Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4225
Hei!
Jeg har noen spm ang E.

Jeg røyker litt cannabis i ny og ne, og har en del kompiser som driver med andre ting. Jeg har holdt meg unna andre ting inntill kanskje i morgen.
Jeg har lyst til å prøve ectasy, noen av kompisene mine skal ut og ta seg litt E blanda med alkoholen, jeg er ennå litt usikker men har egentlig lyst.
Er rusen bare så at man blir glad å kanskje litt hyper?
To tabletter, passe for en kveld?
Er nedturen så ille som kompisene mine prater om?
Kan jeg få en veldig bad trip?

Takker for evt svar.
Sitat av klf Vis innlegg
Hei!
Jeg har noen spm ang E.

Jeg røyker litt cannabis i ny og ne, og har en del kompiser som driver med andre ting. Jeg har holdt meg unna andre ting inntill kanskje i morgen.
Jeg har lyst til å prøve ectasy, noen av kompisene mine skal ut og ta seg litt E blanda med alkoholen, jeg er ennå litt usikker men har egentlig lyst.
Er rusen bare så at man blir glad å kanskje litt hyper?
To tabletter, passe for en kveld?
Er nedturen så ille som kompisene mine prater om?
Kan jeg få en veldig bad trip?

Takker for evt svar.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du? Hvilke ecstacy-piller er det snakk om? (Logo, Farge etc).

Ecstacy kan inneholde forskjellige stoffer, styrken kan variere kraftig fra pille til pille. Får du en med mye Amfetamin og MDMA vil du bli mer en bare "litt" hyper og glad, du vil få en følelseladet orgasme, det er ikke en lett form for rus. De aller fleste som opplever rusen ecstasy gir, vil jeg påstå søker tilbake til den.

Nedturen kan være ganske ille, det varierer fra person til person. Depresjon og angst er noen av stikkordene her.

Om 2 piller er nok varier igjen på hvilke piller det er snakk om.

Bad trip er lite sannsynlig med rene piller (kun MDMA), men i sjeldene tilfeller er det noen som opplever det også.
klf
Trådstarter
2 0
19 år gammel
Var snakk om blå mitsubishi, hvite kors eller rosa batman, om det bare er noen lokale greier eeller om det er samme pillene i hele landet/ over hele verden vet jeg jo ikke.
Akkurat hvordan rusen føles avhenger av hva tablettene inneholder. Dette vet man ikke, og det er også en god grunn til å ikke ta ecstasy i det hele tatt. En sjelden gang dukker det opp piller som er direkte livsfarlige, så det er faktisk en sjansespill selv om sjansen for at det skal gå dårlig er ganske liten.

Hvis du skal gjøre det så holder det i lange baner å ta én pille i første omgang. Vent med nr 2 til et stykke utpå kvelden hvis du bestemmer deg for å ta en til.

Hvis pillene inneholder MDMA slik som de skal så kan rusen best beskrives som eufori, både i kropp og sinn. En varm, behagelig og kilende følelse, akkompagnert av en sterk lykke og kjærlighetsfølelse.

Hvis de også inneholder speed, noe de ofte gjør, så vil du i tillegg oppleve en generell sentralstimulerende effekt og føle deg veldig våken, energisk og sosialt engasjert.

Nedturen tolkes gjerne veldig individuelt. Fra MDMA er det ikke noen nedtur i det hele tatt slik jeg opplever det. Rusen bare dabber sakte av og man sitter i verste fall igjen og er litt sliten. Hvis det er speed inne i bildet så vil nedturen derimot være litt mer merkbar.

Hva du vil kunne oppleve hvis pillene inneholder noen andre stoffer er det vanskelig å si noe om. Hvis de inneholder stoffer som for eksempel 2C-B så vil du kunne oppleve mer psykedeliske effekter, og muligheten for en badtrip vil være en anelse større. Hvis pillene derimot kun inneholder MDMA og speed så er ikke dette noe du trenger å bekymre deg for med mindre du i utgangspunktet har anlegg for å bli psykotisk.
Sist endret av mentalmelt; 3. april 2009 kl. 02:42.
du burde sjekke ut den aktuelle ecstasypilla på pillreports eller lignende internetsider før du tar den, der finner du gjerne innhold (bør ikke tas for god fisk, men dog) og erfaringer fra andre "brukere"
da får du i alle fall en pekepinn.
Sist endret av pawsan; 3. april 2009 kl. 14:06.
Hei!

