Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7581
Hei


Har i lengre tid ønsket meg en 9mm Glock, men det finner ingen i mitt nærmiljø som selger dette.
I det miljøet jeg går i er det også utrolig vanskelig å få tak i håndvåpen.

Så tenker kanskje pistolklubb er veien å gå for å få tak i en 9mm Glock.
Nå har det seg sånn at jeg har ett rulleblad som ikke er så veldig pent (hehe), å da er det vell ikke bare bare.

Noen som vet hvordan dette fungerer i praksiss?

Hvis jeg begynner på pistolklubb må jeg først bli godkjent av politiet på noen måte, eller er det først når jeg skal søke om å skaffe eget våpen i tilfelle?

Hvis politiet skal vurdere meg, kan jeg bruke politiet som ikke kjenner meg i en annen kommune å kanskje slippe unna?

Jeg aner ikke hvordan dette er i praksiss i det hele tatt.


Hvis dette med pistolklubb ikke vil gå gjennom pga mitt ufine rulleblad, fins det noen andre metoder av noe slag som jeg kan skaffe dette håndvåpenet på?
Sitat av Melcor Vis innlegg
Deepweb...
Vis hele sitatet...
lol, just lol.

On-T: Hvor jævlig ser rullebladet ut og hva er på det?
Trådstarter
37 2
(hehe) har lekt litt gta i min yngre dager. bilkapring, innbrudd, heleri, narko. litt vold å den slags.. Ikke noe som politiet vil rope hurra for, for å si det sånn
du kan godt være med i en pistolklubb og skyte selv om du har rulleblad.

når du har gjennomført prøvetid etc er det politiets jobb å finne ut om du er skikket til å eie et våpen.
Sitat av Amfysti Vis innlegg
(hehe) har lekt litt gta i min yngre dager. bilkapring, innbrudd, heleri, narko. litt vold å den slags.. Ikke noe som politiet vil rope hurra for, for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Oi, da skal man nok tro at lovlig pistol er noe å glemme.
Prøv diverse narko-boler og land som er mer østover enn vi.
Trådstarter
37 2
Russland next, ååånei :P hehe

Vil ikke akkurat ha en skitten glock heller, vil helst ha ny.

Men kommer det en østeuropeer så skal jeg nok spørre
Sist endret av Amfysti; 19. juni 2012 kl. 18:29.
Sitat av Amfysti Vis innlegg
(hehe) har lekt litt gta i min yngre dager. bilkapring, innbrudd, heleri, narko. litt vold å den slags.. Ikke noe som politiet vil rope hurra for, for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært den politijuristen som skulle sett gjennom søknaden din, hadde avslått søknaden like fort som jeg leste din GTA historie.
Flytt til Russland der må du ha rulleblad for å få våpen
Jeg er utdannet nasjonal dommer(Pistol stevner) og pistoltrener igjennom Norges idrettsforbund og kan med en gang si at du aldri kan eie et våpen med det rullebladet!

Jeg anbefaler deg å kontakte en pistolklubb vist du på død og liv vil skyte litt. Vist du er kjent som kriminell i nærmiljøet og klubbleder/skyteleder ser på deg som en farlig person, har han lov å kaste deg ut av klubben og fra treninger.
Sist endret av Xzip; 19. juni 2012 kl. 18:36.
Trådstarter
37 2
Nei, vil ikke si at jeg er i noe slikt ett farlig miljø du viser til. Men har gjort mine sprell i mine yngre dager ja.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Xzip Vis innlegg
Jeg er utdannet nasjonal dommer(Pistol stevner) og pistoltrener igjennom Norges idrettsforbund og kan med en gang si at du aldri kan eie et våpen med det rullebladet!

