raskt spørsmål: hvis jeg har gått forbi en som røyket hasj, finnes det da spor på klærne mine, som en hund vil merke?
Nei, da skal han ha røyka MYE og hatt MYE rusk på seg.
Hva hvis jeg sitter sammen med tre stykker som røyker, da? Ute, i åpen luft, men ganske nært. Vi snakker alle 4 innenfor en radius på en meter. Jeg røyker ikke, men de tre andre røyker. Engangtilfelle, de røyker i kanskje et kvarter, 20 minutter. Hvor merkbart er dette på meg og mine klær?
De tar kun hårprøve ved sterk mistanke. Men de tester lommene dine, mobilen din osv med et stoff som kan avsløre cannabis og hasj.
De tar også blodprøver av alle, men om de sjekker for narkotiske stoffer i disse vet jeg ikke.
På innrykksdagen har de også narkohund til stede som sjekker deg og bagasjen din.
Ganske umiddelbart etterpå? Ja, helt klart. En uke senere, nei selvsagt ikke. Det er dog bevist at passiv røyking kan slå ut på tester, og hvis jeg ikke husker helt feil ble en eller annen kis frifunnet fordi de klarte å overtale retten om at det måtte ha vært passiv røyking.

Alt som skjer på sesjonen er godt dokumentert på forsvaret sine nettsider. Første treff på Google for "sesjon" er det også. Nei - før en eller annen stoner med autoritetsissues kommenterer det - de har ingen grunn til å lyve om hva som pågår på en sesjon. http://www.mil.no/felles/vpv/start/i...290&source=ftd
Har et spørsmål:

Hvis de tar hår/pisse prøve av deg på sesjon, å finner THC, hva skjer da?
Sitat av Infected_Shroom Vis innlegg
Har et spørsmål:

Hvis de tar hår/pisse prøve av deg på sesjon, å finner THC, hva skjer da?
Vis hele sitatet...
Sannsynligheten er MINIMAL at de tar sånne prøver på sesjon. Men ja, worst case scenario er at du blir TJENESTEUDYKTIG!
Sivil påtale og en flybillett hjem. De tar ikke prøver på sesjon, end of story.
De tok i hvertfall urinprøve av meg på sesjon i 03. måtte pisse inni et lite avlukke uten dør... tok jo en evighet før det kom noe hehe...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bb001984 Vis innlegg
De tok i hvertfall urinprøve av meg på sesjon i 03. måtte pisse inni et lite avlukke uten dør... tok jo en evighet før det kom noe hehe...
Vis hele sitatet...
Urinprøven de tar er en standard test for urinveisinfeksjoner m.m. de tester ikke for narkotika.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sorry for at jeg drar opp gammel tråd, men gjør heller det enn å lage ny.
Skal inn den 23. Juli. Da er det omtrent en måned siden jeg røyket en gang. Før det var det mye oftere, men tok meg sammen for ca. 2 mnd siden. Reiser i helt nye klær og med ny mobil som ikke har vært i lomma.

Tar de bare hårprøver ved mistanke, eller er dette standard? Hvor lenge er det i blodet? Og hvis man blir tatt, nytter det i det å dra noe sånt som ''Ehm.. var jo på Roskilde i sommer, folk som røyket i teltet ved siden av..''? Har helt noia nå.

Edit: Røyket ganske heavy i to år før jeg sluttet omtrent helt for 2mnd siden. Vil det hjelpe å ta minicolor i håret for å gjøre det kjemisk?
Sist endret av Heisenberg1; 21. juli 2012 kl. 04:50.
Når jeg kom inn så var det ingen prøver what so ever.
Du går inn, blir stilt i en sal. Må sette ifra deg sekken, skoene osv, så skal du stå vendt bort ifra sekken, så kommer det en narko hund som skal sniffe på tingene og dere.

Ingen blodprøver, urinprøver eller noe når jeg kom inn.
Eneste gangen vi måtte tappe blod, var når vi skulle ta vaksiner osv 3 uker inn i førstegangstjenesten.
Tror jeg måtte gjennom opp til fem tisseprøver når jeg var inne i garden iløpet av førstegangstjenesten men ingen testing når jeg var på sesjon dog.
Sitat av emmma Vis innlegg
Tror jeg måtte gjennom opp til fem tisseprøver når jeg var inne i garden iløpet av førstegangstjenesten men ingen testing når jeg var på sesjon dog.
Vis hele sitatet...
Tok absolutt ingen tester i garden jeg Var på sessvollmoen(skrives vell sånn), og der ble vi bare sniffa på og søk igjennom sekkene.
La-Li-Lu-Le-Lo
Sixer's Avatar
19 4
Sitat av Kramer Vis innlegg
Tar de bare hårprøver ved mistanke, eller er dette standard? Hvor lenge er det i blodet? Og hvis man blir tatt, nytter det i det å dra noe sånt som ''Ehm.. var jo på Roskilde i sommer, folk som røyket i teltet ved siden av..''? Har helt noia nå.
Vis hele sitatet...
Innrykk
Husker jeg ble "mistenkt" pga litt rusk i lommeboken når de sjekket den (dumme, dumme meg!). Trodde jeg var fucked på det tidspunktet. Inn for å ta pisseprøve. Er verdt å nevne at jeg hadde røyket for 2-3 uker siden. Slo ut negativ og skulle ta hårprøve på meg, men "han har jo så kort hår... Nå var du heldig!"

Moral of the story: Shave that head!
Okey, skal ut og kjøpe ny klær nå, sokker og alt. Tar bare med cash og får ettersendt nytt bankkort. Har heldigvis helt ny mobil som ikke har vært i lomma enda. Jeg klippet håret ca. 2 uker etter at jeg hadde røyket ned til 2-3cm. Eneste jeg har noia for er skoene, men er de strenge hvis hunden markerer på de? Kan jo ha tråkket på noe.. Tror dere dette vil gå igjennom?
Kjøp noen nye sko da vel! Trenger jo ikke være de mest fancy skoa sålenge du ikke blir tatt. Du kan evt. kjøre skoa i vaskemaskina.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Tok absolutt ingen tester i garden jeg Var på sessvollmoen(skrives vell sånn), og der ble vi bare sniffa på og søk igjennom sekkene.
Vis hele sitatet...
Merkelig at det skal være så sykt forskjell men det var jo like greit, folk skulle jo stå vakt på slottet og diverse så var jo greit at folk ble sjekka sånn sett

Heldigvis var jeg i KP 5 og slapp vakt