Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2466
Yoo.
Slapp nettopp en ny musikkvideo og lurte på hva folk syntes?
Låta er skrevet, spilt inn, mixet og mastret av meg, og videoen er av Valient Pictures.

https://www.youtube.com/watch?v=QOBLt4JPWtU
Her var det mange nødrim, jeg synes tempoet er altfor lavt og det ble litt irriterende.
Og er det noe mening i teksten eller er det bare get high, have sex osv?
Dere skal ha for innsatsen, men selve resultatet er jeg ikke noe fan av.
Først kan vi si at flowen i vokalen føles påtvunget og litt for seig i forhold til beaten. Dette er mest sannsynlig pga det litt for lave tempoet. Å øke mellom 5-10 BPM kan kanskje hjelpe. Uansett er det lite vits når lyrikken allikevel er så verdiløs som den er. Dette var rett og slett en lapskaus av de mest oppbrukte klisjéene og tropene i lavmåls rapmusikk. Hvis målgruppen deres er umodne fjortiser, så er det sikkert bra nok.
Å skrike og skråle om fitte og hvordan det liksom endret deg på et dypere plan med vodka shots, blir for meg bare latterlig.
Dere er sikkert skikkelig kule i gjengen deres når dere driver på, men for oss som har utviklet oss over 16år mentalt, så er dette rett og slett flaut å høre på...

Beklager å måtte break the news, men begynn å skriv noe annet enn nødrim og troper, så kanskje det gir litt mer mening å lytte på.
Dette høres for meg ut som de verste wannabe-white-kid-greiene jeg har hørt.
Kule gutter som skryter av at dem røyker litt gress og har smakt på fitte for første gang.
Og at red light district liksom er et slags paradis, understreker vel hvor lav standard vi faktisk snakker her.

Men for meg er det ihvertfall totalt ubrukelig og helt meningsløs musikk å bruke tid på. Slutt å herm etter de tøffe gangsterne og det meningsløse pisset de lirer av seg, og lag noe originalt og meningsfylt.
Det her er bare tull
Spennende hvordan dere tror dette er skryt og ikke kritikk mot samfunnet. Dere imponerer.
Sitat av siidetrack Vis innlegg
Spennende hvordan dere tror dette er skryt og ikke kritikk mot samfunnet. Dere imponerer.
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes at du kanskje ikke klarer å formidle det godt nok da?

Hvor i teksten skal man innse at dette er kritikk mot andre?
Beklager men dette var dårlig kvalitet, elendig lyrikk, dårlig flyt og du bommer mye på beaten.

Sitat av siidetrack Vis innlegg
Spennende hvordan dere tror dette er skryt og ikke kritikk mot samfunnet. Dere imponerer.
Vis hele sitatet...
Spennende hvordan du tror man skal skjønne at det ligger noe dypere i lyrikken din, du imponerer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Produksjonen på videoen er jo god, effektene og kameraarbeidet er bra.

Innhold i tekst skal jeg ikke si noe på, men jeg føler for å poengtere at når tempoet er så tregt så er det veldig lett å høre den "germanske aksenten" på Engelsken din, dette sammen med de påtvungne rimene for å treffe tempo får det hele til å sjangle litt. Det blir irriterende, flowen brytes opp og jeg får en vemmelig følelse av å høre på det.
Hola.
Svaret jeg ga dere i går var elendig så jeg prøver igjen.

Kan dere være litt mer spesifikke på hvor dere mener det er nødrim?
Tempoet på beaten var allerede satt da beaten er leaset fra en produsent (kunne ha økt tempoet i ettertid men resultatet av det blir ikke alltid like bra). Låta er også første singelen og intro-sporet på en ny EP så låta er ment å være litt roligere da jeg liker rolige introer på album/EP-er.

Så til temaet/teksten.
Låta er på ingen måte skryt om sex/damer/drugs.. Ei heller prøver jeg å fremstille Red Light District som et paradis. Tvert imot. Jeg prøver derimot å beskrive dagens samfunn og samfunnets syn på sex osv.
Jeg har vært i et forhold siden jeg var 15 (nå 22) og har observert hvordan allmenhetens syn på red light district (sex med prostituerte og drugs) har blitt en del av samfunnet. At lettkledde damer, alkohol og sex er noe ser hver dag, enten i media, blant venner eller andre steder på nettet. Det har nok alltid vært litt sånn, også for generasjoner som er eldre enn meg, men ettersom jeg har vært i et forhold i hele "prøve noe nytt og ligge med flest mulig"-perioden til folk rundt meg har jeg sett det litt fra utsiden.
Så "Kule gutter som skryter av at dem røyker litt gress og har smakt på fitte for første gang.
Og at red light district liksom er et slags paradis, understreker vel hvor lav standard vi faktisk snakker her.
" kunne faktisk ikke vært mer feil da jeg verken røyker gress eller nettopp har smakt fitte for første gang. Men det er sånn alt rundt oss er for tiden. Så jeg prøver på en måte å si at verden er blitt et stort "red light district" og at vi er "fanget i det".