Jeg anbefaler deg å kontakte en pistolklubb vist du på død og liv vil skyte litt. Vist du er kjent som kriminell i nærmiljøet og klubbleder/skyteleder ser på deg som en farlig person, har han lov å kaste deg ut av klubben og fra treninger.
Vis hele sitatet...
Jeg har rent rulleblad, aldri vært innblandet i noe som helst ulovlig - så, hvor går en egentlig fram for å melde seg inn i en pistollklubb og begynne med skyting - da det er en hobby jeg har lyst på.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Jeg er utdannet nasjonal dommer(Pistol stevner) og pistoltrener igjennom Norges idrettsforbund og kan med en gang si at du aldri kan eie et våpen med det rullebladet!
Vis hele sitatet...
Når jeg først har sjansen, har jeg mulighet å eie ett våpen med Cannabis bestikkelse på rullebladet? er det eneste lille krim jeg har fått problemer med politiet
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg har rent rulleblad, aldri vært innblandet i noe som helst ulovlig - så, hvor går en egentlig fram for å melde seg inn i en pistollklubb og begynne med skyting - da det er en hobby jeg har lyst på.
Vis hele sitatet...
Først finner du en klubb i området så drar du en av treningene deres å spør =)
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Helt ærlig TS, så tror jeg det er til det beste for alle om du ikke får henda dine på noe skytevåpen. Hele posten hørtes litt suspekt ut, noe du nok er klar over. Lykke til.
Ta kontakt med nærmeste pistolklubb så finner du fort ut hvordan du kan bli med å skyte pistol! Jeg har forfattet denne lista:
http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=6448

Det er forøvrig politiet som tar stilling til om DU er skikket til å eie våpen, ikke Xzip til tross for at han er nasjonal dommer..
Og det er MANGE i landet som eier våpen MED en tvilsom fortid og flekker på rullebladet.. Normal foreldelsesfrist er fem år..
kjedelig streiting
Sitat av woff Vis innlegg
Det er forøvrig politiet som tar stilling til om DU er skikket til å eie våpen, ikke Xzip til tross for at han er nasjonal dommer..
Og det er MANGE i landet som eier våpen MED en tvilsom fortid og flekker på rullebladet.. Normal foreldelsesfrist er fem år..
Vis hele sitatet...
Foreldelsesfrist for hva? Dommer og bøter havner i registre som vil følge det for alltid desverre.
Sitat av woff Vis innlegg
Ta kontakt med nærmeste pistolklubb så finner du fort ut hvordan du kan bli med å skyte pistol! Jeg har forfattet denne lista:
http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=6448

Det er forøvrig politiet som tar stilling til om DU er skikket til å eie våpen, ikke Xzip til tross for at han er nasjonal dommer..
Og det er MANGE i landet som eier våpen MED en tvilsom fortid og flekker på rullebladet.. Normal foreldelsesfrist er fem år..
Vis hele sitatet...
Joda, men nå må du for all del huske på at klubb er pålagt å sende ved dokumentasjon på 6 måneders aktivt medlemskap og resultatlister for minimum ett stevne. I tillegg så må også leder eller styremedlemmer i klubben skrive en anbefaling for deg, der de skriver hvorfor du er skikket til å ha våpen!

9mm og 45. er jo to våpen som du i utgangspunktet kun kan stille i militærklasse på 1N(Feltskyting), 9mm kan mikses og trikses med slik at du også nødig kan stille i (25m GROV siluett/presisjon)

Vist du søker på en 9mm glock til militærfelt som førstevåpen må jo våpenkontoret klø seg i hodet, det mer eller mindre vanlig å søke på en 22. da denne er grei som førstevåpen og du kan stille i grener som: felt, standard, silhuett og presisjon.

Etter du har ervervet våpen må du skyte aktivt for å beholde det! Politiet sender ut lister til klubbene der det skal føres på hvem som har vært aktiv. Dette er i henhold til våpenloven §10

§10
"politimesteren kan tilbakekalle våpenkort hvis innehaver ikke er edruelig og pålitelig eller ved særlige grunner kan anses som uskikket til å erverve våpen.
Våpenkort kan tilbakekalles også hvis innehaver ikke lenger har behov for eller annen rimelig grunn til å ha våpen"
Sist endret av Xzip; 19. juni 2012 kl. 21:36.
Uten at jeg skal si det for sikkert så tror jeg aldri i livet du får lov til å eie våpen med et kriminelt rulleblad, men dette er jo Norge, så skal aldri si aldri Uansett er det svært vanskelig å få kjøpt egne våpen i Norge. Du må være et aktivt medlem av en pistolklubb i minst 6 måneder, og klubben må gå god for deg etter det jeg vet. Er bare å søke på nettet på dette. På politiet.no kan du f.eks. lese dette:

https://www.politi.no/nordre_buskeru...Tema_554.xhtml
Sitat av Xzip Vis innlegg
....og kan med en gang si at du aldri kan eie et våpen med det rullebladet!
Vis hele sitatet...