Innholdsstoffene i ecstasy varierer veldig, og derfor kan effekten du oppnår også være særs forskjellig fra pille til pille.
Det er også viktig å være klar over at samme type E (samme logo, farge, fasong) ikke nødvendigvis inneholder samme virkestoff fra gang til gang, selvom det er stor sannsynlighet for dette dersom de er kommet i samme parti, noe jeg antar dine er.
Vil også poengtere det Jehes sier, en vellykket ecstasy pille gir en enormt behagelig rus, som det er veldig lett å bli fristet til å oppnå igjen og igjen, du bør derfor være sikker på at du er av typen som klarer å begrense deg senere.

Til sist vil jeg si at ecstasy er veldig farlig for psyken, en stor del av de som bruker / har brukt mye av dette, ender opp med store depresjoner og har vanskelig for å oppnå generell lykkefølelse i det dagligdagse liv.
Jeg angrer lett på at jeg spiste knips : / fucker med huet ditt,egentlig best og la vær amo :P

Og ja som Jehes sier at det er en rus som man søker tilbake til har han helt rett i.De fleste av og oss har vell alle sagt at man bare skulle teste det en gang :P men det er ikke helt sånn det fungerer : /
Ha i bakhodet at der finns flere sorter av samme sort, rapporter fra pillreports på en type, trenger overhodet ikke stemme overens med den du sitter med i hånden...
Den sikkreste måten er å kjøpe testkit...

Enig i det som blir sagt over,
tok ikke lang stund etter min første før det balla på seg...
PS:
Stor forskjell på knipps å MDMA, på de fleste områder, finnes enda folk som
digger ren MDMA rus without-crap...
For å svare deg, du vil uten tvil få det kjempekult. Problemet kommer dagen etterpå, når du skjønner at livet er så mye kjedeligere enn det kunne ha vært. Det kan hende du går en måned med litt nedstemt stemning, men jeg har kun prøvd en gang, så kan ikke si noe sikkert.

Jeg tror man kan kombinere et normalt liv med et par mdma-turer i året, men du får tenke deg nøye om først.
I like turtles
Skyfex's Avatar
spharx: Eller man kan finne ut at livet er helt fantastisk og full av kjærlighet og være oppstemt i perioden etterpå. Det varierer kanskje litt.

wowfreaken: Man har kanskje lyst til å gjøre det igjen.. men det går fint å vente et halvt år mellom hver gang. Men noen har kanskje mindre selvkontroll enn andre.

Jeg mener at knips (uten amfetamin) er et sofa-rusmiddel og ikke et party-rusmiddel. Det er ikke lurt å kombinere med alkohol, og en fest tærer gjerne litt på deg slik at man kanskje blir litt vel redusert av opplevelsen. Med amfetamin er det sikkert kjempekult partydop.. men det ville jeg holdt meg langt unna. Så langt jeg bryr meg er alkohol det eneste fornuftige (selv om det egentlig ikke er så fornuftig) partydopet.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Nå vet jeg ikke hvordan de pillene der er, men jeg ville satsa på MDMA krystaller eller noen piller du vet inneholder MDMA, og ikke alt for mye andre stoffer. Rusen MDMA gir er helt fantastisk, men nå er det dessverre sånn at det finnes drøssevis av piller som det ikke er noe som helst MDMA i, eller at det rett og slett er alt for lite i.