Svaret ble kanskje langt og kronglete, men da har jeg i hvert fall prøvd å forklare litt tanken bak. Om det ikke kom så godt frem i låta så tar jeg det på min kappe

Og noen meninger om mixing/master eller forbedringer av effekter/klipping/filmteknikk?
Sist endret av siidetrack; 29. januar 2017 kl. 21:46.
Sitat av siidetrack Vis innlegg
Tempoet på beaten var allerede satt da beaten er leaset fra en produsent (kunne ha økt tempoet i ettertid men resultatet av det blir ikke alltid like bra).
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis beaten som har lavt tempo, men du synger/rapper virkelig tregt. Men du skriver jo at du har gjort mastering og mixing på låten din, mener du da bare vokalen?

Og jeg får som sagt ett helt annet inntrykk av meningen med sangen enn det du har prøvd å få frem.
Rapper du sarkastisk da? For du snakker jo om deg selv i teksten.

Prøver du å si at du selv har blitt mye bedre enn dine tidligere venner og at du egentlig ser ned på dem? Siden du starter med å si at du var en ladiesman (i en alder av 15?) men nå er du annerledes, også starter teksten som du sier handler om andre enn deg selv.

"Money aint shit to me, but still i chase that milli till the day it kills me"
"Everybody got a price im about to pay up, tell me your price so lets turn this shit way up"
"Blow me, get your mind blown, get high, mrs. Flintstone""

Dette er hva jeg kaller nødrim, setninger som er satt sammen kun for å få til rim men som gir lite mening.
Orker ikke å gå inn på rimene som går på "bro" og "hoe", eller klisjeer som "homies i would die for".

Mulig det bare er jeg som er blitt for gammel
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis beaten som har lavt tempo, men du synger/rapper virkelig tregt. Men du skriver jo at du har gjort mastering og mixing på låten din, mener du da bare vokalen?

Og jeg får som sagt ett helt annet inntrykk av meningen med sangen enn det du har prøvd å få frem.
Rapper du sarkastisk da? For du snakker jo om deg selv i teksten.

Prøver du å si at du selv har blitt mye bedre enn dine tidligere venner og at du egentlig ser ned på dem? Siden du starter med å si at du var en ladiesman (i en alder av 15?) men nå er du annerledes, også starter teksten som du sier handler om andre enn deg selv.

"Money aint shit to me, but still i chase that milli till the day it kills me"
"Everybody got a price im about to pay up, tell me your price so lets turn this shit way up"
"Blow me, get your mind blown, get high, mrs. Flintstone""

Dette er hva jeg kaller nødrim, setninger som er satt sammen kun for å få til rim men som gir lite mening.
Orker ikke å gå inn på rimene som går på "bro" og "hoe", eller klisjeer som "homies i would die for".

Mulig det bare er jeg som er blitt for gammel
Vis hele sitatet...
Takk for litt mer fyldig tilbakemelding. Lettere å ta det som kritikk en hate! Haha.

Er ikke for å se ned på alle rundt meg, men å stå på utsiden og ikke forstå helt hvorfor egentlig. Hvor snakker om meg selv er fordi jeg prøver å sette meg selv i deres sko og derfor jeg også er i "red light district" i videoen.

Feil sitert, er: "Money ain't shit to me, still I'm chasing that milli, all day, every day, till the day that it kills me" - Penger betyr ikke alt for, fordi jeg har dame, har det bra i livet og har det jeg trenger, men allikevel så jobber jeg jo for å bli rik, som de fleste andre her i verden? Alt handler vel om penger?

"Everybody got a price im about to pay up, tell me your price so lets turn this shit way up" - En kompis av meg sa dette var noe av det ekteste han hadde hørt. Alle har en pris, uansett om de sier noe annet, og uansett hva det er snakk om. Så jeg sier til dama "alle har en pris, fortell meg din så blir du med meg jeg", skjønner?

"Blow me, get your mind blown, get high, mrs. Flintstone""
Blow me and get you mind blown er kanskje ikke clever for deg, men jeg syntes den den er okei jeg Get high, mrs. Flintston er mer et ordspill på en kvinnelig stoner.

Jeg ser ikke på noen av de som nødrim da alt har en mening bak det og jeg ikke har måtte leite etter ord å bruke men alle har kommet av seg selv. Men kan være jeg som er for easy?

Jeg har mikset vokalen og mastret ferdig-miksen
Er tho sarkastisk når jeg sier "I do this shit for sex, drugs and fake friends, couldn't care less". Da jeg føler at alt for mange gjør det.

Sier også "I'm I out-dated. Now I'm mad hated." Fordi jeg føler meg utdatert på hva som betyr noe, og at temaet + videoen kanskje treffer noen på et sårt punkt. Men det er all good.
Sist endret av siidetrack; 30. januar 2017 kl. 01:03.
Lurer på hva "ekspertene" i denne tråden hører på til vanlig, Klovner i kamp og Erik og Kriss ?
Ja vokalen ble litt klein, men selve sangen er tidsriktig så det jomer etter, treig sirupsbeat med en flow som bevisst ikke treffer beaten.
Er jo sånn nesten all rap er for tiden.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Lurer på hva "ekspertene" i denne tråden hører på til vanlig, Klovner i kamp og Erik og Kriss ?
Ja vokalen ble litt klein, men selve sangen er tidsriktig så det jomer etter, treig sirupsbeat med en flow som bevisst ikke treffer beaten.
Er jo sånn nesten all rap er for tiden.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er et kompliment eller ikke, men takk anyway!