Du skreiv det jeg ikke turte å skrive, skytterkollega.
Trådstarter
37 2
At hele tråden hørtes suspekt ut er meg riv ruskende likegyldig.

Norge er desverre ett land der det er fy fy å eie ett håndvåpen, i veldig mange andre land i verden så er dette helt ok, og vanlig å ha i hus.

Kjipt at en fortid skal ødelegge evt for resten av livet for en hobby man har lyst til å drive med.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Enig, kjipt nesten ingenting er lov å eie her - mens i statene kunne jeg eid M4, M16, AR-15, AK, også videre.
Jeg er glad for at det er så strenge våpenregler her til lands når man ser hva enkelte individer er i stand til å gjøre med våpen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Enkelte ja. I sitt eget hjem bør en f.eks kunne fått lov å forsvare seg om noen bryter seg inn, i statene kan du skyte uvedkommende om situasjonen krever det, en regel jeg synes burde vært lov her også. Nå kan det jo alltid diskuteres om en bør være "judge, jury, executioner" dog.
Sist endret av Quakecry; 20. juni 2012 kl. 00:58.
Problemt med en pistol-klubb er at du må være med en god stund, altså opptil 6 måneder før du får lov til å kjøpe ditt eget våpen.

Etter det har du bare lov til å ha våpnet (tror jeg) så lenge du er aktiv i pistolklubben.

Før gikk det ann og bare melde seg inn, så fikk man kjøpet eget våpen. Men det er ikke tilfelle lenger.
Du må MINIMUM være 21 år gammel og vært medlem av pistolklubb i minimum 6 måneder for å få tillatelse til å eie eget våpen.
Hva er vitsen ved bare å eie et håndvåpen og ikke bruke det?

Hvis noen av dere virkelig er interessert i pistolskyting så ta som sagt kontakt med nærmeste klubb. Hvis dere vil lese om dette så besøk: http://www.kammeret.no/forum/index.php
Det de ikke vet om lover og regler her vet heller ikke politiet...
Er 17 år, har også lyst til å begynne med pistolskyting. Har vært i en bunker og skutt med 9mm selv før, men det var med en kompis og stefaren hans som var med i en skyteklubb.

Er det mange krav for meg, for å skaffe meg en 9mm og begynne å skyte på bane?
Mye dyre kurs, eksamener, gebyrer osv (noe i likhet med det å ta billappen)?

Eller må jeg vente til jeg er 18? Har rent rulleblad.

EDIT:ser nå at jeg allerede har fått litsvar :P sorry.
Sist endret av sgt_coke; 20. juni 2012 kl. 01:33.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enkelte ja. I sitt eget hjem bør en f.eks kunne fått lov å forsvare seg om noen bryter seg inn, i statene kan du skyte uvedkommende om situasjonen krever det, en regel jeg synes burde vært lov her også. Nå kan det jo alltid diskuteres om en bør være "judge, jury, executioner" dog.
Vis hele sitatet...
Å kunne med loven i ryggen skyte først og spørre etterpå er ikke noe vi burde innføre i Norge. De få våpnene vi har skaper nok problemer som det er, og det siste vi trenger er en væpnet befolkning som skal leke helt og hisse opp væpnede kriminelle (og de bærer garrantert våpen om de forventer å møte væpnet motstand...). Antakelsen her er at selv om befolkningen er væpnet så minker ikke kriminaliten, det bare øker sjangsene for at noen blir skutt i en konfrontasjon med kriminelle. Du får aldri høre at du burde prøve å slåss med ranere eller leke helt i situasjoner hvor skytevåpen ikke er involvert - hva får deg til å tro at det plutselig er en god ide om både du og den kriminelle har våpen i henda?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
sgt_coke, om det er mulighet for det, kan du få en av dine foresatte til å skaffe seg pistol. Dere kan gjøre en avtale dere imellom, om at pistolen blir dems på papiret, men din. Når du fylles 21 år, og oppfyller kravene til å eie pistol, kan den gis til deg