Det kan selvfølgelig være moro med en pille som ikke inneholder MDMA, men da får man ikke denne følelsen av ekstase som ecstasy har fått navnet sitt fra.
Skyfex: Ja det er jo også sant. Har lest om flere som har fått tilbake livsgnisten etter en givende tur på mdma, men det betyr vel bare at det kan slå begge veier. Så lenge trådstarter er klar over dette er det bare å sette seg i tenkeboksen.
De første gangene jeg tok ecstasy, opplevde jeg en "afterglow", en deilig indre følelse som varte i flere dager etterpå.
da er du en sjelden type, for jeg har spist mye ecstacy, men til dags dato aldri opplevd noen som helst form for glede i dagene etterpå. heller tvert imot. afterglow med drittfølelser og at ingenting kunne måle seg mot ecstacy. så mitt råd vil jo være og avstå om du klarer det. men mulig at det allerede er forsent. sammenligner det med fitte. etter å ha pult, så er det jo ingen som foretrekker høyrehånda etterpå. tok du den?
jeg også fikk det slik som nijatriks forklarer. En slags "afterglow" dagen derpå. Jeg elsket livet alt som skjedde. Dog dette var bare etter de 3-4 første gangene. Nå kjenner jeg absolutt ingenting dagen etter lengre. Det er akkurat som en vanlig dag liksom. Det kan hende jeg er litt spesiell da, men jeg har aldri kjent noe negativt på extacy. Om det er bra eller dumt vet jeg ikke. Hadde jeg fått dårlige bivirkninger hadde jeg sikkert ikke prøvd igjen, men ettersom jeg ikke merket noe negativt, så så jeg ikke problemet med å prøve igjen heller.
Etter min mening er ecstasy verdt å prøve noen ganger, men det er definitivt ikke noe man bør bruke verken vanemessig eller med hyppig mellomrom. Verdien av opplevelsen går i dass, samtidig som du tømmer hjernen for serotonin. Sistnevnte gjør som regel at du får mindre ut av livet og hverdagen din til nivået har steget til normalen igjen.
Jeg er helt enig med Nichotin. Syns man bør begrense seg til 1-2 ganger i året faktisk.
Pleier å føle meg fin dagen etter, men har ved et par anledninger følt meg tom dagene etter det igjen. Men ikke noe som er plagsomt ille. Synes det er verre å våkne opp bakfull dagen etter, om du skjønner? Men enig med de andre her om å begrense det til et par ganger i året. For min del så har jeg en grense på 3 ganger i året og det skal kun være på store events osv. Sitte hjemme i sofaen eller hjemmefest på knips er ikke min greie...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Akkurat hvordan rusen føles avhenger av hva tablettene inneholder. Dette vet man ikke, og det er også en god grunn til å ikke ta ecstasy i det hele tatt. En sjelden gang dukker det opp piller som er direkte livsfarlige, så det er faktisk en sjansespill selv om sjansen for at det skal gå dårlig er ganske liten.

Hvis du skal gjøre det så holder det i lange baner å ta én pille i første omgang. Vent med nr 2 til et stykke utpå kvelden hvis du bestemmer deg for å ta en til.

Hvis pillene inneholder MDMA slik som de skal så kan rusen best beskrives som eufori, både i kropp og sinn. En varm, behagelig og kilende følelse, akkompagnert av en sterk lykke og kjærlighetsfølelse.

Hvis de også inneholder speed, noe de ofte gjør, så vil du i tillegg oppleve en generell sentralstimulerende effekt og føle deg veldig våken, energisk og sosialt engasjert.

Nedturen tolkes gjerne veldig individuelt. Fra MDMA er det ikke noen nedtur i det hele tatt slik jeg opplever det. Rusen bare dabber sakte av og man sitter i verste fall igjen og er litt sliten. Hvis det er speed inne i bildet så vil nedturen derimot være litt mer merkbar.

Hva du vil kunne oppleve hvis pillene inneholder noen andre stoffer er det vanskelig å si noe om. Hvis de inneholder stoffer som for eksempel 2C-B så vil du kunne oppleve mer psykedeliske effekter, og muligheten for en badtrip vil være en anelse større. Hvis pillene derimot kun inneholder MDMA og speed så er ikke dette noe du trenger å bekymre deg for med mindre du i utgangspunktet har anlegg for å bli psykotisk.
Vis hele sitatet...
Bra skrevet. Jeg bare lurte på; moren min har vært innlagt for å være psykotisk 2 ganger. Andre gangen er jeg ikke helt sikker på hva det var, men mulig det var fødseldepresjon eller noe sånt. Har også en farfar som er alkoholiker og en onkel som gikk gal etter militæret. MEN jeg har de fleste gener fra faren min tror jeg, både fysisk og psykisk, og han røyker fortsatt hasj og er temmelig klar i hodet. Er det veldig store farer for at det kommer til å gå galt med meg? Jeg er temmelig stabil og, ikke for å skryte, smart for alderen min. Eneste er at jeg merker noen dager etter ecstasy som ganske gråe. Men da røyker jeg alltid litt og alt blir bra igjen, haha.

