Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3736
Nå har det seg slik at jeg har lyst til å spille litt poker, men er dessverre tom for penger. Har derfor tenkt å bruke kredittkortet mitt til å sette inn 1000 kroner på poker. Vil det være noen problemer med å gjøre det? Isåfall, hvilket kredittkort bør jeg bruke? Får lønning snart, så er ingen fare med pengene
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Bruk ett av de du allerede har hvis du har noen da. Hvis du får lønning snart vil det nok ta lenger tid enn det før du får et nytt kort i posten
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Bruk ett av de du allerede har hvis du har noen da. Hvis du får lønning snart vil det nok ta lenger tid enn det før du får et nytt kort i posten
Vis hele sitatet...
Har Flexi Visa kredittkort, men er det mulig å bruke dette til å sette inn penger? Om jeg ikke husker feil, så har Giske og co innført noen nye regler.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
hvis det er noe problem kan du stikke til en minibank og ta ut, og så stikke i banken og sette inn på kontoen din og spille poker for harde livet.
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
hvis det er noe problem kan du stikke til en minibank og ta ut, og så stikke i banken og sette inn på kontoen din og spille poker for harde livet.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å ta ut penger med kredittkortet fra banken? Jaja, da blir det poker i dag også
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
alle kredittkort jeg har vært borti har ihvertfall hatt mulighet til uttak fra minibank
Nå kommer ihvertfall Unibet til å tjene seg noen kroner.
Ja, du kan (dessverre) betale med kredittkort hos de fleste spillselskaper. Før "betalingsformidlingsforbudet" trådde i kraft, så var dette vanskeligere, dog.
Sist endret av caperno; 3. juni 2012 kl. 17:13.
Spendon eller paysafe funker fint, får der på narvesen etc, da slipper du å bli fristet til å spille mer også
når du begynner å bruke krite kort for å spille poker så er du på vei ned en bakke det fort vil bli vanskelig å krabbe opp!

spilleregel nummer 1 er : bare spill bort penger du har råd å tape!, dem fleste vinner ikke
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
når du begynner å bruke krite kort for å spille poker så er du på vei ned en bakke det fort vil bli vanskelig å krabbe opp!

spilleregel nummer 1 er : bare spill bort penger du har råd å tape!, dem fleste vinner ikke
Vis hele sitatet...
Gutten må få gjøre som han selv vil, selv om det er sant det du sier
Er du dum?

Gamling er nok utrolig morsomt når du har penger til det, men siden du ikke har et rødt øre er du jo bare dum som fortsetter?

Jeg vil ikke hjelpe deg i å utvikle problemet ditt. Håper resten av NFF ikke hjelper deg heller.
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Er du dum?
Gamling er nok utrolig morsomt når du har penger til det, men siden du ikke har et rødt øre er du jo bare dum som fortsetter?
Vis hele sitatet...
Ja, Gamling er morsomt

Ts: Du kan ta ut penger fra kredittkort i minibank, men det er noen gebyrer da.
Sist endret av Gromega; 4. juni 2012 kl. 00:09.
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Er du dum?

Gamling er nok utrolig morsomt når du har penger til det, men siden du ikke har et rødt øre er du jo bare dum som fortsetter?

Jeg vil ikke hjelpe deg i å utvikle problemet ditt. Håper resten av NFF ikke hjelper deg heller.
Vis hele sitatet...
Han skriver jo at han får lønning snart, og at det ikke er noe problem med pengene. Betaler man kredittkortregninga innen forfall, så vil det jo ikke koste noe mer å sette pengene inn fra CC enn det gjør fra ett vanlig debitkort.
Å være så opptatt av å spille at man må låne penger for å kunne fortsette er vel et tidlig faresignal for spillegalskap.

Jeg ville anbefale TS å vente til han faktisk får lønn. Klarer han ikke det bør han søke hjelp.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Å være så opptatt av å spille at man må låne penger for å kunne fortsette er vel et tidlig faresignal for spillegalskap.