Er utrolig glad for at kravene for å eie håndvåpen i Norge er så strenge. Håper det ordner seg for TS, om det er blinkskyting el. våpenet skal bli brukt til.
Sitat av Amfysti Vis innlegg
(hehe) har lekt litt gta i min yngre dager. bilkapring, innbrudd, heleri, narko. litt vold å den slags.. Ikke noe som politiet vil rope hurra for, for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Basert på hva du skriver her, så håper jeg for guds skyld at du aldri kommer i nææærheten av noe slikt som å eie en pistol.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
sgt_coke, om det er mulighet for det, kan du få en av dine foresatte til å skaffe seg pistol. Dere kan gjøre en avtale dere imellom, om at pistolen blir dems på papiret, men din. Når du fylles 21 år, og oppfyller kravene til å eie pistol, kan den gis til deg
Vis hele sitatet...

Jepp, pistol og revolver kan stå registrert på en av dine foreldre vist du er uner 21, men du har ikke lov å bære/transportere våpen eller ammo selv. Da må den registrerte eier transportere våpenet frem til skytebane og du vil kunne bruke våpenet under oppsyn av skyteleder(Samme som med klubbvåpen).

Dine foreldre trenger ikke å ha noe som helst med skyting eller våpenteknisk erfaring å gjøre for å kunne erverve våpen igjennom deg.*smutthull*

Send PM vist du vil ha henvisning til det aktuelle lovverket
Sitat av Amfysti Vis innlegg
At hele tråden hørtes suspekt ut er meg riv ruskende likegyldig.

Norge er desverre ett land der det er fy fy å eie ett håndvåpen, i veldig mange andre land i verden så er dette helt ok, og vanlig å ha i hus.

Kjipt at en fortid skal ødelegge evt for resten av livet for en hobby man har lyst til å drive med.
Vis hele sitatet...
Kanskje noe du burde ha tenkt på litt tidligere? Jeg synes det er bra at vi har såpass strenge våpenrestriksjoner her i landet. Helst skulle de ha vært enda strengere...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enig, kjipt nesten ingenting er lov å eie her - mens i statene kunne jeg eid M4, M16, AR-15, AK, også videre.
Vis hele sitatet...
Nå er statene noe tilbakestående på visse punkter også da.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Sitat av Amfysti Vis innlegg
At hele tråden hørtes suspekt ut er meg riv ruskende likegyldig.

Norge er desverre ett land der det er fy fy å eie ett håndvåpen, i veldig mange andre land i verden så er dette helt ok, og vanlig å ha i hus.

Kjipt at en fortid skal ødelegge evt for resten av livet for en hobby man har lyst til å drive med.
Vis hele sitatet...
Ingen her som egentlig nekter deg noe, som de sier og som jeg har gjort selv ved flere anledninger er det bare å dra til din lokale skyteklubb å høre om du får hive deg med.
Var sinnsykt kult med hyggelige og profesjonelle folk når det kom til våpen da de har et ansvar for og lære oss opp i hvordan man håndterer et håndvåpen.
Finnes jo folk som greier skyte seg selv der ute, rapperen/ autotunern Lil Wayne er jo et perfekt eksempel på en som greide det ved å skyte seg selv i foten i ung alder.

Uansett, så virker du fortsatt suspekt ut for meg med måten du framstiller ting på. Som at det er urettferdig at fortiden innhenter deg. Så hva? Vi har da alle våre schwin på skogen, å tro meg de jeg dro til pistolklubben med var absolutt ikke uskyldsrene, ene fyren var et tidligere HA medlem bare som et eksempel.
Dette var ikke noen hemmelighet for de som var i pistolklubben, men om de hadde ansett det som trygt å anbefale han for et privateid håndvåpen ville nok blitt en helt annen sak.