Og hva mener dere er ecstasy "for ofte"? For jeg hører om folk som tar 7 + gjennom en kveld, og andre som heller tar 1-2 hver lørdag over en lengre periode. Hva tror dere/faktapå hva som er mest skadelig?
Sist endret av ugress; 6. april 2009 kl. 08:14.
Tar vell så vidt meg bekjent ca 1 mnd å gjennoprette serotoninbalansen til 100%, så vill si at man burde holde det til under 1 gang i mnd i hvertfall.
Hvis ikke er det farer for at du kan utvikle serotonin syndrom pga av overstimulering av 5-HT1A reseptorer.
serotonin syndrom
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
Tar vell så vidt meg bekjent ca 1 mnd å gjennoprette serotoninbalansen til 100%, så vill si at man burde holde det til under 1 gang i mnd i hvertfall.
Hvis ikke er det farer for at du kan utvikle serotonin syndrom pga av overstimulering av 5-HT1A reseptorer.
serotonin syndrom
Vis hele sitatet...
Jeg har forstått det slik at serotonin-syndrom er noe som kan oppstå dersom man kombinerer mdma med enkelte typer anti-depressiva. Altså ikke noe som oppstår ved bruk av mdma alene.

Serotonin-syndrom er en potensielt dødelig tilstand, jeg har selv opplevd dette, men overlevde. Dette var på grunn av at jeg gikk på Tolvon og tok mdma.
Synes det er like greit å holde det til 2-3 ganger i året. Mister fort magien hvis du tar det for ofte. Min personlige mening ihvertfall Og ang 7 stk på en kveld, så mener jeg at grensen ligger på rundt 1000 mg pr person før det begynner å bli farlig? Noen som vet? Tror ihvertfall det er greit å holde seg godt under 1000 mg på en kveld, helst mindre enn det også...
Ifølge bluelight.nu må man spise 50-60 piller av god kvalitet for å risikere død.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Ifølge bluelight.nu må man spise 50-60 piller av god kvalitet for å risikere død.
Vis hele sitatet...
Nei, nei, nei!
Altså, å si at man ikke risikerer død før man har spist 50-60 piller blir helt feil av bluelight og deg å påstå. Du nevner god kvalitet. Problemet er jo at det nesten ikke eksisterer god kvalitet på ecstasy tabletter lenger, og mange av pillene eier ikke spor av MDMA i dem i det heletatt. Mange tabletter kan inneholde eller inneholder kun f.eks PMA eller mCCP.

Med mindre man har MDMA krystaller der man selv bestemmer dosering, blir det helt vanvittig å si at det må en 50-60 piller til før man dør.
Man har ingen kontroll på hva de forskjellige tabsa inneholder og nye parti kommer inn hele tiden. Stol ikke på at "de brune hjertene" er de samme som du spiste for 4 måneder siden, hvis et merke slår igjenom har de en tendens til å dukke opp igjen ganske snart i andre og billigere utgaver.

Folk har forskjellig toleranse for ecstasy, noen kan spise 5 noen kan spise 10. Men er det gode tabletter skal det være unødvendig å måtte spise mer enn 3-5 i løpet av en god kveld. Med mindre man ønsker å ligge å skjære tenner og vri seg på gulvet mens man lager rare lyder. Ecstasy markedet blir bare mer og mer råttent og anbefaller dere som bruker ecastasy til å kjøpe EZ-test for å i det minste ha et snev av clue på hva som lurer seg inni tabletten.
Nå var det snakk om 50-60 piller inneholdende mdma her da. (Les: god kvalitet).

Har selv EZ-test og har enda til gode å finne piller uten mdma i eller farlige stoffer i.