Jeg ville anbefale TS å vente til han faktisk får lønn. Klarer han ikke det bør han søke hjelp.
Vis hele sitatet...
Joda, det er ikke lurt å spille dersom man ikke har råd til det. Men nå vet ikke jeg hvordan hans situasjon er, og jeg kan ikke si at jeg bryr meg særlig heller. Tenkte bare å opplyse litt ang. det praktiske
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Er du dum?

Gamling er nok utrolig morsomt når du har penger til det, men siden du ikke har et rødt øre er du jo bare dum som fortsetter?

Jeg vil ikke hjelpe deg i å utvikle problemet ditt. Håper resten av NFF ikke hjelper deg heller.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke noe moralpoliti her. Om jeg velger å spille bort alle pengene mine, så er det mitt valg. Spillegalskap? Nja, ikke enda. Hadde jeg dratt til Vegas; Helt klart spillegal!

Jeg pleier å sette av 900 kroner i måneden til gambling, men det kom noen uforutsette utgifter, og dermed ble kredittkort siste løsning. Uansett, så ble det ingen problemer. Jeg betaler alltid regningene i tide, og det gjorde jeg også med regningen fra kredittkortet.

Takk for at dere passer på meg, men jeg klarer det fint selv
Sitat av applekongen Vis innlegg
Trenger ikke noe moralpoliti her. Om jeg velger å spille bort alle pengene mine, så er det mitt valg. Spillegalskap? Nja, ikke enda. Hadde jeg dratt til Vegas; Helt klart spillegal!

Jeg pleier å sette av 900 kroner i måneden til gambling, men det kom noen uforutsette utgifter, og dermed ble kredittkort siste løsning. Uansett, så ble det ingen problemer. Jeg betaler alltid regningene i tide, og det gjorde jeg også med regningen fra kredittkortet.

Takk for at dere passer på meg, men jeg klarer det fint selv
Vis hele sitatet...
Hvorfor gidder du å spille poker når du taper 900kr i måneden? Poenget med å spille poker er vel å ta ut penger?

Gå inn på 888poker.com. Der får du 8 dollar gratis bare ved innmelding. Taper du de kan du registrere deg på nytt med ny email. Spiller du på de laveste bordene holder 8 dollar sikkert en uke.
Du kan ikke sette inn penger direkte på pokersidene, men du kan sette inn på f eks entropay.com, der du får et virtuelt visa som du kan bruke overalt, inkludert pokersidene. Det blir omtrent som spendon, bare at du gjør alt online. Det virtuelle visakortet har alle detaljer du trenger for å betale på nett.
Sist endret av KultNick; 16. juni 2012 kl. 13:16.
kjedelig streiting
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvorfor gidder du å spille poker når du taper 900kr i måneden? Poenget med å spille poker er vel å ta ut penger?

Gå inn på 888poker.com. Der får du 8 dollar gratis bare ved innmelding. Taper du de kan du registrere deg på nytt med ny email. Spiller du på de laveste bordene holder 8 dollar sikkert en uke.
Vis hele sitatet...
Husk på at det er langt flere som spiller for moroskyld, evt for å vinne litt av og til enn det er av de som vinner i lengden på poker.

Det å registrere seg flere ganger for å få en velkomstbonus er bare dumt da du aldri vil få se pengeen om du skulle være så heldig å vinne noe.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Husk på at det er langt flere som spiller for moroskyld, evt for å vinne litt av og til enn det er av de som vinner i lengden på poker.

Det å registrere seg flere ganger for å få en velkomstbonus er bare dumt da du aldri vil få se pengeen om du skulle være så heldig å vinne noe.
Vis hele sitatet...
Ser fortsatt ikke vitsen med å spille med penger for moroskyld. Hvis man spiller for moroskyld uten særlig interesse for å vinne kan man spille med lekepenger.