Poenget: Oppfør deg som et menneske, som du sikkert allerede gjør. Da burde der ikke være noe stort problem for deg å få skyte på treninger. Samtidig som du har selskap av andre med samme interessen.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Dine foreldre trenger ikke å ha noe som helst med skyting eller våpenteknisk erfaring å gjøre for å kunne erverve våpen igjennom deg.*smutthull* Send PM vist du vil ha henvisning til det aktuelle lovverket
Vis hele sitatet...
Du er HELT og totalt på jordet! For å erverve (eie) håndvåpen KREVES det at du er minst 21 år, det KREVES at du har vært medlem MINST 6 måneder i pistolklubb, det KREVES at du i de siste 6 måneder har tilstrekkelig AKTIVITET!
Så det finnes nok ingen mulighet for at foreldre uten videre kan stå som håndvåpeneiere! Dette *smutthullet* eksisterer altså IKKE!

@ sgt_coke: Som det står i mine innlegg: Minimumsalder 21 år for å eie et håndvåpen. Men det er ingen aldersgrense for å skyte med håndvåpen! Så du er nok velkommen i de aller fleste klubbene! Her hos oss har vi et nybegynner / oppstarts-kurs som dekker alt du trenger! Det har vært gratis fram til nå, men vi kommer til å kreve 100,- for dette kurset fra høsten av (prisen inkluderer ammo!).
Sitat av Xzip Vis innlegg
...men du har ikke lov å bære/transportere våpen eller ammo selv.
Vis hele sitatet...
Huh, kan man ikke ha med seg ammunisjon engang?
Hvis det var rent svartkrutt det var prat om så kunne jeg forstått det, men vanlig ammunisjon av messing?
Nei, du har ikke lov å transportere eller eie ammo til håndvåpen uten at du har våpenkort på det aktuelle kaliberet.
Sitat av woff Vis innlegg
Nei, du har ikke lov å transportere eller eie ammo til håndvåpen uten at du har våpenkort på det aktuelle kaliberet.
Vis hele sitatet...
Så du kan transportere rifle-ammunisjon?
Hva med .22lr som f.eks. da?
Sitat av Amfysti Vis innlegg
Hei


Har i lengre tid ønsket meg en 9mm Glock
Vis hele sitatet...
Hva skal du med den?
Sitat av woff Vis innlegg
Du er HELT og totalt på jordet! For å erverve (eie) håndvåpen KREVES det at du er minst 21 år, det KREVES at du har vært medlem MINST 6 måneder i pistolklubb, det KREVES at du i de siste 6 måneder har tilstrekkelig AKTIVITET!
Så det finnes nok ingen mulighet for at foreldre uten videre kan stå som håndvåpeneiere! Dette *smutthullet* eksisterer altså IKKE!
Vis hele sitatet...
Javel? Ta å forhør deg med fagkomité-pistol å se hva de sier! Var på en samling her for en stund siden da dette spørsmålet ble tatt opp, ble overasket selv når jeg fikk høre svaret!

Person over 21 år med tilknytting(Far, mor, bestefar osv.) til skytter under 21 år, kan erverve håndvåpen som skal brukes av skytter under 21 år. Den som erverver våpenet treger ikke å delta på skytteraktiviteter, men det må bruker gjøre!

Så det er bare å kontakte fagkomitèen å høre!
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enkelte ja. I sitt eget hjem bør en f.eks kunne fått lov å forsvare seg om noen bryter seg inn, i statene kan du skyte uvedkommende om situasjonen krever det, en regel jeg synes burde vært lov her også..
Vis hele sitatet...
Fult lovlig i Norge dette.

Du har lov å forsvare din eiendom og ditt liv.. Men du har ikke lov til å eskalere situasjonen unødvendig.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enig, kjipt nesten ingenting er lov å eie her - mens i statene kunne jeg eid M4, M16, AR-15, AK, også videre.
Vis hele sitatet...
Ja, faen så kjipt det er å ikke få lov å skyte innbruddstyver i ryggen med AK-47, litt av et land vi lever i.
Sitat av emphi Vis innlegg
De få våpnene vi har skaper nok problemer som det er.
Vis hele sitatet...
Nordmenn er i aller høyeste grad et godt bevæpnet folkeslag, noe vi stort sett altid har vore.. Holdningen til våpen og andre mennesker, er det som skiller oss fra amerikanerne, ikke antall våpen.
Sist endret av GrønnUgle; 20. juni 2012 kl. 19:29.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enig, kjipt nesten ingenting er lov å eie her - mens i statene kunne jeg eid M4, M16, AR-15, AK, også videre.
Vis hele sitatet...
Har du tatt en titt på statistikkene over drap begått med skytevåpen i Norge og USA?
Det er en vesentlig forskjell.