Pillreports er en god kilde til å forsikre seg om at pillene man har ikke inneholder farlige stoffer.

Har selv dårlige erfaringer med krystaller. De er ofte blandet ut. (Les lite mdma i dem)
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Etter min mening er ecstasy verdt å prøve noen ganger, men det er definitivt ikke noe man bør bruke verken vanemessig eller med hyppig mellomrom. Verdien av opplevelsen går i dass, samtidig som du tømmer hjernen for serotonin. Sistnevnte gjør som regel at du får mindre ut av livet og hverdagen din til nivået har steget til normalen igjen.
Vis hele sitatet...
Interesant dette her. Jeg studerer andre året medisin for tiden, og akkurat nå har jeg neuroanatomi. Jeg vet at serotonin blir skilt ut fra raphe nucleiene, og pathwayene denne er med på, men har du noe peiling på hva disse pathwayene egentlig er for? Lurer på om det er noe med inhibitation av andre pathways og gjøre, men usikker.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Nå var det snakk om 50-60 piller inneholdende mdma her da. (Les: god kvalitet).

Har selv EZ-test og har enda til gode å finne piller uten mdma i eller farlige stoffer i.

Pillreports er en god kilde til å forsikre seg om at pillene man har ikke inneholder farlige stoffer.

Har selv dårlige erfaringer med krystaller. De er ofte blandet ut. (Les lite mdma i dem)
Vis hele sitatet...
Ikke for å kverulere, men om du har EZ-test og aldri har kommet over en tablett som ikke inneholder MDMA har du enten vært svæært heldig eller ikke testet så mange piller med kitet.
Du nevner pillreports som en kilde. Ta f.eks å sjekk ut den første posten der og se om du finner noe feil med den.
At du har dårlige erfaringer med krystaller kan godt være. Mulig de har vært knust og blandet ut med skit, det jeg nevner er rene krystaller. Jeg ville uansett ikke puttet i meg 150-200mg x 50-60 med MDMA krystaller for å se om kroppen tålte det.
Hovedpoenget er alikevel at det blir feil å si at en dødelig dose ecstasy tabletter ligger på rundt en 50-60 tabs, selv av god kvalitet. At det går ann å overleve er èn ting, men det kan jo på ingen måte anbefalles og blir etter min mening feilinformasjon i en tråd hvor en førstegangs bruker spør etter råd og erfaringer.
La oss si en god pille inneholder 100 mg mdma. 50-60 piller tilsvarer da 5-6 gram mdma. Det var det jeg mente, at mdma (som det skal være i ordentlige ecstasy-piller) har en veldig høy dødelig dose.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Nå var det snakk om 50-60 piller inneholdende mdma her da. (Les: god kvalitet).

Har selv EZ-test og har enda til gode å finne piller uten mdma i eller farlige stoffer i.

Pillreports er en god kilde til å forsikre seg om at pillene man har ikke inneholder farlige stoffer.

Har selv dårlige erfaringer med krystaller. De er ofte blandet ut. (Les lite mdma i dem)
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere, Pillreports er ikke en 100% kilde for
innehold på pillene. Feks:

Gule Rolex i Norge og Gule Rolex i England trenger IKKE
være det samme i det hele tatt.
Var borti to typer Hvite Duer ( nei ikke legal high noen av dem..) i barte by for noen år siden.
to VIDT FORSKJELLIGE piller.
Skal du være helt sikker så ta deg bryet med å kjøpe inn et testkit å ha liggende hvis du uansett har tenkt å
ture ett par tre fire ganger iløpet av ett år.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Nå var det snakk om 50-60 piller inneholdende mdma her da. (Les: god kvalitet).

Har selv EZ-test og har enda til gode å finne piller uten mdma i eller farlige stoffer i.

Pillreports er en god kilde til å forsikre seg om at pillene man har ikke inneholder farlige stoffer.

Har selv dårlige erfaringer med krystaller. De er ofte blandet ut. (Les lite mdma i dem)
Vis hele sitatet...

Har en pille her du kan få teste EZ-test er en fin ting, for ellers hadde jeg tatt den...