Å spille poker med penger man ikke har er verdens dårligste idé spør du meg.
Sist endret av jegermeg; 16. juni 2012 kl. 18:01.
Men så har vell TS aldri heller sagt at han ikke har et snev int for å vinne :?
Så klart spiller han vell for å vinne litt, men ser ingen verdens prob med at man spiller med ekte cash for at man vil ha det litt morro/slå i hjel noen timer..
Poker på nett med ekte cash kontra de "lekepengene" poker sidene oppererer med er 2 vidt forskjellige verdner :/
Er så mye useriøs spilling & all in konstant på de "leke" bordene at det er omtrent ikke vits joine der hvis man vil spille for litt fun & sammtidlig spille noenlunde seriøst
Sist endret av Hightime; 16. juni 2012 kl. 18:35.
Som Hightime sier her, så er det stor forskjell på å spille med lekepenger og ekte penger. Å sette seg ned noen timer for å spille poker gjør jeg ikke for å tjene penger. Det har jeg jobb til. Dessuten hadde det aldri i verden gått bra om jeg skulle tjene penger på poker. Poker = tidsfordriv for meg + at det er gøy!
Sist endret av applekongen; 17. juni 2012 kl. 19:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av KultNick Vis innlegg
Du kan ikke sette inn penger direkte på pokersidene, men du kan sette inn på f eks entropay.com, der du får et virtuelt visa som du kan bruke overalt, inkludert pokersidene. Det blir omtrent som spendon, bare at du gjør alt online. Det virtuelle visakortet har alle detaljer du trenger for å betale på nett.
Vis hele sitatet...
Entropay fungerer greit nok det, men synes Moneybookers og Neteller er mye bedre. Kjappere, samt lettere å gjennomføre transaksjoner.
Entropay har ekstreme gebyrer på innskudd, så de vil jeg på det sterkeste fraråde. Netteller godtar dessverre ikke innskudd med norske bankkort lengre, men du kan sette inn med ukash, eller overføre fra bankkonto med lavere gebyrer. Med ukash kan man også sette direkte inn på en del pokerklienter uten å betale noe gebyr i det hele tatt (for uten de fem kronene du betaler når du kjøper kortet).

Netteller er min favoritt når det kommer til e-wallet. De har veldig god kundeservice, tilbyr fysisk (men prepaid) MasterCard i tillegg til virtuelt og det går veldig kjapt å cashe ut til netteller fra de aller fleste online gamblingsider. Fra Nordicbet går det f.eks på bare noen minutter (men det kan antagelig også ta lengre tid).
Sitat av Cikey Vis innlegg
Entropay har ekstreme gebyrer på innskudd, så de vil jeg på det sterkeste fraråde. Netteller godtar dessverre ikke innskudd med norske bankkort lengre, men du kan sette inn med ukash, eller overføre fra bankkonto med lavere gebyrer. Med ukash kan man også sette direkte inn på en del pokerklienter uten å betale noe gebyr i det hele tatt (for uten de fem kronene du betaler når du kjøper kortet).