Forresten kan du fint eie f.eks. en AK her i Norge, men da skal den ikke være helautomatisk.
Det er kun et lite inngrep som skal til før våpenet er i lovlig stand og kan bli godkjent av politiet.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Enkelte ja. I sitt eget hjem bør en f.eks kunne fått lov å forsvare seg om noen bryter seg inn, i statene kan du skyte uvedkommende om situasjonen krever det, en regel jeg synes burde vært lov her også. Nå kan det jo alltid diskuteres om en bør være "judge, jury, executioner" dog.
Vis hele sitatet...
Kan du svare meg på hvor ofte et vanlig menneske faktisk behøver et våpen å forsvare seg med?
Jeg ser absolutt ikke nødvendigheten i dette.

Jeg skjønner dog at folk har lyst til å gå til anskaffelse av våpen for å ha det gøy med blinkskyting eller for å skaffe mat ved å gå på jakt, men til beskyttelse ser jeg på våpen som veldig unødvendig her i Norge.
De som faktisk trenger våpen til beskyttelse har som oftest ført en livsstil som har gjort at de har endt opp i den situasjonen selv.
Stor sjanse at det blir avslag når jeg har besittelse og innførsel av under 15g cannabis?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Så det er bare å kontakte fagkomitèen å høre!
Vis hele sitatet...
Fagkomiteen (i NSF regner jeg med?) har nok muligens kommet over et tilfelle, men da har i så fall vedkommende våpenkontor gjort en feil. Til og med politiet KAN gjøre feil, men dette strider i så fall med gjeldende lover og regler og er nok IKKE et *smutthull* som du sier.
Utdrag av forskriften:
3.5.1.2.3 Krav til medlemskap i skytterklubb/forbundstilknytning
Tillatelse til å erverve og inneha skytevåpen til øvelses- og konkurranseskyting kan bare gis
søker som godtgjør medlemskap i skytterlag/klubb tilsluttet skytterorganisasjon godkjent av
Justisdepartementet/Politidirektoratet. Den som skal erverve og inneha pistol eller revolver
må i tillegg dokumentere 6 måneders aktivt medlemskap i pistolklubb.
Vis hele sitatet...
Forskriften finner du her: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...edlegg_848.pdf

@ pkk1990: Det er ditt lokale våpenkontor / politikammer som avgjør dette. Har du en dom er det normalt at det går 5 år før du eventuelt får lov til å ha håndvåpen i Norge. (I motsetning til USA der du nektes våpeneie for livstid hvis du har en dom..)
Trådstarter
37 2
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Ingen her som egentlig nekter deg noe, som de sier og som jeg har gjort selv ved flere anledninger er det bare å dra til din lokale skyteklubb å høre om du får hive deg med.
Var sinnsykt kult med hyggelige og profesjonelle folk når det kom til våpen da de har et ansvar for og lære oss opp i hvordan man håndterer et håndvåpen.
Finnes jo folk som greier skyte seg selv der ute, rapperen/ autotunern Lil Wayne er jo et perfekt eksempel på en som greide det ved å skyte seg selv i foten i ung alder.

Uansett, så virker du fortsatt suspekt ut for meg med måten du framstiller ting på. Som at det er urettferdig at fortiden innhenter deg. Så hva? Vi har da alle våre schwin på skogen, å tro meg de jeg dro til pistolklubben med var absolutt ikke uskyldsrene, ene fyren var et tidligere HA medlem bare som et eksempel.
Dette var ikke noen hemmelighet for de som var i pistolklubben, men om de hadde ansett det som trygt å anbefale han for et privateid håndvåpen ville nok blitt en helt annen sak.

Poenget: Oppfør deg som et menneske, som du sikkert allerede gjør. Da burde der ikke være noe stort problem for deg å få skyte på treninger. Samtidig som du har selskap av andre med samme interessen.
Vis hele sitatet...
Ja det blir nok ett medlemskap i en pistolklubb, er blink skyting jeg vil..

Men så er det jo sånn i Norge at vil man ha ett håndvåpen så blir man satt i bås med en gang. Til og med her på freakforum av visse medlemmer. Det er bare synd.

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva skal du med den?
Vis hele sitatet...
"Hva skal du med den" <> hva er det for ett spm? Vil ha det som hobby, liker det meste som smeller, er det noe galt i det også nå?? Er dritt lei av folk som skal sette folk i bås BARE fordi de vil eie ett håndvåpen...
Sitat av Amfysti Vis innlegg
Ja det blir nok ett medlemskap i en pistolklubb, er blink skyting jeg vil..

Men så er det jo sånn i Norge at vil man ha ett håndvåpen så blir man satt i bås med en gang. Til og med her på freakforum av visse medlemmer. Det er bare synd.



"Hva skal du med den" <> hva er det for ett spm? Vil ha det som hobby, liker det meste som smeller, er det noe galt i det også nå?? Er dritt lei av folk som skal sette folk i bås BARE fordi de vil eie ett håndvåpen...
Vis hele sitatet...
Det er ingen som setter deg i bås om du vil drive lovlig pistolskyting, det er måten du fremstiller deg selv og din historie som er latterlig. Du virker på ingen måte moden nok til å eie og håndtere et svært dødelig redskap.
Trådstarter
37 2
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er ingen som setter deg i bås om du vil drive lovlig pistolskyting, det er måten du fremstiller deg selv og din historie som er latterlig. Du virker på ingen måte moden nok til å eie og håndtere et svært dødelig redskap.
Vis hele sitatet...
Folk her spør hva jeg har gjort, så sa jeg noe av min fortid som kriminell var. Umoden før var jeg nok. Men vil nå påstå at jeg er blitt mer moden enn den gang jeg holdt på med kriminalitet. Er ikke lenger i noe kriminelt miljø, å ønsker bare å holde på med en hobby jeg trives med.

Dere trenger forsåvidt ikke å sette ett spmtegn med meg, for jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Jeg vet hva jeg vil å hvem jeg er. NOE dere ikke vet kan man vell trygt si...!
Sist endret av Amfysti; 21. juni 2012 kl. 19:00.
Sitat av Amfysti Vis innlegg
Hvis jeg begynner på pistolklubb må jeg først bli godkjent av politiet på noen måte, eller er det først når jeg skal søke om å skaffe eget våpen i tilfelle?
Vis hele sitatet...
Det er først når du vil eie eget våpen at du trenger politiets godkjenning. Du må være medlem (aktivt, dvs. trene flere ganger i måneden) i minst seks måneder før du kan søke om dette.


Sitat av Amfysti Vis innlegg
Hvis politiet skal vurdere meg, kan jeg bruke politiet som ikke kjenner meg i en annen kommune å kanskje slippe unna?
Vis hele sitatet...
Det er visstnok vanskeligere å få godkjenning i Oslo enn i en småkommune. Dette kan faktisk være en mulighet for noen.

Sitat av Amfysti Vis innlegg
Hvis dette med pistolklubb ikke vil gå gjennom pga mitt ufine rulleblad, fins det noen andre metoder av noe slag som jeg kan skaffe dette håndvåpenet på?
Vis hele sitatet...
Spørs hva du har på rullebladet, men har du vold, så er det bare å glemme pistolklubb.

Det finnes ingen andre lovlige metoder for deg som privatperson å anskaffe pistol.


EDIT: Så ikke at det var kommet inn masse andre svar. Zorro er visst litt trøtt nå
Sist endret av El-Zorro; 21. juni 2012 kl. 19:46.
Du må beise sjarken!
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha en glock?
Trådstarter
37 2
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha en glock?
Vis hele sitatet...
Er mest pga at den er relativt billig i forhold til kvalitet.

Vet det er en meget populært håndvåpen så er vell egentlig bare disse her grunnene.