Netteller er min favoritt når det kommer til e-wallet. De har veldig god kundeservice, tilbyr fysisk (men prepaid) MasterCard i tillegg til virtuelt og det går veldig kjapt å cashe ut til netteller fra de aller fleste online gamblingsider. Fra Nordicbet går det f.eks på bare noen minutter (men det kan antagelig også ta lengre tid).
Vis hele sitatet...
Har du noe erfaring med Moneybookers? Jeg har brukt disse i lang tid, og det har fungert svært bra. Så skal det sies at jeg også liker godt Neteller.
luksusfellen next?
Skjønner så avgjort ikke hva som er gøy med nettpoker. Halve morroa ligger jo i å lese motspillerne sitt kroppsspråk, og dermed gjette seg fram til hva slags hånd de sitter med. Nei, nettpoker er ikke noe for meg
Jeg setter av mellom 1000-2000kr til gambling hver måned, og jeg spiller på spilleautomater. Vant 30k på fredag, og 4 måneder før der igjen vant jeg 20k. Jeg aner virkelig ikke om jeg er i pluss eller minus nå, men jeg spiller ikke for å vinne penger, jeg spiller fordi det er gøy, noe jeg antar trådstarter gjør også. Den feelingen man får når man plutselig vinner en "minijackpot" på 20k er noe av det gøyeste som fins! Men som sagt, taper jeg disse 2000kronene jeg setter inn, så setter jeg aldri inn mer før neste lønning kommer. Det går an å gamble med fornuft, og det er jævlig gøy.
Er ikke meningen at man skal sette inn mye penger på pokerkontoen. Ihvertfall ikke på kreditt! Har spilt litt poker tidligere, og har ca 6000 kr i profitt over de årene jeg har spilt. Jeg er langt i fra en god spiller. Er alt for nervøs og forsiktig, men er fullt mulig å tjene penger på det hvis du klarer å være tålmodig. Hvis du spiller for underholdningens skyld, og du ikke synes det å tjene penger på det er underholdning, så må du selvsagt bare holde på, men pass på at du ikke bruker mer penger på det enn du har råd til.
Sitat av nightrazor Vis innlegg
Skjønner så avgjort ikke hva som er gøy med nettpoker. Halve morroa ligger jo i å lese motspillerne sitt kroppsspråk, og dermed gjette seg fram til hva slags hånd de sitter med. Nei, nettpoker er ikke noe for meg
Vis hele sitatet...
Nettpoker er veldig fint for oss som ikke spiller for morro skyld, men som har det som hoved- eller biinntekt. Det er rett og slett mer penger å hente på nettet enn det er i live-turneringer her i Norge.
Sitat av caperno Vis innlegg
Nettpoker er veldig fint for oss som ikke spiller for morro skyld, men som har det som hoved- eller biinntekt. Det er rett og slett mer penger å hente på nettet enn det er i live-turneringer her i Norge.
Vis hele sitatet...
Det er nettoop poster som dette som burde skremme.vanlige/nybegynnere og folk som spiller "for morro skyld" fra å spille nettpoker. Hva er det som gjør at en grønn pokerspiller kan tro at h*n skal vinne over profesjonelle som spiller 12-15 timer om dagen? Det sier seg selv at det er umulig.

Da må det være bedre å utvikle en interesse for en odds-sport, istedenfor å bare gi 900kr til en annen pokerspiller hver måned. Det er jo helt på trynet.
Sist endret av Taurean; 9. juli 2012 kl. 13:21.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er nettoop poster som dette som burde skremme.vanlige/nybegynnere og folk som spiller "for morro skyld" fra å spille nettpoker. Hva er det som gjør at en grønn pokerspiller kan tro at h*n skal vinne over profesjonelle som spiller 12-15 timer om dagen? Det sier seg selv at det er umulig.

Da må det være bedre å utvikle en interesse for en odds-sport, istedenfor å bare gi 900kr til en annen pokerspiller hver måned. Det er jo helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke umulig - alle har jo vært grønne en gang. Det som er bra med nettpoker er at det kjøres rimelige satellitter til store turneringer, så selv om man spiller for moro skyld så kan det fort bli en god gevinst. Kan ikke si at jeg er særlig god selv, men har likevel tjent gode penger.
Sist endret av caperno; 9. juli 2012 kl. 13:31.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da må det være bedre å utvikle en interesse for en odds-sport, istedenfor å bare gi 900kr til en annen pokerspiller hver måned. Det er jo helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Kanskje bedre eller mer fornuftig ja, men om man synes poker er underholdende så kan man få ganske mange timer underholdning for 900,-. Så klart kan det gå på et blunk også. Men det er vel det som gjør det spennende..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er nettoop poster som dette som burde skremme.vanlige/nybegynnere og folk som spiller "for morro skyld" fra å spille nettpoker. Hva er det som gjør at en grønn pokerspiller kan tro at h*n skal vinne over profesjonelle som spiller 12-15 timer om dagen? Det sier seg selv at det er umulig.

Da må det være bedre å utvikle en interesse for en odds-sport, istedenfor å bare gi 900kr til en annen pokerspiller hver måned. Det er jo helt på trynet.
Vis hele sitatet...
For det første så spiller proffene som bruker 12-15 timer om dagen neppe på samme kursen som en person som spiller for noen hundrelapper i måneden for moroskyld.

Og for det andre krever det mye mer tid å bli en god oddsspiller enn en god poker spiller. Poker er et spill man bare blir bedre og bedre på (om man vil lære) på oddsen må man alltid være oppdatert med siste info for å ha en sjanse.

Så det eneste som er skremmende her er at du mener det er bedre at han kaster bort pengene sine til et spillselskap enn til andre pokerspillere.